همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

راه و هدف شهدا 3

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ب.ظ

من هم به نوبة‌خود که فردی مسلمان هستم برای بارور کردن نهال اسلام در تلاش هستم و امیدوارم این حقیر هم با اعمالم  قطرات خونم سهمی در به ثمر رساندن اسلام داشته باشم هرچند قطرة خون من ارزشی ندارد. شاید با نثار این چند قطرة خون در نزد امام حسین سر افکنده نباشم.141/مصطفی احسانی

 

*****************

 

کسی که در پی دفاع از خاک وطن و دین کشته شود در نزد خدا شهید محسوب می‌شود همه باید کافران را از خاکمان بیرون کنیم. من جز کوچکی از لشکر بزرگ اسلام هستم که علیه این تجاوزکاران به پا خاستم.142/محمدرضا علی‌پور

 

*****************

 

هدفی جز احیای دین محمد و برقراری اسلام نداشته‌ام و به امید دیدار با معبود و محبوبم درراهش وارد شدم، و تنها آرزویم این بوده که اسلام پیروز جهان گردد.143/سیدمحسن مبرقع رضوی

 

*****************

 

من هدفی جز راه اسلام و خدا ندارم. قیامم فقط برای خدا بوده است و می‌دانم که این هدف قلب شما را تسکین می‌دهد. از مرگ من هرگز ناراحت نشوید که از خدایم و به سوی او خواهیم رفت.144/غلامرضا مطلوب

 

*****************

 

رزمندگان عاشق الله با شعارهایشان در طول تاریخ اسلام شهادت داده‌اند. که ما می‌رویم تا اسلام و مروجین اسلام باقی بمانند و ما نیز می‌رویم با امام باشد.145/سیدمحمود میرنظامی

 

*****************

 

به میعادگاه عاشقان شهادت خواهم رفت. می‌روم به شهر آتش و خون تا نظاره‌گر پیرزوی هابیلیان بر قابیلیان باشم. می‌روم تا با دیدن آن قامتم راست گردد، قدمهایم استوار گردد آنگاه سلاح برگیرم و به دشمن زبون بتازم بکشم و کشته شوم.146/علی‌اکبر حماصیان

 

*****************

 

آری، می‌روم تا با قطرة‌ خونم به دریای شهیدان بپیوندم و با گذشت از خون خود شهیدی برای اسلام باشم. که را ه شهید راه خداست. به راستی جملة‌ امام حسین صحیح است که اگر کسی خود را بشناسد خدایش را شناخته و وقتی خدا را شناخت راهش را شناخته است. من بسیار خوشحالم که خود را در جبهة‌ نبرد با دشمن می‌بینم آنجایی که دشمن می‌خواهد حاکمیت خدا را از میان بردارد و حاکمیت شیطان را مستقر کند ولی خوهای پاکی که در راه اسلام ریخته‌شده است و اسلام رنگ خون به خود گرفته است سدّی است که مانع می‌شود. اما هرگز نمی‌گذارم یک وجب از خاک سرزمینمان که سرزمین اسلام است به چنگ دشمن بیفتد.147/محمدعلی راجیان

ما به کربلای حسین می‌رویم. به سوی دیار ابدی می‌شتابیم. به بهشت بی‌نهایت خدایمان می‌رویم. خدایا ما به سوی تو می‌آییم. معبودا ما به سوی تو می‌آییم.149/محمدحسن مسعودی همت‌آبادی

 

*****************

 

موقعی که تمام شهرها و کوچه‌های کربلای ایران بوی شهادت و مجاهدت و می‌دهد. چطور من راضی شوم که از این کاران اباعبدالله الحسین عقب بمانم. من حاضرم که جانم را در راه رضای خدا بدهم. و به حضرت ابا عبدالله الحسین بگویم: من به این راه که راه کاروان کربلای شماست افتخار می‌کنم.150/اسکندر همایونی

 

*****************

 

ما در مقابل این خونهای پاک مسئول هستیم . ماهمه باید احساس کنیم و نگذاریم اسلاحه‌ای که از دست هر شهید می‌افتد بر زمین بماند، و با ید به آن ندای شهیدان که می‌گویند: رهبر خمینی و نهضت حسینی جامة‌ عمل بپوشانیم.151/محمد شفائی

 

*****************

 

خون شهیدان صدایم می‌زنند. باید بگویم: الآن وقت آن رسیده است و حسین زمان خمینی بت شکن را باید یاری کرد. 152/علی گرگان‌بیک

 

*****************  

 

با رالها، تو را گواه می‌گیرم که در مقابل عظمت انقلاب و شهیدان احساس مسئولیت کردم، که از مال و زندگی دست شسته و راه انبیا را می‌پیمایم.153/محمد پورجعفری  

 

*****************

 

آیا کسی می‌تواند با چشم خود ببیند که دشمن قصد نابودی دین و قرآن را دارد، من می‌روم تا راه کربلا را برای دیگر عزیزان باز و جانم را فدای اباعبدالله کنم.154/محمدتقی کیوان‌فر

*****************

شهادت برای ما جوانان ایرانی افتخار است زیرا پیامبران ما زیر بار ظلم نرفتند و ما نیز راه آنها را ادامه می‌دهیم. می‌خواهم به خاطر اسلام امام و آزادی شهید شوم تا اسلام عزیز به تمامی جهان صادر شود.155/غلامعلی جمال‌زهی

 

*****************

از آن زمان که من این راه را شناختم و انتخاب کردم تعقیبش کردم و روز به روز که از عمرم می‌گذشت موفق‌تر می‌شدم. به همه تو صیه می‌کنم که تنها راه رستگاری جهاد در راه خداست. و نصیب هر کسی نمی‌شود.156/مهدی صفایی

 

*****************

 

من و شما راهی را از خداوند منان آرزوی کرده‌ایم که لبیک گوی امام حسین باشیم، و حافظ خون شهدا و رهرو قرآن باشیم.157/سیدابوالقاسم حجازی

 

*****************

 

این جانب حکم شرعی دانستم که به فتوای امام خمینی لبیک گویم و انجام وظیفه نمایم، و این وصیتنامه‌ را در کنار سنگر عشق و شهادت می‌نویسم، و از خدا می‌خواهم که در این امتحان مرا مؤید بدارد و به آرزوی خود که پیروزی یا شهادت است برسم.158/غلامعلی محمدزاده

 

*****************

 

امروز، ضرورت ایجاب می‌کند که تمام اوقات خود را صرف خدمت به اسلام کنم. که علی به خاطرش 25 سال خانه‌نشین شد و پهلوی یگانه دخت نبی اکرم شکست، پس باید از اسلام دفاع کنم.159/بنامعلی محمدزاده

 

*****************

 

من در مقابل یک انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز درمانده بودم،  و براستی تصمیمگیری نداشتم. من در این انتخاب واجب دانستم که برای یاری امام حسین و دفاع از خاک وطن و ناموس خودم به سوی جبهه‌ها بیایم.160/جواد سبزی‌پور

 

*****************

 

می‌روم تا وظیفة خود را به کشور ادا کنم. باید به سربازی بروم تا از کسانی نباشم که پیامبر جواب سلام آنان را نمی‌دهد.161/فتح‌الله مرادی‌امید

 

*****************

 

مامسئولیت بزرگ الهی خود را جامة عمل می‌پوشانیم. و با فریاد خود و خشم در مقابل دشمنان خدا و خلق به قیام ایستادیم . برای احقاق حق باید جست و فریاد کشید و سکوت را رها کرد و کفن بر تن کرد تا اینکه بتوان در کشیدن حقّی از حلقوم دشمنان موفق شویم.162/حسین مصدق

 

*****************

آنان تلاش می‌کنند که با مذهب علیه مذهب مانند ابوجهل، و ابوسفیان‌ها قیام کنند. من به جبهه می‌روم تا مسئولیت شیعه بودنم را به اثبات برسانم.163/محمد بختیاری

 

*****************

 

در این زمان بین اسلام و کفر جهانی اختلاف و جنگ و ستیز است و کاری به وسیلة شاهد گرفتن مشخص می‌شود اگر با ریخته شدن خون ما، اسلام بر پا می‌شود پس ما از جان و مال خود می‌گذریم.164/علی محمدی

 

*****************

چرا با این قدرت کم با ابر قدرتها مبارزه می‌کنیم؟ به این علت که مطمئن هستیم خدا با ماست، و با ید برخیزیم و حق از دست رفته‌مان را از دشمنان بگیریم و آن را به صاحب اصلی آقا امام زمان بسپاریم.165/محسن حبیب‌زادگان

 

*****************

فریاد خلقهای تحت ستم و آه و ناله‌های مظلومان تاریخ به گوش می‌رسد و ما را به یاری و کمک می طلبد. و ما مسئولیم و یک لحظه نمی توانیم از زیر بار سنگین مسئولیت شانه خالی کنیم.166/سیدجمال میرشجاعی

 

برادران از اینکه ما این راه را انتخاب کردیم، هدفی را دنبال می‌کنیم و آن دفاع از حق می‌باشد. در طول تاریخ انبیا و امامان و اولیای خدا در ستیز با ظلم و نفاق بوده‌اند و می‌خواستند به بقیة انسانها بفهمانند که همانا زندگی عقیده و جهاد است.167/مجید سلیمان‌زاده

 

*****************

 

من درجهان و در عصری به زیستن ادامه می‌دهم که غارتگران و جهانخواران بین‌المللی در تلاش نابودی اسلام هستند. آخر من هم مسلمانم، بیندیشید که من چگونه نشستنم را توجیه کنم این را بدانید که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است، و من کوشیده‌ام که تسلیم را تمکین نکنم و تابع حق باشم و در جبهه حق خواستار شهادت باشم.168/سیدمصطفی حسینی

 

*****************

 

خدایا، تو شاهدی که امروز ستمگران چقدر آشکارا به بندگان تو ظلم می‌کنند، ما هرگز نمی‌توانیم شاهد این زورگوییها باشیم چرا که گناهی بزرگ است.169/سیداکبر میرمحمدی

 

*****************

 

امروز روزی است که از هر گوشة  جهان صدای مظلومی به هواست و مظلومانه استمداد می‌طلبد ما چگونه بشنویم و این ندا را و آرام بگیریم؟ با دیدگاهی توحیدی به جهان بنگریم و مرگ را در راه خدا زندگی جاوید بدانیم، و سپاس خداوندگاری را که این نعمت بزرگ یعنی روح خدا، خمینی را برای ما فرستاد.170/مسعود کیانی‌ثابت

 

*****************

 

در این زمان که دشمن به کشور ما حمله کرده است و با توجه به آن همه جنایات، آیا وقت آن نرسیده است که زینب وار بانگ بزنیم و علی‌وار در میدانهای نبرد مبارزه کنیم. امام حسین که در کربلا مسلمانان را به یاری می‌طلبد و اکنون زمان لبیک گفتن آن فرا رسیده است.171/کاظم استیری

 

*****************

 

من سرباز اسلام و فرزند خمینی هستم و تصمیم گرفتم که به سهم خود حرکت کنم روحم نیز باید از این بدنم درآید و به عالم اعلا برود، روحم به حیات جاویدان بپیوندد.172/محمد بختیاری

 

*****************

 

وظیفة خود دانستم که در این راه بروم، و با شیطان مبارزه کنم هرچند به قیمت خون خود تمام شود و کشته شوم.173/نبی‌الله نجفی

 

*****************

 

به خاطر این به جبهه رفتم که دیگر نمی‌خواستم زیر بار ظلم باشم.174/علی‌اکبر برغمدی

 

*****************

 

یک پاسدار همیشه سلاح ایمان و شهادت را همراه دارد. یک پاسدار آن قدر می‌جنگد تا بساط کفر از روی زمین برچیده شود.175/ابراهیم رمضانی

 

*****************

 

ما می‌رویم تا اسلام بماند. تا فریاد امام حسین را لبیک گوییم، و پیام خویش را به نسل آینده ابلاغ کنیم.176/حسین رحمان‌آبادی

 

*****************

 

من می‌روم تا اسلام بماند. تا قرآن بماند، من آگاهانه رفتم و آگاهانه مردم، سپاس خدایی را که مرگ مرا مرگ محمد و آل محمد قرار داد.177/محمدتقی عباسیون

 

*****************

 

مافردا می‌رویم تا به یاری خداوند چشم طمع امریکا را در منطقه کور و دستش را در خاورمیانه کوتاه کنیم.178/محمدرضا علیخانی

 

*****************

 

من خیلی خوشحال هستم که این افتخار نصیبم شد که در این جبهه‌های حق و باطل بجنگم.179/مهدی مقدم‌جو

 

*****************

 

به خدا سوگند، تا روزی که انتقام این مظلومان و تمام مظلومان جهان را نگیریم هرگز از پای نخواهیم نشست.180/اسماعیل فراهانی طجه

 

*****************

 

با خون خود چنان گردابی فراهم خواهیم آورد که هر متجاوزی در آن غرق شود.181/احمدرضا دهقان‌نیّری

 

با آگاهی از کم و کیف قضیه راه خود را انتخاب می‌‌کنم و امیدوارم که در عروج روحم از زندان جسم ماتم نگیرید و برای این موهبت الهی و تکامل انسانی سوگوار نباشید وهمان‌گونه که روحم شادی در طیران به سوی لقاءالله را دارد، شما هم شاد باشید.187/محمدکاظم چوبدار

 

*****************

 

برادران و خواهران بدانید که من آگاهانه در این راه قدم نهاده‌ام که با نثار خون خود در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، وظیفة‌ انسانی و اسلامی را انجام دهم، مگر نه اینکه پایان هر زندگی و انتهای هر حرکت زنده‌ای منزلگاه مرگ است، و رخت بربستن از این دنیا گام نهادن به عالم برزخ. پس، چه مرگی برتر و بالاتر از مرگ در راه الله نیست. به طور یقین درک کرده‌ام که شهادت تصادفی نیست، بلکه لیاقتی بوده و سعادت بزرگ می‌خواهد. خدایا، این رخت بربستن از خانه و کاشانه و دنیای فانی و این خون ناقابل را از این حقیر بپذیر، و آن را مایة‌ خدمت به اسلام و تقویت جمهوری اسلامی قرار بده. این زمان یاری خدا و روح خدا و زمان آزمایش بنده‌های خدا بود؛ دست از همه چیز شسته و با رضا و رغبت راهی جبهه شدم، و این خود نیز از الطاف خداست، چرا که اشتیاق رفتنم بیشتر از شوق ماندنم بود.188/علی‌اصغر چایچی

۹۴/۰۷/۱۸
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.