همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 3

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ب.ظ

ای خدای بزرگ! ای قادر متعال! سپاست می‌گویم. ای آفریدگار توانا! از این که به من سعادت بخشیده‌ای که در راهت قدم بردارم و برای تو به جهد و تلاش دست زنم، هزاران بار سپاست می‌گویم.

ای دانای بخشنده! تو مرا از این دیار رکود به بهشت هدایت کرده‌ای، تو به من توفیق داده‌ای که خویشتن خویش را درک کنم و پی برده‌ام که برای چه مرا آفریده‌ای و آن‌گاه سعادتم بخشیده‌ای که از میان  راه‌های فراوان موجود در زندگی‌ام شاهراه ایثار حسین(ع) گونه را بپذیرم.

ای خدای من! سپاست می‌گویم، زان‌که نور عشقت را در قلب من تابانده‌ای و این قلب سرد و خاموش را با نور عشق فروزانت روشن کرده و قلب پُر از ظلم مرا با یادت آرامش بخشیده‌ای، که به درستی «الا بذکر الله تطمئن القلوب». شهید صادق عرب

 

*******************************

خدایا! تو خود شاهدی که ما فقط برای رضای تو و اجرای دستورهای اسلام و دفاع از مملکت اسلامی، بنا به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی به جبهه‌های نبرد علیه باطل آمده‌ایم، تا بدین‌وسیله به از خدا بی‌خبران و نامردان روزگار بگوییم که ما تا آخرین قطره خون که در بدن داریم، سنگرهای شهیدان را هرگز خالی نگذاشته و از حیثیت انقلاب و اسلام دفاع خواهیم کرد که در این راه چه کشته شویم و چه بکشیم در هر دو حال پیروزیم. شهید مصطفی عربی نوده

خداوندا! تو خوب می‌دانی در این پیکار مقدس چه کسانی را در برابر داریم، ما در راه تحقق‌های آرمان‌های محمدی(ص) با خون و جان بر سر میثاق تو ایستاده‌ایم و آنها که به خاطر رنگین کردن سفره‌های نجس و آلوده خود، بر پا داشتن کاخ‌های فرعونی خود و ادامه عیش و عشرت و هرزگی خود با ما می‌جنگند.

خداوندا! تو می‌دانی که دشمنان ما در این جنگ تحمیلی، ناکسانی هستند که سالیان دراز چنگال درنده خود را در گلوگاه مظلومیت بندگانت فرو برده‌‌اند و امروز هم هدف‌شان نابودی انقلاب اسلامی ما به رهبری امام بزرگوار است.شهید قاسم عسگری

 

*******************************

 

=خداوندا! تو را شکر که در انجام وظیفه شرعی، یعنی دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی مرا موفق کرده‌ای. پس ای خدای بزرگ، در این راه خلوص نیت، ایمان، صبر و استقامت را توشه راه من قرار بده.

خدایا! بقای اسلام در تداوم انقلاب اسلامی است و تداوم انقلاب اسلامی در رهبری امام بزرگوارمان. پس ای خدای بزرگ این دو نعمت عزیز را بر ما پایدار فرما!

خدایا! روحانیت محورهای انقلاب است، آن را پیروز و سربلند بفرما و روحیه‌ی شهادت طلبی را در ملت ما قوی کن، چرا که با این روحیه است که اسلام شکست‌ناپذیر خواهد ماند. شهید محمدعلی علی‌آبادی

 

*******************************

 

بارخدایا! معبودا! اینک عبد حقیرت با قلبی دردمند و با خضوعی که از عمق وجودش بر می‌آید از تو می‌خواهد که او را در خیل توابین و بخشوده‌شدگان قرار دهی!

پروردگارا! بنده عاصی و خطاکار تو، در نهایت ضعف چگونه و به چه طریقی می‌تواند شکر نعمات بی‌کرانت را که به او ارزانی داشته‌ای به‌جای آورد، در حالی‌که بندگان متعالی‌ات با آن همه عبودیت و تقوا نتوانسته‌اند از شکر آن همه برآیند؟

ستارا! بسیار گناهانِ بسیاری انجام داده‌ام که از دید بندگانت پوشانده‌ای و بدین طریق، آبرویم را حفظ کرده‌ای و در حالی که راه‌های انحرافی فراوانی وجود داشت در صراط مستقیم و هدایت خویش قرار داده‌ای.

بارالها! معشوقا! برای گریز از سنگینی بار گناهانم هیچ راهی سراغ ندارم، به‌جز آنکه به درگاه تو روی آورم و از تو استعانت بجویم، زیرا که خود در کتاب وحی فرموده‌ای که «رحمان بر تمام خلایق و رحیم بر مومنان هستی». شهید محبت علی عودی

 

*******************************

 

خدایا! نمی‌دانم چگونه به اسلام و این انقلاب خدمت کنم، خدایا! نمی‌دانم چگونه از گناه به دور باشم و راه تو را انتخاب کنم، راهی که کشتی اعمال خوبم را بتوانم در دریای پرتلاطم به ساحل حقیقت و روشنایی تو برسانم، ولی این را می‌دانم که شاید با حضور در جبهه از گناه به دور باشم و کمک کوچکی انجام داده باشم.

خدایا! شاهد باش که برای دوری از گناه برای رضای تو به این مکان مقدس پا نهاده‌ام و هدفم خدمت به اسلام است و آرزو دارم مورد لطف و کرم تو قرار بگیرم.

خدایا! تو شاهدی که من بخاطر تو از پدر و مادرم دور شده‌ام تا شاید ‌کوله‌بارم در دنیای ابدی سبک‌تر شود.

خدایا! چشم امیدم به رحمت توست، مرا بپذیر و از گناهانم درگذر. من خود را موظف می‌دانم که جانم را برای حفظ و پاسداری از انقلاب فدا کنم و برای دینم هیچ راهی برای رسیدن به خدا بهتر و سعادت‌مندانه‌تر از شهادت در راه تو نیست، پس بار خدایا! مرا بپذیر و شهادت را در راهت نصیبم کن! شهید وهب غفاری توران

 

*******************************

 

بارالها! من کوچکم، ضعیفم، ناچیزم و گاهی در مقابل طوفان‌ها هستم، به من دیده‌ای عبرت‌بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را به‌راستی دریابم.

خدایا! خوش دارم گمنام و تنها باشم تا در غوغا و کشمکش‌های پوچ مدفون نشوم.

خدایا! دردمندم، روحم از شدت درد می‌سوزد، قلبم می‌خروشد، احساسم شعله می‌کشد و بند بند وجودم از شدت درد ضجه می‌زند، دیگر آرزویی ندارم، احساس می‌کنم که این دنیا جای من نیست، با همه وداع می‌کنم و می‌خواهم فقط با خدای خود تنها باشم، خدایا بسوی تو می‌آیم، مرا در جوار رحمت خود سکنی ده!

خدایا! هنگامی که با دشمن روبه‌رو می‌شوم، دنیای فریبکار و فریبنده در دل من بفراموشان و وسوسه‌های شورانگیز مال دنیا را از ضمیر من بشوران! شهید محمود غلامیان

 

*******************************

 

ای خدای بزرگ! ای قادر متعال سپاست می‌گویم. ای آفریدگار توانا! از اینکه به من چنین سعادتی بخشیده‌ای که در راهت قدم بردارم و برای تو و رضای تو تلاش کنم، هزاران بار سپاست می‌گویم. تو مرا از ظلمت و تاریکی به بهشت جهاد حق علیه باطل هدایت کرده‌ای. تو مرا توفیق آن داده‌ای که خویشتن را درک کنم، پی ببرم که برای چه مرا آفریده‌ای و آنگاه سعادتم بخشیده‌ای که از میان راه‌های موجود در زندگی‌ام شاه‌راه ایثار را بپذیرم و امیدوارم که خون سرخم بر خاک پاک به خون آغشته میهنم عاشقانه بسراید! (الله اکبر) شهید میرزا ابراهیم فخار

*******************************

 

خدایا! من مرگ را جز سعادت و خوشبختی نمی‌بینم و زندگانی با ستم‌کاران را جز هلاکت و بدبختی نمی‌دانم، ما نیز چنین گوییم تا این که به کربلا رسیم و زینبیان زمان به حَرمت آیند و همراه زینب تو برایت بگویند.

خدایا! می‌دانی که برای لقاء تو به جبهه لقاء آمده‌ام و امیدم جز وصل تو نیست و تو دست رد بر سینه امیدواران نمی‌زنی و آنان را می‌خوانی.

خدایا! می‌دانی که روسیاهم و گذشته تلخم، از صفات رذیله و گناهان کثیره فراوان است. فقط تو آگاهی و خودت فرمودی که برای تو بیاییم. فرموده‌ای که توابین را دوست داری، هم اکنون آمده‌ام و امیدوارانه به تو می‌نگرم و می‌دانم که قول تو حق است. شهید محمدتقی عربیون

خدایا! تو را و فرشتگان تو و ساکنان آسمانت و پیغمبران و فرستادگانت و آنچه را که آفریده‌ای از انواع مخلوقات، گواه می‌گیرم و شهادت می‌دهم که خدایی جز تو نیست، یگانه هستی و شریکی نداری، محمد پیامبر بزرگ اسلام فرستاده توست و علی(ع) و یازده فرزندش(ع) امامان به حق و جانشینان راستین پیامبرند. همواره از تو می‌خواهم که مرا بر آن داری که تو را بپرستم و فقط از تو کمک و استمداد طلبم. شهید حسینعلی فرزبود

 

*******************************

 

پروردگارا! بر محمد و آلش درود فرست و ما را در راه کسب قطره‌ای از دریای علم آنان که آن هم قطره‌ای از دریای علم توست، توفیق عنایت فرما و ما را از ظلمات جهل رهایی ده و به‌سوی نور هجرت ده که ظلمت و جهالت بس گمراه‌کننده و نابودکننده است.

پروردگارا! بر محمد(ص) و آلش درود فرست و به ما شجاعتی مانند آنان عطا کن و ترس از دشمن و کشته‌شدن را از دل ما بزدای، همچنان که از دل آنان زدودی و ما را بر سپاه کفر نصرت عنایت فرما و از این پیکار مقدس سربلند و پیروز خارج کن!

پروردگارا! بر محمد(ص) و آلش درود فرست، ایمانی مانند ایمان ایشان به ما عنایت کن و قلب ما را مانند قلب ایشان مطمئن کن و سینه ما را سینه آنان قرار ده و از بینش روشن آنان نصیب گردان و سوزدلی مانند  سوزدل آنان به ما عنایت فرما و ما را در خواندن دعاهایی که آنان می‌خوانند، موفق کن!

پروردگارا! بر محمد(ص) و آلش درود فرست و ما را انسانی خودساخته، مانند آنها و انسانی کامل و بی‌نقص چون آنان قرار ده که آنان الگوی ما و برگزیده تواند و ما از گل آنان خلق شده‌ایم.

پروردگارا! بر محمد و آلش درود فرست و ما را مستجاب الدعوة مانند ایشان قرار ده و دنیای ما را با ایشان آشنا و در آخرت با آنان محشور فرما، باشد که سعادتمند شویم. شهید گلعلی فندرسکی

 

*******************************

 

ای خدای مهربان! من با قلبی مملو از عشق و مهر به تو روانه جبهه شده‌ام، از تو عاجزانه می‌طلبم که مرگ مرا شهادت در راه خویش قرار بدهی!

ای خدای مهربان! در حالی که غرق در گناهم به تو روی آورده‌ام، از تو می‌خواهم مرا بازیابی و قدمی که در راهت برداشته‌ام در پرونده اعمال خیر ثبت و ضبط نمایی!

بار پروردگارا! از درگاهت می‌طلبم مرا یاری کنی تا در زمان شهادت جز نام تو و شهادت بر رسولت، کلمات دیگری جز اینکه تو دوست داری بر زبان نیاورم.

بارالها! معبودا! من ضعیف دوست دارم، چشم‌هایم را در راهت از دست بدهم و دست‌هایم قطع و قلبم آماج گلوله‌ها قرار گیرد، تا با بانگ جاودان الله اکبر، دل دشمن بلرزد و سرانجام، شهادت و مرگ جاودانی نصیبم شود! شهید نعمت‌الله فیوج

 

*******************************

 

خداوندا! من که لایق پذیرش دعوت و مهمانی تو نبوده‌ام، تو مرا اجابت کرده‌ای، پس خطاهایم را ببخش و به دیگر هم‌رزمانم پیروزی عنایت فرما و همه را برای خشنودی خانواده‌های‌شان سالم به آنان برگردان! شهیدحسین قاسم‌پور

 

*******************************

 

ای خداوند توانا! از این‌که مرا سعادت آن بخشیده‌ای که در راهت قدم بردارم هزاران بار سلامت می‌گویم.

خدایا! با تار و پود وجودم از تو می‌خواهم که سعادت شهادت در راهت را به من عطا کنی! شهید محمدحسن قاسمدخت

 

*******************************

 

خدایا! اینک که این بنده حقیر در راه تو به جهاد برخاسته است و برای رضای تو و برای حفظ کتاب و دین تو علیه دشمن اسلام به قیام برخاسته¬است، امیدوارم که این جان ناقابل را پذیرا باشی.

خداوندا! تو شاهدی که من جز جان و خونی که در بدن من جاری است، چیز مهم‌تر نداشتم که در راه تو هدیه کنم، این بهترین چیزی است که من در دنیای مادی داشتم و اینک برای رضای تو، هدیه به قرآن و خون شهیدان کرده‌ام.

خدایا! من بنده گنه‌کار بودم و در دنیا کاری جز گناه انجام نداده‌ام، امیدوارم که به عظمت و مهربانی خودت مرا ببخشایی!

خداوندا! خودت گواه هستی که برای هر فرد مهم‌ترین چیز جان است، پس من هم مهم‌ترین دارایی خودم را برای تو داده‌ام. شهید مصیب قجری شموشکی

 

*******************************

خدای را سپاسگزارم که بر ما منت نهاد و این نعمت عظیم را به ما عطا کرد تا بتوانیم از سربازان امام زمان(عج) و یاران امام خمینی باشیم. خداوند عزیز و منان را شکر می‌گزاریم که بر ما منت گذاشت و ما را در زمره شهیدان قرار داد. خداوند عزیز و قادر را حمد می‌کنم که این لیاقت را به ما داد که قربانی برای او باشیم. خداوند را سپاس، که توانستیم خون ناقابل خدادادی را هدیه خودش کنیم. چگونه شکر این همه لطف را بگزاریم که شکرگزاری هم از آن اوست و اسباب آن را خود فراهم کرده‌است.

خداوند را شکرگزارم که فقط به کمک و خواست او تا حدی توانستم خود را بشناسم و در حد خودم خدا را بشناسم و عبودیت او را به‌جای بیاورم. شهید ابوالقاسم قجری

بارخدایا! تا این بنده حقیر و گناهکارت را تا نیامرزیدی از دنیا مبر!

معبودا! من را مسلمان و متقی از دنیا ببر، که اگر رحمت تو شامل حال من نشود، بدبختی به من روی می‌آورد، زیرا من گناهان زیادی مرتکب شده‌ام.

بارخدایا! من در آن هنگام احساس سعادت واقعی می‌نمایم که به‌سوی معبود و هدفم پر بکشم هرچند که لایق شهادت نیستم. شهیدعباس قربان چاه کبوتری

*******************************

به نام او که زینت زبان‌ها و یادگار جان‌ها نام اوست. به نام او که آسایش دل‌ها و آرایش کارها به نام اوست. به نام او که روح روح‌ها و مفتاح فتوح‌ها نام اوست. به نام او که فرمان‌ها روان و حال‌ها بر نظام از نام اوست. بس قفل‌ها که به این نام برداشته، بس رقم‌های محبت که به این نام بر سینه‌ها نگاشته، بس بیگانگان که به وی آشنا گشته، بس غافلان که به وی هوشیار شده، بس مشتاقان که به این نام دوست را یافته‌اند. شهید علی اکبر قربانی نصرآبادی

*******************************

خدایا! به من کمک کن که لیاقت شهادت را در راهت پیدا کنم.

به نام خدا، به نام او که همه چیزم اوست و زندگی از آن اوست و زنده با اوییم.

به نام آن که از اویم، بودنم از اوست و رفتنم از اوست، یادم از اوست و جانم از اوست، معشوقم اوست و معبودم اوست، مقصودم اوست و امیدم اوست. شهید قربانعلی قره‌جزی

 

*******************************

به خدا سوگند با اطمینان و یقینی که به پروردگار خویش یافته‌ام اگر یکه و تنها با دشمنان بزدل، نامرد و فریب‌خورده اسلام روبرو شوم و آنها سراسر جبهه‌ها را فرا گرفته باشند، باکی به دل راه نداده و از آنان نمی‌هراسم.

من در حالی که آنان را در ظلمات خویش غرق‌اند بر هدایت خویش بینا هستم و آرزومند دیدار پروردگاری که به او اطمینان و یقین یافته‌ام، هستم و  بی‌صبرانه پاداش نیکویی او را به چشم می‌دارم.

من به یاری خداوند متعال و هم‌دستی و یاری شما ملت کفر ستیز و شهیدپرور به پیش و با کمال میل شهادت را که خط سرخ آل محمد(ص) و علی(ع) است، پذیرفتم و خدا با بردباران است. شهید محمدعلی قزلسفلی

 

*******************************

خدایا! خودت می‌دانی از بدحالی‌ام آگهی و خودت می‌دانی که وجودم پر و قلبم سیاه از گناه است. خدایا خودت می‌دانی که غرق در معصیت هستم. خدایا! خودت رحم کن، مرا از این گرداب گناه و معصیت که خود با دست‌های گنه‌کارم درست کرده‌ام نجات ده.

خالقا! نکند فردای قیامت نامه اعمال این بنده حقیرت را به دست چپش بدهی و او را روانه جهنم کنی. رحیما! آن وقت این بنده چه کند؟

معبودا! نکند در فردای قیامت این بنده ضعیف و ذلیل خودت را رو در روی آتش قرار بدهی. بارالها! این بنده حقیر تو به غیر از تو به چه کسی پناه ببرد؟ خدایا! در طول زندگی از دستورهای تو سرپیچی کرده‌ام و به دستورهای کتابت عمل نکرده‌ام و به گفته‌های انبیاء و ائمه اطهار گوش نداده‌ام و هوا و هوس‌های دنیا مرا فریب داده است.

خدایا! در این لحظات حساس زندگی خود رو به سوی تو می‌آورم. غفورا! مرا از درگاهت مأیوس برمگردان. رحمانا! به خاطر تمام گناهان و خطاهای خود از تو معذرت می‌خواهم.

عظیما! تو خودت می‌دانی که از لحاظ معنوی و تقوا فقیر و بی‌چیزم و یارای سخن گفتن با تو در من نیست. خدایا! خودت از باطن من باخبری و همه چیز را می‌دانی. تو بزرگواری، افسوس می‌خورم که چرا عمر خود را به عبادت و فرمانبرداری از تو سپری نکرده‌ام.

خدایا! پدر و مادرم را ببخش و آنان را از من راضی بگردان! یا ارحم الراحمین شهید اله‌وردی قلی‌نژاد

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.