همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 5

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ب.ظ

بارالها! تو را نیایش می کنم که نیایش فقط سزاوار توست. خدایا! هدایتم کن به راه مستقیم نه راه گمراهان از دین! خدایا! مرا از هوی نفس که همانا غرور و خودخواهی و کذب و ریاست نجاتم ده تا حقایق وجود تو را ببینم و روح زیبای تو را مشاهده کنم! خدایا! هدایتم کن تا ظلم نکنم، زیرا می‌دانم که ظلم چه گناه بزرگی است.

بارالها! تو را شکر می‌کنم که مرا از همان خردسالی با درد و رنج آشنا کردی تا درد دردمندان و رنج زحمت‌کشان را حس کنم و در راه آنان که در راه خداست قدم بردارم و به ارزش بی‌پایان درد پی ببرم!

خدایا! مرا یاور کوچ‌نشینان مظلومانه، محرومان و ستم‌دیدگان قرار بده تا بتوانم در مسیر تو با آنها در مسیر حق قدم بردارم! خدایا! دنیا دیگر جای من نیست، با همه وداع می‌کنم و می‌خواهم فقط با تو باشم، ای خدای سبحان! خدایا! از توئیم و با توییم و به سوی تو می‌آییم از عالم و عالمیان گریزانیم. تو مرا در کنار رحمت بی‌پایانت قرار بده و بی‌نیازم ساز! شهید علیرضا درگی

 

*******************************

خداوندا! تو را به یگانگی‌ات سوگند، شهادت را نصیبم کن. گناهانم را ببخش و مرا در صف شهدا قرار بده!

بارالها! قدرتی به من عطا کن و لطفی بفرما تا در آخرین لحظات عمر نام تو را بر زبان داشته‌باشم! شهید مسلم درویشی

 

*******************************

بارالها! تو آفریننده آسمان‌ها و زمین، تو دانایی به غیب، تو بخشنده و بخشاینده هستی. با تو عهد و پیمان بسته‌ام که در دنیا به فرمان تو باشم شهادت بر یگانگی و توحید تو می‌دهم أشهد أن لا اله الا الله و أشهد أن محمد رسول الله وحده لا شریک له، شهادت می‌دهم جز تو خدایی نیست و تو یگانه و بی‌همتایی، تو یکتایی و شریک نداری و اقرار و اعتراف می‌کنم که محمد بن عبدالله(ص) که درود تو بر او باد تو رسول و پیغام‌آوری، تو هادی و راهنما در میان امت هستی و علی(ع) جانشین برحق تو و اعتراف می‌کنم که قرآن کلام تو است و گواهی می‌دهم به‌وجود بهشت و جهنم.

بارالها! تو حقی و حق روشن و آشکار و قرآن فرمان تو که به حضرت محمد(ص) ابلاغ فرمودی. ای خداوند متعال! مرا یک چشم بر هم زدن به حال خود وامگذار که اگر تو مرا به حال خود واگذاری، شرور خواهم شد. شهید علی اصغر درویشی قلی آباد

 

*******************************

خداوندا! تو را شکر می‌کنم که مرا لایق آن دانستی که به سوی تو پرواز کنم و جان ناقابلم را هدیه به امام بزرگوار کنم و خون خودم را نثار نهال نوپای انقلاب کنم.

تو را شکر می‌گزارم از این‌که مرا لیاقت سعادتی بزرگ دادی که نام شهید بر من نهند و سرورم را مولا حسین(ع) خوانند. شهید ابوالقاسم دماوندی کمالی

خدایا! تا به حال چندین بار دلم را به تو سپردم، سرم را در راهت و جانم را بر کف تقدیم به مهدی(عج) کردم و قدمم را به حسین(ع)، چه شد که تاکنون مرا دستگیر نشدی و به سوی خود نخواندی و بر اوج قله عظمت و افتخار قرار ندادی؟ تو را به عزت و جلالت آنچه را که رضای تو و اراده تو تعلق گرفته، به من ارزانی دار! شهید غلامحسین دماوندی کمالی

*******************************

بار پروردگارا! از این توفیق که تو نصیب من کردی تا به جبهه آمدم، نمی‌دانم چگونه شکرگزاری این نعمت عظیم را به جای آورم که خود می‌دانی این بنده جز گناه و معصیت، کار دیگری نکرده‌ام ولی باز این اجازه را داده‌ای که در پیشگاه تو امتحان شوم و امیدوارم که از این امتحان سربلند و روسفید بیرون بیایم! شهید محمدمهدی دهقان

*******************************

خداوندا! برای رضای تو و خشنودی تو با دشمنان اسلام نبرد می‌کنم تا از فرمان تو اطاعت و از امتحان بزرگی که از انسان‌ها گرفته می‌شود به خوبی و با پیروزی به درآیم، به سوی تو بیایم و تو را خشنود سازم. شهید غلامحسین دهقانی

*******************************

خدایا! تو حامی مسلمانان و محرومان و مستضعفان هستی، تویی که آفریدگار تمام مخلوقات هستی، ای کسی که عشق به وجود تبارک و تعالی می‌تواند انسان‌ها را از گمراهی و سرگردانی نجات بخشد و به‌سوی نور حقیقت بکشاند.

خداوندا! زمانی فرا رسیده که تمامی باطل در برابر حق قد برافراشته و برای نابودی دین تو متحد شده‌اند ولی تویی که تمام حیله‌ها و نیرنگ‌ها را نابود می‌کنی و زمین را پاک و مطهر می‌سازی.

خداوندا! من به عشق تو و به امر ولایت فقیه برای نابودی دشمنان تو با آگاهی کامل روانه جبهه شده‌ام تا بتوانم خدمت ناچیزی به اسلام و مسلمین بنمایم و برای این کار به صف حق‌جویان و سلحشوران شتافتم تا بر صف دشمنان هجوم ببرم و در این راه فداکاری کنم تا بتوانم وظیفه و تکلیف خود را انجام دهم. وظیفه خود دانستم تا در این راه قدم بردارم و در این راه از خانواده‌ام دور شدم تا خدمتگزاری برای اسلام و کشور باشم. شهید مجید دهنوی علیخانی

*******************************

خدایا! شکرت می‌کنم که به من حقیر سعادت دادی که امروز بتوانم فرصتی یابم و در زیر این چادر گرم جنوب چند خطی به عنوان وصیت بجای گذارم.

خدایا! شکرت می‌کنم که من را از لجن‌زارهای پست اداری و غیره نجاتم دادی. شهید علی رایج کفشگیری

*******************************

خدایا! لحظه‌ی مرگم را شهادت و لحظه‌ی شهادتم را رحمت و آمرزش قرار ده.

خداوندا! بارالها! پروردگارا! معبودا! معشوقا! مولایم! منِ ضعیف و ناتوان، که تحمل درد از دست دادن پاهایم را ندارم چگونه عذاب تو را تحمل کنم؟

خدایا! من را ببخش و از گناهانم درگذر که تو کریم و رحیم هستی!

خدایا! ما با تو پیمان بسته‌بودیم تا پایان راه برویم و بر پیمان خویش همچنان استواریم. شهید حسین ربیعی

 

*******************************

خدایا! به تو پناه می‌برم از نفسی که در دنیا سیری ندارد، از قلبی که خاشع نباشد، از علمی که نفع نبخشد، از نمازی که بالا نرود و از دعایی که به اجابت نرسد.

خدایا! خوش دارم شهیدی گمنام باشم که حتی از شهادت من هم استفاده نشود، مگر در راه امام و احیای خون شهیدان. شهید حسین رحیمی

*******************************

پروردگارا! دلم می‌خواهد در این دنیا گمنام زندگی کنم و هیچ کس از هویت من باخبر نباشد و دوست دارم مانند شمع بسوزم و کسی اشک مرا نبیند. دوست دارم چون ستاره‌ای کم نور در اوج آسمان شب بتابم ولی کسی مرا نبیند. دوست دارم از عشق معشوق بسوزم ولی کسی به آن پی نبرد. دوست دارم که در راه خدا فانی شوم، جسم و جانم را فدای او کنم و خون من چشمه‌ای جوشان شود و درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کند. دوست دارم که در راه معشوق جسم من تکه‌تکه شود و هر تکه‌ای به افق‌های دور پرتاب شود ولی کسی از آن بویی نبرد. دوست دارم که قلبم مملو از عشق شود آن هم از عشق الله.

ای خدای منان! ای غفار! ای ستار! ای ارحم الراحمین! ما را ببخش، زیرا نافرمانی‌های زیادی مرتکب شده‌ایم. نعمت‌های زیادی نصیب ما کردی ولی شکر آن را به جا نیاورده‌ایم و همیشه از تو غافل بوده‌ایم و هدف و آرمان‌مان را فراموش کرده‌ایم و اگر بی‌احترامی به احکام و دستورهای تو کرده‌ایم ما را ببخش و بالاخره قلم عفو به جرایم اعمال‌مان بکش و طاعات قلیل ما را قبول فرما!

خداوندا! چنان نیرویی به من عطا کن که صف دشمنان را از هم پراکنده کنم و بر آنها بتازم و اگر گلوله‌هایشان سینه‌ام را می‌درد به جای آخ گفتن تو را شکر گویم. شهید مرتضی رحیمی النگ

******************************* 

خدایا! می‌دانم که لایق جهاد در راهت نیستم ولی با همه‌ی حقارتم مرا قبول فرما!

خداوندا! می‌دانم گناهکارم ولی امید بخشش دارم که تو ارحم الراحمین هستی. خدایا! گناهکارم، خطا از من است. می‌دانم که همیشه مغلوب نفس شده‌ام، خدایا! از من بگذر که بی گذشت تو منزلگاه من چیزی جز دوزخ نیست.

خدایا! ای مهربانترین مهربانان! ای عزیزترین! ای پاک‌ترین پاکان! ای نوید دهنده! ای برپا کننده! ای همیشه زنده! ای سریع الرضا! به هر نحوی که می‌خواهی مرا بکش. اگر یک بار به مرگم راضی نیستی هر بار زنده ام کن و باز بکش که بر این حاضر و راضیم. فقط یک چیز از تو می‌خواهم که از گناهانم درگذری، آتش دوزخ را از من دور کنی! خدایا! تو شاهدی که اسماعیل(ع) فرزند ابراهیم(ع) به پیشگاهت به افتخار قربانی نائل گشت و پاسداران و بسیجی‌هایی جان بر کف در راه تو، با نثار سر افتخار آفریدند و ذبیح الله واقعی شدند. شهید عیسی رستمی

*******************************

خدایا! چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند فکر کنند دنیا و این لحظات، همه و همه می‌گذرند و برنمی‌گردند و راه و رسم زندگی همین بوده‌است و خواهد بود.

خدایا! شاهد هستی که من نیز دعوت تو را لبیک گفتم و این واقعیت را قبول کردم که مرگ و زندگی در اختیار دیگری است. تویی که ما را آفریدی و پس از چندی می‌میرانی. چه در روزگار جوانی باشد و چه در هنگام پیری و ناتوانی اتفاق افتد چون تو همیشه دانا و توانایی.

خدایا! حالا که من دعوت تو را لبیک گفتم تو نیز آخرین آرزوی مرا برآورده کن؛ مرا طوری بمیران که در روز محشر و مقابل حسین(ع) و یارانش روسفید باشم! شهید حسین علی رسولی

*******************************

خداوندا! من این راه را انتخاب کرده‌ام به من منت بگذار و مرا در این لباس در این قرین بزرگ یعنی شهادت با درجه متعالی‌اش قرار بده.

 خدایا! خجالت می‌کشم که در روز قیامت سرور شهیدان(ع) با بدن پاره پاره و من با بدنی سالم باشم. بار پروردگارا از تو می‌خواهم هر وقت صلاح می‌دانی شهادت را نصیب من فرمایی! شهید احمدعلی رشید سنچولی

خدایا! تو خودت می‌دانی من بارها به دنبال شهادت از این سنگر به آن سنگر، از این دیار به آن دیار دویده‌ام شاید ای خدای بزرگ! شهادت در راهت را نصیبم فرمایی ولی خدایا! نمی‌دانم چه گناه سنگینی مرتکب شده‌ام که باید هر روز داغ بهترین عزیزان و آشنایان و دوستانم را ببینم ولی خود در جمع آنها نباشم؟

خدایا! من عاشقم تو نیز رهایم کن. خدایا! مزد من کارگر اباعبدا... الحسین(ع) را بده! خدایا! یک عمری در جبهه‌ها و در مسجدها، حسین حسین(ع) گفتم و به سوی حرم اباعبدا... دویدم، به امید روزی که مرا ببخشی و در روز قیامت با شهدا محشور فرمایی. انشاء ا... شهید رمضانعلی رضاپورمحمدآبادی

 

*******************************

پروردگارا! از تو می‌خواهم که پیکرم را با خون غسل دهی. معبودا! با زبانی پر از گناه می‌گویم: العفو!

پروردگارا! این حقیر خود را شناخت و دین خود را با شناختی عمیق دنبال کرد و نهایتاً در سرزمین جنگجویان اسلام مسکن گزید. مولای من! حقیر به سوی تو می‌آید که به زندگی دنیا پشت پا زده و با بزرگ‌ترین سرمایه وجود خود یعنی جان پای به نبرد گذاشته و از حریم اسلام تا آخرین قطرات خونم محافظت می‌کنم.

معبودا! ای سید و آقایم! به سوی تو رجعتی را آغاز کردم. من را بپذیر! شهید ایرج رضازاده سیاهگورابی

 

*******************************

الهی و سیدی! من اقرار می‌کنم به درگاهت که بنده‌ای ضعیف و حقیر و مسکینم.

خدایا من بالاترین وسیله‌ی تقدم به سوی تو را با خود آورده‌ام و آن جان و وجودم هست.

خدایا! با کرامت و رحمت واسعه‌ات این وجودم و جانم را  خریداری نما!

پروردگارا! من به سوی جبهه قدم برداشته‌ام تا به اندازه‌ی سهم خودم دینی را از روی دوشم برداشته‌باشم و کمکی هرچند کوچک به اسلام بزرگ و عزیز کرده باشم. شهید موسی رضازاده جافری

 

*******************************

ای پروردگار و ای محبوب و ای معبود من! تو را آنچنان که هستی و آن گونه که سزاوار آنی ستایش می‌کنم و تو را شکر می‌کنم تا نیکبخت شوم و با شهدایی که در راه رضای تو و خشنودی تو درِ نیستی را کوفتند هم‌خانه شوم.

الهی! حمد و ثنایم را بپذیر و هدایتم فرما و دریچه مغفرت و رحمت را به روی من باز کن. شهیدهانی رضانژادپیش کلاته

 

*******************************

ای خداوند بزرگ! ای غفار! ای ستار! ای ارحم الراحمین! ما را ببخش به دلیل نافرمانی‌هایی که کردیم! ما را ببخش به علت اینکه در اکثر اوقات از تو غافل بودیم و در راهِ هدف، آرمان‌مان را فراموش کردیم!

خداوندا! در حالی به سوی تو می‌شتابم که نمی‌دانم آیا اعمالم را قبول و دعاهایم را مستجاب خواهی کرد و ما را از بندگانت قرار خواهی داد یا نه، ولی به کرم و بخشایشت اعتماد دارم و تو خود به بندگانت مژده بخشش و بخشایش داده‌ای. شهید علی اصغر رضایی

 

*******************************

خدایا! به جبهه نبرد حق علیه باطل آمده‌ام تا جان خود را بفروشم و امیدوارم که خریدار جان من فقط تو باشی.

خدایا! حالا که در این راه گام برداشته‌ام و بار سفر بسته‌ و به سوی تو آمده‌ام. تو را به حق محمد(ص) و آلش سوگند می‌دهم که مرا دیگر زنده به خاک و خانه و کاشانه‌ام باز نگردان و دلم می‌خواهد که در آخرین لحظه‌های زندگیم، بدنم آغشته به خون، در راه تو باشد!

خدایا! تو شاهد باش که من در این راه، کورکورانه قدم برنداشته‌ام و از روزی که تو را به یگانگی شناختم و در قلبم جرقه‌ای از ایمان پدیدار شد، از همه چیز گذشتم.

خدایا! ای کاش هزاران جان داشتم تا برای تو و در راه امام خمینی که همان راه اسلام عزیز است می‌دادم. شهید حجت اله رمضانی

*******************************

 

خدایا! خدایا! اگر هنگام جهاد در راه تو، اگر هنگام ریختن خون خود به عشق تو دستانم قطع شوند، خدایا! اگر در راه اسلام تو کمرم بشکند، خدایا! اگر در راه نام تو گردنم قطع شود. آخر چگونه به درگاهت سرتعظیم فرود آورم و از درگاهت طلب آمرزش کنم.

خدایا! قسم به عزیزترین کسانت، اگر از گناهان من نگذشتی خودم می‌خواهم که مرا ببخشند و از گناهانم بگذرند. همیشه از امام امت پشتیبانی کنند و بدانند که راه امام راه اسلام است و اوست که به ما شرف و انسانیت بخشید.شهید حسین‌علی رمضانی

 

*******************************

پروردگارا! حال که از همه تعلقات بریده‌ام، از زندان حیات آزادم کن! پروردگارا! عاشقم کردی، بگذار در عشقت بسوزم و در مقابل کارم خواهان پاداشی نیستم. دوست دارم یک عاشق باشم و این نعمت را تو به من عطا کردی و عاشق شدن، خود نعمتی است. همه‌ی‌مان یک چیز را از تو می‌خواهیم که طالب سلامت رهبریم.

پروردگارا! گناهانمان را بریز، آبرویمان را نریز!

خدایا! دوست دارم در لحظه دفنم خندان باشم اگر مورد لطف قرار گرفتم. شهید محمدرضا رنجکش

 

*******************************

خداوندا! تو خود شاهدی که چگونه با فرمان امام امت به سوی جبهه آمدم و تمام مشکلات را تحمل کردم، تا دین تو و انقلاب و اسلام پایدار بماند و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردم و هرچه داشتم در راه رضای تو دادم، باشد که در روز قیامت در نزد سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) روسفید باشم و بگوییم: ای حسین(ع) ! اگر نبودیم تا در کربلا یاری‌ات کنیم و ندای «هل من ناصرت» را پاسخ گوییم، اکنون به ندای فرزندت روح خدا لبیک گفتیم و خون‌مان را در راه رضای خدا بر زمین ریختیم. شهید علی اکبر ریاحی

 

*******************************

خدایا! خودت شاهد باش در قدمی که به سوی جبهه نور علیه ظلمت نهاده‌ام به غیر از اسلام عزیز چیز دیگری در اندیشه‌ام وجود ندارد.

پروردگارا! به نعمت شکر که رهبری چون امام خمینی دادی تا ما مسلمانان را به راه حق و عدالت هدایت کرده و ما را از خواب غفلت بیدار کرده است. شهید محمدحسن ریاحی

بار خدایا! این قطره خون ناچیز مرا از تن حقیر من بپذیر و اگر می‌خواهی با ریختن خون من، اسلام پیروز شود، صدها بار خون خود را به تو هدیه می‌کنم.

خدایا! خجالت می‌کشم از این‌که در روز قیامت سرور شهیدان بدنش پاره‌پاره باشد و من سالم باشم.

بار پروردگارا! از تو می‌خواهم در هر زمان که صلاح دانستی شهید شوم، وقتی مرگ حق است و «کل نفس ذائقه الموت»(تمام نفوس طعم مرگ را خواهند چشید) و بهترین مردن شهادت در راه خداست. شهید منصور زارعی

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.