همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

راه و هدف شهدا 6

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ

آنچه منجر به مرگ آگاهانه در راه هدف مقدس الهی می‌شود در مکتب ما به  صورت یک اصل درآمده و جهاد نام دارد. این تنها اسلام است که به انسان ارزش و آزادی همراه با مسئولیت می‌دهد و اسلام است که انسان را از لجن به نور الهی رسانده است. من بنا به وظیفه‌ام که در مکتب خود بر عهده دارم و آن را از اصول روح بخش مکتبم می بینم در این برهه از زمان اصل جهاد رابر خود واجب می‌بینم پس به جبهه می‌روم و دفاع از مرزهای میهن اسلامی خود می‌کنم و با کفار به نبرد برمی‌خیزم همچون امام عزیزم که با قیام خود خط سرخ شهادت را با کاروانی پر از شهید به ما نشان داد.37/رحم‌الله علاف‌بهبهانی

*************

آنان که در محراب خون و در قبلة‌ شمع و با بانگ سوختن نماز عشق خواندند و در حول کعبة‌معشوق هستی خود را پروانه‌وار سوزاندند  به منادی چنین ندا سر دادند که: ای حق پرستان و پویندگان راه حق زمانة‌ جهاد و حرکت است نه درنگ. پیر ما چنین امر فرموده است: باید جهاد کرد جهاد با دشمن اسلام. در حالی که در دل و قلب خود حجابهایی از گناه کشیده بودم ولی به برکت بسیج و اسلام این ندای روحانی از این پرده‌ها رد شد و به قلبم رسید. با تمام وجود احساس کردم که باید بروم و رفتم.38/مجید جلالی

************

جهاد یکی از بزرگترین وظایف هر فرد مسلمان و متعهد است که باید آن را انجام دهد و باید در این زمینه گوش به فرمان امام بزرگوارمان باشد و همانطور که خداوند در قرآن می‌فرمایند: «الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله بأموالهم و أنفسهم أعظم درجه عندالله» یعنی: آنان که ایمان آوردند و در راه خدا مهاجرت کردند و با مال و جانشان جهاد نمودند، مرتبه و درجه‌ای بزرگتر در نزد خدا دارند. البته جهاد باید فقط برای خدا و در راه خدا و در راه مصالح واقعی خدا صورت گیرد. جهاد یک امر حیاتی است و پشتوانه و ضامن اجرای اسلام و عامل پاسداری از دین است، که دین را همواره پویا و پرتحرک نگه می‌دارد و نمی‌گذارد عوامل سودجو و غارتگر و ضد خدا و ضد مردم با یورش خود این آیین حیاتبخش را سرکوب کنند. این نقش جهاد از صدر اسلام تا کنون بوده است.39/محمد شفائی

*************

برادران من هدف از زندگی چیست؟ خداوند قادر متعال انسان را آفرید تا به کمال برسد و ما که دارای مکتبی پرمحتوا و غنی هستیم باید در راه اسلام و خدا جهاد کنیم و برای شهادت آماده باشیم و از بذل جان و مال خویش دریغ نورزیم. بار گران انقلاب خونبارمان بر دوش ما نهاده شده است. پس بکوشیم اصالت و رسالتمان را تا پای جان حفظ کنیم.40/اکبر خیرالهی

**************

من به جبهه آمدم تا با یاری رساندن به روح خدا و اهدافش حکومت اسلامی را در کشورمان و کشورهای دیگر برقرار سازیم. آمدم تا رهرو شهیدان زندة‌ دیگر باشیم آمدم تا رهرو راه بقیه الله الاعظم باشم، آمدم تا رهرو پرچم لااله الا الله باشم، آمدم تا رهرو خون حسین شهید باشم، آمدم تا رهرو قرآن باشم و در این راه تا آخرین قطرة  خونم جهاد می‌کنم و امیدوارم مورد قبول الله قرار گیرد.41/علی عبدی

**************

بهترین راه این است که شهید در راه خدا بشوم و به آن اجری برسم که خداوند خواسته است. پس بهترین راه جهاد در راه خداوند متعال است، و من این راه را مانند برادرانم که شهید شدند انتخاب کرده‌ام.42/محمد بنکدار

****************

جهاد ما برای خدا و آزاد سازی همة‌سرزمینهای اسلامی از زیر سلطة‌ ابرقدرتهاست. جنگ برای گرفتن خاک نیست جنگ برای به خاک مالیدن پوزة ابرقدرتها و برافراشتن پرچم اسلام است.43/ولی‌الله ملکی

**************

افتخار کنید که برای اسلام عزیز داوطلبانه به جهاد رفتم که خداوند گفته است: هیچ قطره‌ای در نزد خدا از قطرة‌خونی که در راه او ریخته شود بهتر نیست. می‌خواهم که با این قطرة خون به معشوقم برسم.44/کیومرث اسماعیلی‌رسا

**************

حال که من سعادت جهاد را یافتم، می‌روم تا در کنار سایر برادران در سنگر جهاد برای پیکار با دشمنان اسلام و انسانیت و حرّیت و استقلال به نبرد بپردازم و دینی را که در قبال انقلاب اسلامی بر دوش داشته‌ام بتوانم به نحو احسن و اکمل ادا کنم. لذا، گام در راهی برداشتم که سرور شهیدان حسین بن علی معلم بزرگ آزادگی و شهادت به ما آموخت که مشتاقانه از اسارت این دنیای زودگذر برهیم و در فضای لایتناهی ایمان به لقاء الله بشتابیم. در این راه با اسلحة‌شهادت زنجیرهای بندگی را گسیخته و اسماعیل وار وارد قربانگاه عشق الهی جان باخته تا به سعادت ابدی نایل آییم.45/اکبر قره‌چنلو

این راهی است که باید طی گردد. سفری است که باید به پایان برسد. پس، چرا پایانمان مانند امام علی نباشد؟ همانند حسین شهید نباشد؟ آری، چرا زندگی ننگین و زودگذر را ترجیح دهیم برمرگ سرخ؟ بله، شهادت یک انتخاب است نه یک اتفاق که شهید آن را انتخاب می‌کند. شهید آزمایش می‌شود امتحان می‌دهد. خدای تبارک و تعالی به انسان آزادی داده است، تا راه خود را برگزیند: رضای الهی یا رضایت شیطان را، سعادت یا فلاکت، رضای خداوندی یا غضب خدا. شهادت در راه خدا یا مردن در بستر را. مسلمین بدانند و به همه بگویید اجباری در کار من نبود با آگاهی کامل و هدفی مشخص پای در میدان آزمایش می‌نهیم و شعار لا اله الاالله و محمد رسول الله را به مرحلة‌ عمل در می‌آورم. آن قدر می‌جنگم تا یا پیروز شوم یا جانم را فدای او کنم چرا که در زیر بار سنگین گناهان مانده‌ام و جز یک راه، راه خمینی، به هر سو نظر می‌کنم و به هر راهی می‌روم شیطان را می‌بینم. اگر خدا بخواهد آغاز می‌کنم جهاد و شهادتم را، اگر این فریضه‌ام صورت گیرد و شایستگی و لیاقت آن را داشته باشم که پای در راه خدا نهم و برای خدا بجنگم و مورد لطف و عنایت خدا قرار بگیرم آن وقت است که این جسم متحرک بظاهر می‌میرد ولی من زنده می‌شوم و تولد می‌یابم و زندگی حقیقی و جاوید خود را شروع می‌کنم. چه زیباست چه با شکوه است آن گونه تولد یافتن چه غرورانگیز است این گونه زیستن.46/محمدکاظم زارع‌شهند

*************

 

من پاسداری هستم از سلالة‌ خون جملة‌شهدای اسلام و وارث خونهای پانزده قرن خط سرخ شهادت تشیّع. در زمانه‌ای پر مخاطره قرار گرفته‌ام بار مسئولیت بر دوشم سنگینی می‌کند، آینده را با چشم خویش می نگرم و به نتیجه‌ای جاودانه دست یافته‌ام. اکنون دو راه در پیش دارم: یکی اینکه حسین وار مانند شهدای گذشته با تمامی وجودم راه پوییدن و رفتن را انتخاب کنم و به صف شهدای گذشته بپیوندم، یا اینکه مانند یزیدها حیوان‌وار بخورم و بخوابم و هیچ حرکتی و هجرتی نداشته باشم، این دنیا در نزد خداوند  متعال و در برابر خون شهدا مسئول و در آن دنیا به آتش دوزخ گرفتار شوم. اینک، راه اول را برگزیده‌ام و می‌خواهم چهارچوب تنگ زمانه را درهم کوبم و هجرت کنم.47/محمد بختیاری

*****************

 

می‌روم، تا به ندای هل من ناصر ینصرنی سید شهیدان لبیک گویم. مدتهاست که به انتظار شهادت نشسته‌ام و از شهرمان هجرت می‌کنم، از جایی که نفاق و دورنگی است به جایی می‌روم که یاران جان خود را فدای الله و قرآن و اسلام می‌کنند، جایی که مردان حق از تمام وابستگیهای دنیوی چشم‌پوشی کرده‌اند تا به حق بپیوندند، می‌روم تا شاید بتوانم با قطره‌ای از خونم خدمت کوچکی به اسلام و دینم کرده باشم که اسلام به خون احتیاج دارد تا آبیاری شود و تمام مستضعفین جهان از بند جهانخواران نجات یابند.48/عبدالله عظیمی

***************

 

ما پیروان حضرت محمد و علی و ادامه دهندگان راه حسین که زندگانی را در فنا یافت و سربازان خمینی و منتظران مهدی هستیم و حال نوبت به ما رسیده است که انتخاب کنیم مرگ باعزت را یا زندگی ذلت‌بار را، و ما نیز شاهدانه و به حول و قوة الهی و ان‌شاءالله تزکیه شده عاشقانه پا در کوی معشوق می‌گذاریم تا اگر ظلم و جور در روی زمین نباشد، حق را لبیک گو باشیم تا با خون ما درخت اسلام آبیاری شود و حقانیت اسلام بر همگان روشن گردد. و با پیروزی کامل جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی آن پیر اهل حق، آن رهبر کبیر تمام مسلمین بر تمام غاصبان جهان و صاحبان زر و زور و تزویر قیام کرده و بی‌صبرانه منتظر ظهور حضرت ولی عصر امام زمان هستیم تا پرچم لااله الاالله  را خمینی کبیر به حضرتش بسپارد.49/غلام‌علی مینائی‌فر

 

**************

 

به یاری پیامبر به بدر و احد وخندق می‌رویم به یاری امام علی به جمل و نهروان می‌رویم و به یاری حسین به کربلا می‌رویم به یاری عباس‌ آن سردار تنها و به یاری سجاد آن امام بی‌یاور می‌رویم. ما می‌رویم تا زنجیر از دست ائمة دربندمان باز کنیم. و می‌رویم به یاری مهدی تا زمینه را براب قیامش آماده کنیم، ما به یاری امام بت شکن‌خمینی روح خدا می‌رویم تا به دنیا بگوییم: ای جهانخواران بدانید اگر قطعه قطعه‌مان کنید دست از یاری امام و اسلام برنمی‌داریم زیرا که تکلیف الهی ما چنین است.50/جعفر داوری

 

**************

 

امروز نیز حسین زمان تنهاست، امروز سپاه اسلام در برابر سپاهیان کفر ابرقدرتهای پست، بی‌یاور است. امروز کربلای انقلابمان خون می‌خواهد و من می‌روم تا شاید نینوایی بیابم، و در عاشورای دوران هدیة‌ ناقابلی را در راه پیروزی حق بر باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم مهدی تقدیم کنم و به پروانگان جاوید شمع ولایت بپیوندم.51/اکبر پروانه‌پور

 

**************

 

ای انسان آگاه و بیدار بدانید که ما دفاع از حقی می‌کنیم که روزی موسی کلیم الله با عصایش، و ابراهیم خلیل الله با تبرش، و محمد رسول الله با قرآن جاودانش و علی (ع) با ذوالفقارش و امام مجتبی با صبرش و امام حسین با خون مقدسش از آن دفاع کردند.52/سعید قربانی‌نژاد

***************

 

من برای خاک نمی‌جنگم چون عاقبت خاک مرا می‌بلعد من برای آب نمی‌جنگم چون همیشه آب از آسمان می‌بارد. من برای آن می‌جنگم که پیامبر در احد جنگید.53/سیامک جعفرزاده جهرمی

*************

 

ما سربازان امام زمان هستیم و باید راه حسین را که همان شهادت است ادامه دهیم و نباید زیر بار ذلّت زندگی کینم. وظیفة‌ ما دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی خود از چنگال متجاوزان است.54/یدالله نوری

*************

 

به خدا قسم برای من هیچ چیز بهتر از شهادت در راه خدا نیست و این آرزوی من است. پیامبر برای اسلام زجرها کشید حضرت علی و امام حسین و ائمه برای اسلام کشته شدند. علما و بزرگان برای اسلام کشته شدند. آیا خون من از خون آنان رنگین‌تر است؟ آیا وجود من نافع‌تر از وجود آنان است؟55/محمدرضا علیزاده رشدی

 

****************

 

امروز من در راه جاودانه‌ای گام نهاده‌ام که انتهای آن حکومت مستضعفین بر جهان است. راه و حرکت ما امروز یا چند روز پیش آغاز نشده است بلکه از اول تاریخ و داستان هابیل و قابیل شروع شده است.56/جواد تاجیک کلهر

کاروان امام حسین در حال حرکت است، قافله حرکت می‌کند، عاشقان ثارالله با همه وداع می‌کنند و عازم کربلای حسین می‌باشند حسین زائر حسینی می‌طلبد، و زائر حسین عاشق است و عاشق در حال پیدا کردن معشوق خود می‌باشد.59/محمد مکاریان

 

**************

 

فکر کردم که ما همیشه در زندگی از کربلا حرف می‌زدیم وهمان طور که در زیارت عاشورا می‌خواندیم آرزو می‌کردیم که ای کاش ماهم در آن روز در آنجا بودیم و احساس کردم که حالا همان موقعیت است با یزیدی و با حسینی و با کربلایی و عاشوراهای دیگر. پس، باید راه را انتخاب کرد و حرکت کرد، که اگر این کار را نمی‌کردم تمام حرفهایی که از امام حسین و کربلا می‌گفتیم و آرزو می‌کردم که «یالیتنی کنتُ معکم» همه را دروغ گفته‌ایم، و موقع امتحان دیگر دستمان کوتاه است. دیگر موقعیتی که به دست آمده باید استفاده کرد چون در جایی که می توان پرافتخار مرد، در بستر بیماری مردن ننگ است.60/علی‌اصغر کنعانی

 

*****************

 

حال که پای در پوتین می‌کنم و به جبهه می‌روم و سینة‌ دشمن را نشانه می‌روم نه به خاطر کینه و خصومت شخصی است، بلکه برای پیروی از رهبر عزیزم حضرت سیدالشهدا امام حسین است یعنی برای احیای دینم و برافراشته شدن پرچم لااله الاالله.61/هادی قربانعلی

 

*****************

 

ما باید در جبهه‌ها جای کسانی را پر کنیم که زاهدان شب و شیران دلاور روز بوده و هستند. این دلاوری و زهد را از مولایشان علی (ع) آموخته‌اند. ما شیعة امام علی هستیم و باید همچون او دلاور رزمنده شجاع و متّقی باشیم. باید از هیچ واقعه‌ای ترس و واهمه نداشته باشیم. اگر مرگ به سراغ ما آمد و یکی از نزدیکان ما راگرفت روحیة خود را نبازیم. چون خداوند می‌گوید:«ولن یؤخذ الله نفساً إذا جاءأجلها» تأخیر نمی‌اندازیم نفسی را هنگامی که اجلش سررسد. انسان در آن لحظه‌ای که خداوند تعیین کرده از دنیا خواهد رفت، چه با مرگ طبیعی در بستر و رختخواب چه در تصادفات و سوانح و چه مرگهای دیگر. حال که انسان یک مرگ بیشتر ندارد، چه خوب است در راه خدا جانش را بدهد و به خدا بفروشد چه طرف معامله‌ای بهتر از خدا، که در مقابل یک جان  را به انسان عطا می‌کند. شهادت در راه اسلام یک اصل مسلم است. شهید در اسلام اجری بزرگ دارد. در روایات آمده که مجاهدین راه خدا و شهیدان بدون حساب از پل صراط رد می‌شوند و به بهشت می‌روند. من نیز به شهادت در راه اسلام یک اصل مسلم است. شهید در اسلام اجری بزرگ دارد. در روایات آمده که مجاهدین راه خدا و شهیدان بدون حساب از پل صراط رد می‌شوند. و به بهشت می‌روند. من نیز به شهادت در راه خدا افتخار می‌کنم.آرزوی من این است که در راه خدا شهید شوم. معصوم در این باره می‌فرماید: هر قطرة‌خونی که از شهید بر زمین بریزد گناهانش بخشیده می‌شود.62/حسن آبادیجو

 

*****************

 

به جبهه رفتم تا دشمنان اسلام بدانند که «هل من ناصر ینصرنی» حسین بدون لبیک و پاسخ نماند، و من با نثار جانم ندایش را لبیک گفتم و به جبهه رفتم تا با ریخته شدن قطره قطرة‌ خونم و تکه تکه شدن بدنم نایب امام زمان خمینی عزیزم و امام زمانم زنده شدن اسلام را به مردم نوید گو باشم.63/سیدطاهر شریفی‌منش

 

*****************

 

ما می‌توانیم با نثار خون خود که در مقابل عظمت اسلام بسیار ناچیز است زمینة‌ برقراری حکومت عدل مهدی را فراهم آوریم.64/فرهاد حسین مرادی

*****************

 

مردم بدانند که من با کمال میل این راه را پذیرفته‌ام و از خداوند مهربان به خاطر این انتخاب شکر گزاری می‌کنم، زیرا که این راه راه علی است و راه اماممان خمینی بت شکن و راه حسین می‌باشد. این راه برای من افتخار است و راه صراط مستقیم می‌باشد راه خشنودی است و راه پیوستن به یاران حضرت مهدی می باشد.65/علی کرمعلی‌نژاد

 

*****************

 

من راهی را که انتخاب کرده‌ام ان شاء‌الله راه همة انبیای خداوند و راه همة  معصومین می‌باشد. بهترین راه، راه خداوند است.66/جعفرعلی چگینی

 

*****************

 

حسین از برای چه فرزندان و خانمان خودش را فدا کرد؟ زیرا می‌خواست اسلام زنده بماند و با نثار خون خود و خانمانش نهال کوچک اسلام را از خشکیدن برهاند. آری، تاریخ دوباره زنده می‌شود و حالاما باید چه کنیم؟ همان کاری را که یاران باوفای حسین کردند. باید غیرتمندانه از دین و ناموس و میهن خود دفاع کنیم حتی اگر برای آن بهایی به قیمت خون خود بپردازیم. آری، حالا وقت پاسخ به فریاد امام حسین است که از اعماق تاریخ ما را فرا می‌خواند لبیک یا حسین جان.67/عبدالله رئیسی

 

*****************

 

مسیر ما ادمة‌ مسیر حسین است. انسانهایی می‌توانند در آن گام نهند که از دنیا و تمام ظواهر آن بریده‌اند انسانهایی که به فکر اقامت در دنیا نیستند و می‌خواهند از آن گذر کنند و در فکر ره تو‌شه‌اند و دریافته‌اند که دنیا جز صحنه‌ای برای آزمایش ما نیست و نه در انتظار آزمایش که هیچ بلکه در پی امتحانات الهی آوارة‌ بیابانها شده‌اند.68/علی صادقی‌قمی

 

*****************

 

من راهم را که همان راه حسین است شناخته‌ام دنبالش رفته و خوشحالم از این انتخاب. امروز این احساس در من زنده است که حماسة‌ کربلا تکرار می‌شود. پدر جان، آیا می‌شود جواب فرزند پیامبر را نداد و به ندای او اعتنایی نکرد؟69/مهرعلی ملاپور

۹۴/۰۷/۱۸
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.