همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 9

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ب.ظ

بیست و دو بهمن: روز شکستن زنجیرهای استعمار ، استثمار و استبداد و قطع کردن دست ابر قدرتها و نا امید ساختن سرمایه داران و قدرت طلبان و انحصار طلبان و فرصت طلبان.

*************

بی نظیران جهان: آیت الله خامنه ای ، حجت الاسلام رفسنجانی ، آقای میرحسین موسوی ، دولت ، مجلس ، روحانیت مبارز.

*************

پاسداران: عاشقان اسلام و امام خمینی.

*************

پاسداری: قبول فرهنگ شهادت تحت لوای ولایت فقیه.

*************

پدر و مادر: گران قیمت ترین هدیه در زمین.

*************

پرچم امام حسین (ع): پرچم رهبری و ولایت فقیه.

*************

پرهیز از مکروهات: پیش پرداختی بر دوری از محرمات.

*************

پیامها و رهنمودهای امام خمینی: مرهمی بر جراحات و التیام بخش تلاش شبانه روزی مردم مستضعف و رزمندگان.

*************

پیراهن سربازی: زرهی آهینین که دست فداکاری و غیرت آن را بر اندام جوانمردان خونگرم و فعال می پوشاند . این جامعه فاخر در زندگی لباس شرافت و پس از مرگ حریر بهشت خواهد بود.

*************

پیروان خط اسلام: روحانیت یرو خط امام خمینی.

*************

تاریک اندیشان و کج فهمان مارق: کسانی که برای رهایی از گرداب حسد در مرداب نفاق فرو می روند.

*******************

تربیت شدگان مکتب امام صادق (ع): تنها گروهی که گول شیطان و شیطان صفتان را نخورده و بر مبانی صحیح اسلامی خود باقی مانده اند.

*************

تشیع: مکتب خون و شهادت.

تشیع سرخ علوی : تشیعی با کوله باری از مظلومیتهای تاریخ که همواره طالب حق مظلومان بوده و خواهد بود . در این میان چهره های هابیل گونه ای چ.ن خمینی ها را مشاهده می کنیم که با شعار "قولو اله الله تفلحوا" کاخهای پر زرق و برق قابیلیان  را واژگون می کنند و حق مظلومان را از آنها می ستانند و در این میان می بینم که قابلیان زمان ، چون آمریکا و شوروی و ... کمر به نابودی هابیلیان بسته اند.

*************

تقوا: سپری پولادین در مقابل جنود جهل و شیطان . شالوده اسلام است. انسان را در همه جهات انسانی سوق می دهد و به کمال سعادت می رساند . مقدمه همه عروجها ، شهادتها و وصلهاست و مایه برتری انسان بر دیگران می شود.

*************

تنها گذاشتن امام خمینی: تنها گذاشتن امام حسین (ع) در سال شصت و یک هجری قمری است.

*************

تنهایی: یک عبادت و فرصتی مطلوب برای رهنمون شدن انسان در مسیر تکامل روح و دستیابی به دنیایی بازتر و سراسر روشنایی است.

فرصتی برای تجدید نظر در ذهنیاتی که در خرد انسان انباشته گردیدیه ؛ و تصفیه مغز از ناپاکی ، کجی و قدمی در راه تزکیه نفس است . غنیمتی برای یافتن روزنه ای به سوی نور در منطق دین.

عبادتی بالاتر از چندین سال ذکر حق . نعمت (تنهایی) از بشر مشرک "حر" می سازد و هر کسی را لیاقت آن نیست که در این مرحله توقف کرده و بر این نعمت بزرگ دست یابد.

*************

تنهایی امام خمینی: تنهایی اسلام.

*************

جان: عزیزترین سرمایه.

                                                            *************

جاهلان و غافلان: آنان که همه چیزشان را در دنیا می بینند و از آخرت و خدای خویش غافل هستند . حیات را فقط در دنیا دیده و شکست و سختی در دنیا را تحمل نکرده و زبان اعتراض به مشیت خداوند می گشاید . امیدید به نور و ایمانی به پاداش صبر درآن سرای ندارند . خدا را به خشم می آورند و آتش جهنم را برای خویش فراهم می کنند.

*************

جبهه اسلام : محل ایثار و مبارزه

*************

جبهه باطل: دنیای کفر به رهبری ابرجنایتکاران ؛ چون آمریکا ، شوروی و انگلیس. با چهره های مختلف و متضاد و نهایتا متحد و واحد علیه حق ، هر زمان با حیله ای متناسب روزگار وارد عمل شده است.

*************

جبهه حق: ایران اسلامی بپاخاسته به رهبری امام خمینی . (جبهه ای که) همیشه با یک خط مشخص و در یک صراط مستقیم درگیر مبارزه با باطل بوده.

*************

جبهه داخلی: متشکل از منافقان ، ملی گراها ، کمونیست ها، لیبرالها؛ همگی در نهایت یک خط را دنبال می کنند که همان خط آمریکا است.

*************

جبهه نورانی اسلام: بهترین جایگاه اعلام مواضع و سنجش ایمانها ؛ موثرترین وسیله کسب رضای الهی و سازندگی ؛ نمایانگر مبارزات حق جویان مبارز.

*************

جدایی از روحانیت(در خط امام ): جدایی اسلام و پشت کردن به رسول الله و ائمه (ع) است.

*************

جمهوری اسلامی: موهبت الهی . نهال به خون نشسته حکومت الله. مبارزه با کفر ، دزدها ، محتکران ، بی حجابی و کثافتکاریهای مختلف . امانت الهی . مقدمه ظهور جهانی حضرت مهدی (عج).

جبهه: کلاس درس و مدرسه عشق به  خدا و اسلام . کشتی و بلمی است نجات دهنده از ظلمت و گمراهی  به سوی ساحل ایمان. صحنه عاشورا و کربلا . معبدگاه عشق. جای رهروان راه حسین (ع) منزلگاه عاشقان و پیروان پیرخمین . مدرسه عشق و شهادت . جایی مقدس که انسان را به خدا نزدیکتر می کند. مکان خودسازی و امتحان ؛ همان جایی که انسان خود را می شناسد و امتحان می دهد . میعدگاه عشق و ایمان . دیار مردان حق. آنجا که زمینش عطر خون شهید دارد؛ آسمانش جلای شجاعت و پایمردی است ؛ نسیمش صفای محبت و عشق دارد و آفتابش گرمای مروت است ؛ مهتابش ترنم سرود زیبای جاودانگی است . آنجا که آوای شبانه دریادلان عاشق بسیجی ، پرده نشینان حرم عفاف را شرمنده می سازد. همان جایی که رزمندگان سیر کمال تا رتبه قرب الی الله را و مقام رفیع شهادت را می پیمایند.

در جبهه همه پاک اند. انگار همه پیامبران و ائمه و صالحان در جبهه جمع هستند که به رزمندگان این همه نور و صفا و پاکی داده اند. معنی عشق و انسانیت را در جبهه می شود فهمید. مکان عبادت و خودسازی . نمی دانید در جبهه چه خورشیدهایی هستند. جایی دور از همه وابستگیها. جایی که مال و ثروت و جاه و مقام برای افراد مفهومی ندارد. بهترین مدرسه و دانشگاه . قربانگاه عاشق . دانشگاه علم و عمل که مدرکش رسیدن به اعلی علیین است.

دانشگاهی که مدرکش پاک بودن، خلوص نیت و صبر و تحمل است. حرم خدا. دانشگاه خودسازی؛ محل ایثار و از خودگذشتن؛ محل میثاق بستن با معشوق و رفتن به سوی کمال بی نهایت و خدا گونه شدن است.

جبهه ، نور است علیه تاریکی ؛ هدایت علیه ضلالت؛ اسلام علیه کفر ؛ بشریت علیه حیوانیت ؛ شهادت و سعادت ابدی علیه هلاکت و عذاب جاوید . در یک طرف صف ، خیل رادمردان، آزادگان ، پارسایان، مومنان ، مهاجران ، مجاهدان و پیروان عزیز خدا ؛ و در طرف دیگر گمراهان ، از راه بازماندگان و به گمراهی کشیده شدگان ، آلت دست کفر و الحاد و نفاق قرار گرفتگان و پیروان شیطان بزرگ که دنیا و آخرت خویش را با دست خود به تباهی کشیده اند. سنگر اباعبدالله الحسین (ع) ؛ سنگری که علی اکبر و قاسم و علی اصغر و هفتاد و دو تن در آن به شهادت رسیدند. سرزمین توحید ، رزمندگان عاشقان الله.

محل خروج از قلب حیوانی و ورود به قلب انسانی . دانشگاه عاشقان خدا. میعادگاه عاشقان الله. سمبلی از نظام واحد جهانی. دانشگاه بزرگ عروج انسانها. دانشگاه بزرگ تجلی روح خدا گونگی در وجود آدم . کانون گرداب عشق الهی . آزمایشگاه انسانهای پاکباخته. محل نابودی دلبستگیها.

دانشگاه کربلا که حامیانش ائمه و استادانش خوبان امت رسول اکرم(ص) هستند که با اخلاص و آگاهیهای الهی انسان افزون می گردد؛ خدا را قلبا می شناسد ، معاد را درک می کند و با کسب همان آگاهیهای الهی و اخلاقی در درست کردن اعمال خویش کوشش می نماید. مسجدی که تمام اعمال در آن عبادت است و انسان سعی در هرچه بیشتر کردن حسنات خود دارد.

دانشگاه امام حسین (ع) ؛ دانشگاه علم ، اخلاق و فضیلت. دانشگاه انقلاب ؛ دانشگاهی که دانشجویانش رمندگان پرستیز اسلام ، قلمش ایمان مستحکم رزمندگان ، کتابهایش قرآن و نهج البلاغه ، درسهایش ایثار ، جهاد ، فداکاری ، ایمان ، الاص و هجرت ؛ و معلم بزرگش سرور شهیدان اباعبدالله است . اینک استادانی چون صاحب الزمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی دارد. مدرکش شهادت است و تجدیدی و مردودی نیز دارد. معراج انسانهاست. مسجد ، معبد  و مشهد است.

منزلگه انسانهایی است که خدا را ساجدند . دلباختگان ، شیفتگان شهادت و عاشقان وصال ؛ آنان که از غیر خدا بریده و به حق پیوسته اند. دیاری که یادآورد تجدید تاریخ اسلام است. صداهایی رعدآسا در آن حکمفرماست که انسان را به یاد وحی و نزول آیه از جانب الله می اندازد. دیار مضلومان و مستمندان که پابرهنگی عربهای مظلومش با آن چهره آفتاب خورده و قلبهای پاک ، انسان را به یاد عربهای زمان محمد (ص) و علی (ع) می اندازد. دیاری که نخلهایش مدینه را ماند و آبهایش دجله و فرات را ، وسعت زمینهایش و لوتی آن ، مخیله را در صحرای تمرکز می دند که خونهایش در دشت نینوا و صحرای کربلا جاری است . رزمندگانش جنگجویان صدر اسلام را مانند که در خاک و خون می غلتند و پی در پی شعار لااله الا الله و الله اکبر سر می دهند و به این وسیله به ملحدان درس می دهند: ایمان ، ایمان . دانشگاهی که کنکورش ایثار ، کلاسش تقوا و درسش شهادت است.

مکان مقدسی که انسان خود را می شناسد و استعدادهای خود را کشف می کند. صحنه امتحانات الهی . دانشگاهی که استادش حضرت ولی عصر (عج) و نایب وی خمینی بت شکن و شاگردانش جان برکفان مخلص و ایثارگرند که در راه خدا از بذل هیچ چیز ابایی ندارند. از خانه و خانواده، جان و مال ، دوست و رفیق گذشته اند و خالصانه به انجام وظیفه خود مشغولند و نتیجه اش قبولی  در پیشگاه خداوند متعال است و ان هنگامی است که به درجه شهادت- ه قلم و زبان از وصفش عاجز است می رسند.

تجلی بخش آرمانهای قلبی رزمندگان؛ جایگاه آقا امام زمان (عج) ؛ مکان عارفان. دانشگاه بزرگ علم و ادب اسلامی . شهرنور و یدار مولا ؛ شهری که حصار ندارد؛ شهری در بان ندارد. یک مکتب ، جوار الله. محلی که انسان می تواند به وجه الله تعالی نظر کند.

معبد بزرگ ، مکان مقدسی که درآن رنگ و بوی دنیوی نیست و هر آنچه هست معنویت ، عشق و عرفان است. (محلی که ) انسانها دریایی از معرفت اند. سلاح برمی دارند و شجاعانه می رزمند و عاشقانه جان به جان آفرین تسلیم می دارند. دانشگاه عشق . جای ذکر است. حرکت کردن برای خداست. عرق ریختن ، ذکر خداست. حرفها صلوات است و نمازها با شور و شوق برگزار می شود. جوانان ، جوانی را فراموش کرده اند و خیلیها پیران دل بریده از وابستگیهای دنیا شده اند. دریایی از نر که محبان خدا را در خود فرو می گیرد . کارخانه آدم سازی . آیینه تمام نمای اسلام و انسان.

محلی که معنویت ، ایمان ، خلوص، عشق ، صفا و ایثار در آنجاست . مدرسه عشق و شور ، معلمش امام خمینی ، مدیرش امام زمان (عج) ، کلاسش سنگر ، زنگ مدرسه اش رگبار مسلسل ، گلوله هایش آثار کفر ، شرک و نفاق را نابود می کند . مکانی که گویا خداشناسی تجربی در آن امکان پذیرتر است . دانشگاهی به ریاست خدا به استادانی چون هابیل ، ابراهیم (ع) ، علی (ع) ، مهدی (عج) و نایب او رهبر کبیر انقلاب امام خمینی. کتاب آن قرآن و درسش جهاد و ایثار که عصاره توحید ، نبوت ، معاد ، عدل و امامت است. فقط تعدادی به دانشگاه راه می یابند و تعداد از این دانشگاه قبولی می گیرند. مدرکی که با خون نوشته می شود ، مدرک شهادت و گیرنده آن شهید است.

دانشگاه و تربیت گاه مردان واقعی . دریای بیکران عرفان و ایثار . دانشگاه اسلام است و انسان درش انسانیت ، ایثار و از خودگذشتگی را در می یابد. دانشگاهی که کنکورش اخلاص و درسش ایثار و مدرکش شهادت است .

کلاسی که درس ایمان ، اعتقاد ، استامت، شجاعت ، بردباری و خشم در برابر دشمن را به انسان می اموزد . جایی کخ یاران حسین (ع) عاشقانه و با نیتی پاک جان خود را فدای "الله" و "قرآن" و "اسلام " می کنند. جایی که مردان حق از تمام وابستگیهای دنیویی شم پوشی کرده اند؛ از زن ، فرزند، خانواده ، پدر و مادر دور شده اند تا به حق بپیوندند.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.