همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

شهید سید محمد صنیع خانی

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ب.ظ

بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـدیقیــن

 

جانباز  شهید سید محمد صنیع خانی

 

فرمانده ترابری و قائم مقام تعاون سپاه

 


تولد : 1332/10/15 - قم

شهادت : 1374/6/14 - عارضه شیمیایی

آرامگاه : تهران


شهید سید محمد صنیع خانی در سال ۱۳۳۲ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. او در یک خانواده مذهبی رشد کرد و در دوران کودکی به همراه پدر در محافل قرآنی و مراسم مذهبی شرکت می کرد.

 


وی که در دوران نوجوانی وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم طاغوت شده بود، در پاییز  ۱۳۵۷ در حال توزیع اعلامیه های امام توسط ساواک دستگیر و زندانی گردید. سید محمد با اوج گرفتن مبارزات مردمی و بازشدن درب زندانها، همراه باسایر انقلابیون در بند آزاد شد و در تظاهرات و حرکتهای مردمی تا طلوع فجر انقلاب اسلامی حضوری فعال یافت.

 

سید محمد از پایه گذاران کمیته انقلاب نازی آباد بودسید محمد صنیع خانی در بهار سال ۱۳۵۸ به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. سید محمد از ابتدای جنگ تحمیلی با ایجاد مرکز اعزام نیروی سپاه در محل لانه جاسوسی آمریکا، مسئولیت اعزام رزمندگان را به مناطق عملیاتی بر عهده گرفته بود. سردار شهید سید محمد صنیع خانی بنیانگذار و فرمانده ترابری سپاه بود. وی نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد تحرک در یگانهای رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسائل نقیله سنگین ایفا نمود و  به شایستگی از عهده این وظیفه خطیر بر آمد.

 


پس از پایان جنگ تحمیلی، او همچنان مدیری توانا برای مهار و کنترل هر بحرانی در سطح کشوربود. در این رابطه، حضوراو در زلزله رودبار ، منجیل و سیل زابل و حوادث مشابه باعث شده بود مؤثر واقع شود.

 

آخرین مسئولیت شهید صنیع خانی قائم مقامی بنیاد تعاون سپاه بود. سید محمد در فاو و بخصوص در عملیات والفجر ۱۰ در حلبچه در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفت و آسیب دید.

 

سید محمد صنیع خانی پس از پایان جنگ علی رغم درد و رنج مجروحیتش، به کشور و مردم محروم خدمت کرد و آرام آرام همانند شمعی سوخت و به متن جامعه، نورانیت بخشید.

او کام بسیاری از هموطنان محرومش را با یاری بی دریغ شیرین کرد و در نهایت در روز چهاردهم شهریور ماه سال ۱۳۷۴ به آرزوی دیرینه اش رسید.

 

 

شادی ارواح طیبه شهدا به خصوص جانباز  شهید سید محمد صنیع خانی صلوات

 

الـلَّـهــُمَّ صــَلِّ عَـلَـى مُـحَمَــّـدٍ و آلِ مُـحَـمــَّدٍ و عَـجِّـلْ فَرَجَــهم


نظرات  (۱)

۰۳ اسفند ۹۶ ، ۱۰:۲۵ ِمسعودموسوی
ای عزیزان جانبازوخانواده شهداسلامی ببزرگی رحمت خداوند بااین که۳۰سال ازجنگ میگذردودرگذرزمان ایثارومجاهدت شماداره بوی کهنگی میگیرد ولی هنوز کسانی مانندسیدمحمدصنیع خانی هستندمسئولینی که بخانواده شهداوجانبازان بچشم ولی نعمت خودنگاه کنندچندروزپیش بعدازمدتهاکه درشهرداری جهت کارم مراجعه میکردم وجواب منفی میشنیدم به حراست شهرداری کل مراجعه کردم وقتی رییس حراست ازمشکلم اطلاع پیداکرد باسوال که درکجامجروح شیمیایی شدی ودرجواب گفتم ازنیروهای شهیدصنیع خانی هستم بااشک چشم به مشکل من رسیدگی کردومن رامانندپدری که به فرزندش رسیده باشددراغوش گرفت ومحبت کرد ایکاش تمام مسئولین قدرزخایرانقلاب رامیدانستند. جانبازشیمیایی مسعودموسوی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.