همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 10

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ب.ظ

خداوندا! اى رحیم! اى حکیم! تو را شکر مى‏گویم، که به منِ بى‏لیاقت و بیچاره ‏ى مانده در چاه آمال، توفیق حضور در کنار یارانت و مشتاقانت را دادى. و این افتخار است براى من.

 خدایا! موقعى که تفکر مى‏کنم که ماها را از مسیر انسان‏هاى وابسته به دنیا جدا کردى، و لااقل این اندیشه را در درون ما ایجاد فرمودى که برویم و در دفتر یارانت و در جمع عاشقان ثبت نام کنیم، دل خودم را و قلب خودم را در جایى دیگر مى‏بینم. روح حمد و ستایش در من اوج مى‏گیرد، ولى به زبانى بسته برخورد مى‏کنم. و با تمامى وجود مى‏گویم.

« کیف لى بتحصیل الشکر و شکرى ایاک یفتقر الى الشکر» شهید محمدمهدى یارى

***********************

 پس خدایا! چون تو از همه داناتر و آگاه‏ترى، اگر مى‏دانى شهادتم به نفع اسلام و این انقلاب است، هر چه زودتر مرا شهید گردان. ولى خدایا! اگر مى‏دانى که من لیاقت کشته شدن در راه تو را ندارم و کشته شدنم به ضرر اسلام و انقلاب است، با من آن کن که خود صلاح مى‏دانى. ولى خدایا! تنها خواهشى که از تو دارم این است، که مردن من شهادت در راه تو باشد. شهید رجب‏جان احمدى گل

***********************

 خدایا! اینک به یاد تو و به منظور احیاى دینم و تداوم انقلابم به جبهه مى‏روم، نه به خاطر انتقام و یا نام و مقام. از خداوند و امام زمان«عج» و نایب بر حقش مى‏خواهم که هدایتم کنند. شهید عبدالله عبداللهى

 

***********************

 شکر خدا مى‏کنم که قدرى مهلتم داد تا اسلام واقعى را بشناسم. و در خاموشى جهل، از دنیا نروم. انقلاب اسلامى باعث شد من از لاک خود بیرون آیم. و دور و برم را بنگرم و به زندگى از دید دیگرى نگاه کنم. و طرز دیگرى گام بردارم. آرى امام کارى بس عظیم کرد، وى باعث شد دنیا از خواب بیدار شود. و انسانیّت را دوباره به یاد آورد. در این موقعیت که عاشوراى حسین(ع)، بار دیگر در ایران زنده شد. و نشان داد حسین‏ها هنوز هستند، و تا حکومت اللّه را در سراسر جهان برقرار نسازند، بر پیکار علیه کفر ادامه مى‏دهند. شهید على اخوت گیوشاد

************************

 البته مى‏دانم که رسیدن به این مقام و درجه ‏ى لقاءالله و زیارت خداوند، مختص افراد صالح و مؤمن متقى است. و ماها را در آن جایگاه و مقام، راهى نیست. لکن در این جا توبه و ندامت خود را با کمال سرافکندگى و خجلت زده به پیشگاه حضرت بارى تعالى و رحمت بى‏منتهاى او مى‏برم. و امیدوارم که به حق محمد و آل محمد(ص)، خداوند به حقیر تفضل و ترحم نماید و از گناهان و لغزش‏ها و تقصیرات من درگذرد، و به شفاعت حسین(ع) و وساطت مولا امام زمان«عج» نایل بفرماید. اى خدا! ما را ببخش به خاطر شاکر نبودنمان، و ما را ببخش به خاطر قدردانى نکردن از نعمت‏هایت. ما را ببخش به خاطر بى اعتنایى به احکام و دستوراتت. و ما راببخش به خاطر فراموش کردن خودمان، که چه بودیم و چه شدیم و چه خواهیم شد؟ و خدایا ما را ببخش به خاطر لغزش‏هاى ما.    شهید سید محمد حسینى

************************

 خدایا! از گناهى که مرتکب شده‏ام و از خطاهایى که انجام داده‏ام درگذر.

 خدایا! توفیقى عطا کن که شکر تو بجاى آورم.

 خدایا! عذرم را بپذیر. بر افزونى خسرانم رحمت آور. و از بند سوزش‏هاى درون آزادم گردان.

 خدایا! زبانم را به ذکر خود گویا گردان. و قلبم را بند به محبّت خود کن. شهید محمدحسن قلى‏زاده

************************

 خدایا ! ما را توفیق حضور در جبهه‏ هاى جنگ و ستیز با دشمنان اسلام، عطا فرما. شهید احمد قاینی‌نجفی‌فاء

************************

 خدایا! شکر و هزار شکر، که با زنده شدن اسلام واقعى و این انقلاب، ما را دو مرتبه زنده کردى. و حیاتى دیگر دادى. و زندگانى از حالت پوچى به حالت هدف‏دار برگشت. و آن هدف، رسیدن انسان به رشد و تکامل و رسیدن به معراج و سیر الهى است.

 خدایا! خداواندا! اول از تو مى‏خواهم که این بنده‏ى گناهکار خودت را ببخش. که اگر تو من را نبخشى و نیامرزى چه کسى مى‏خواهد ببخشد؟

 خدایا! من ازگناهان گذشته‏ى خودم توبه مى‏کنم. و امیدوارم که مورد عفو و بخشش تو قرار بگیرم. خدایا زمانى من در گمراهى و نادانى بسر مى‏بردم. تو بر ما منت گذاشتى و این چنین رهبرى روشن و قاطع و آگاه به ما دادى، که ما را دو مرتبه زنده کرد. و مفهوم زندگى و زنده کردن رابه ماآموخت.

 خداوندا! از تو عاجزانه مى‏خواهم این امید مستضعفین جهان را که فرعونیان زمان، با شنیدن نامش بر خود مى‏لرزند، تا ظهور ولى عصر، امام زمان«عج» نگاه دارى.

 خدایا! زمانى من دنیا را پوچ و بى ارزش مى‏دانستم و از خودم و زندگى و انسان‏ها بدم مى‏آمد. همیشه پیش خود فکر مى‏کردم چرا ما را آفریده‏اى و چرا نام ما را انسان گذاشته‏اى؟ در صورتى که در عمل زندگى ما از حیوان هم بدتر است. خوب که فکر مى‏کنم و به زندگى روزمرۀ خودم و اطرافیانم نگاه مى‏کنم، مى‏بینم زندگى ما همچون حیوانات، بلکه بدتر است. چراکه ما هم مانند حیوانات فقط به فکر خوردن و خوابیدن و رشد ظاهرى کردن و بعد هم ازدواج کردن و بعد تشکیل خانواده دادن و بعد از چند سال پیرى و بعد هم مردن می‌گذرد. در صورتى که  اگر دقت کنید درست حیوانات هم همین زندگى را دارند. شهید رجب‏جان احمدى گل

 

با کوله ‏بارى از گناه، و در حالى که توان کشیدن آن را ندارم، و از کمى توشه ‏ى خود و سختى حساب هراسناکم، به درگاهت وارد مى‏شوم و عفو و اغماض ترا خواهانم. شهید احمدرضاصابر

************************

 خدایا! در دنیا و آخرت به ما نیکى و احسان فرما، و ما را از عذاب دوزخ مصون بدار. خدایا به تو و آن چه به پیغمبرت فرستادى، ایمان آوردم و از رسول تو پیروى کردم. نامم رااز شهادت دهندگان به توحید و نبوّت قرار ده. شهید محمدحسن قلى ‏زاده

************************

 خدایا! به ما صبر و شکیبایى عنایت کن. و در عبادات ثابت قدم بدار. و بر کفار پیروزى بخش. شهید محمدحسن قلى‏زاده

************************

 خدایا! تو شاهد باش، که من  در این راه، کورکورانه قدم بر نداشته‏ام. و از روزى که تو را به یگانگى شناختم، در قلبم جرقه‏اى از ایمان محمدى فوران زد از همه چیز گذشتم، و به تو پیوستم. شهید حسن یوسفى

************************

 پروردگارا! نیروهاى دشمن را هر چه قوى باشد، ضعیف ساز و ناخن‏ هاى درنده شان را از بیخ درآور. میان آنان که برضد ما تجهیز کرده ‏اند، جدایى افکن. و تار و پود قلبشان را با طوفان ترس بلرزان .... شهید مهدى شریفى

************************

 خداوندا! از تو مى‏خواهم که ما را یک آن به خودمان وامگذار. و از تو خواهانم که این شخص ناقابل را در محضرت بپذیرى. شهید محمد شبانى اناران

************************

 بارالها! سپاس و ستایش به درگاه کبریایى تو. خدایا تو را شکر، که انسان را از نیستى به هستى آوردى. و تو را شکر که ما را به فضل خودت هدایت نمودى. شهید محمد استادی‌عیلکی

************************

 خداوندا! از گناهان آشکار و پنهانم که انجام داده ‏ام و فقط تو آگاهى، درگذر. شهید محمد استادی‌عیلکی

************************

 بار الها! آن چنان لطفى در حق من بنما، که در آخرین لحظات حیاتم نام تو را بر زبان داشته باشم. شهید محمد نوکى

************************

 پروردگارا! اینان که به ناحق بر مرزهاى ما هجوم آوردند، با تو سر جنگ دارند. پس تو هم با آنان بجنگ در آى. و سربازان ما را حمایت کن و فرشتگان خویش را به جان آنان درافکن. شهید مهدى شریفى

************************

 خدایا! از صمیم قلب تو را مى‏خوانم. تا درهاى رحمتت را بر این بنده ‏ى گنهکار و عاصى باز کنى. و نظر لطف و عنایت خود را بر کسى بیفکنى، که امیدى جز تو ندارد، و پناهى جز تو نمى‏بیند. شهید احمدرضا صابر

************************

 

 خداوندا! بهترین نعمت‏هاى آخرتى و دنیایى را به من عطا کن. و مرا در زمره‏ى افراد خود قرار بده. شهید على اخوت گیوشاد

************************

 خدایا! از تو مى‏خواهم که مرا در راه خودت که همان راه مؤمنین و اولیاء اللّه و همچنین راه رسولت، که صراط مستقیم است، ثابت قدم سازى. و مرا در زمره‏ى راستگویان و نیکوکاران قرار دهى. شهید پرویز امینى

************************

 بار خدایا! شهادت را نصیب من گردان که آرزوى قلبى من است. شهید حاجى‏محمد صالحى

************************

 خدایا! خدایا! تو خودت کرمى و لطفى عنایت فرما، تا بتوانیم با این نفس که هر لحظه ما را به ورطه‌ى نابودى مى‏کشاند مبارزه کنیم. و رضاى تو را جلب کنیم. شهید حسین قاینى

************************

 خدایا! استغفار مى‏کنم از هر گناهى که براى دست پیدا کردن به آن به حیله ‏اى متوسل شدم که از آن براى اطاعت و تقرب به سوى تو استفاده مى‏شد. و در پناه این عمل نیک از مردم پنهان شدم. گویى من مرید تو گشته‏ام ولى مراد من معصیت تو بود. و هواى نفس، در راهى غیر از اطاعت تو جریان داشت. شهید محمد طالبى

************************

 خدایا! ما را هدایت  کن که بنده‏ى الهى باشیم. بنده ‏اى که شایستگى بندگى تو را داشته باشیم. خدایا! ما را هدایت کن که در اعمال و مسائل اعتقادى و اجتهادى، چنان عمل کنیم و معتقد باشیم، که در شأن یک بنده ‏ى حقیقى خدا باشد. خدایا! ریاکارى را از اعمال ما دور کن. خدایا! شیطان را از ما دور کن. و ما را عاق پدر و مادر نمیران. و پدر و مادر ما را از ما راضى و خشنود بگردان. و عاقبت همه‏ى مسلمین را ختم بخیر گردان. خدایا! هر چه زودتر اسلام را در سرتاسر جهان بر کفار پیروز ساز. و اسلام ایران را بر صدام کافر پیروز گردان. شهید محمد حسینى

************************

 بار خدایا! از تو درخواست دارم که به من توان بده تا راه حسین(ع) را تا آخرین قطرۀ خون ادامه دهم. بار خدایا! تو را شاهد مى‏گیرم که تنها براى هدف تو جنگیدم و مى‏جنگم. اى صحراى خون گرفتۀ خوزستان! تو را شاهد مى‏گیرم که من تا آخرین قطرۀ خون خود، در راه خدا جنگیدم. و اى ایزد متعال! از تو مى‏خواهم که این تن چاک، چاک مرا که قربانى راه تو شد پذیرا باشی بار خدایا! نکند با این که در راه تو مى‏جنگم، من را از خودت برانى. که من طاقت دورى تو را ندارم. در این صورت به چه کسى پناهنده شوم. جز تو؟ و اى خداى بزرگ، اگر تنها با کشته شدنم اسلام و انقلاب اسلامى، سرتاسر جهان را فرا مى‏گیرد، پس اى تیربارها، خمپاره‏ها مرا در برگیرید. شهید اکبر چاجى

بارالها! در این که نتوانستم آن طور که تو مى‏خواهى، زندگى کنم. پس مرگم را آن چنان قرار ده، که لااقل بدین گونه کفارۀ گناهان کبیره و صغیره را ادا کرده باشم. و خدایا! تو مى‏دانى که براى همین است که از طرف این یگان پاک و با لطافت براى انجام وظیفه عازم شدم، تا شاید در جایى قرار بگیرم که بتوانم مسئولیتى را به بر گردن داشته باشم و به نحو احسن انجام داده، و در بستر جان نسپارم. و در این میدان نور و روشنایى، از این دنیاى فانى جان برکنم. و به دنیاى ابدى و جهان ابدى که مى‏خواهیم زندگى بکنیم، هجرت کنم. شهید على فلکى

 

************************

 

 خدایا! تو را شکر مى‏گویم زیرا که مرا مسلمان قراردادى. به من راه حسین(ع) را نشان دادى. و مرا از شاگردان مکتب کربلا قراردادى. خدایا! از این که رحمت بى‏انتهایت را شامل حالم قراردادى و به من راه اولیاء خودت را نشان دادى تو را سپاس مى‏گویم. خدایا از این که به من توفیق شرکت در صفوف جهادگران راهت را عطا کردى، و مرا از کسانى قراردادى که بعد از هزار سال به نداى مظلومانۀ حسین(ع) پاسخ گفتند، و به من توانایى دادى که براى احیاء اسلام و قرآن، امام امت را یارى کنم. خدایا! به خاطر این همه نعمت‏هایى که به من عطا کردی در مقابلت به خاک مى‏افتم. و تو را شکر مى‏گویم.  

 

 خدایا! از احوال بد من آگاه هستى. و مى‏دانى چقدر نافرمانیت را کردم. خدایا! چه گناهان بزرگى که مرا از تو جدا کرده بود. و چه خطاهایى که ایمان را از من گرفته بود. چه اذیّت‏ها و آزارهایى که والدینم و مردم از من دیدند. و چه قلب‏هایى که به واسطه بدى زبان و کردارم شکسته شد. خدایا! با این همه گناه و معصیت، تو دریاى رحمت خودت را به روى من گشودى. و مرا به نور و حق هدایت نمودى.شهید حمیدرضا با اطمینان

                               

************************

 

خدایا! چه بگوید بنده گناه کار تو، خطا کار تو، سر تا پا معصیت تو، در محضر تو گرفتار و اسیر نفس و شیطان گردید. و از تو غفلت کرد. خدایا! اگر امید به درگاه تو و رحمت تو و لطف تو نباشد، با این همه بار سنگین چه کنم؟شهید حسن رضا ماژانى

 

************************

 

 خدایا! اجر جهادمان را به چیزى کمتر از شهادت قرار مده، چرا که حجتت امام صادق(ع) مى‏گوید: اجر جهاد شهادت است.شهید حبیب ا... علیدوست

 

************************

 

 خدایا! من چهار مرتبه به سوى جبهه‏هاى نبرد شتافتم، و هر مرتبه نورى از معرفت تو قلب سیاه مرا روشن کرد. ولى این بار که دفعه پنجم است، به حق پهلوى شکسته زهرا(س) و به حق جوادالائمه(ع) و به حق محمد(ص) و على(ع) و صالحین درگهت شهادت را نصیبم گردان. اگر شهادت را نصیبم نمى‏کنى لااقل زیارت کربلا و دیدار مهدى«عج» را نصیبم گردان.

 

 

 خدایا! من به اکثر اقوام و بالاخص خانواده‏هاى شهدا نوید فتح کربلا داده‏ام. خدایا! بدون فتح کربلا مرا برمگردان. شهید مسعود اکبرى

 

************************

 

 خدایا! فرصتى ده تا از دنیا بیزار شوم. و توفیقى ده که در دین استوار شوم. خدایا! من در دنیا معصیت مى‏کردم، دوست تو محمد(ص) غمگین مى‏شد و دشمن تو ابلیس شاد. خدایا اگر فرداى قیامت عقوبت کنى، باز دوست تو محمد(ص) غمگین مى‏شود و دشمن تو ابلیس شاد. خدایا دو شادى به دشمن مده، و دو اندوه بر دل دوست منه. شهید مسعود اکبرى

************************

ای صاحب اختیارمؤمنان، ای نهایت آرزوهای عارفان و ای فریادرس فریادخواهان، ای محبوب دلهای راستگویان و ای خدای جهانیان، گواه باش که آمالها و عشق‌ها یافتم، پس مرا به سوی خودت فراخوان.

خدایا، من خواهان شهادتم، نه به این معنا که از زندگی خسته شده ام و یا خواسته باشم که از این دنیا فرار کنم، بلکه می خواهم گناهانی که انجام داده ام به وسیله رنج کشیدن درراه تو وریختن خونم به خاطر تو پاک شود. می خواهم شهید شوم تا خونم به علی(ع) و حسین(ع) گواهی دهد که رهرو راهشان بوده ام.

ای بهترین دوستها و یارها و عشق‌ها، مرا دریاب، من جوانی گناهکارم و غافل هستم، از دیار عاشقان بوده ام، خسته می آیم که شاید مرا بپذیری. ای معشوقم، مرا فراخوان که دیگر نمی توانم صبرکنم. چه سخت است آنگاه که بین دودوست صمیمی جدایی افتد و چه سخت است آن موقعی که یک رهرو به مقصدش نمی‌رسد. پس خدایا این سختی ها را از دوش من بردار. شهید احمد پشتکوهی‌کاوری

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.