همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 4

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ب.ظ

شهدا: پروانه های جاوید شمع ولایت . آنهایی که نور حقیقت از جبین شان نمایان است. شاهدان دلباخته تاریخ . آنهایی که با بودن و زندگی شان به ما درس ایثار دادند؛ با جهادشان درس مقاومت و با رفتن شان درس عشق به ما آموختند. الگو هستند؛ الگوهایی که انتخاب می شوند برای اینکه چراغ هدایت دیگران باشند.

کسانی که در راه اسلام و برای رسیدن به معشوق و دفاع از میهان اسلامی خویش از هستی خود گذشته و به جبهه رفتند. الگوهای یک جامعه اسلامی . آنان که دنیا را عشق گاه خود با معبود قرار دادند و به عشق بازی گذراندند تا سوختند وبه اصل خویش بازگشتند.

کسانی که اسلام را به خون خود آبیاری کرده و حماسه عاشورا را در کربلای ایران تکرارکردند. ذخایر عالم بقا و فاتح ملک ابد. بندگان شایسته و مخلص پروردگار که پی به عظمت و بزرگی آن دنیای ابدی برده اند؛ دست از این دنیای فانی می شویند و هب دنبال جیات اصلی می روند؛ به دنبال سرچشمه آب می روند. بنگانی که فقط برای رضای حق قدم می بردارند و برای هر عملی که قصد انجامش را دارند او را در نظر داشته و فقط برای رضای این دنیای فانی و مادی قایل نیستند. آنان چیزی را می بینند و به طرفش حرکت می کنند که ما با این چشم دنیایی عاجز از دیدن آن هستیم . آنان لیاقت بزرگ را پیدا می کنند که در راه خدا ، برای خدا و به خاطر خدا با پیکری خونین به دیدارش بشتابند و جان خود را فدای حفظ اسلام و قرآن کنند.

پیامبران کوچک الهی . حاضر، ناظر و شاهد در هر عصری ، قرنی و زانی . گلواژه خون رنگ درخشان انقلاب ماست که در هر سطر و صفحه ای چندین بار تکرار می شود. نماینده عالم غیب در عالم خاک. کبوتر خونینی بالی که از خانه ک.وچک فاطمه زهرا(س) به پرواز درآمده و در طول تاریخ در همه عصرها و برای همه نسلها خط سرخی را که همان خط محمد (ص) و آل محمد (ص) است ترسیم نموده.

کسی که نسبت به زمان خود آگاه و مسئول است. هر عملی که می کند که از روی کمال آگاهی است. شهید بر نفس سرکش، هوا و هواسهای پوچ خود غالب است. شجاعت و سخاوت دارد و شفاعت می کند. کسی که بعد از مرگ نیز زنده و در صحنه از دید بقیه مردم پنهان است. عاشقی روحانی که به معبودش می پیوندد. زنده ، آگاه، پاک و مطهر است.

گواه. کسی که هرگز خود را تنها و بی پناه و سرگردان یا بپوچ و بی ارزش نمی یابد ، بلکه به عکس خود را ذره ای بی انتها و وابسته به ابدیتی بی پایان و جاودانه به عظمتی با شکوه و کمالی بی غایت و بی نهایت دوست داشتنی می یابد و هرگز به نابودی مطلق کشیده نمی شود؛ حتی مرگ او در حقیقت آغاز دوره جدیدی از حیات است.

گزینشگری که شهادت را بر مبنای نیاز زمان خویش آگاهانه بر می گزیند تا با عملش ارزش اسلام را بفهماند و از گذرگاه شهادت می گذرد تا به وصال معشوق برسد. شمع تاریخ، شمعی که می سوزد وبا پرتو خود به ظلمت عفریتیان و دیوصفتان خاتمه می دهد. قلب تاریخ است که در شریان تاریخ می دمد و خون را به جریان وا می دارد. الگوی بنده و عبد بودن برای سایر ردم.

چراغ راهنمای بشر. حضری که آب حیات را باری اجتماع بشری ارمغان می آورد و روح می بخشد. شمعی که می سوزد و روشنایی می بخشد تا راه را برای دیگران روشن سازد. موجودی که تولد دارد، اما مرگ ندارد. انسان آگاهی که با آزادی و عشق و آخر با سلاح خون به نبرد با ظلم بر می خیزد و گستاخانه چون شیرژیان به لشکر کفر می تازد و آنگاه در فوران خون خویش غوطه ور می گردد.

اسوه مظلومیت انقلاب اسلامی ؛ سمبل مقاومت اسلام آزاد در برابر کفر و نفاق ؛ و مظهر قهر خدا با دشمنان بشریت است. آیت آشکار کردگاردر بتخانه دینا و مصدر فروزش نور حق در ظلمات عمیق وجود بت پرستان است. تندیس پیروزی . پروانه ای از جنس آتش، ذبیح عشق. علمدار کاروان نجات.روح تازه حیات . نبض آفرینش. شفیع بهشت. الگوی انسانیت و مظهر فضلیت و والاییها.

*************

شهیدان: زندگان همیشه حاضرند و ناظر تاریخ. مریدان شهید برتر کربلا حسین(ع). روزی خورندگان خوان الهی . به لقاءالله رسیدگان . آنان که با خون خود اسلام عزیز را یاری نموده و نهال نو پای جمهوری اسلام عزیز را یاری نموده و نهال نوپای جمهوری اسلامی را آبیاری نمودند.

رادمردانی که قلم از نگارش صفات شان و زبان از توصیف مقامشان عاجز و عقل از تصور قربشان در تعجب است. آنانکه به عهد خویش وفا کردند و تا آخرین لحظه استوار ماندند و سرخی خونشان گواه صداقت پیمانشان است. آنان که دل خویش را به نور عشق زنده کردند و عاشقانه جان دادند و جاودانه شدند. آنان که برای همیشه زنده اند و نزد خدای خویش روزی می خورند . آن پاکدلانی که به جستجوی پروردگار خویش برخاستن و او را یافتند و به او محبت ورزیدند و لبریز از محبت، عاشق معبود خود شدند و خدا هم عاشق شان شد و تن شان را حجاب چهره جان بود ازمیان برداشت و خود خونبهای شان شد. آنان که از ملکوت هم بالاتر شدند و آنچه که در وهم نیاید آن شدند.

خونین جامگاه وپاره پیکران جبهه توحید . آنان که با نثار قطره قطره خون شان در راه ثبات و پایداری این جمهوری خدادادی کوشیدند. انسانهایی که بی محابا بر دشمن زبون حمله می برند و کشته می شوند ، تکه تکه می گردند، ولی دست از اسلام و خمینی برنمی دارند. آنان به مولای شان حسین(ع) اقتدا کردند و رفتند.

آزادمردان تاریخ. میوه های رسیده و با طراوت باغ زیبا و پرشکوه خلقت که باغبان این باغ آنان را در حالی که در کمال شادابی بودند، چید.

اسطوره های ایثار و مقاومت، الگوهای شهامت و رشادت که در لحظه های خونبار انقلاب اسلامی پیشتازان مبارزه و پاکبازان انقلاب راستین اسلامی بودند و در راه به ثمر رساندند انقلاب اسلامی و مقابله با کفر جهانی از تحمل هرگونه سختی و ناراحتی دریغ نکردند و در تاریکی شب با توکل به خدا و شجاعت هرچه تمامتر بر نیروهای کفار یورش بردند و آنان را نابود کردند.

آنان که با تکبیرهای رسا و با گلوله های سرخ و سربی و با مناجات عرفانی شب و نیمه شبهای شان پشت خصم زبون را به لرزه درآوردند و برای اسلام و قرآن افتخار آفریدند. آنها که شبانه روز در سنگر حق علیه باطل جنگیدند. آنها که سرمای زمستان کردستان را که هر قدمش خون جوانی از گلهای ما ریخته شده با خون دل خریدند. آنهایی که گرمای سوزان و شدید خوزستان را در سنگر تحمل کردند تا خونشان ریخته شد.آنهایی که گمنام ماندند و آثاری از خود برجای نگذاشتند و تمام وجودشان را در کف اخلاص نهادند.

از بهترین و مومن ترین کسانی بودند که به این انقلاب عشق ورزیدند. آنقدر عاشقان تلاش کردند که پروبالشان در کنار معشوق سوخت و خون شان برزمین ریخت و تمام نشستگان تاریخ را به قیام خواندند. اسوهای کمال و رشد متعالی انسانها هستند . گفتار صادقانه و بدون ریاشان و دیگر سجایای اخلاقی آنان همه را شیفته می سازد . آنان می گدازند و می گدازند و از هرچه رنگ تعلق پذیر آزادند . شاهدان تاریخ و گواه دهندگان بر مظلومیت اماممان.

شهیدان پاسدار: حامیان دودمان حسین (ع) که مانند او می جنگند و بسان او شهید می شوند و نهال انقلاب را آبیاری می کنند.

*******************

 شیطان بزرگ: دشمنی که دشمنی او در خون و استخوانم نشسته است.

*************

شیعه: پیرو واقعی ائمه اطهار(ع).

*************

شیعه علی (ع): کسی که علی (ع) را بشناسد ؛ که هرکس علی (ع) را شناخت عاشقش می شود و در راه او عمل می کند.

*************

صدام: از زمره حاکمان روز و نگهبانان زر و هزارچهرگان زیور است.

*************

صدام تکریتی: یزید عراق.

*************

صدام و حامیانش: پاسداران شب و نگهبانان اهریمن تاریکی و ظلمت.

*************

صراط امام خمینی: صراطی مستقیم که از اول اسلام تا کنون بعد از ائمه طاهرین نظیرش دیده نشده.

*************

صهیونیسم: جرثومه فساد تاریخ.

*************

طبیبان اسلام: روحانیت پیشرو و مبارز و متعهد.

*************

طریق مستقیم اسلام: راه محمد(ص)، علی (ع) ، حضرت زهرا(س) و فرزندان شان.

*************

طلاب مسئول: پیام آوران عصرمان که به هرسو پیام شهیدان را می رسانند و مردم را از جرثومه های شوم  آگاه می کنند.

*************

عارفان عاشق: آنان در سرای حیات به جستجوی خدا برخاستند و او را یافتند و به عشق دیدار خدا با پای دل به سویش آمدند و با دیده جان به دیدارش نایل شدند. آنان در طول حیات حتی برای لحظه ای از یاد خدا غفلت نکردند و بی یاد خدا بسر نبردند و یاوری جز خدا نگرفتند و بر کسی به غیر خدا تکیه نکردند و روی به سرایی جز سرای خدا و کویی جز کوی عشق خدا نیاوردند.

*************

عاشق: دلش همیشه بیدار و دیده اش گهربار است. محبت او پیوسته با محنت قرین است.

*************

عاشقان کربلا: آنان که آرزو دارند پروانه وار و فارغ از هر اندیشه دنیایی گرد ضریح مطهر حسین (ع) طواف کنند و آن را چون دلسوختگان عاشق ، همانند نگین انگشتری در برگیرند.

*************

فقهای عادل اعلم: جانشینان عام حضرت علی (ع) و یازده فرزندش.

*************

قابیل: جرثومه فساد و تباهی و مظهر بی عدالتی و زور.

*************

قانون اساسی: سرلوحه برنامه های انقلاب.

عاشورای حسینی: یک روز تاریخی و فراموش نشدنی.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.