همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

راه و هدف شهدا 4

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ب.ظ

زمان زمان حسین است، و ایام ایام عاشورا، و من به عنوان وظیفه‌ای که احساس می‌کردم این کار را بر خود و بر کارهای دیگر واجب‌تر و انسانساز تر دیدم، لذا قصد جبهه کردم، و برای صدور انقلاب تا آنجا که بتوانم با جان خود در راه خدا خواهم کوشید.111/مصطفی اقبالی

من در پیشگاه خدای متعال و پیغمبرمان حضرت محمد و ائمة‌ معصومین و در پیشگاه قرآن و امام زمان اقرار می‌کنم که این راه را من نه به خاطر هوس و خدای ناکرده از روی نادانی و یا برای رسیدن به مادیات و غیره انتخاب کردم، نه نه... من اقرار می‌کنم که از روی آگاهی کامل و فقط به خاطر وظیفة‌ شرعی خود که مثل وظایف دیگری که در مسئولیت یک فرد مسلمان است، و دفاع از قرآن و انقلاب اسلامی و اطاعت از نمایندة امام زمان انتخاب کردم و راهی که قدم گذاشتم وظیفة خود دانستم که این وظیفه بر ذمة‌ یک فرد مسلمان و پیرو خط امام و قرآن و... است که تا آنجا که می‌توانند از این سنگر دفاع کنند.112/حاج‌اصغر چاوشی

 

*****************

 

خدایا، تو می‌دانی که امت ما برای حفظ دین تو به پا خاسته‌اند و آنها فتح و پیروزی از تو می‌خواهند، چرا که خود فرموده‌ای «وماالنصر الّا من عندالله» . من آگاهانه و برحسب تکلیف شرعی و برای حفظ اسلام عزیز اسلامی که همه باید فدایش شویم، این راه را برگزیدم و امیدوارم که مورد رضا و خشنودی خداوند غفار قرار گیرد.113/سیدمصطفی ماجدی

 

*****************

 

زمان، تو شاهد باش و تاریخ تو بنویس که ما فقط به خاطر اسلام می‌جنگیم.114/سیدحسین موسوی

 

*****************

ما برای عزت و شرافت و آبروی اسلام می‌جنگیم. پس، باید ما این انقلاب را که پایه ریزی کرده‌ایم با خون هزاران نوجوان آن را به پیروزی رسانیم؛  و در مقابل خون آنها مسئول هستیم و باید ادامه‌دهندة‌ راهشان باشیم.115/بخش‌علی رحیمی

 

*****************

 

هدف ما برای گسترش اسلام عزیز و قرآن کریم در سراسر جهان و به رهبری امام عزیزمان خمینی این قلب تپندة‌ مستضعفین جهان و این سیمای راستین اسلام، که پس از گذشت قرنها از قیام حسین به خونخواهی شهیدان و اسلام مسلمین بر ستمگران مستکبر به پا خاسته است می‌باشد، اسلامی که به گفتة‌ اماممان انسان می‌سازد و انسان تربیت می‌کند، نه یک مشت، درنده و ددمنش. آری، اسلام علی‌ها حسین‌ها، ابوذرها، مسلمانها، و خلاصه خمینی‌ها تربیت می‌کند، که هدفشان جز خدمت به اسلام و مسلمین چیز دیگری نیست، بلکه فریادشان این است که: به پا خیزید ای دریای مواج انسانها، با عبادت به خدا می‌توانید شخصیت گمشدة  خونین را بازیابید و زیر بار استعمار و استثمار نروید. از گسترش کفر جلوگیری کنید که قیام خمینی همان قیام حسین است.116/حسن نصرآبادی

 

*****************

 

انگیزه‌ای که باعث شد به جنگ با نیروی کفار برخیزم اسلام و مذهب شیعه بود، و محرک دیگر نیز فرمان امام عزیزمان خمینی بت شکن می‌باشد، و همانا بس که من در لباس فدایی امام شهید می شوم و این افتخاری عظیم و بزرگ است که خدا نصیب من می‌گرداند.117/سیدمهرداد خاک‌سرشت

 

*****************

 

من گام نهادن در این مسیر خدایی را یک وظیفه می دانم، و در این راه اگر دشمن را شکست دهیم پیروزیم و اگر شکست بخوریم و کشته شویم باز هم پیروزیم.118/علی تهرانی‌مقدم

 

*****************

ما که اسلام را قبول کردیم و هدف را خدا قرار دادیم، حال که باید برای رسیدن به آن هدف با قلم زبان، مال،جان و غیره تلاش نماییم. پس، به هر وسیله و درهر مکان که می‌توانیم خدمت کنیم.119/ناصر رضایی

 

*****************

 

ما برای الگو قرار دادن دین مبین اسلام در تمام دنیا برخاسته‌ایم. برخاسته‌ایم که عزّت، شرف و عدالت و انسانیت را به این جهان برگردانیم.120/حسین طحان

 

*****************

 

می‌دانید چرا به جبهه رفتم؟ می‌دانید چرا شهادت را انتخاب کردم؟ می دانید چرا جنگ و جهاد در راه خدا را بر این زندگی فانی جهان زودگذر ترجیح دادم؟ جواب این چراها مشخص است و آن یک چیز است: به خاطر اینکه اسلام را احیا کنم. الآن اسلام به ما جوانان احتیاج دارد که با نثار خون خود، برادران رزمندة دیگر را یاری کنیم. به خاطر این می‌جنگیم که وطنمان را از زیر چکمة دشمنان بعثی آزاد کنیم، به دنیا ثابت کنیم که ما پیروان مکتب  خونین حسین هستیم و از ریختن خون خود در بهتر شناساندن این مکتب به ملل جهان هیچ هراسی نداریم. می‌روم و سختی راه را بر خود هموار می‌کنم، سردی زمستان و گرمای تابستان را می‌کشم تا نگذارم یک وجب از خاک وطن عزیزم به دست اجنبیان افتد.121/قدرت‌الله کجایی حاج‌آبادی

 

*****************

 

من اکنون برای دفاع از سرزمین عزیز و نوامیس خویش به جبهه می‌روم. خیلی خیلی خوشحال هستم که شاید بتوانم اندک دفاعی از اسلام و این آب و خاک پرگهر انجام دهم، چه با گلوله چه با سنگ و چه با چنگ و دندان باید دفاع کرد. و باز می‌گویم که من برای شهادت می روم.122/شریف آذرپیرا

 

*****************

 

من می‌روم تا بتوانم دین خود را به اسلام ادا کنم. می‌روم تا به آمریکاییها و منافقین و آنهایی که فقط به دنیا و مادیات فکر می‌کنند بفهمانم که این دنیا محل گذری بیش نیست. ما باید آخرت را در نظر بگیریم ما باید معنویات را در نظر بگیریم و باید راه حسین را سرمشق خود قرار دهیم.123/علی گرگان‌بیک

 

*****************

 

آنقدر تلاش می‌کنم که اسلام در جهان پایدار و پیروز باشد و ولایت فقیه و حکومت اسلامی تداوم یابد هرچند دشمنان چشم دیدنش را نداشته باشند. زیرا ما رهروان کتب سرخ شهادتیم و تا برافراشته شدن پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله برفراز کاخهای سرخ و سفید ظلم مبارزه می‌‌کنیم که اگر کشتیم به زیارت و اگر کشته شدیم به لقای خدا می‌رویم.124/محمدحسین کنعانی

امروز، همه شاهدیم که اسلام عزیزمان در خطر است و زندگی بدون اسلام اصیل و زیستن هیچ مفهومی ندارد. چنانچه تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید که از روز قیام پیامبر اکرم تا کنون برای پاسداری از این آیین مقدس چه بسا خونهایی که ریخته شده تا توانسته‌اند نهال اسلام را تا بدین روز زنده نگاه دارند. آری، امروز نیز روز ایثار و فداکاری است، امروز دگر بار تاریخ کربلا در میهن ما تکرار شده و ما موظفیم که این قیام و نهضت مقدس را که با خون هزاران جوان پاک و معصوم شکل گرفته با موفقیت به انجام رسانیم چرا که درس ایثار را ما در مکتبمان خوب آموخته‌ایم و الگوهایی زیاد نیز داشته‌ایم. این راهی است که من با آگاهی کامل در آن قدم گذاشته‌ام و با خدای خود عهد بسته‌ام که تا آخرین قطرة‌خون خویش در راه هدفم که چیزی جز دفاع از اسلام و قرآن نیست به مبارزه با متجاوزان بعثی بپردازم، و لحظه‌ای درنگ را گناهی نابخشودنی می‌دانم.125/حمید رستمی

 

*****************

 

هدف ما در این جهاد این است که از دین  مکتب و قرآن دفاع کنیم، و در راه خدا قدم برداریم و اسلام را یاری کنیم و با بیرون راندن دشمنان کافر بعثی و جیره خواران شرق و غرب و استقلال و آزادی میهن اسلامیمان را که به رهبری زعیم عالیقدر تاریخ می‌باشد حفظ کنیم. ما فرزندان و سربازان حضرت مهدی و نایب برحقش امام خمینی هستیم و تا آخرین قطرة‌ خون خود از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم.126/علی‌محمد طوق‌کش

 

*****************

 

من نه به خاطر هیچ یک از عناصر وجودی یا احتیاجات درونی و برونی به اینجا نیامدم. مادر من فقط و فقط به خاطر خدا آمدم برای اسلام آمدم، برای حفظ قرآن آمدم و به خاطر یاری امام زمان و در نهایت به خاطر امام خمینی.127/محمد ملاطائفه

 

*****************

 

خدایا تو خودت می‌دانی که برای شهادت مطلقاً به جبهه نیامدم، بلکه آمدم تا دین پیامبرت را یاری کنم و ناظر پیروزیها و ان‌شاءالله رسیدن به کربلای حسینی باشم.128/حسین اسماعیل‌پور

 

*****************

 

هدف ما عزت و سرافرازی اسلام و مسلمین است، و برای رسیدن به این هدف یا راه شهادت را می‌پوییم یا بر سپاه کفر پیروز می‌شویم، که هر دو راه آئینة‌ سعادت است. عزیزترین چیزها برای یک فرد مسلمان سرافرازی اسلام و مسلمین است. آیا نابودی اسلام برای ما دردناکتر است یا نابودی وجود ناقابل من و امثال من؟ عزّت اسلام مهمتر است یا خوشی و سلامتی ما؟ احیای ارزشهای پاک اسلامی ضروزت دارد یا زندگی غرق در معصیت؟ هرچه داریم از اسلام است. اگر قرار است که با مرگ من اسلام پاینده بماند حاضرم صدها بار در راه خدا کشته شوم.129/بهروز حاج‌پوران بنام

 

*****************

برای آزادی قرآن و برقراری حکومت عدل اسلامی بود که به فرمودة‌ امام رهبرو عزیزمان به جبهه آمدم.130/محمد رنجبر

 

*****************

درخت اسلام، برای بارور شدن احتیاج به خون دارد، درحالی که از صدر اسلام تا کنون خونهای زیادی ریخته شده‌اند برای اسلام. حبیب بن مظاهر‌ها، علی اصغرها، بهشتی‌ها، و شکر خدای را که توفیق یافتم در راه مبارزة‌ حق علیه باطل شرکت کنم و آنچه را که دارم در طبق اخلاص نهاده و تقدیم ایزد منان کنم و آنچه حسین و یارانش پروانه وار دور او گشته‌ من هم آن را بازیابم. یعنی شهادت.131/سیدمحمود میرعبادینی

*****************

 

ما برای اسلام قیام کردیم. برای آزادی قیام کردیم. فهمیدیم که آزادی کامل در مکتبی جز اسلام نیست. از این رو مکتبمان را اسلام و کتابمان را قرآن و رهبرمان را حضرت رسول و حالا روح الله قرار دادیم، تا بتوانیم خودمان را و برادرانمان و مستضعفین و محرومان و مسلمانان جهان را آزاد کنیم و تمامی این حرفها را در کلمه‌ای به نام لااله الاالله خلاصه کنیم. زمانی که حرف را به زبان جاری کردیم تمام سختیها و مشکلات و مصایب را به جان و تن خریدیم، چرا که هدفی مقدس را اختیار کردیم. هدفی که حاضرشدیم خانه‌هایمان به وسیلة بمبهای کافران بر سرمان خراب شوند، بدنهایمان بر روی مینهای ظالمان تکه تکه شود، و تنهایمان به زیر تانکها له شود، و استخوانهایمان خرد گردد، و عزیزانمان و پسران و پدرانمان و جگر گوشه‌هایمان را در این راه و این هدف دادیم و می دهیم. تنها جرم ما این است که می‌خواهیم آزاد باشیم و بس. حال که قدم به این راه گذاشته‌ایم هیچ دریغ از جانمان نداریم و می‌گوییم که اگر ما در این راه فدا شویم هستند کسانی که دنباله‌رو ما شوند. و در انتها چون اتکال ما به خداست پیروزیم و این پیروزی را جشن می‌گیریم. و خوشحالیم که فرزندان ما از این به بعد آزاد زندگی می‌کنند، و جامعه‌ای پر از عدل خواهند داشت و ما را همین بس است. بهترین راه، همان جاودان ماندن در کنار امامان و پیامبران خود در بهشت است والسلام.132/محسن حبیب‌زادگان  

 

*****************

اکنون که انقلاب اسلامی به خون احتیاج دارد باید رفت و خون داد تا که پایه‌های اسلام استوارتر شود و ریشة‌ این ابرنکبتهای جهانی سست گردد و از بین برود.133/فاضل امیرمظفری

 

*****************

 

هدف من از رفتن به جبهه نه زیارت است نه شهادت، ونه اسارت ونه خاک وطن را آزاد ساختن بلکه فقط و فقط رفتن در مسیر الله است و اسلام عزیز و برقرار کردن جمهوری اسلامی در تمامی مناطق زیر بار ظلم رفته و استثمار شده.134/امیر منصورکلوب

آرزوی من این است که بتوانم سربازی سرافراز برای اسلام و ایران باشم و تصمیم دارم تا آخرین قطرة‌ خونم در بیرون راندن مزدوران بعثی سعی و کوشش نمایم.135/عباس جباری

 

****************

 

شهادت دعوتی است برای همة عصرها و همة‌نسلها که اگر می‌توانی بمیران و اگر نمی‌توانی بمیر«شهادت» و حال زمان آن رسیده که به این دعوت الهی ندای لبیک سر داده و در این مقطع از زمان که کشور و جامعة‌اسلامی ما بیش از هر زمان دیگر محتاج جان نثاران و عاشقان راه الله است به کمک اسلام شتافته تا شاید سهم کوچکی از مسئولیتهایی که بر دوش داریم ادا کنیم، و چه باک برای جویندگان این راه زیرا چه بکشند و چه کشته شوند پیروزند.136/غفور صمدپور

                                                           ***************** 

پس ای خواهران و ای برادران پیکار کنید در راه خدا با جان و مال خویش من وظیفه خود دانستم که به جبهه بیایم و در راه خدا جهاد کنم و در این راه خون خود را بدهم و با  خون خود درخت تنومند اسلام را آبیاری کنم. من برای خود این را ننگ و خواری دانستم که به جبهه نروم و در راه خدا جهاد نکنم و به خاطر همین امر بود که به جبهه آمدم. من به این وسیله می‌توانستم حقی را که شهیدان بر گردن من داشتند ادا کنم.137/رضا سلیم‌پور

*****************

 

امروز اسلام و مسلمانان از جانب گروههای مختلفی که نوکران حلقه به گوش امریکا و استکبار هستند تهدید می‌شوند. بنابراین، برای دفاع از اسلام است که هر روزه جوانان و نوجوانان علما، و پیشوایان دینمان در کوچه و خیابانها به دست منافقین و دیگر عزیزانمان در جبهه‌ها به دست مزدوران امریکایی به شهادت می‌رسند، و من نیز از آنها جدا نیستم و برای پیروزی اسلام جانفشانی می‌کنم و در این راه اگر چه قطعه قطعه‌ام کردند شما به عنوان افراد مسلمان بدون هیچ گونه ناراحتی آن را در کمال صبر و بردباری تحمل کنید و متوجه باشید که دون صفتان فرزند شما را از راه خدا باز ندارند.138/محمدعلی افروز

 

*****************

 

من برای انتقام از کسی و برای چند وجب خاک به جبهه نیامده‌ام هرچند باید دشمن را از خاکمان بیرون کنیم بلکه برای احیای دین حقم اسلام و پایداری جمهوری اسلامی به جبهه می‌روم.139/محمداسماعیل محمدولی

*****************

 

راهی که ما می‌رویم راه دفاع از انقلاب اسلامی و کوشش در راه استمرار و جهانی شدن آن است. مسیری است که دشمنان و استعمارگران جهانی سد راه آن هستند، و ما هستیم و بعد از ما برادران دیگر که باید این مسیر دشوار را بپیمایند مسیری که ائمة‌ اطهار پیموده‌اند، و در استمرار این راه بود که آیت الله بهشتی با 72 تن از یارانش آیت الله مطهری، آیت الله مدنی، دستغیب، باهنر، رجائی، و نیز بهترین و پاکترین جوانان خود را فدا کردند. 140/عبدالحمید روحانیون

۹۴/۰۷/۱۸
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.