همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 6

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ب.ظ

پروردگارا! آنچه از نعمت‌های خود به من ارزانی داشتی، نه قدرتی داشتم که قدر آن را بدانم و نه لیاقتش را داشتم که سپاسش را به‌جا آورم. پس به من قدرتی ده و زبانی ده تا قدرشناس و سپاسگزار نعمات تو باشم.
خدایا! تو خود می‌دانی که من ضعیف‌تر از آنم که قادر باشم خدمتی به دین و پیروان دین تو انجام دهم زیرا هرکس بخواهد در راه خدمت به تو قدم گذارد نخست باید که نفس خود را تزکیه و خواهش‌ها و هواهای نفسانی را در ذات خود سرکوب کند. خلاصه آن‌که باید با تمام وجود به تو ایمان آورده باشد. در آن صورت است که در مقابل گلوله‌ها و خمپاره‌ها سینه سپر می‌کنند، زیرا که به قرآن ایمان دارند و معتقدند که تو از جان مؤمنان دفاع می‌کنی و من نیز بر این باورم که پا به جبهه نهادم برای احیاء دین خدا و نابودی دشمنان متجاوز.
شهید عارف بهی

*******************************


خداوندا! پروردگارا! از تو می‌خواهم در چشمانم روشنایی، در دینم بصیرت، در قلبم یقین، در عملم اخلاص، در نفسم سلامت، در روزی‌ام وسعت قرار دهی و مرا مادامی که با قی هستم شکرگزار نعماتت کنی
!شهید محمدزمان بیکی

 

*******************************

خدایا! شاهد باش که از تمامی مظاهر دنیا بریدم تا بیشتر به تو نزدیک شوم و به تو بپیوندم. خدایا! شاهد باش به عشق تو در مسیر تو حرکت کردم و اینک پیوستن به تو را انتظار دارم. خدایا! من خواهان شهادتم، نه به این معنا که از زندگی کردن در این دنیا خسته شده‌ام و یا خواسته‌باشم خود را از سختی و نابسامانی‌های دنیوی خلاص کنم، بلکه می‌خواهم گناهانم با رنج کشیدن در راه تو و دادن چند قطره خون ناقابلم بخاطر تو پاک شود. 
می‌خواهم شهید شوم تا شاید خونم بتواند نهال کوچکی از جنگل انبوه انقلاب را آبیاری کند. می‌خواهم شهید شوم تا خونم به محضر سرور شهیدان حسین(ع) گواهی دهد که من مانند مردم کوفه نبوده و رهرو راهش بوده‌ام.
 
ای بهتر از همه دوست‌ها و یارها! مرا از این کره آب دریاب! مرا فرا خوان که دیگر صبرم به پایان رسیده‌است و چه سخت است و ناگوار، که بین دوستان صمیمی جدایی می‌افتد و چه دشوار است آن‌که رهروی به مقصود برسد و دیگری مثل من به مقصد خویش نرسد... بارالها! خودت این دشواری را از دوش من بردار!
 شهید نجف‌قلی پاسندی
 

*******************************

خدایا! اینک که آهنگ رزم دارم، چیزی جز رضای تو را نمی‌خواهم. هدف تو هستی، به چیز دیگری غیر از تو نمی‌اندیشم، معبودم و معشوقم تو هستی. 
خدایا! خداوندا! اینک که می خواهم در راه تو بجنگم مرا راهنمایی کن به سوی نور و به سوی کمال انسانی!
 
خدایا! تو را بزرگ یافتم و تو را عبادت می‌کنم، نه از برای مطامع دنیایی، بلکه عقلم، روحم، اعضا و جوارحم به این نتیجه رسیده اند که تو قابل پرستشی و باید در مقابل تو خاضع و خاشع باشیم و در راه تو قدم بگذاریم و منحرف به سمت دشمن نشویم.
 
خدایا! یک لحظه ما را به حال خودمان وامگذار که شیطان ما را منحرف می‌کند! ما را دریاب! خدایا! در این جنگ مقدس به رهبری امام عزیز و نبرد با این دشمن جانی که آن را از امام و حسین(ع) یاد گرفته‌ایم به ما توفیق بده که تا آخرین لحظه، ثابت‌قدم بمانیم و از خودمان ضعف نشان ندهیم.
 
خدایا! حجت دیگر بر ما تمام شد باید هجرت کنیم، هجرتی مقدس.
 شهید  علیرضا تازیکه

*******************************


ای صاحب اختیار! ای نهایت آرزوهای عارفان! و ای فریادرس فریادخواهان! ای محبوب دلهای راستگویان! و ای خدای جهانیان! گواه باش در این دنیا به ظاهر در تنهایی زیستیم ولی تو را بهترین دوست‌ها و آمال ها و عشق‌ها یافتم، پس مرا به سوی خودت بخوان! شاهد باش که از تمامی مظاهر مادی بریدم تا به تو بپیوندم. شاهد باش که به عشق تو و توکل بر تو قدم گذاشتم و اینک مشتاقانه به انتظار تو هستم.
 
خدایا! اگر احیاناً در صحنه انقلاب غفلتی داشتم می‌خواهم در راه تو بجنگم تا خونم بتواند آن را جبران کند و درخت انقلاب را آبیاری نماید. می‌خواهم شهید بشوم تا خونم به علی(ع) و حسین(ع) گواهی دهد که راهروشان بوده‌ام. ای بهترین دوست‌ها و یارها و عشق‌ها! مرا دریاب که جوانی غافل از کاروان جبهه جنوب ایران، از دیار عاشقان خسته می آید.
شهید محمدقلی ترک
 

*******************************

خدایا! می‌دانم آنچه را که می‌خواهی می‌کنی. شکر می‌کنم تو را که مرا بدان راهی که می‌خواستم قرار دادی. و تو پدر و مادرم را بیامرز که آن‌ها نیز بی تو روسیاهند. 
خدایا! آن‌قدر گناه کرده و از فرمان تو سرپیچی کرده‌ام که شرمنده‌ام. مرا از بخشیده‌شدگان قرار ده و سپاسگزارم از این که ما را از کسانی قرار دادی که در راه تو کشته شده‌اند و نزد تو روزی می‌خورند.
 شهید عبدالکریم تقی بای

 

*******************************

خداوندا! در چشمانم روشنایی ده و در دینم بصیرت، در قلبم یقین، در علم من اخلاص، در نفسم سلامتی و در روزی‌ام وسعت قرار ده و مرا مادامی که باقی هستم شکرگزار خودت قرار بده. 
خداوندا! حالی ده که با تو بتوانم سخنی بگویم و تنها تو را شکر کنم و تو شاهد باش که بزرگ‌ترین و عزیزترین و بهترین شاهدی هستی که بر همه اعمال ما نظر می‌کنی.
 
خدایا! راهی را که من انتخاب کردم راه تو و راه صالحان است.
خدایا! جانی که به من دادی می‌خواهم در راه تو، به تو هدیه کنم. پروردگارا! باز تو را شاهد می‌گیرم که این راه را با آگاهی کامل انتخاب کردم و با تمام وجودم، شهادت را که نهایت تکامل انسان و مرگی آگاهانه در راه مذهب مقدس است و هدفی مقدس تر از آن نخواهد بود، پذیرفتم.
شهید  عباسعلی تیموری

 

*******************************

پروردگارا! صبر و استقامت بر ما ارزانی دار و گام‌های ما را در مسیر حق ثابت گردان و ما را در پیروزی بر اهل کفر نصرت و یاری فرما!
پروردگارا! آن چنانم که گویی برای تو پا به عرصه هستی گذاشته‌باشم و برای تو زنده باشم و برای تو بمیرم.
 
پروردگارا! شهادت می‌دهم که تو خالق هستی و و یکتا رب جهانی. پروردگارا! تو شاهد بودی بر احوالم، تویی تنها معبودم، درِ رحمت تو به روی هر که به تو روی آورد باز است. پس لطف و مهربانی کن و گناهان مرا بپوش. پروردگارا! زندگی را از زمانی که به خود اندیشیدم و سپس به تو رسیدم شناختم، من بنده ناچیزی هستم، بپذیر مرا و به‌سوی خود سوقم ده، که این آرزوی من است.
 
پروردگارا! تو را دارم، به هیچ کس دست گدایی دراز نمی‌کنم و تنها از تو یاری می‌جویم، پس مرا در نزد خود جای ده! پروردگارا! عشق و شوق رسیدن به تو مرا از خود بی‌خود کرده، پس روحم را از قفس تنم برهان و به ارواح طیبه پیوند ده!
 
پروردگارا! شفاعت اهل بیت را می‌طلبم، مرا به واسطه شفاعت آنان ببخشای و بیامرز!
 شهید حسین واثقی

پروردگارا! من در این دنیا نتوانستم آن گونه که تو می‌خواهی زندگی کنم، پس مرگم را طوری قرار ده که لااقل کفاره گناهان کبیره و صغیره باشد! 
پروردگارا! ای معبود من! ای هستی‌بخش جهان! عاجزانه از تو می‌خواهم که بهترین لحظات عمرم را، لحظه‌های آخر عمرم قرار دهی! الهی! از سنگینی گناهانم نمی‌دانم به کجا پناه ببرم، اگر گناهان من زیاد و بزرگند، لطف و کرم تو بزرگ‌تر از آن است، پس از گناهان این حقیر درگذر! ای معبود و ای مولای من! مرگم را شهادت در راه خودت قرار بده. ای مولای من! حال که قافله سالار شهیدان در حال حرکت است به این حقیر نیز سعادت این را بده که به این کاروان بپیوندم!
 
ای خدای من! این بار آخری است که به میدان‌گاه نبرد آمده‌ام خود عنایتی فرما و ما را به‌سوی خودت بخوان! پروردگارا! دیگر رویی ندارم که در مقابل تو و در مقابل قامت استوار خانواده‌های شهدا بایستم. ای خدا! دیگر عزم برگشت ندارم.
 
پروردگارا! تو را به مقام پیامبر اکرم(ص) خاتم رسولان، تو را به مقام علی(ع)، تو را به مقام فاطمه زهرا(س) سوگند می‌دهم که دیگر بیش از این، این بنده حقیر را مورد آزمایش قرار ندهی! الهی! ایمانم سست و ضعیف شده و فقط از تو یاری می‌خواهم و تو را می‌پرستم(ایاک نعبد و ایاک نستعین).
 
پروردگارا! تو را به عزیزترین بندگانت، هر چه زودتر این جنگ را به نفع اسلام و مسلمین ختم کن!
شهید توحید جزایری
 

*******************************

«خداوند کسانی را که می‌گویند ما ایمان آوردیم آزمایش خواهد کرد، همان‌طور که پیغمبران پیشین و قبل از آن را آزمایش کرد و همه در اضطراب و نگرانی بودند.» خدایا! چنین حالتی را من نیز دارم، خدایا! مرا از این اضطراب رهایی بخش!
خدایا! حمد و سپاس تو را که پروردگار این و آن جهانی، خدایا! حمد و سپاس تو را که پیغمبران و امامان را برای تربیت انسان‌ها فرستادی. خدایا! حمد و سپاس بیکران نثار تو که پیامبران را برای سوق دادن ما به سوی کمال ارزانی داشتی تا این که انسان طغیان‌گر نشود.
شهید حسین جزایری

 

*******************************

خدایا! عقیده مرا از دست عقده‌هایم محفوظ دار و نتیجه کلامم این است که همه چیز برای خدا، همه کارها برای خدا و همه جا برای خدا باشد. آری، من با شناختی که پیدا کردم به‌سوی لقاء ا... می‌روم و آرزوی شهادت را از آن برای معبود بی همتا دارم و می‌خواهم به شهادت نایل شوم ولی تا صلاح خدا در چه باشد که این افضل است. آری ما از شهادت باکی نداریم زیرا تنها آرزوی ماست.شهید محمدحسن جهانجو

 

*******************************

خدایا! تو را شکر می‌کنم که ما را به اسلحه شهادت مجهز کردی تا علیه طاغوت‌ها و ستمگران و تجاوزکاران قیام کنیم، با خون خود ذلت و خواری را از دامان اسلام پاک، ارزش شهادت را در معرکه حیات درک کنیم و با ایمان خدایی و اراده‌ی آهنین خود را از لجن‌زار نفسانیات دنیوی برهانیم و در راه سرخ حسین قدم بگذاریم. 
خدایا! به من قدرتی عطا کن که بر نفس سرکش خود غلبه کنم و درون خود را بشناسم.
 
خدایا! به من فرصتی ده تا در معرکه مرگ و زندگی با شهدای کربلا محشور شوم و در راه حراست از این انقلاب خونم ریخته شود.
شهید علی جهانی


*******************************

بارخدایا! بار گناه بر قلبم سنگینی می‌کند، می‌دانم که شایسته شهادت یعنی رفتن به راه سرخ مردان پاک و مجاهدان جانباز نیستم، اما به لطف و عظمت بیکرانت و بخشایش بی اندازه‌ات امیدوارم. خدایا! گواهم که نمی‌دانم، اما می‌دانم که فضای رخت‌خواب برایم تنگ و مردن در آن برایم بسی ننگ‌آور خواهد بود. 
خدایا! خودت گفتی هرکس بخواهد، مرا پیدا می‌کند و هرکس که پیدایم کرد، عاشقم می‌شود و هرکس عاشقم شود، من عاشقش می‌شوم و هر که را که عاشقش شدم می‌کشم و هر که را کشتم پس خون‌بهایش بر من است و هر که خون‌بهایش بر من شد پس من خونبهایش می‌شوم.
 
پروردگارا! زمانی به دنبالت گشتم، پیدایت کردم، عاشقت شدم، آیا لیاقت آن را که تو خون‌بهای من باشی، دارم؟ خدایا! به حق حسین(ع) از زهد حسین(ع) هم به ما بهره‌ای ده تا از زهدش به صبرش و از صبرش به ایمانش برسیم!

شهید مسلم حاج اکبری

*******************************

ای خدای بزرگ! ای ستار! و یا الرحمن و الرحمین! ما را ببخش، به سبب نافرمانی‌هایی که کردیم ما را ببخش! به دلیل اینکه نعمت‌های زیادی را نصیب ما کردی ولی شکر آن را به‌جا نیاوردیم! ما را ببخش به علت بی‌اعتنایی‌مان به احکام و دستورها! ما را ببخش بدین سبب که پاسدار واقعی برای انقلاب تو و آرمانت نبودیم! 
خداوندا! در حالی به سوی تو می‌شتابم که نمی‌دانم آیا اعمالم را قبول و دعاهایم را مستجاب خواهی کرد و ما را از بندگانت قرار خواهی داد یا نه، ولی به کرم و بخششت اعتماد دارم و تو خود به توابین مژده بخشایش داده‌ای.
شهید اسماعیل حاجی مهدی
 

*******************************

پروردگارا! به من توفیق شهادت عطا بفرما، تا بتوانم جاودانه و نزد تو زندگی کنم! خدایا! مرا طوری بار بیاور که لحظه‌ای به دنیا و مادیات نیاندیشم و بر من ایمانی چنان استوار ده که بتوانم تقوا را پیشه خود سازم و شهادت را خود با آغوش باز بپذیرم. 
اکنون که این وصیت‌نامه را می‌نویسم اولین باری است که می‌خواهم نزد تو امتحانی سخت بدهم و من، بنده رو سیاهی در پیشگاه تو هستم.
 
خدایا! تو را به جان مهدی(عج) مرا قبول کن و عمر من را برای رهبر عزیز قرار بده و مرا به افتخار شهادت نائل کن و امیدوارم که بعد از من به بازماندگانم صبر عطا کنی!
 شهید محمد حاجیلری


*******************************

خدایا! حاجت بنده حقیرت را بپذیر که به سوی تو پرواز کرده و از درگاهت می‌خواهد گناهان سابقش را عفو کنی! 
پروردگارا! خدایا! با کوله‌باری از گناه و معصیت به نبرد با کفار پرداخته‌ام و از تو می‌خواهم که کفار را نابود کنی و ما مسلمین را بر سراسر جهان پیروز بفرمایی.
 
خدایا! از درگاه متعالی تو می‌خواهم که به بندگانت بگویی که من حقیر را ببخشایند تا با خیالی آسوده به سوی معبود واقعی خود به پرواز درآیم، امیدوارم که قبول فرمایی.
شهید عشقعلی حبیب‌زاده


*******************************

ای خدای بزرگ! دست از جهان شسته‌ام و برای ملاقات تو به کربلای جنوب می‌آیم و از تو می‌خواهم که من را با اصحاب حسین(ع) محشور کنی! آرزو دارم که بر خاک داغ جنوب در خون بغلطم و به یاد عاشورای حسین(ع) خود را در پای مقدسش بیافکنم. امید آن دارم این آرزوی چندین ساله را که بر دلم سنگینی می‌آورد برآورده سازی! شهید عباس حسین‌نژاد

خدایا! پروردگارا! گناهانم را ببخش و مرا شایسته شهادت کن چرا که بهترین لذایذ، مرگ در راه توست.

خدایا! دعاهایم را بپذیر که دوست دارم که بدنم قطعه قطعه شود اما با روحیه باز و سرشار از عشق تو پیش سالار شهیدان‌مان امام حسین(ع) بروم و همچنین در مقابل عظمت تو رو سیاه نباشم.

خدایا! کم‌نیرویی و ناتوانی خود را به درگاهت عرضه می‌دارم که تو بخشنده و رحیمی، تو پروردگار ضعیفان هستی، مرا به چه کسی وا می‌گذاری، ای ارحم الراحمین؟ خدایا تو را سپاس می‌گویم که درهای رحمت خود را بر این بنده گنه‌کار باز کردی تا به آن روی آورم و موفق شوم که بعد از گذشت چند سال از جنگ کفر علیه اسلام، این توفیق نصیبم شود تا در کنار برادران با ایمان و فداکار مؤمن و معتقد به اسلام مبارزه کنم هرچند خودم را شایسته این راه نمی بینم، ولی به قول شاعر در ناامیدی بسی امید است! شهید سید باقر حسینی

 

*******************************

 

خداوندا! درود بر پیامبرت که اسلام را پایه‌گذاری کرد و درود بر حضرت علی(ع) که با شمشیر زدن‌ها و شهادتش اسلام را نگه‌داری و به آن ارزش بخشید و درود و سلام بر زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) که با آن خطبه‌های کوبنده خود نگذاشتند که خون حسین(ع) و یارانش پایمال شود و با درود و سلام بر امام امت که پیرو راه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) است. شهید سیدمحمود حسینی کوهستانی

 

*******************************

خداوندا! احساس می‌کنم لحظات پرواز به سوی تو فرا رسیده‌است و من باید هجرت کنم. هجرت به‌سوی تو و فرار از ظلمت، باید بجنگم، چون تنها راهی است که مرا به نزد پاک‌دلان وادی تو هدایت می‌کند.

خداوندا! در این راه، خستگی روحم را از جانم بیرون کن، خستگی جسمی را خود تحمل خواهم کرد، تا در این راه از کاروان حسینیان عقب نمانم.

خداوندا! من به دستور قرآنت عمل کردم و با آنان که قصد تجاوز به آب و خاک اسلامیان داشته به ستیز برخاستم که تمام گرگان، امپریالیست‌ها و نوکران کثیف آنها بدانند که مسلمانان هرگز ذلت را نمی‌پذیرند، که دیگر ما مردم کوفه نیستیم، که امام خود را تنها نمی‌گذاریم و این را ثابت نیز کرده‌ایم و تا آخرین قطره خون‌مان و تا آخرین نفس، خمینی را تنها نخواهیم گذاشت که او نائب برحق امام زمان(عج) مهدی موعود است. شهید قنبرعلی حصاری

 

*******************************

خداوندا! پروردگارا! رضایت را در این دیدم که به برادران رزمنده بپیوندم و اگر رضای تو در شهادت است من را ببر و اگر رضای تو در ماندنم است نگهم دار، متوجه‌ام باش و آنی من را به خودم وامگذار! آمین یا رب العالمین. شهید حسین خانبیکی

 

*******************************

بار خدایا! تو ما را از ناتوانی آفریدی و بر سستی بنا نهادی، از آب اندک و بی‌ارزش آغازمان کردی. پس ما را جز به ناتوانی و جز یاری تو، توانایی نیست. ما را به توفیق خود کمک کن و به راه راست خود راهنمایی فرما!

بارالها! بر تو توکل کرده‌ام و از همه رو به درگاه تو می‌آورم و بازگشت همه به‌سوی توست.

بارالها! مرا از سپاهیانت قرار بده که به راستی سپاه تو همیشه غالب است. مرا در حزب خود قرار ده، همانا حزب تو همیشه رستگار است. و قرار بده من را از دوستانت، همانا دوستانت هیچ ترسی، هیچ غم و اندوهی ندارند! شهید احمد (محسن) خلیقی

 

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.