همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 8

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ب.ظ

خدایا، بر من منت گذاشتى که بزرگ‏ترین نعمت خود را که شهادت و مرگ سرخ است به من هدیه کردى. شهید ابراهیم نوروزى       

********************

 

 پروردگارا، در این راه قدم مى‏نهیم و رضاى تو را بر رضاى خود مقدم دانسته و راضى به قضاى تو هستیم اگر در این راه غالب گشتیم و اگر مغلوب شدیم باز هم راضى هستیم. چه بسا، این سخن زیبا که هر چه از دوست رسد نیکوست. شهید عبدالله جعفرى       

 ********************

 

خدایا، ما وظیفه ى خود را درباره‏ى شکرگذارى نعمت‏هاى بیکران تو انجام نداده ‏ایم و قدر این هدف و کرامت، ندانستیم خودت، ما را در سایه مهرت محفوظ بدار و از آتش خشمت که براى کافران و منافقان و گناهکاران است، دور نگهدار. شهید على اکبر جهانى       

 ********************

 

پروردگارا، اکنون که به این بنده ى حقیر توفیق عنایت فرموده، تا بتوانم در جبهه‏ هاى نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کنم و در برابر وظیفه ‏ى شرعى و میهنى که به عهده دارم، عمل نمایم. همواره سپاسگزارم. شهید عباسقلى بروز       

********************

 

 خدایا، اگر لیاقت شهادت را نصیب من ساختى، بدنم را در میدان جنگ پاره، پاره نما که در روز محشر در پیشگاه سالار شهیدان حسین بن على (ع) شرمنده نباشم. شهید على بیگى

********************

      

 خداوندا، از تو مى‏خواهم راه بسته شده کربلا را جهت زیارت خانواده شهدا، مفقودین، اسراء و معلولین به دست سپاه خودت مفتوح فرمایى. شهید احیامحمد خانکلابى       

 ********************

 

خدایا! شاهد باش به عشق تو و در مسیر تو حرکت کرده ‏ام و اینک فقط پیوستن به تو را انتظار دارم خدایا، من عاشق و خواهان شهادتم. نه بدین معنى که از دنیا فرار مى‏کنم، بلکه مى‏خواهم گناهانى که انجام داده ‏ام به واسطه رنج کشیدن در راه تو و ریختن خونم به خاطر تو پاک شود. شهید رمضان ذاکرى       

********************

 

 معبودا، این دنیاى فانى مرا سخت در خود جاى داده و گناهان و موانع‏ه اى بسیار دشوارى جلوى راهم قرار گرفته و نمى‏توانم به سوى تو بیایم و از تو مى‏خواهم که دست مرا بگیرى و نزد خودت ببرى و نزد کسانى که در راه تو شجاعانه جنگیدند و مظلومانه به لقاءالله پیوستند. شهید محمدعلى رحیمى         

پروردگارا، تو تنها کسى هستى که دواى دردم پیش توست و تنها تو قلبم را نرم مى‏کنى و نور را در آن نفوذ مى‏دهى. خدایا، این قلب سفر آخرت از یادش رفته و به دنیا سخت مشغول شده، پس هدایتش کن، تا به سوى تو بشتابد. شهید خانلر دلاور کوران       

********************

 

 در این آخر زندگانى، دست به سویش بر مى‏دارم و طلب گذشت گناهانم را مى‏کنم امیدوارم که خداوند رحیم دست گدایى مرا خالى برنگرداند. شهید نادر حصارى       

********************

 

 خدایا، این وصیت را در حالى مى‏نویسم که با کوله بارى از گناه، ره به هیچ جا نبرده ‏ام و فقط شرمنده و درمانده رو به درگاه تو آورده ‏ام، زیرا که در رحمت تو همیشه باز است و لطف و مهر تو چنان عظیم است که با این کوله بار عظیم گناه باز بنده ‏ات را مى‏بخشى و او را مى‏پذیرى.   شهید فرامرز حسینى       

********************

خدایا، من عاشق و خواهان شهادت، نه به این معنى که از این دنیا فرار کنم. بلکه مى‏خواهم گناهانى که انجام داده ‏ام با، ریختن خونم به خاطر تو، پاک گردد چون که به این مطلب رسیده ‏ام، که گمان نکنید کسانى که در راه خدا کشته مى‏شوند، مرده ‏اند، بلکه آن‏ها زنده ‏اند و نزد خدایشان روزى مى‏خورند. شهید محمد اسدى       

 ********************

خداوندا، به محمدت و به خمینى‏ات، سوگند که گران‏بهاتر از خونم متاعى ندارم که بدهم و اینک این خون من و این جان بى‏مقدار من تقدیم به تو و هدیه به روح، خمینى کبیر. شهید عبدالخالق خلیق       

********************

 

 آه، از ساعات و لحظاتى که در غیر عبادت تو صرف شد و هزاران افسوس از زمانى که گذرگاه دنیا همچون غفلتکده‏ اى است که آدمى را غرق مى‏کند که مرگ انگار به سراغ او نمى‏آید، هر چه از مقام رحمت و گذشت و عدل تو خالق یکتا و هر چه از پستى و غفلت دنیا و هر چه از بى‏حیایى و ضعف و خسران انسان گفته شود، اندک است. شهید حسین ایزدى       

 ********************

خدایا، ما براى انجام وظیفه به اینجا آمده ‏ایم و پیروزى و شهادت را پیروزى دانستیم و هر لحظه آماده شهادت هستیم. خدایا، تو را شکر مى‏کنم که راه شهادت را به راهیانت شناساندى و درى از درى‏هاى بهشت را به شهدا واگذار کردى، و ما را در راه کسانى که این راه را رفتند، قرار دادى و بر ما منت گذاشتى. خدایا، هر روز و سر هر نمازى از تو خواستم تا مرگ مرا هم شهادت در راهت قراردهى، و اکنون مرا به آرزویم رساندى. شهید عاصف ابراهیمى 

********************

     

 الهى، ترا هزار بار شکر مى‏کنم که مرا شیعه قراردادى. تا ولایت اهل بیت و عشق به خاندان رسالت، ضلمت‏کده قلبم را منور سازد و باز، هزاران بار، ترا شکر مى‏کنم که مرا از آنانى قرار ندادى که با دورى گزیدن از صاحبان امر که قرآن کریم از آنان به اولى الامر یاد مى‏کند، راه ضلالت بپیمایم. چرا که بدون توسل به ائمه و بدون عبور از شاهراه ولایت چگونه مى‏توان به جانان رسید. شهید حسن ایزدى       

********************

 

 خدایا، خودت شاهد و ناظر باش که من فقط به خاطر تو و به خاطر دین تو، در این راه قدم گذاشته ‏ام و به جز این هدفى در پیش ندارم و نه براى به دست آوردن مقام یا پول یا چیزهاى دنیایى. من فقط این آرزو را دارم که هنگام شهید شدن لااقل بتوانم تعدادى از دشمنان را کشته و با گفتن الّله اکبر قدم در این راه بگذارم. شهید زین العابدین ابراهیمیان       

********************

 

 ایزدا، چگونه توانم لب به ثنا و سپاست باز کنم، در حالى که باران نعمت و رحمتت را بر این بنده‏ ى ضعیف و ذلیل و گناهکار فرستادى و نعمت عظماى زندگى در زیر چتر ولایت فقیه و صرف قسمت مهمى از عمر گرانبها را در حکومت اسلامى به این بنده‏ى حقیر و مسکین ارزانى داشتى، در حالى که نتوانستم مسئولیت و حق عظیمى را که به واسطه‏ى این موقعیت شریف بر دوشم آورده بود، به نحو شایسته ادا کنم.

 الهى، چگونه این بنده ‏ى بى حیا، در محکمه عدالت پاسخگوى اعمال و گفتارش باشد، در حالى که رهبرى بزرگ همچون امام خمینى داشته است و چگونه در صحراى محشر حاضر شوم، در حالى که در زمانى زندگى مى‏کردم، که عاشقان و شیفتگان و مخلصان کثیرى در راه تو و در راه دین تو و در کارزار با دشمن تو شهد شیرین، شهادت را مشتاقانه نوشیدند. من در زمانى زندگى مى‏کردم که مى‏بایستى پیام ‏آور خون گلگون کفنان عزیزى مى‏بودم. یا رب، نکند که در یوم القیامه در زمره کسانى باشم که فریاد مى‏زنند «یالیتنى کنت تراباً» اى کاش که خاک مى‏بودم.

 خدایا، تو خودشاهدى که من جز رضاى تو، به جبهه نیامده‏ام و رضاى تو آنگاه حاصل خواهد شد که توانسته باشم، مأموریتم را در کردستان با حداکثر کیفیت به انجام رسانم و اى کُرد مسلمان بدان که من با تمام ضعف جسمى و روحى اى که دارم براى مبارزه با فرهنگ از طاغوت به یادگار مانده‏ى تو آماده‏ام، نه به جنگ با تو. شهید سعید احسانى       

********************

 این حقیر عمرى را بسر کردم، اى کاش! لحظه ‏اى از آن را در غیر عبادت مولا سر نمى‏کردم. ولى با اقرار به سختى روز جزا و عدل الهى و با وجود بار سنگین گناهانم، نمى‏خواهم از رحمت و مغفرت و گذشت خالقم، پروردگار جهانیان، لحظه ‏اى غافل باشم و عاجزانه و ملتمسانه از کلیه اقوام و دوستان و آشنایان و نزدیکان و پدر و مادر عزیزم مى‏خواهم که به خون پاک اباعبدالله(ع) این بنده گناهکار را حلال کنند. خداوندا در آن لحظه که چشم دل ما به غیر تو بخواهد بنگرد و از جهت محبت تو انحراف گیرد، نابینایش کن، تا جز تو کسى را نبیند و جز به مال و جلال تو به چشم اندازى دیگر نگاه نکند، خدایا، ما آن دست و پا را نمى‏خواهیم که به معصیت تو بجنبد. شهید حسن ایزدى       

 ********************

 

خدایا تو را شکر مى‏کنم که به من توفیق جهاد در راه خودت را عنایت کردى در صورتى که لیاقت قرار گرفتن در صف مجاهدان را نداشتم مرا با آنان قراردادى اى خدائى که شکر و سپاس تو کس نتوان کرد تو را سپاس مى‏گویم از این که مرا از دنیا دور داشتى و به سوى خودت خواندى در صورتى که بنده ‏اى حقیر و ذلیل و مسکین و در اسارت بودم و تو مرا هدایت کردى.  شهید عبدالرضا زیبایى 

بار الها! این عزت مرا بس است که بنده تو باشم و این فخر و عظمت مرا بس است که تو پروردگار من باشی. بار پروردگارا! تو چنان هستی که من دوست دارم، من را چنان قرار بده که تو دوست داری (الهی آمین).

ای خدای بزرگ! وقتی جمله «انا لله و انا الیه راجعون» را در ذهنم تداعی می¬کنم که همه باید روزی از دنیای فانی بروند، با خود می‌اندیشم که چه شایسته است اگر انسان این تن خاکی و ناچیز خود را در راه محبوب خویش فدا کند و با پیکری خونین به درگاه تو بیاید.

بارالها! بنده که شایستگی و لیاقت شهادت را در خود نمی‌بینم ولی با این حال به لطف و کرم تو بسایر امیدوارم. ای خدای قادر و متعال! من وجود خود را در مقابل اسلام عزیز بسیار ناچیز می‌بینم و حاضرم که در راه احیای دین مبین اسلام هفتاد بار تکه تکه شوم.

خدایا اگر لیاقت شهادت را در راه خودت به من عنایت کردی، مرا آن گونه شربت شهادت بنوشان که رضای کامل تو را جلب نمایم. شهید حسن آبشناسی جامی

*******************************

    خداوندا! من آگاهانه راه تو را پذیرفته‌ام و با ایمانی کامل در راهت گام بر می‌دارم و همه بدانند که آگاهانه و با انتخاب خود در این راه قدم گذاشته و از زمانی که این راه را در زندگی انتخاب کرده‌ام ، هر روز که از عمرم می‌گذرد با اراده‌ای استوار و ایمانی راسخ به خدا در زندگی پیش می‌روم. شهیدعباسعلی احمدپور

*******************************

بار پروردگارا! با چه آبرویی پیش تو بیایم؟ آیا با زبانی که حمد تو را گفت و کم، سپاس نعمت‌های بی‌شمارت کرد و با چشمی که برای انبیاء و اولیاء، کم گریه کرده‌است؟ اما معبودا! تویی که هر دل تاریک را به روشنایی مبدل می‌کنی، تویی که هر ضعیفی را قوت می‌دهی، تویی که یاری‌رسان محرومانی، تویی که بخششگر نعمات زیادی. تویی که ظالمان را در نهایت خواری و پستی از بین می‌بری. تویی که پرده از باطل برمی‌داری، تویی که با عدالت هرکسی را به سزای اعمالش می‌رسانی، تویی که نظم دهنده‌ی زمین و زمانی.

ای الله و ای معبود من! تو نوری، تو روشنایی دهنده‌ی راه تاریکی، تو صیقل دهنده‌ی قلب‌های تیره و کدری، تو سبکبال‌کننده‌ی سنگین‌بالانی، تو بخشنده‌ی گناهانی، اما ای خدا من! تا این معصومین(ع) را آن‌چنان که هستند بشناسم، آنان را شافع من قرار ده، باشد که با شفاعت آنان گناهانم بخشوده شود. شهیدعباس‌علی احمدزاده

*******************************

خدایا! از تو می‌خواهم که مرا از سختی‌های دنیای آخرت رهایی بخشی، چون طاقت عذاب آخرت را ندارم. اگر در این دنیا پاهایم قطع شود، تحمل می‌کنم ولی عذاب آخرت را نمی‌توانم تحمل کنم.

خدایا! تو شاهد باش من چیزی جز جان ندارم تا فدای اسلام و قرآن کنم و جانم امانتی است که هرگاه اراده کنی باز پس می‌گیری. شهید علی اصغر اخلاقی

*******************************

خدایا! خداوندا! الهی! پروردگارا! بارالها! معبودا! معشوقا! ای کسی که به ما همه چیز داده‌ای و ما نتوانستیم شکرگزار آنها باشیم. ما را ببخش و تا نبخشیده ای از دنیا مبر. خدایا! از عمر ما بکاه و بر عمر پیر جماران خمینی بیفزا.

الهی! به خانواده‌های معظم شهدا، معلولین و مجروحین و اسیران و مفقودالاثرها صبر عنایت بفرما. پروردگارا! تو را به حق سیدالشهدا قَسَمت می‌دهم مرا در صف شهدا قرار بده، بارالها فرج امام زمان(عج) را نزدیک بفرما. معبودا! معشوقا! به حق پنج تن آل عبا دشمنان اسلام و قرآن را نابود بگردان.شهید محمد علی اسودی

*******************************

خدایا! تو را شاهد می‌گیرم که در مقابل فرمان تو و در برابر عدل تو عاجز هستم و ناتوان، فقط رحم توست که مرا امیدوار می‌کند چون تو رحمان و رحیمی.

خداوندا! مرا آن‌گونه بمیران که خود صلاح می‌دانی. اگر لیاقت دارم و اگر جزء بندگان خوار و زبون تو محسوب می‌شوم سرانجام عمر مرا ختم به شهادت در راهت بگردان.

خدایا! من نمی‌دانم چگونه با تو صحبت کنم و از تو آمرزش بطلبم چون زبانم سخنی می‌گوید و قلبم و درونم به چیزی دیگر وسوسه می‌کند که می‌دانم این، مورد پسندت نیست اما می‌دانم تو بزرگواری، می‌دانم کریمی، رحیمی، رحمانی؛ سبحان الله!

خدایا! کاش صدها جان به من می‌دادی تا هر بار که زنده شدم، در راهت و در راه به ثمر رسیدن دینت فدا می‌کردم.

خدایا! شهادت آرزوی من است و تا نصیبم شود آرام نخواهم گرفت. شهید ولی الله اشرفی

*******************************

بارالها! شکرت می‌کنم که در این دنیای لهو، مرا از مرداب‌ها نجات دادی، از میان لجن‌زارها بیرون کشیدی، آتش عشقت را در دلم پدید آوردی و حب خودت و اولیائت را در درونم قرار دادی.

خدایا! می‌دانی که برای لقای تو به جبهه آمده‌ام و امیدم جز وصل تو نیست و تو دست رد به سینه امیدواران نمی‌زنی و آنان را می خوانی.

خدایا! می‌دانم که روسیه‌ام و از گذشته تلخ، صفات رذیله و از گناهان کثیرم تو آگاهی و خودت گفتی که برای توبه بیا، تو فرمودی که توابین را دوست داری. اکنون آمده‌ام و با نگاه امید به تو می‌نگرم و می‌دانم که قول تو حق است.

خدایا! تو شاهدی که که به این دنیای فانی میلی ندارم و نمی‌توانم به زشتی‌های این دنیا بنگرم، نمی‌توانم به حرص‌ها و آرزوها و لعب‌های این دنیای فانی دل خوش کنم و حال آنکه در مقابلش به عالم باقی آخرت که بهشت جاودانی و لقاءا... در آن یافت می‌شود بنگرم.

خدایا! می‌دانی که فقیرم و تو غنی هستی، من گدا و سائلم و تو معطی هستی، گناهانم را پاک کن، سپس به سوی خودت جلبم کن؛ چرا که آرزویم شهادت و لقاء توست.شهید محمود الازمنی

*******************************

خدایا! در راه حفظ قوانین تو و تزکیه به جبهه آمدم. رفتنم را در این راه مورد قبول خود قرار ده. خدایا تو جانم داده‌ای و جانم را خواهی گرفت. مرا در صراطی گذار که هیچگاه در لحظه جان دادن به غفلت نباشم.

بارخدایا! ما را آمرزیده دار و گناهان ما را ببخشای.شهید غلامرضا امیری

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.