همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 2

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ

خدایا! تو شاهدی که از روزی که خود را شناختم، تو را نیز شناختم و از روزی که تو را شناختم به‌سویت شتافتم و تا آنجا که برایم امکان داشت در راه تو کوشیدم.

خدایا! ای معبود و معشوق و همه‌ی کس و کارم! نمی‌دانم در برابر عظمت تو چگونه ستایشت کنم، ولی همین قدر می‌دانم که هر کس عاشقت شده، دست از همه چیز شسته و به‌سوی تو شتافته و این را به خوبی در خود احساس کرده و می‌کنم. شهید علیرضا کاظمی

 

*******************************

ای خدای بزرگ و ای معبود دلها! ای پناه بی پناهان و ای یاور مستضعفان و دشمن مستکبران! اینک مرا دریاب و از این دنیای فانی نجاتم ده که جز گناه و معصیت چیز دیگری ندارم!  

خدایا! با یاد تو در راه آرمان‌های مقدس الهی با قلبی شکسته، قدم گذاشته‌ام و به میدان نبرد آمده‌ام تا به عنوان یک انسان مسئول، توانسته‌باشم به وظیفه شرعی خود در این برهه از زمان عمل کرده و در روز قیامت بتوانم در پیشگاه تو بگویم که روزی در راه آرمان‌های الهی‌ام به میدان نبرد اعزام شتافته‌ام.

خدایا! ای خالق من! در لحظات وداع به سر می‌برم. لحظات خداحافظی با دوستان هم‌رزمم، لحظات خداحافظی با این دنیا. ای معبود در این لحظات جز طلب آمرزش گناهان چیزی ندارم، فقط از تو می‌خواهم گناهانم را ببخشایی!

خدایا! اگر لیاقت شهادت یعنی همان راه سرخ مردان پاک و مجاهدان فی سبیل ا... را دارم به این درجه نائلم فرما، چون می‌دانم خوابیدن در رختخوابِ عافیت، برایم ننگ و مردن در آن بسی ننگ‌آورتر است. شهید الیاس کردی

*******************************

بار خدایا! ما همه از تو طلب بخشایش می‌کنیم. خدایا! از تو می‌خواهیم که دعای این مردم حزب ا... را اجابت کنی و هرچه زودتر جنگ را به نفع مسلمین تمام فرمایی!

خدایا! ما را به راه راست، راهی که خود فرموده‌ای هدایت کن.

خدایا! از تو می‌خواهم که مرگم را شهادت در راه خودت قرار بدهی! شهید حسن کریم آبادی

خدایا! عمر تباهی دارم، در لحظه‌لحظه‌های عمرم آرزویم این بود که بتوانم سعادت خدمت را در راه تو داشته باشم و هم اکنون از این‌که این افتخار بزرگ را نصیب این حقیر ناقابل کرده‌ای تا در صحنه نبرد حق و باطل به پیروی از حسین زمانم به قیام علیه کفر و ظلم و هرآنچه کفر و شرک و ظلم و فساد و بدی است قیام کنیم و برای حاکمیت مستضعفان و نابودی مستکبران جهانی که وعده‌اش را در قرآن داده‌ای مرا توفیق داده‌ای، سپاس می‌گویم. شهیدرضا کریمی

*******************************

بارالها! دوست دارم تنها با تو ملاقات کنم و دوست دارم در صحرای گرم خوزستان در نیمه‌های شب ظلمانی با دلی روشن، با قلبی پاک و زلال، زلال‌تر از هر چشمه، آکنده از خلوص خدا، خویش را از اعمال وجودت درک و سفری طولانی آغاز کنم؛ سفری که با آگاهی، تمام خطراتش را با جان و دل پذیرفتم. دلم از زندگی پست و کوتاه دنیا گرفته‌است و شیرینی‌های دنیا را همچون سرابی می‌بینم.

خدایا! تو قادری که دریابی و نجاتم دهی. خدایا به‌سوی تو می‌آیم تا مرا از این مرداب پست به‌سوی ابدیت سوق دهی.

خدایا! قربانی کوچکی هستم در مقابل عظمت و بزرگی‌ات، از لطف و کرمت مرا بپذیر. من این جسم خونین‌ام را در راه تو فدا می‌کنم و می‌خواهم پیکرم پاره‌پاره شود، زیرا شرم دارم که در محضر حسین(ع) با بدنی سالم حاضر شوم.شهید حسن کلاسنگیانی

*******************************

خدایا! مرا با قدم صدق به دنیا آورده ای، با قدم صدق از این دنیا خارج کن!

خداوندا! شهادت، منتهای آرزوی من است، زیرا در شهادت سعادت است، سعادتی که هدف ما در آن متجلی شده‌است، هدف ما یعنی دیدار تو ای معبودم! ای هستی‌بخش، امیدوارم که لایق شهادت باشم! شهید ابوالقاسم کلاگر

*******************************

ای پناه بی‌پناهان! ای محبوب و معبود من! تو را آن چنان که هستی، همان گونه که سزاوار آنی ستایش می‌کنم تا نیک بخت شوم و با شهدایی که در راه رضای تو و خشنودی تو فدا شده‌اند هم‌راه و هم‌خانه شوم.

اکنون که خداوند تبارک و تعالی این سعادت را نصیب بنده حقیر خود کرده‌است، سپاسگزارم. شهید حمید کمالی فاز

 

*******************************

پروردگارا! برای دیدارت به کجا بنگرم؟ به کوه‌ها یا دریاها یا به مزار شهداء و یا به صحرای خون رنگ جبهه.

معبودا! خود می‌دانی چگونه در فراق تو می‌سوزم و می‌سازم.

پروردگارا! عنایتی کن، در رحمتت را به رویم باز کن و مپسند که این بار تو را دیدار نکنم. شهید علی‌رضا کوهستانی

 

*******************************

خدایا! خودت شاهد باش که من جز برای رضای تو گام برنداشته‌ام و جز دین تو، دین دیگری اختیار نکرده‌ام.

خدایا! من به وحدانیت تو اعتقاد داشته و دارم و در راهت بدون هیچ‌گونه خودنمایی گام برداشته‌ام.

خدایا! کاش صد جان داشتم و در راهت نثار می‌کردم، اما حیف که بیش از یک جان ندارم، و راضی‌ام به رضایت! شهید نجات کوهستانی

 

*******************************

بارخدایا! شاهد باش که تو را به یگانگی می‌ستایم و به عدالت و معاد تو ایمان دارم.

خدایا! شاهد باش که من آگاهانه، به عشق تو و برای رضای تو به جبهه آمده‌ام و به هر سرنوشتی که دچار شوم، به رضای تو راضی هستم.

بارخدایا! شاهدی که من به نایب مهدی(عج) لبیک گفتم، پس مرا به آرزویم برسان! شهید خلیل گل‌بی‌بی

 

*******************************

خدایا! چگونه وصیت نامه‌ام را شروع کنم در حالی که سراپا گناه و معصیت و سراپا نقص و نافرمانی‌ام؟ گرچه از لطف و رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی می‌ترسم که نیامرزیده از دنیا بروم. می‌ترسم رفتنم خالص برای تو نباشد و پذیرفته‌ی درگاهت نشوم، هیهات که نفهمیدم، خون باید می‌شدی و در رگ‌هایم جریان می‌یافتی و سلول‌هایم خدا خدا می‌گفت. چقدر لذت‌بخش است انسان آماده برای دیدار پروردگارش باشد.

خدایا! سراپا گناهم و از درگاهت طلب بخشایش و عفو و در آخر عمر، توبه و اظهار پشیمانی از کارهای گذشته می‌کنم. از تو می‌خواهم با این بنده گنه‌کار از روی احسان و فضل و لطف خود رفتار کنی نه از روی عدل! شهید محمدرضا گلبینی مفرد

 

*******************************

پروردگارا! دوست دارم که گمنام در این دنیا باشم و کسی از هویت من باخبر نباشد. الهی! دوست دارم چون ستاره‌ای در اوج آسمان شب بتابم ولی کسی مرا مشاهده نکند. دوست دارم راه طوفانی شود و جسم و جان فدای تو کنم و خون من چون چشمه‌ای جوشان شود و درخت نوبنیاد انقلاب اسلامی را آبیاری کند، ولی کسی از وجود آن باخبر نباشد.

پروردگارا! دوست دارم که در راه معشوق جسم من تکه‌تکه شود و هر تکه به افق‌های دور پرتاب شود و کسی از آن بویی نبرد. دوست دارم که مملو از عشق شوم، آن هم عشق به معشوق، دوست دارم در عشق بسوزم ولی کسی مرا نبیند و پای سوختن، شکر نعمات تو را به‌جای آوردم و به تو توکل کنم. شهید عباس گنجعلی

با کوله‌بار گناه و با سیمایی زرد و ملول به راه افتادم تا هماهنگ با آهنگی شوم که می رفت «آنجا»یی که اینجا نیست، جلودار این گروه انسانی که تاریخ در انتظار اوست، مخصوصاً قرن ما که با « قدرت صنعت» و « ایجاد تولید» توان کنترل خویش را از دست داد.

آیا او چه کسی بود؟ او آن بود که آنچه خوبان داشتند، تنها داشت و من به کف هیچ نداشتم، جز قلبی محجوب، عقلی معیوب، هوایی غالب، طاعتی قلیل و معصیتی کثیر، به دلم آهی بود که به آن ابراز شخصیت کردم. شخصیتی که صورت تکامل یافته آن شهادت است. گفتم به دلم آهی بود، آه مظلوم تاریخ، آه شوکران و نوشانیدن سقراط، اینها ضربه روحی بزرگی است که بسته‌بند وراثت نیست و ریشه در تاریخ دارد، در کربلا، در ماوراء طبیعت و اینها را به شهادت، تاریخ شهادت به من فهماند و آن آهنگ، آن گروه رفتند و من نرفتم، شاید نتوانم بروم، چون که پابسته و زنجیر هواها بودم، ولی اکنون به ایثار می‌اندیشم نه انحصار در حصار ابصار. شهید علی اکبر مازنی

*******************************

خدایا! من همان بنده گناهکاری هستم که به خود ستم کرده‌ام و رو به درگاه تو آورده‌ام. تو بخشاینده هستی، شاید عفو کنی و شهادت را نصیبم فرمایی تا بتوانم شاهد و گواهی راستین در حیات جاوید تو برای ظلم و ستم‌هایی که به مظلومان، محرومان و مستضعفان روا داشته‌اند باشم.

ای خدای بزرگ! من در اینجا با تو پیمان خون می بندم، چون سرمایه دیگری را سراغ ندارم که از جانم با ارزشتر باشد که بتوانم آن را در راه تو هدیه کنم.

عاجزانه از درگاه احدیت می‌خواهم که در راه پر رهرو الهی که دین مبین اسلام و قرآن است، یک لحظه مرا به خود وامگذاری! شهید نصرت‌اله محمدعلی‌خانی

*******************************

از هر سوی مناجات و از هر گوشه نجوای عاشقان می‌آید، گویی همگان راه را یافته و گویا همگان طریق رسیدن به محبوب و جوار حق را یافته و گویی به وصال محبوب خویش نیز نائل شده‌اند. در چنین لحظاتی که همه به‌سوی خدای خود قدم می‌گذارند و راه سعادت را پیش می‌گیرند، من نیز چنین کرده و پا به جبهه نبرد حق علیه باطل   می‌گذارم، شاید در این سفر که با کبوتران و هم‌سفران عاشق همراه شدم، خداوند توفیق دهد و بتوانم در خود تحولی به‌وجود آورم و از این راه موجبات رضایت او را فراهم آورم.

این را خوب می‌دانم که این راه را با آزادی و آگاهی انتخاب کرده‌ام و خدایا! تو بهتر از هر کسی می‌دانی که هدفی جز رضای تو و انجام وظیفه ندارم. پس خداوندا! ایمان و اخلاصی به من عنایت فرما تا در این راه ثابت‌قدم و استوار باشم!شهید علی محمدی

*******************************

خداوندا! شهادت می‌دهم که آن کس که در این عالم باقی است، تو هستی و شهادت می‌دهم که محمد(ص) رسول ا... و دوازده امام و نایب برحقشان خمینی فرستاده تو هستند، خدایا مرا ببخش از اینکه نتوانستم برایت بنده ای مفید باشم.

خدای من! بندهای نفسانی را از پاهایم باز کن تا بهتر بتوانم تو را بشناسم و به سوی‌ات اوج بگیرم. خدایا! به علی اصغر(ع) و علی اکبر(ع) صحرای کربلا سوگندت می‌دهم که مرگ در رختخواب را نصیبم نکنی.

ای خدای بزرگ! از تو می‌خواهم هر زمان که صلاح دانستی شهادت را نصیبم کنی! شهید علی اکبر محمدی کفترکاری

*******************************

خدایا! من به آتش گناهانم سوخته‌ام و دیگران را نیز سوزانده‌ام، آنان که اکنون مجال دسترسی به ایشان بر من نیست، از ایشان حلالیت می‌طلبم و رضایت‌شان را می‌خواهم و کسانی که در قید حیات هستند، از همه آنان معذرت می‌خواهم.

یا رب! اینان را از مواهب، آن‌قدر عطا کن که خشنود شوند و سیاهی‌های مظالم مرا از یاد ببرند، تو قادری و هرطور که بخواهی می‌توانی انجام دهی.

خداوندا! من از سیطره شیطان رها شده و به درگاه تو آمده‌ام، و مهمانی ضعیف و ناتوان هستم تو خود فرموده‌ای که سائل و محتاجی را دست خالی باز نمی‌گردانی. من سائلی ناتوان هستم، پس مرا جز با برآوردن نیازهایم بازمگردان و گردن ما را از زنجیرهای آتش باز کن

ای مهربان ترین مهربانان! شهید رضا ملاشاهی

*******************************

پروردگارا! اینک برای رضای تو و به امر خلیفه برحق تو که نائب امام زمان(عج) است، قدم در صحنه جهاد علیه کفر گذاشته، بدان امیدوارم که مرا به شهادت برسانی تا شاید کفاره‌ای برای گناهان و ادای دینی در قبال جمهوری اسلامی باشد و یا مرا بیامرزی و توبه‌ام را بپذیری که در هر حال به تو نیازمندم.

خداوندا! به محمدت(ص) و به حسین(ع) مظلومت و خمینی امت سوگند، که گرانبهاتر از خونم متاعی ندارم که بدهم و اینک این خون من  این هم جان بی‌ارزشم تقدیم به تو و هدیه به روح تو، خمینی کبیر! شهید ابوالفضل ممشلی

 

*******************************

پروردگارا! مرا ببخش! خدایا! من به خود می‌بالم که سرباز اسلام هستم و سرباز امام زمان(عج) و در بسیج حکومت اسلامی خدمتگزارم.

آفریدگارا! مرگ مرا شهادت در راه خودت و برای یاری اسلام و مسلمین قرار بده!

خدایا! مرا برای به اهتزار درآوردن پرچم امام زمان(عج) و رهبر جهان یاری فرما!

خدایا! نام مرا در فهرست شهدای صدر اسلام ثبت نما!

افسوس که یک جان بیشتر نداشته که در راه نائب امام زمان(عج) که راه اسلام، راه برپا شدن حق و عدالت است که راه یاری کردن اسلام و مسلمین است هدیه کنم. شهید حسینعلی ممشلی

*******************************

ای پروردگار بزرگ! که ما را آفریده‌ای و در ما روح خود را دمیده‌ای تا انسانی با شرافت باشیم و با پیروی از عقل و شرع بتوانیم در ارض الهی سفر کنیم و با عقل خود بتوانیم به اسارت خود پی ببریم.

خدایا! از تو می‌خواهم، این حرکت را که به‌سویت شروع کرده‌ام با همه گناهانم مورد عفو و قبول درگاهت بفرمایی!

ای پروردگار رحمان و رحیم! با بزرگی‌ات مرا از آتش دوزخ نجات ده، که این جسم ضعیف تحمل آتش جهنم را ندارد.

ای آفریدگار من! به بزرگی‌ات قسم می‌دهم که مرا از انسان‌هایی که با ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) خود ملاقات می‌کنند، قرار بدهی. شهید حمید منوچهری

خدایا! از تو می‌خواهم که مرا به کاروان نور برسانی و سعادت شهادت را نصیبم کنی و هروقت که لیاقت پیدا کرده و زمانی که هنگامه‌اش فرا رسید شربت گوارای شهادت را در کامم بریزی و هر زمانی که به آرزوی دیرینه‌ام شهادت برسم با افتخار به زیر خاک می‌روم، چون می‌دانم که شهادت مرگ نیست، بلکه آغاز زندگی اصلی و جاودان در سرای بهتر است. شهید مهدی مؤمنی یساقی

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.