همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 7

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ب.ظ

خط راستین اسلام: خط امام خمینی و روحانیت متعهد.

*************

خط مستقیم الهی: مسیر الهی امام خمینی.

*************

خط مقدم جنگ: مکان عرفانی بزرگی که وقتی رهسپار هستی ، شیطان با تمام قدرت در مقابل تو ظاهر می شود و چه لذتبخش است وقتی شیطان را از میدان به در می کنی و عاشقانه وارد میدان کارزار می شوی.

*************

خط وحی: خط خدا بنینی و یکتاپرستی . خطی که انسان خدا را برهمه کارهایش ناظر می داند. خطی که هدفش رستگاری در آخرت است و دنیا فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف و معبود است. خطی که رهبرش محمد(ص) است .

*************

خون: حنای (عروسی).

*************

خیانت بزرگ: کوتاهی در حمایت از انقلاب اسلامی .

*************

دانش آموزان: آینده سازان انقلاب.

*************

دانشگاه اباعبدالله الحسین(ع): سرپرست دانشگاه خداوند است و معلم آن امام خمینی.

*************

دانشگاه کربلا: استاد، حسین بن علی (ع) ؛ درس ، شهادت ؛ دانشجویان ، شهدا.

*************

درد دل: آدمی را بیدار می کند، روح را صفا می دهد، غرور و خون را نابود می کند، نخوت و فراموشی را از بین می برد، انسان را متوجه وجود خود می کند ، آدمی را به خود می آورد ، حقیقت وجودش را به او می فهماند و ضعف و زوال و ذلت خود را درک می کند و دست از غرور کبریایی برمی دارد و معنی خودخواهی و مصلحت طلبی  و غرور را می فهمد و آن را توجیه نمی کند. دشمنان خارجی: آمریکا، شوروی ، اسرائیل ، انگلیس و فرانسه.

*************

دشمنان خونخوار اسلام: آمریکا ، شوروی و اسرائیل.

*************

دشمنان داخلی : منافقان، توده ایها ، محتکران ، گرانفروشان ، دغلبازان و فرصت طلبان .

*************

دشمن تجاوزگر(ارتش عراق): یکی از مهره های کثیف امپریالیسم آمریکا.

*************

دشمن شماره یک: آمریکای جنایتکار .

*************

دعا: وسیله ای برای رسیدن به خدا . تسکین دردها.

*************

دفاع از روحانیت : دفاع از اسلام.

*************

خمینی: بزرگمرد انقلاب اسلامی در قرن بیستم که جهان بشریت را برای رهایی از استعمار و استثمار بیدار کرد. کسی که قلب مرده ما را به مسیر احیا هدایت کرد و اغلال را از گردن امتی بگسلید و فرو انداخت. خورشید هدایت شرق زمین که بعد از چهارده قرن با نقش توحیدی اش روحی در کالبد پژمرده میلیونها مسلمان و مستضعف جهان دمید و آنان را از خواب غفلت بیدار کرد و خط بطلان بر کارنامه دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی کشید و پیکر ننگینشان را به زباله دان تاریخ فرستاد. نوری بود در ظلمتهای شاهنشاهی و انفجاری بود در سکوت قرنها؛ او که همه ما را از ورطه های فحشا و منکرات به صلاح رهنمون کرد. همه اسلام . تجلی بارز روحانیت راستین اسلام. نعمت بزرگ خداوند در این عصر و زمانه.

نامی که در رگ ، پوست ، خون و قلب ما جای دارد. اسوه خودسازی عصر و نمونه مقاومت ؛یگانه یاور مسلمان در زمان حال و یگانه مردی که تا حال در برابر ظالمان جهان مانند دژ محکمی ایستاده است.

فرزند رشید پیغمبر ، رهبر شیعیان جهان . عصاره خلقت ؛ وارث نبوت. قائدی که قیام کرد و ملت ما را از ناآگاهی ها و گمراهیها نجات داد و مشت محکمی بردهان تمام ابر قدرتها زد. چهره حقیقی اسلام. کسی که با رهری قاطع و روشن خود نیاز را در مقابل اسلام به زانو درآورد و افتخار و شرافت اسلامی را به ملت ایران بازگردانید و اسلام را در این کشور زنده نمود. او که احکام اسلام را احیا نمود و ما را به راه انبیا و اولیا خدا هدایت فرمود . اوو که قیامش موجب زنده شدن انسانیت شد.

محور خیمه اسلام . سیدی پاک ازنسل حسین (ع) منادی ایمان . ادامه دهنده راه شهدا و انبیا؛ ناجی مستضعفان و احیا کننده دین محمدی (ص) است. مجموعه ای از معارف اسلامی که در همه این معارف الگو و اسوه است . چراغ هدایت و کلید فتح. چکیده و پرورده محمد(ص) ؛ پیامبر شهیدان. اسلام ناطق. قرآن و تقوای مجسم. منحنی انسانهای خفته. سرآمد تقوا پیشگان. کسی که اسلام را از انزوا بیرون آورد و حیث و آبروی از دست رفته مسلمانان را بار دیگر به حول و قوه الهی به دامن اسلام و قرآن باز گرداند. بانی استقلال ؛ هادی گمشدگان ؛ مرد دین و سیاست . پیری که کلامش نور، نگاهش امید آفرین، دعایش مستجاب درگاه الهی ، سربازانش راهی راه خدا، پویندگان راهش عشاق مهدی (عج) . آن کس که در خروشش دریاها از خروش می ایستند. نعمتی از طرف پروردگار متعال برای همه مستضعفان به خصوص مردم ایران . پرچمدار عالم انسان و انسانیت و ولی امر مرد و زن  مومن. مشکل گشای شیعیان جهان. رهبری که شبها را تنها به یاد خدا روز می کند حبل الله . اسطوره مقاومت و اسوه تاریخ . بنیانگذار،رهبر و ینگهبان انقلاب اسلامی نوری الهی که بر زمین ما تابیده است . اسوه و الگوی همه انسانها بعد از پیامبران و امامان بر روی زمین. ناجی ایران . نمونه اسلام واقعی . اسوه شجاعت ، بلاغت ، سیاست ، ولایت ، فضیلت ، عدالت ، فقاهت، قضاوت و محمب ؛ و دلیلی آشکار از امام زمان (عج) . شخصیتی که با حکومت بر امت اسلام جرات به خرج می دهد تا کوچکترین حقی از کسی ضایع نشود.

حرکت دهنده نهضت امام حسین (ع). عروه الوثقای زمان و حبل المتین الهی . ادامه دهنده راه انبیا و امامان. معجره خدا در قرن حاضر . آیت حق ؛ نجات دهنده مسلمانان . مشعلدار صراط حقیقت و طلایه دار کراوان فضیلت . هدیه خدا. عارف به حق الله و سالک به طریق الله. شمع سوزان اسلام که پروانه وار دور معشوق خود می چرخد . ستاره امید و نغمه آزادی .کسی که مقام ولای انسانیت را به مردم جهان شناساند و طعم شیرین آزادی را در کامها چکاند . موجودی الهی . اجرا کننده قوانین الهی و  بنیانگذار جمهوری اسلامی که تا کنون هیچ کس بعد از ائمه (ع) نظیر او را ندیده است . احیا کننده اصالت قرآن و مکتب ؛ نایب بر حق حضرت مهدی (عج) .

نمونه بارز تقوا؛ انسانی تکامل یافته. روح متعالی و جلوه ای راستین از تشعشعات ربوبی . عصاره حسین(ع) . زیباترین کلمه قرن. کسی که با کلامش تمامی کاخهای ظلم و ستم را به لرزه می افکند . پیام رسان اسلام راستین . سمبل وحدت امت اسلامی.

مرد آسمانی . اگر آب تمام دریاها مرکب و صفات گیتی کاغذ و شاخه های درختها قلم شوند ، نیم توانند خمینی را توصیف کنند . این مرد بزرگ را تنه خداوند منان یم تواند توصیف کند و چهارده معصوم.

جلوه حق ، مظهر اسما الله . الگوی مقاومت ، محبوب همه ملل محروم و مستضعف . نمونه عالی مکتب و انسانیت . کسی که معیارهای غلط متفکران خود فروخته کفر مارکسیستی را بعد از سالها بهم ریخت و اصالت انسانها را با معیارهای حرکتهای الهی به خودشان بازگردانید ؛ و حرکت کند مسلمانان را بعد از فروکش شدن ، تند نمود و شعله ور ساخت. مستضعفان را از استضعاف فکری نجات داد و ثابت کرد که جهان را پروردگاری است رحمان و رحیم و در انسانها میلی است مذهبی که فطری است. ابر مرد تاریخ بعد از امام حسین(ع).

دنیا: محل توشه برچیدن و امتحان . مسافرخانه موقتی . دارامتحان. آزمایشگاهی که خداوند همه را آزمایش می کند . سرایی که ما در آن چند روزی بیش نیستیم . دینا ، پراز رنگها ئ نیرنگها و دلبستگیهای پوچ است. دریای خطرناکی که انسان زود در آن غرق می شود. جای قرار و سکونت نیست بلکه مانند کوچه و خیابانی است که باید از آن گذشت.

کاروانسرایی که انسانها می آیند در آن و چند روزی منزل می کنند و بعد راهی کاروانسرای دیگری می شوندو تنها چیزی که باقی می گذارند رد پای خود است و پس از چندی همه چیز تمام می شود. این چنین است و هرکس را به نحوی به خود مشغول می دارد و آرزوها و آمال را به کاهی نمی پندارد. جای عبور، نه شهرستان سرور. رباطی بی اقامت و بساطی بی استقامت است و زخم نیشش بی مرهم. هرکس طالب آن باشد ذلیل است و پلی نه برای ماندن که بری گذشتن . عجوزه ای که هراز گاهی خود را برای کسی آرایش کرده و سرابی بیش نیست. دنیا، چون آب دریاست که هرچه از آن بیشتر بیاشامی بیشتر تشنه می شوی تا آخر انسان را به هلاکت می رساند. آمادگاه مسابقه مومن است.

محل تجارت . اتوبوسی که هرکس در یک ایستگاه پیاده می شود. ظلمتکده. آزمایشگاه و مزرعه برای کشت و کار. مانند سایه ای است که بعد از دقایق یا ساعاتی محو می گردد. مانند غنچه ای که برای هیچ کس گل نمی شود ؛ یعنی هیچ کس در این دنیا به تمام آرزوهای خود نخواهد رسید. محل آزمایش و عرصه امتحان برای جهان ابدی. دارای فناپذیر که هیچ کس در آن باقی و برقرار نخواهد ماند جز ذات مقدس احدیت . سرایی ناپایدار کا ساکنانش از یک در می آیند و از در دیگر می روند؛ و کسی موفق است که با توشه آخرت بیرون رود.زرق و برق شیطان است و هرلحظه انسان را به طرف جهنم سوق می دهد .

آزمونکده ای بیش نیست؛ آزمونکده ای موقت که در آن ایمانها در زیر امواج متصل اضداد ، امتحان و صابران گلچین می شوند.آری ، توقفگاه که باید در آن پاک شد، عقیده یافت، جهاد کرد، مستقیم ماند و با ایمان رفت.

*************

دین: روشن کننده راه انسان به سوی خدا.

*************

ذوب شدن درخمینی: ذوب شدن در پیامبر و قرآن است.

*************

راه امام خمینی: راه امام زمان (عج) و اسلام. صراط مستقیم به سوی الله. راه توحید . راهی که تداوم آن همیشه سوی الله.

*************

راه حسین(ع): راهی که از حق مظلومان و مستضعفان دفاع می کند.

*************

راه حقیقت: راهی که اگر عملش با جوهره اخلاص و با رنگ زهد مزین گردد انتهایش نور، رضوان وصل است.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.