همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 5

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ

زندگی غیر شرافتمندانه: خوردن و خوابیدن ، ساختن و ویران کردن ؛ شبانه روز برای شکم دویدن؛ زیر سیاه سرنیزه زیستن.

*************

زندگی مادی دنیا: فانی است، وسیله ای برای ورود به جهان باقی.

*************

سپاه پاسداران: جای عاشقان الله و سربازان واقعی امام زمان (عج).

سپاه پاسداران: جای عاشقان الله و سربازان واقعی امام زمان (عج).

*************

سپاهیان پاسدار: سپاه اسلام، جوانهای با ایمان.

*************

سران گروهکها: نوکرهای ابرقدرتها.

*************

سربازی: خدمتگزاری به اسلام و مردم.

*************

سرمایه انقلاب: ولایت فقیه و روحانیت.

*************

سرمایه داران: آنان که در صدد پرکردن جیبشان هستند و با احتکار؛ گرانفروشی و اختفای ارزاق عمومی و صدها برنامه افتضاح آمیز ظاغوتی برای جریحه دار کردن انقلاب اسلامی گوی سبقت را می ربایند . آنان در بهترین آپارتمانها خمیازه می کشند و خوبهای سفید و سرخ می بینند. آنان که با پوشیدن لوکس ترین لباسهای مدل غرب به عنوان پرچم ذلت و نوکری به استکبار جهانی و دهان کجی به انقلاب اسلامی هنوز درصدد بدنام کردن این نظام و آلوده کردن جوانان این دیارند. از دسترنج مردم رنجدیده، از سفره انقلاب می خورند و برای بیگانه کار می کنند. اصلا کله شان آمریکایی است و شکمشان را از مراتع استرالیا آورده اند. در واقع بیشترین امکانات انقلاب اسلامی را همینها حیف و میل می کنند. بی حجابی را همینها در جامعه پخش می کنند. زندگی حیوانی را از غرب مشق می گیرن و در انیجا تمرین می کنند . سرمایه دار، سد انقلاب است.

امروز حرکتهای ضد انقلابی در داخل و خارج کشور با دلار همینها اداره می شود. افراد سرمایه دار و فرصت طلب بزرگترین ساختمانها را در طول جنگ ساختند و بیشترین پولها را با گرانفروشی و احتکار در گاوصندوقها انباشتند. اینها ماندند و خوردند و خراب کردند تا انقلاب برود.

*************

سعادت ابدی: اطاعات از اوامر امام خمینی.

*************

سعادتمندان: آنان که راه امام خمینی را برگزیدند و در راه تحقق هدف والای وی از بذل مال و جان دریغ ننمودند و به دنبال احدی الحسین در این جرگه جبهه گام نهادند.

*************

سنگر اسلام : مسجد.

*************

سنگر مسجد: سنگری برای متحد شدن مردم با یکدیگر و درد دل همدیگر را فهمیدن.

*************

سنگرنشینان: خودباختگان در راه خدا که درخت تناور حق را با خون خود آبیاری می کنند و در پی افراشتن پرچم توحید در سرزمین خون و شهادتند.

*************

سنگرها: نماز جمعه، مساجد، مدارس و دعای کمیل.

*************

سنگرهای داخلی : مسجد ، نماز جمعه و دعای کمیل.

*************

شایعه پراکنان: دشمنان انقلاب اسلامی.

*************

شب حمله: شب نور و رحمت ، شب بیداری ، شب غلبه نور بر ظلمت و سرنگونی کفر. شب وداع یاران ؛ شب عشق؛ شب راز و نیاز و گریه های شبانه. برادران همدیگر را در آغوش می گیرند و می بوسند و به یکدیگر وصیت می کنند. از یکدیگر در روز قیامت طلب شفاعت می کنند. دعاهای خالصانه آنها را گوش زمان را نوازش می دهد. عده ای نماز می خوانند . عده ای هم مشغول نوشتن وصیت نامه هستند.

یکی به همسرش می اندیشد، دیگری به دردانه پسرش و دیگری به شیرین زبانی دختر نازنینش. اشک در چشمان همه حلقه می زند، اما یاد خدا همه اینها را از ذهن او پاک می کند. عشق خدا دیگر عشقها را تحت الشعاع قرار می دهد.

شرق: با خفقان و تحت لوای دیکتاتوری موقت پرولتاریا به جهانگشایی و به زیر سلطه درآوردن کشورها به حکومت مشغول است.

*************

شغل مادری: شغل انبیاست.

*************

شکست امام خمینی: خارج شدن و منحرف شدن از اسلام اصیل.

*************

شکست روحانیت: شکست امام خمینی

*************

شهادت: پلی از خانه فانی و کوچک به سوی دنیایی وسیع. سدراه پیشروی منافقان و دورویان. وسیله ای برای اعلام اعتقاد به وحدانیت حق و استقامت در برابر نام لایمات . تحول ، گذر از جهان مادی به جهان معنوی . معامله و تجارتی با خداوند تا در قبال جسم خاکی که به امانت نزد ماست ، بهشت جاویدان را بستانیم و برای همیشه در بهشت خداوند روزی خوریم.

مرگ سرخ در محراب . تنها راهی که انسان می تواند با آن تا خداوند پرواز کند و روح بی قرارش در آن مکان قرار یابد و فنای فی سبیل الله شود. بهترین سلاحی که می توان با آن در قلبهای خفته و تیره عالم رسوخ کرد و آنان را به مبارزه دعوت کرد. سعادتی که نصیب هرکس نمی شود. آنگاه که دو دلداده به هم می رسند و عاشق به وصال معشوق می رسد و بنده خاکی به جمال زیبای حق نظر می افکند و محو تماشای رخ یار می شود؛ آن هنگام که رزمنده ای مجاهد به سوی دشمن حق می رود و ملائک به تماشای رزم او می نشینند وشیطان ناله برمی آورد و پا به فرار می گذارد ، ناگهان غنچه ای می شکفد . خلوت عاشق و معشوق.

"میلادی" در تاریخ و هجرت "میلاد" ی در جغرافیای یک انسان. کلید رمز متقیان و عاشقان با معشوق خود الله است. پایانی در راه انجام وظیفه . حرکتی شتابدار به سوی معشوق ؛ و این شتاب مستلزم خلوص ، پاکی و تقواست . درجه رفیع انسانیت . چشمه ای خروشان که به زندگی طراوت و نشاط خاصی می بخشد و کوتاه ترین راه برای رسیدن به کمال سعادت و خوشبختی است.

مرگ سعادت آمیزی که آغازیدن زندگی پربار و جدیدی را نوید می دهد. گامهای بلند و سریعی که زودتر از هر لحظه ممکن ، انسان را به معبود و معشوقش نزدیکتر می کند. فوز عظیم . بهترین و نزدیکترین راه رسیدن به خدا . مانند گل خوشبو است. جاودانگی . کلمه مقدسی که این روزها سنج و قرب دیگری یافته و متبلور شده خود نمایی میکند و به خفتگان و تازه به راه افتادگان نوید پیروزی حتمی و قطعی می دهد. کلمه مقدسی که فروغ دل دلشکستگان ، محرومان ، مستضعفان و بپا خاستگان درمقابل ظلم و جور است.

رسیدن به نقطه ایثار و تحقق آرمان برتر مکتب تشیع سرخ علوی است. پرواز به سوی خداوند . یگانه طریق رهایی از اسارتهای بی حصار . مرگی نیست که دشمن بر مجاهد با همه آگاهی ، منطق ، شعور ، بیداری و بینایی خویش انتخاب میک ند. شهادت ، در فرهنگ ما و در مکتب ما یک درجه است؛ وسیله نیست، خود یک هدف است . اصالت و تکامل است. نهایت تکامل انسا . اوج زندگی. مرز بین حق و باطل . دریچه آزادی از دنیا. عروس زیبا. رفیع ترین و بزرگترین مقام . وسیله ای برای وارد شدن به مرحله تکاملی دیگر . سعادت است. دعوتی به تمام هدایت شدگان در راه خدا. نهایت آرزوی قلوب عارفان و عاشقان . حرکتی در گریز از پوسیدگی . مسافرتی که انسان به جایی پاکیزه و راحت کند و مورد لطف قرار گیرد. بالاترین درجه انسانیت و آگاه شدن از خویش . راهی برای رسیدن به هدف. یک انتخاب است . مرگ نیست ، حیات است.

مرگ آگاهانه و اختیاری در راه هدف مقدس که از هرگونه انگیزه های باطل مبراست. بهترین نعمت خداوند. یک پیروزی . مقطعی از حرکت تکاملی که انسان به وجود مطلق می پیوندد و از طغیان و زبونی در می آید تا بتواند به ملاقات حق- که منتهای تلاش و کوشش اوست- نایل گردد. آخرین مرحله کمال انسانی . از واژه هایی که جز خدا و شهید کسی توان درک کامل آن را ندارد. سفرعاشقانه خدا تفویض می شود. نوری که دلهای تاریک را روشن می سازد و خفتگان را بیدار و مردگان را زنده می کند. آب حیات بشریت است. رجعتی با هدف به سوی الله . قله رفیع انسانیت . از راههای رسیدن به بهشت و سنت ائمه اطهار(ع) . از جان گذشتن برای پایداری و حفظ عقیده ؛ ایثار خون در پای عقیده.

میانبری برای رسیدن به معشوق . آینده ای از یک عشق گدازنده و یک حکمت عمیق و پیچیده . دوره جدیدی از حیات انسانهای مخلص خداست.

چیدن گلها به دست خدا برای عطر آگین کردن عرش الهی . شیرین تر از قند . معامله بزرگ و بسیار سودمند با خدا. شهادت . دو رکن دارد یکی آنکه طالب آگاهانه آن را انتخاب می کند، دیگری آنکه با هدف مشخص و مقدس دنبال می نماید . سعادتی که تمامی ما به دنبال آن هستم . بهترین شیوه مردن عروج انسانهای پاک و الهی . ارثی گرانبها در انسانهای وارسته . نقطه عطفی برای رسیدن به اهداف بزرگ الهی.

تنها سلاحی که در عصر نتواستند به عنوان حربه قوی و کوبنده در جهت نابودی رژیمهای پوسیده و استکبار در دست مظلومان ستمدیده و مستضعفان در طول تاریخ از هابیل تا ابراهیم و تا محمد (ص) و تا خمینی و ... به کار رفته و می رود. سنت به ارث رسیده از انبیا و امامان راستین شیعه. تنها سلاحی که دشمن را توان مقابله با آن نیست. رمز نزدیک شده به خدا . انتخابی آگاهانه که شهید خواستار آن است.گلچین کردن بهترین گلها از باغ ؛ آن گلی که توانسته از بوی خوشش معشوق را شاد کند و رضایت او را به دست آورد و لیاقت همنشینی او را پیدا کند. شرافتمندانه ترین مرگها . از جان گذشتن برای پایداری مکتب و حفظ عقیده . ایثار خون در پای درخت عقیده ؛ و تزریق خون بر پیکر نیمه جان جامعه . مرگ نیست ، رسالت است ؛ جان دادن نیست؛ فریاد است؛  مردن نیست ، تولد است ؛ سکوت نیست، فریاد است ؛ نفرت نیست، عشق است.

دریچه ای از دنیای خالی به سوی آسمانها. کامی بسیار عالی که فقط نصیب بندگان خالص و مخلص خدا می شود. تولدی دوباره برای زندگی جاودانه. تجلی ظهور حقیقت در دنیای سر و نا آشنا و دروغین ما . عشق به معبود . کلامی که مرگ در آن واژه ای تهی و بی معناست . انتقالی زیبا تحت عنایت الهی ، زیباترین صورت مرگ. پیمانی که انسان با خدای خویش می بندد و بهآن وفا می کند. لبیک گفتن به ثارالله فریادی در سکوت ؛ نوری در ظلمت و چراغ امیدی در سیاهی شب یاس. آرزوی امت محمد (ص) . حیات جاوید و محشور بودن با اولیا الله.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.