همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 6

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

راه خدا: مکتب خمینی ، راه خمینی و مرام خمینی.

*************

راه راست: راه انبیا و شهدا.

*************

راه مومن: راهی که درآن شکست معنا ندارد؛ ذلت و خواری معنا ندارد؛ اسارت معنا ندارد. راهی که درآن ملاکهای مادی ، قدرت طلبی ، خود خواهی ، خود محوری ، و خود بینی نباشد؛ "من" نباشد؛ همه "ما" باشیم و برای خدا باشیم. راهی که منتهای سیر تکاملی اش وجود مطلق و بی منتهای هتی یعنی خداوند است.

 

*************

رستگاری: در رضای خداست. در حزب خدا بودن و همه چیز را برای خدا خواستن. هرکاری را فی سبیل الله انجام دادن. در گرو تبعیت و اطاعت از حضرت محمد(ص) و آلش (ائمه اطهار) است.

*************

روحانیت: طبیبان اسلام. مظهر استقلال و آزادی. یاوران اسلام و قرآن . منادیان اسلام. سربازان واقعی اسلام و مسلمانان . راهنمایان دین هستند و بسان نور افکنهایی که در شبهای تاریک همه جا را روشن می کنند می مانند. پیروان و مروجان اسلام.

اسوه و نمونه اسلام. سنگر آزادی و عدالت و حامی مستضعفان . ستونهای حفظ اسلام. ستونهای انقلابند. تنها قشری که از سالیان سال توانسته در سنگر اسلام بماند و احکام عالیه شرع مقدس را حفظ کند . تنها به وسیله همین قشر است که می تواند حکومتی بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خود بایستد. پرچمداران انقلاب اسلامی . آنانکه روح تازه در کالد اسلام دمیدند و با خون خود درخت اسلام را باور کردند. آنان که درس مبارزه با تجاوزگران و شهادت را به ما آموختند . شاگردان مکتب اسلام.

رزمندگان اسلام

یاوران با وفای آقا اباعبدالله الحسین (ع) . پیشمرگان روح خدا . از خود رسته ها و به خدا پیوسته ها. یاوران قرآن . سربازان امام زمان (عج) . جان برکفان خودباخته . آنهایی که تمام وابستگیها را کنار زده. شیداییان شهادت که در سنگر صیانت از اسالم و انقلاب عزیز اسلامی بار دیگر تحقق بخش رویارویی همه ایمان در برابر همه کفر شده اند. در ناله های نیمه شبها و دعای شان ، در غرور نگاه شان، در صلابت گامهای شان ، در ترنم بغض آلود حسین حسین شان و در چهره های خسته و خاک آلودشان تجلی زیباترین روحهاست.

انسانهایی با چهره های نورانی ، قامتهای استوار ، قلوب مستاق که ذکر "الله" بر لب دارند و جامه خونین حسین (ع) برتن. از جان گذشتگان در راه خدا. آنهایی که کوههای سر به فلک کشیده غرب را و دشتهای جنوب را با خونشان آزاد کردند. کسانی که در صحنه نبرد ، راست قامتانند؛ به خدا اتکال می نمایند. و با توکل بر او به پیش می تازند. نه در سختیها و نه در پیروزیها ، در هیچ کجا از یاد او غافل نمی شوند و محکم و مقاوم چون کوه می ایستند و دشمن را از پای درمی آورند.

گلهای امام حسین(ع) هستند. آبیاری این گلها را امام امت خمینی انجام می دهد. امام همیشه با اینها حرف می زند و با سخنانش مثل یک قیچی باغبانی شاخه های زیادی آنها را که همان تعلقات دنیایی است- قطع می کند تا این گلها بالغ شوند. کسانی که مردانه می جنگند و عاشقانه به شهادت می رسند. انسانهای ساجد و عابد . انسانهای دلباخته ای که شیفتگان شهادتند و عاشقان وصال ، آنان که از هرچه غیر خداست بریده اند وبه حق پیوسته اند. زاهدان شب و شیران دلاور روز. جان برکفا مخلص و ایثارگرند که در راه خدا از بذل هیچ چیز ابایی ندارد. از خانه و خانواده ، جان و مال، دوست و رفقی گذشته اند و خالصانه به انجام وظیفه خود مشغولند. مبارزان و عاشقان حسین شهید (ع) که با فریاد "الله اکبر" و "یاحسین" لرزه بر اندام جهانخواران شرق و غرب انداختند و ثابت کردند که اسلام می تواند با دست خالی و ایمان و فتوای ولی فقیه جهان را به لرزه در آورد.

اسیر معشوق هستند؛ آنهایی که به خاطر سبقت در جبهه رفتن اشکها می ریزند و شیونها می کنند. پویندگان راه حسین (ع) و جویندگان را "الله" هستند.

اینها قصد دارند درسی را که در مدرسه ای به وسعت ایارن با معلمی همچون حسین(ع) درباره ایثار ، جهاد و شهادت آموخته اند به ناظم این جهان بازگو کنند.

عاشقان طریق حسینی ؛ اعجازهای زمان ؛ خالصان پاک . کسانی که دنیای دنی و پست را به مکانی مبدل ساختند که محلی شد برای ارتباط شان با "الله" و نزدیکی و قرب به او.

دریایی از معرفت اند.خالصانه سلاح بر می دارند و شجاعانه می رزمند. این ایثارگران با ایثار خون خود آیات قرآنی را تفسیر می کنند. دعاهایشان گوش دشمنان شان را کر کرده و "یارب یارب" آنان مچون پتکی برسر بعثیها فرود می آید. اینها وارثان سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و ادامه دهنده راه او هستند . عده ای از اینها برادران شهدا و عده ای نیز از خانواده های اسرا و مفقودان هستند که سلاح برادرشان را به دوش می کشند. سوخته دلان عاشقی که آروزی وصال حق آنان را بی تاب نموده و در التهاب جانگداز خویش حیرانند.

آنان که با جانبازیهای ایثارگرانه حماسه هایی آفریدند که به جز مقطعی کوتاه از صدر اسلام ، تاریخ بشریت نظیرش را سراغ ندارد. آنان که امام خمینی- پرچمدار والای اسلام- مقتدار و راهبرسان است. بازوهای مسلح ولایت فقیه . کسانی که با عزمی راسخ و استوار در گرمای جنوب و سرمای غرب کشورمان در برابر صدامیان چون سدی آهنینی ایستاده و با سرکوب دشمن دلاوران به پیش می تازند.

*************

روحانیت اصیل: پیشتازان جامعه.

*************

روحانیت مبارز: همیشه منبع الهام و انقلابها و نهضتها بوده و در صف جلو همیشه پیش قدم قیامهاست و از یهچ گونه جانفشانی دریغ نداشته و هرگاه خطر منافقان و دشمنان را برای انقلاب حس می کند ، جوشان و خروشان به مبارزه ی افشاگری  می پردازد و همیشه یار اسلام بوده . آنان که سالها برای پیروزی این انقلاب زحمت کشیده و زجر و شکنجه دیده اند و در زندانهای مخوف رژیم سفاک پهلوی مقاومت و پایداری نموده اند. روحانیتی که همیشه به فکر راهنمایی مردم محروم بودند و خون پاکشان چون"مدرس" ها، "اندرزگو" ها؛ "بهشتی"ها و"باهنر" ها به زمین ریخت ؛ و با خونشان این پیام را به ما دادند : استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی .

*************

روحانیت متعهد: چراغهای راهنمایی هستند که ما را به هدف نزدیکتر می سازند . آنها که پروانه مار دور شمع هستی چرخیدند و به پیمان با خدا وفا کردند.

*************

روحانیت متعهد و مبارز: راهنمایان کتب پویایی اسلام

*************

روحانیت متعهد و مسئول: شروع کننده حامی و غذا دهنده انقلابند.

*************

روحانیت مقاوم: آنان که با مبارزه خونین خود در طی سالیان دراز با کفر و استکبار به مبارزه پرداختند و اسلام و قرآن را یاری کردند . وارثان امامان.

روحانیت مکتبی: اسلام را نسل به نسل حفظ کرده و پرچمدار واقعی آن هستند.

*************

رمز پیروزی: توکل به خدا، وحدت کلمه و پیروی از روحانیت در خط قرآن.

*************

رمز موفقیت: حرکت در جهت رضای خداوند و تمسک به اهل بیت سلام الله علیهم.

*************

روز شهادت: روز عروسی.

*************

روش حسینی: یک عشق حقیقی است. مبارزه با کفر؛ و مرگ سرخ را بر زندگی ننگین ترجیح دادن است.

*************

رهبران راستین الهی: آنان که به حق حرکت و قیامتشان بر تارک تاریخ همچنان می درخشد و نامشان خیزش و جوششی برای خفتگان ؛ و یاد رزمشان بیان تکرار تاریخ نینواست برای از یاد بردگان؛ و فریادشان قیامتی است بر مستکبران ؛ و کلامشان حجتی است بر قاعدان.

*************

ریسمان الهی: قرآن و اهل بیت پیامبر.

*************

زاهدان احمق: جریان خطرناکی با ظاهر فریبنده زهد و گوشه گیری در جامعه. این جریان با عنوان این مطلب که دنبال تقوا بروید و دور از گناه باشید، جوانان ما را دعوت می کند که در هیاهوی مسایل سیاسی جهان شرکت نکند. ذهنیت جوانان پاک و صادق را نسبت به مسئولین خدمتگزاری که تمام وجودشان را برای جلوگیری از انحراف در اسلام ودیعه گذاشته اند ، بدبین می کنند.

*************

زندگانی دنیا: امتحان است؛ صحنه عمل، اثبات صداقت و اخلاص ؛ نه حرف و سخن پراکنی.

*************

زندگی: جولانگاه مرگ، گذشت ایام عمر و شتافتن به دیار نیستی. صحنه ای است؛ سرآغاز دارد و نقطه پایانی . چا زیباست که در پایان صحنه زندگی ، حق تجلی کند . صحنه ای که درآن پیکارگران با شمشیرهای آخته چون ذوالفقار ، توانسته اند کفر و شرک را محو کنند و کتاب حق ، آن کتاب آسمانی را که درآن خالق با مخلوقش زبان به سخن گشوده است  بر جای نشانند.

کوهستانی پرفراز و نشیب که انسان را در خود هضم کرده است . جاده ای پر پیچ و هم که انسان را در خود هضم کرده است . جاده ای پر پیچ و خم که انسان در ان گام نهاده و تنها یک اشتباه کوچک کافی است تا او را به قعر دره های تنگ و تاریک ضلالت و نکبت بکشاند واو را فنا سازد . کوهی بس دور و دراز با پرتگاههای خطرناک که انسان استوار و پابرجا آن را با چشم انداز می پیماید تا به قله عظمت و کمال دست یابد و خود را برای جهانی جاوید مهیا سازد. رویش. جنگ است ؛ جنگ علیه کفر ، فقر ، بیسوادی ، جهل و نادانی ، خرافات، تعصبات خشک و منحط و هوای نفس که مهمترین آنهاست.

مبارزه با خاطر آزادی و آزاد زیستن . سردر راهمعشوق فداکردن و در خون خویش زمزمه عاشقانه سرودن و به لقای معشوق شتافتن . یک کلاس بیش نیست که انسان باید دیر ایزود امتحان پس بدهد. جهاد در راه عقیده . پلی برای رسیدن به خداوند . خوردن و خوابیدن نیست ؛ حرکت و جاری شدن است . و آن زمان معنا پیدا می کند که برای خدا، در جهت خدا ، در کنار خدا و همراه با اولیای خدا باشد . کوشش و مبارزه برای تکامل و بهتر زیستن و ساختن مدینه فاضله است.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.