همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

حالات و روحیات شهدا 7

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ب.ظ

ای کاش قلب آدمی به رشته تحریر درمی‌آمد تا عشق وشور آن به طور همگانی به وصف درآید. ای کاش خداوند به ما چشم بصیرت عطا می‌فرمود تا دیگر به شهیدان «فی سبیل‌الله« مرده نگوییم. و ای کاش توانایی شناخت اماممان را داشتیم و قادر به فهم کلامش و درک جاذبه الهی‌اش بودیم، ‌چرا که در این صورت مرگ، چهره دهشتزای خود را به زیبایی شیرینی داد که نه با نظم و نه با نثر قادر به وصفش نبودیم./ علیرضا حجت‌دوست

***************

آری، ‌چه زیباست جان دادن در راه او (خدا)، و چه لذت‌بخش است حاضر شدن در محضر قیامت با تن خونین،‌و چه غرورآفرین است با روی تابان بر رخسار سیه‌گونه شیطان صفتان نگریستن، و چه شکوهمند است لحظه وصال با دوست و لحظه فراق از یار، و چه شگفت‌آور است استقبال الله از جنود خود،‌و چه دلرباست لبخند پیروزی بر لبان امام. / حمیدرضا امیرسلیمانی

***************

وه،‌چه زیباست که خریدار و مشتری انسان خدا باشد، و چه والا و پرعظمت است انسانی که از تمام زشتیها بریده باشد که خدایش خریدار او باشد و او را به دست زشت‌ترین انسانهای زمین بکشد و به نزد خویش ببرد. /محمود عبادسیچانی 

امیدوارم که خداوند قلب ما را به نور ایمانش منور سازد و ما را آشنا با خود گرداند و لذّت عبادتش را از ما نگیرد و لذت مناجات را بر ما افزون کند. بارالها عطا فرما بر ما شهادت را در راهت هرچند که لایق نیستم. رضای ما رضای اوست و تسلیم هستیم در قضای او هرچه که بخواهد انجام دهد. اگر بندة‌ واقعی او باشیم که لذتی بالاتر از آن نیست خلوص در عمل شرط اصلی کار است. خداوندا اگر مهرش را در دلی بنهد آن دل به کمال واقعی خواهد رسید. قلب مریض به هیچ وجه نمی‌تواند به خواستة‌خود برسد قلبی که مریض باشد باید درمان شود و درمان آن دعا و نیایش و ذکرهای متعدد و آماده سازی قلب از لحاظ معنوی است. ای عزیزانم به این دنیا و زیورآلاتش منگرید بیایید و نگاهی به آخرت افکنیم آنجا که مال و ثروت و پول و مقام بدرد نمی‌خورد از شما می‌پرسند که کجاست عمل نیکوی تو. نامة‌عمل را می‌دهند تماماً سیاه است. بیاییم عبد خدا باشیم دروغ نگوییم غیبت نکنیم تهمت نزنیم ریا نکنیم منافق نشویم و همة صفات پلید شیطانی را کنار گذاریم. بیاییم آدم شویم بندة خدا شویم او را سجده کنیم و نعمات بیکرانش را شکر کنیم. ای انسانها، قلب ما باخندة زیاد سیاه می‌شود با خوردن زیاد با فکر به دنیا و به مال دنیاسیاه می‌شود بیایید قلب سیاه را با خلوص نیت و با صفات نیک صیقل دهیم ای انسان در این مدت برای او چه کرده‌ایم؟ برای او نه برای خود چه کرده‌ایم؟ چه توشه‌ای برداشته‌ایم شناخت ما انسانها نسبت به خداوند بسیار ضعیف است خداوندی که ما را از نطفة‌نجس به کمال رساند و بدین شکل زیبا و آراسته خلق کرد. ماهنوز جزو هدایت نیافتگانیم به این دلیل که تعبد ما نسبت به شیطان خیلی بیشتر است. در نمازهایمان سست، در انجام فرایض سست، اصلاً در اصل بندگی ضعیف هستیم. اگر بندة واقعی او باشیم لذتی بالاتر از آن نیست به شما سفارش می‌کنم که عبد خدا باشید نه غیر.86/سیدمحمدجواد امامیان

************

خود سازی اساس همه چیز است خود سازی تزکیه نفس است که زمینه از بین بردن هوا و هوسهای ماده پرستیها دروغ غیبت و دوری و جدایی از شیطان را فراهم می‌سازد و انسان را به سوی پرهیزگارای و تقوا خداپرستی توحید امر به معروف و نهی از منکر به طور کلی رسیدن به معبود اصلی الله کمک و مدد می‌نماید.87/محمد حیدری درمنی

***********

اگر نفس ما گرفتار مرضی چون کبر و غرور شود احتیاج به دارویی چون خضوع و خشوع و تواضع و فروتنی دارد. اگر خدای نخواسته نفس ما دچار مرضی چون ریا گردد باید بدانیم داروی این مرض اخلاص است. و اگر دچار دنیا پرستی و لذت دنیاشویم داروی آن زهد و ورع است. بکوشیم تا انواع و اقسام مرضهای روحی را از خود دور نماییم و با نفسی بدور از هرگونه شرک و ریا فراروی حضرت حق بایستیم و یا الله بگوییم.88/محمدحسین سلامیان سرخابی

*************

ما باید در وهله‌اول خود سازی را از خویش شروع کنیم باید از خودمان هجرت کنیم از تمام کارها و تمام چیزها که ما را به گناه می‌کشاند و از خدا دور می‌دارد و بر هوای نفسمان که بزرگترین دشمن نزدیکمان است پیروز شویم آن وقت خدا از ما راضی و خشنود می‌شود.89/ذبیح‌الله مهدوی ظفرقندی

**************

ای چشمانم از شما می‌خواهم که تیز بین باشید و دشمنان اسلام را خوب ببینید از شما بازوهایم می‌خواهم که قوی باشید و از شما پاهایم می‌خواهم این یک دفعه را هم احساس خستگی نکنید و از تو قلبم می‌خواهم که محکم و استوار کار خودت را انجام دهی تا بتوانم وظیفة‌ خود را که خیلی سنگین است انجام دهم  شاید بتوانم در صحرای محشر روسفید باشم و در پیشگاه حسین سالار شهیدان شرمنده نباشم.90/حسین رحمان‌آبادی

**********

ما با نثار خون خود درخت تنومند اسلام را آبیاری نموده و این نوید را می‌دهیم که ای امام عزیز و ای ملت شهید پرور ایران تا خون ما جوانان رزمنده در این سرزمین می‌جوشد هیچ قدرتی نمی‌تواند به اسلام کوچکترین صدمه‌ای برساند.91/علی‌اکبر ترک‌نژاد

************

آرزویم شهادت و پیروزی جهان اسلام است آرزو دارم شهید شوم تا خداگونه به اوج کمال برسم.92/مهدی نیک‌بخت

***********

ای کاش به جای یک جان صد جان می‌داشتم و همه را یکجا فدای اسلام می‌کردم.93/محمدحسن شیرآسب

**************

خدایا تو رابه جان امام حسین تو را به علی اکبر تو را به گلوی بریدة علی اصغر ار تو می‌خواهم مرگ در بستر را برای من مقرر نفرمایی اگر پیکرم را تکه تکه کنند و آتش بزنند و خاکسترم کنند و درآب بریزند بازهم می‌گویم اسلام پیروز است و شرق و غرب نابود است.94/اصغر محبی

**************

در تشییع جنازه‌ام قرآن را برتابوتم بگذارید که همه بدانند پیرو کتاب آسمانی و پیرو محمد بوده‌ام و عکس امام را بالا گیرید که همه بدانند که فرزند و مقلد امام بوده‌ام و می‌گویم که مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار بلوک شرق و غرب و درود بر اسلام.95//محمدمهدی فرحزادی

*************

من جانم را در راه اعتلای اسلام و استقلال میهن اسلامی فدا کردم به رهبرم بگویید که من تا خون در رگ داشتم فریاد الله اکبر خمینی رهبر را به گوش همه رساندم. به ملتم بگوید که من درس شهادت را در مکتب اسلام آموختم به آموزگارم بگویید من این گونه در کلاس انقلاب حاضر و ناظر بودم. به همرزمانم بگویید که من تکلیفم را در آخرین لحظات حساس نیز نوشتم. نه با قلم بر کاغذ بلکه با خون بر خاک به پدر و مادرم و خواهرانم بگویید که من کارنامة قبولیم را با امضای خون گرفتم.96/محمدرضا صفری

************

افتخار هر فرد مسلمانی است که با مال و جان خویش در راه خدا قدم بردارد. وقتی که تنها هستم فکر می‌‌کنم که یاران امام حسین برای چه و به خاطر چه با دشمنان مبارزه کردند و شهید شدند و انگیزة‌آنها چه بوده است و چه هدفی را دنبال می‌کردند. بلال حبشی برای چه آن همه شکنجه را به جان خرید فقط برای رضای خدا مگر من از علی اکبر حسین و قاسم بن الحسن بالاترم؟ مگر خونم از خون همة‌ شهیدانی که در انقلاب و جنگ و یا توسط منافقین شهید شدند رنگینتر است؟ من که محصل بودم واجب و وظیفة شرعی خود دانستم که ایران وطن عزیزم، را از چنگال بیگانگان برهانم. به امید پیروزی سپاه اسلام بر کفر.97/مهدی آطاهریان

*************

من چون سربازان امام حسین آن 72 تن می‌گویم: ای حسین به خدا اگر مرا هزاران بار قطعه قطعه کنند دست از دین خدا و حمایت از روح خدا برنمی‌دارم، و اگر با تکه تکه شدن من اسلام عزیز باقی می‌ماند ای گلوله‌ها ای خمپاره‌ها ای توپها ای راکتها و ای آتشها مرا دریابید و خاکسترم کنید. این جوانانی که به جبهه می‌روند تمامی عاشقند اگر عاشق نبودند به این سادگی به جبهه‌ها و مرگ کشیده نمی‌شدند.98/محمدرضا صفری

***************

امیدوارم که با خون ماجوانان و پیروان امام این سربازان اسلام پرچم خونین اسلام در سرتاسر جهان برافراشته شود و آنقدر باید در دریای خون شنا کنیم تا به ساحل حقیقت و آزادی برسیم. خون پاسداران و سربازان است که درخت اسلام را آبیاری می‌کند.99/محمد معصومی طاقچه‌حق

*************

بارالها خود می دانی که من هرگز نمی‌خواستم در بستر یا به مرگ طبیعی و عادی از دنیا بروم چرا که برای یک سرباز امام زمان و پاسدار اسلام به مرگ طبیعی مردن زشت و قبیح است.100/رضا عزیزی علویجه

**********

به خدا قسم مرگ سرخ هیچ امر خلاف انتظار و تازه‌ای را برایم پدید نیاورده است نه تنها پیشامد شهادت برایم ناگوار نبود بلکه آنقدر به این سرنوشت علاقه داشتم و رسیدن به آن برایم شورانگیز و هیجان‌آور بود که شهادت برایم دوست‌داشتنی و شور انگیز شد.101/داود عبدی

************

شاید باور نکنید ولی به خدا قسم می‌دانم که شهید خواهم شد. ما جوانها باید تا آخرین قطرة خون مبارزه کنیم و اگر خدا خواست سعادت بدهد در این راه شهادت است.102 /بهروز فخر شیخ‌الاسلامی

***********

من اینک پس از سالها فکر می‌کنم که بهترین و گهربارترین لحظه‌های عمرم فرارسیده است و با گامهای استوار و چابک به طرف معشوق خویش می‌روم. حس می‌کنم لحظه‌هایی که به دنبال آن می‌گشتم فرا رسیده است و خدایم مرا می‌خواند.103/فرامرز علی‌حسینی

************

به شهادت جهان دل بسته بودم مثل نوزادی که تازه از شکم مادرش به دنیا می‌آید و تنها بجز شیر مادر چیز دیگری لب نمی‌زند و تنها از پستان مادر شیر می‌خورد و من هم مثل آن نوزاد به شربت شهادت دلبسته بودم و تنهاامیدم آن بود که در راه خدا کشته شوم.104/سعید طاهرنژاد

***********

با ناباوری از مسافتی دور به آن می‌نگرم. راستی آیا من آنقدر قابل هستم که لقب شهید را به خود اختصاص دهم.105/بهرام سیاوشانی

***********

آرزوی من در این دنیا رسیدن به آن نقطه‌ای بود که بتوانم بزرگترین خدمت را بکنم و بعد شهید شوم، آن هم چه شهادتی؛ شهادتی که پیش از آن در بدترین سختیها و رنجها و بعد نه با یک زخم بلکه دوست دارم بدنم چاک چاک شود تا در فردای قیامت از روی اباعبدالله الحسین با آن بدن چاک چاکش خجالت نکشم.106/علیرضا احمدی

**************

به امید ثانیه‌ای هستم که مرگ سرخ را که از محراب علی و حسین سرچشمه می‌گیرد در آغوش بگیرم. حال اگر شهید شدم بی‌تابی نکنید چون من به هدف خودم رسیده‌ام.107/امیر ارزانقودی

***********

دوست ندارم که در خانه‌ بدون هیچ کوشش در راه خدا یا هوا و هوس در بستر بمیرم. دوست دارم بذری در این دنیا کاشته‌ باشم تا ثمرة‌ آن را در آن دنیا برداشت کنم.108/حسین رجبی‌فرد

*************

دلم می‌خواهد که در جبهه و در هنگام جهاد بمیرم و نه در بستر و برای دیگر برادرانم سنگر بشوم.109/حسینعلی غلامعلی یزدی

************

آرزو دارم در یکی از حملات جبهه علیه بعثیها شرکت کنم و با پیروزی برگردم و اگر شهادت نصیبم شد امیدوارم اولین شهید زادگاهم باشم.110/سیدمرتضی طاهری

************

مرگ حق است و سرانجام زندگی همه گذر از این معبر است اما چه زیباست مرگ در راه خدا و جهاد در راه او.111/مصطفی محمدی

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.