همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 9

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ب.ظ

اى خدا! اطاعت و بندگى خودت را به من الهام کن و عصیانت را از من دور ساز و راه وصول به خودت را به من آسان گردان و شیرینى مقام قربت را به من بچشان و لذت مناجات را عنایت کن و مرا در معامله با خودت، خالص گردان. شهید سیدعلى موسوى

 ************************

ا خدایا! تو شاهد باش که من در این راه، کور کورانه قدم برنداشته‏ام و از روزى که تو را به یگانگى شناختم، در قلبم، جرقه‏اى از ایمان محمدى فروزان شد و از همه چیز گذشتم و به تو پیوستم. شهید سیدعباس موسوى 

خدایا! از تو طلب آمرزش مى‏کنم براى هر گناهى که او را کم و کوچک شمردم و یا بزرگ شمردم و در آن غوطه ‏ور شدم.

 خدایا! تو حکیم و بهترین حاکمى و هیچ گونه ظلم و ستمى بر بندگانت روا نداشتى.

 خدایا! این بار، عزمم را جزم کرده ‏ام که گرد گناه نروم و جز راه تو، راهى نپویم.

 خدایا! اکنون به دنبال عفو و کرمت، بالا و پایین مى‏روم و در تب و تاب مغفرت تو، مى‏سوزم.  شهید على‏اکبر حاجى بیگلو    

  

************************

خدایا! تو به وسیله‏ى پیامبرانت که امر تو را پیاده مى‏کنند، آموختى به ما کارى را به جز رضاى تو آغاز و به پایان نرسانیم تا دست قدرت تو، پشتیبانى از ما کند. شهید جلیل پرى دولت آبادى 

     

************************

 الهى!... دستم گیر که جز فضل تو، پناهم نیست.

اى آن که هنگام بلا و رنج، ملجأ و در سختى ‏ها، فریادرس منى! من به درگاه تو مى‏آیم و تو را فریادرس مى‏دانم و به تو پناه آورده‏ام، نه دیگرى و از درى جز درگاهت، گشایش نمى‏طلبم،

پس تو اى خدا! به فریادم رس و عقده ‏هاى قلبم بگشا، اى آن که عمل اندک و ناچیز بندگانت را مى‏پذیرى و از گناهان بسیار، درمى‏گذارى، از من هم این عمل کم را بپذیر و از گناهان بسیارم درگذر که تو بسیار مهربان و آفریننده‏اى. شهید براتعلى حاصل طلب دولت آبادى  

    

************************

خداوندا! همان‏طور که حر را به راه راست هدایت کردى، همان‏طور که او را سعادت بخشیدى، همان‏طور که قلب او را به نور ایمانت منور کردى، همان‏طور هم مرا در دامان رحمتت قرار بده.

 خدایا! از تو آمرزش و بخشش و شهادت در راه خودت را مى‏خواهم. شهید محمدجواد حافظى عبدالرحیم زاده       

 ************************

خداوندا! ملت ما را آنچنان ایمانى عطا کن تا در جریانات پیچیده‏ى اجتماعى، فرو نریزد و آن چنان ایمانى به مجاهدان ما همراه با فرهنگ عطا کن، تا انعطاف‏هاى سخت جبهه ‏ها، آن را نلرزاند و رهبر ما را با جوان‏هاى ما، پیوندى آهنین عطا فرما. شهید محمد کاظمى       

************************

 ما هم اکنون براى رضاى تو که جز رهایى ستمدیدگان و زجر کشیدگان از دست این شیطان‏هاى روزگار و تبهکاران نیست، اسلاحه به دست گرفته و آماده ‏ى جهاد و کشته شدن در راهت شده‏ایم، ما را بپذیر. شهید جلیل پرى دولت آبادى  

************************

 خدایا! خداوندا! دوست دارم... چند خطى به یادگار بگذارم، اما هر چه فکر مى‏کنم، نمى‏دانم چه بنویسم؟ از چه بگویم و براى که سخن آغاز نمایم؟ براى ملتى که هر خانواده‏اش یک شهید دارد، یا براى رزمندگانى که جان خود را مشتاقانه در کف نهادند و در آرزوى دیدار حسین بن على(ع)، چون شمع، ذوب مى‏شوند و راه هدایت را به ملت شهید پرور نشان مى‏دهند.

 معشوقا! تو خود شاهد سوختن ما باش که همچون شمع، ذوب شده، اما مى‏هراسیم نه از براى ذوب شدن، بلکه از این جهت که بعد از این سوختن، چه بر سر ایمان مى‏آورند، چه بر سر قرآن مى‏آورند. شهید على رضا پسندیده       

 ************************

پروردگارا! تو خود گواهى که به غیر از فکر تو، خط و قانون تو، چیز دیگرى در سر نمى‏پرورانم.

 خدایا! هر چه داریم از تو داریم... خدایا! درجه ‏هاى عالى شهادت را نصیب ما بفرما. شهید على صادقى       

************************ 

خدایا! مرا به راه انبیاء و اولیاء و راه سرور آزادگان و آزاد مردان جهان حسین(ع) هدایت فرما. شهید محمدحسن صدیقى       

************************ 

خداوندا! اگر بخواهى به حساب گناهان و معاصى‏ام برسى، چگونه خواهم توانست طاقت آورم؟ اگر تو بخواهى ذره‏اى از آن عذاب را به این جسم ضعیف و حقیر و دنیوى بچشانى، چگونه مى‏شود آتش دوزخ را تحمل کرد؟

 بارالها! فقط لطف و مرحمت بى پایان توست که مى‏تواند مرا امیدوار گرداند. شهید رضا پرنده نژاد       

************************ 

خداوندا! تو را به یگانگى‏ات سوگند مى‏دهم شهادت در راه اسلام را نصیبم کن.

 بارالها! آن چنان قدرتى عطا به من کن و آن چنان لطفى در حقم بنما که در آخرین لحظات حیاتم، نام تو را بر زبان داشته باشم.

 پروردگارا! گناهانم را ببخش و مرا در صف شهدا قرار بده. شهید جلیل حامد مقدم خراسانى       

 

************************

خدایا! تو خودت مى‏دانى که من چون شبنم، پاک بودم، ولى هواى نفس، مرا به گناه آلوده کرده و اکنون، با کوله بارى از گناه به حضورت مى‏آیم و از درگاهت، آرزوى بخشش دارم و خدایا! گناهان مرا به حساب لجبازى با خودت نگذارى که اگر من گناهى کرده‏ام، از سر جهالت و نادانى بوده است، پس مرا عفو کن. شهید اسحاق کاظمى       

************************

خداوندا! به تو پناه مى‏برم از خسران و زیانکارى.

 خداوندا! از این که نتوانستم مومن واقعى و عامل به صالحات باشم و از این که نتوانستم موصى به صبر و مقاومت حق باشم، به تو پناه مى‏برم و از تو تمنا دارم مرا ببخشى و توفیقم عنایت کنى.

 حال که با یارى تو، به راه تو، رهسپار نبرد با دشمنان تو شده‏ام، به من لیاقت شهید شدن را عنایت فرما، چرا که معاصى من، جز با خون دادن در راهت پاک نمى‏گردد. شهید عبدالعلى حاتمى  

     

************************

 بارخدایا! از گناهان من درگذر و مرا مورد عفو و رحمت خود قرار ده تا در آخرت، سرافراز و سربلند باشم و در نزد امامان، شرمنده و شرمسار نباشم. شهید سید حسن قادرى شهرى   

پروردگارا! شربت مرگ را در کام من شیرین فرماى و عروس مرگ را در چشم من، مأنوس، جلوه‏ گر ساز و چنان کن که همیشه، تشنه ‏ى این شربت شیرین باشم و وصال این عروس زیبا را آرزو کنم. شهادت، حبل المتین است که اگر کسى به آن چنگ زند، ارجح‏ترین و برترین و نزدیکترین فرد به پروردگار خواهد بود. شهید مجید افتخار زاده       

************************

بارالها! حمد بیکران به پیشگاه اقدست مى‏آوریم و سر به سجده ‏ى شکر بر بارگاه احدیتت مى‏ساییم که جانمان را از شرار عشقت، انباشتى و دردهاى مقدس و ارزشمند، بر جان‏هاى ما نهادى. کدامین کلامت را به نعمتت بر زبان برانم و یا کدامین واژه را به سپاس شکرت بخوانم که دل‏هاى گرم مشتاقان وصالت را از داغى گلوله‏ ها، گرم‏تر نمودى. شهید گل محمد غزنوى       

************************

 سپاس بى‏کران خداى را که انسانم آفرید و از این راستا، مسلمانم ساخت و بالاخره شیعه ‏ام کرد و مرا در خط و مسیر انبیاء و ائمه ‏ى اطهار(ع) قرار داد. سپاس خداى را که به من عقل داد تا آگاهى پیدا کنم و آگاهى داد تا معرفت کسب نمایم و بالاخره معرفت داد تا عشق آموزم. عشق داد تا در آتشش بسوزم و سوختن داد و ذوب شدن و فنا شدن آموخت تا بقاء پیدا کنم.

 خدایا! بار پروردگارا! از این بنده‏ ى ضعیف و ناتوان که تمام عمر خود را در لهو و لعب و بیهوده مصرف کرد و از این خرمن زندگى چهار روزه، هیچ توشه‏اى برنداشت، بگذر. شهید على حاجى نوراللهیان       

 

************************

خدایا! توان ساخته شدن و ساختن را به این بنده‏ى گنهکارت عطا کن تا از امتحان تو، سربلند بیرون بیایم.

 خدایا! این روزها، سخت دلتنگم؛ همه‏ ى دوستانم رفته ‏اند و این منم که از قافله ‏ى شهدا، جا ماندم.

 خدایا! پدر و مادرم، هر دو در دیار باقى‏اند؛ از تو مى‏خواهم رحمتت را شامل آن‏ها بکنى. شهید سیدمحمد کریمدخت       

 

************************

ما هم اکنون براى رضاى تو که جز رهایى ستمدیدگان و زجرکشیدگان از دست این شیطان‏هاى روزگار و تبهکاران نیست، اسلحه به دست گرفته و آماده ‏ى جهاد و کشته شدن در راهت شده‏ایم، ما را بپذیر. شهید جلیل پرى دولت آبادى       

 

************************

 خدایا! به من آگاهى کامل عطا فرما! تا آنچنان که تو مى‏خواهى، بنده‏ى واقعى تو باشم و قلبم را از هرگونه زنگار، به نور قدسیه ‏ى  خود بزدایى و به من، توفیق بریدگى از هر چه غیر از تو باشد، عطا فرما، تا بتوانم با قلبى سبک، به سوى تو بیایم. شهید قاسم نیرومند قالیباف    

   

************************

 پروردگارا! تو ما را یارى نما تا دشمن زبون را از میهن اسلامى‏مان بیرون برانیم. شهید محمدامین توکلى   

    

************************

خدایا، بارالها، معبودا، معشوقا، مولایم، من ضعیف و ناتوان دوست دارم چشمهایم را دشمن در اوج دردش از حلقه در بستان درآورده و دست هایم را در تنگه چزابه قطع کند، پاهایم را در خونین شهر از بدن جدا سازند و قلبم را در سوسنگرد دشمن آماج رگبارهایش کند و سرم را در شلمچه از تن جدا نماید. تا در کمال فشار و آزار دشمنان دینم ببینند که گر چه همه این‏ها را از من گرفته‏اند اما یک چیز را نتوانسته ‏اند بگیرند و آن ایمان و هدفم است. شهید محمد یاورپور   

  

************************

 خداوندا، سربازان ما را درس پرهیزگارى بیاموز و راهشان را معین و کارشان را استوار گردان. شهید جلال منصف      

************************


خواهرم و برادرم مبارک باد، بر شما این عروسى که من در آن دامادم. خدایا، رحیما، مرا مورد عفو در دریاى رحمتت قرار ده و در خیل شهدا و دوستانم قرار ده.شهید عبدالحسین توکلى       

********************

 

 خدایا، با کوله بارى از گناه به سویت آمدم، بنده‏اى هستم گناهکار و شرمسار از اعمال زشتم، ولى امیدم به رحمانیت توست خدایا، به بزرگى و جلالت قسمت مى‏دهم که مرا بیامرزى و مرگم را شهادت در راه خودت قرار بده. شهید عبدالحسین توکلى       

 ********************

 

خدایا! اى معبود و معشوقم و همه کس کارم، نمى‏دانم در برابر عظمتت چگونه تو را ستایش کنم، ولى همین قدر مى‏دانم که هر کس تو را شناخت عاشقت شد. هر کس عاشقت شد، دست از همه چیز شسته و به سوى تو مى‏شتابد و این را به خوبى در خود احساس کردم و مى‏کنم. خدایا! عشق به انقلاب اسلامى و رهبر کبیر انقلاب امام خمینى چنان در وجودم شعله ور است که اگر تکه، تکه‏ ام کنند و یا صدها بار مرا بکشند و باز زنده ‏ام کنند، یا زیر سخت‏ترین شکنجه ‏ها قرار گیرم او را تنها نخواهم گذاشت. شهید فرامرز حسینى  

      ********************

خداوندا، تو شاهدى از آن لحظه ‏اى که از خانه مان خارج شدم فقط به خاطر تو و براى رضاى تو آمدم. خدایا، پدر و مادرم و خانواده ‏ام و دوستانم را ترک گفتم، زیرا عشق من به تو مهم‏تر و مهم‏تر از دوستى با آنان بود.

خداوند را سپاس مى‏گویم که مرا در این برهه از زمان به دنیا آورد و به من توانایى داد تا در صف جندالّله قرار گیرم. شهید محمدحسین حقانى ولى پور       

********************

 

خدایا، به من توفیق ده. که نیمه شب‏ها صداى العفو، العفو خود را بلند کنم. و دلم مى‏خواهد در راهت خندان شهید شوم. شهید حسین حیدرى       

 ********************

 

پروردگارا، دوست دارم در کنار شهیدان والامقام حنظله و همچون آن شهید مظلوم از شهیدان بى غسل و کفن باشم. شهید محمدرضا توکلیان       

 ********************

 

پروردگارا، شاهد باش که چگونه شادى و مهربانى و چهره ‏هاى سرشار از ایمان در این لحظه‏ هاى مقدس در سیماى این عزیزان هست، پس بیا به لطف خودت عنایت و بزرگوارى و رحمتت را در این ساعات آخر که چند ساعتى بیشتر به لحظه موعود نیست، عطا کن و من حقیر را عفو کن. شهید مرتضى توحیدى       

 ********************

 

خدایا! بارالها پروردگارا، معبودا، معشوقا، مولایم، من ناتوان توان تحمل درد از دست دادن پاهایم را ندارم، چگونه تحمل عذاب تو را مى‏توانم بکنم، خدایا! مرا ببخش و از گناهانم در گذر، تو کریم و رحیم هستى. خدایا ما با تو پیمان بسته ‏ایم و بسته بودیم که تا پایان راه برویم و بر پیمان خویش همچنان مى‏مانیم و مانده ‏ایم. شهید على‏اکبر رنجبر نجف آبادى        

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.