همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 11

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

این بنده حقیر تشخیص دادم که «شهادت» تصادفی نیست، بلکه سعادت بزرگی است، لذا آگاهانه راه خود را یافته‌ام و قدم در این راه نهادم و از همه شما تقاضا دارم که بعد از مرگ من ـ که امید است در راه اسلام و قرآن باشد ـ پیش کسی اظهار نگرانی و ناراحتی و نارضایتی نکنید. به همه بگویید که «حمید» امانتی بود از خدا نزد ما، حال خود خواسته بگیرد رضا باشید به رضای خدا و دعایم کنید./ حمید بابائی روندگان

  ****************

با سپاس فراوان از خدایم و شکرگزار از اینکه قدرت شناخت و تشخیص حق و باطل را به ما عطا نمود تا در راه حق که همان اسلام و راه امام بزرگوارمان خمینی کبیر می‌باشد بر علیه طاغوت و طاغوتیان زمان بشوریم و تا برپایی حکومت مستضعفین و حاکمیت الله بجنگیم تا توفیق شهادت یا مقام شهید نصیبمان شود. و چه نیکوست، زمانی که شربت شیرین «شهادت» را نوشی. آن زمان است که ملائکه می‌آیند و شهید را با خود می‌برند و چه بلندمرتبه است شهید. آرزو می‌کنم که توانسته باشم خصوصیات شهید را داشته باشم، و اگر توفیق «شهادت» نصیبم شد از همه دوستان و خویشان طلب بخشش می‌نمایم./ عباس دلاوری

*******************

«شهادت» مقام بسیار والایی است، و من از زمانی که پا در این راه گذاشتم خیلی از خدا تقاضای این مقام را کردم، خودم را آنچنان سرزنش می‌کردم که، من کی به «شهادت» می‌رسم و شهید شدن من اتفاقی نبود، بلکه انتظاری بود و مدت زیادی انتظار می‌کشیدم و حتی آن وقتی هم که با برادران رزمنده شوخی می‌کردیم می‌گفتند: برادر حسن تو شهید می‌شوی من خوشحال می‌شدم و در دل با خدا می‌گفتم کی نصیبم می‌شود./حسن پارسائیان

  **************

خدایا،‌من همیشه از تو «شهادت» در راهت را خواستار بودم و از تو خیلی سپاسگزارم که خواسته‌ام را قبول کردی و مرا پیش خودت بردی./ رضا نیکوسخن لامع

**************

  «شهادت»، آرزوی من است زیرا که تنها و کوتاهترین راه رسیدن به معبود لاشریک می‌باشد، و راهی است که در محشور شدن در آن دنیا در مقابل آقا اباعبدالله(ع) خجالت زده نباشم، همچنین در مقابل آقا ابوالفضل العباس(ع)./ مصطفی کاشفی 

  ****************

برادرها، ما با خون وضو ساختیم تا اسلام را جاودان کنیم، و بر سجاده‌های عشق و ایمان «شهادت» را یافته‌ایم که سعادت در دو جهان است، مبادا این فوز الهی نصیبمان نشود و با اعمالمان در ضلالتها غوطه‌ور شویم./بخشعلی گردویی 

  ***************

  «شهادت» آرزوی من است و بالاخره پس از انتظارهای فراوان به نقطه اوج و تکامل که همان «شهادت» در راه اسلام و قرآن و دینم است و به آرزویی که همه آرزوهایم در آن نهفته است نزدیک می‌شوم. خدای را می‌ستایم که به من لیاقت عملی یعنی «جنگ با کفار» را عنایت نمود./ بهروز ملکان

  **************

وقتی مرگ حق است «کل نفس ذائقه الموت» (و تمام نفوس خواهند مرد)، و بهترین نوع مردن «شهادت» در راه خدا می‌باشد، «شهادت» را انسان انتخاب می‌کند و مردن بر اساس انتخاب می‌باشد،‌نه مردنی که بر انسان تحمیل شود. و این بنده سالهاست که خود چگونه مردن را انتخاب کردم که امیدوارم خداوند نصیبم کند./ محمد کچوئی

  *****************

سخنی را که اکنون بر روی تکه کاغذی می‌خوانید وصیتنامه من نیست،‌بلکه پیام من به همه نسل های آزاده جهان است، زیرا که هر وصیتنامه از آن مرده است و «من» زنده‌ام، زنده‌ای در میان شما،‌در روح تو ایرانی مسلمان، زنده‌ای تا ابد، نظاره‌گری جاوید. بشر به میزان شناختی که نسبت به اعتقادات خویش دارد شخصیت بلکه انسانیت دارد./ محمدعلی حاجی آخوندی

وصیتنامه نوشتن به معنای این است که انسان خود را برای مرگ آماده می‌سازد، و مرگ یعنی رها کردن تمام امیدها و آرزوها، که اگر انسان به این دنیا بیندیشد برایش بسیار سخت است و دردناک. ولی، یک مسلمان هر لحظه باید خود را برای مرگ آماده کند و مرگ را در برابر دیدگان خویش قرار دهد. چه خوب است قبل از اینکه مرگ تو را دریابد و هیچ کاری از تو برنیاید به خویش بازگردی و ببینی در کوله‌بارت چه داری. و وای بر تو اگر تمام عمرت غرق در گناه، تمام عمرت در پوچی و بیهودگی باشد. / محمود داودآبادی

  ***************

شکر خدا می‌کنم که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی جهل از دنیا نروم. انقلاب اسلامی باعث شد من از لاک خود بیرون ‌آیم و دور و بر خود را نگاه کنم، به زندگی از دید دیگر نگاه کنم و خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد(ص) و علی(ع) می‌کنم، و افتخار می‌کنم که دینم اسلام است. و در واقع، من از زمانی توانستم راه واقعی اسلام را بیابم که به خدمت مقدس سربازی آمدم تا بهتر به مکتبم آشنا شوم، تا آنجا که خونم را نثار این مکتب می‌کنم./ نادر فرمانی موالو

*******************

«شهادت» سعادت است که به هر کس نخواهند داد جز افرادی که سعادت داشته باشند و امیدوارم که من نیز سعادت «شهادت» را داشته باشم./ حسین کریمی

  ***************

  «شهادت» شربتی است که هر کس نمی‌تواند آن را بنوشد مگر از تمام قید و بندهای ظاهری اعم ازمال و جان خود گذشته و در راه حق علیه باطل فدا کند. بله،‌این راه راه سعادت و پیروزی است، که هر فرد مسلمان باید در این راه آنقدر بجنگد تا دشمن را از خاک خود بیرون راند، یا اینکه در این راه شهید شود./ سیدحسین پاکزادیان 

  **************

  «شهادت» از عسل شیرین‌تر است./ علیرضا رهبری آزاد

  **************

فکر می‌کنم در پیمانی که با خداوند و حسین(ع) بسته‌ام قصور کرده‌ام، و آن متاعی را که قرار بود چند صباحی پیش به خداوند تقدیم کنم به فراموشی سپرده‌ام، و خود را در دریای ذلت و خواری دنیا غرق نموده‌ام، و این امانت الهی را ندانسته بدست گرگهای بیابان سپرده‌ام. اما نه، خداوند همیشه بخشنده است و مرا نسبت به این قصور می‌بخشد و متاعم را اگر چه نیازی به آن ندارد با تمام ارزش و به قیمت خود می‌خرد. پس، دیگر تأمل برای چیست؟ آیا نه این است که ما می‌خواهیم او را داشته باشیم پس کوتاهی برای چیست؟ مگر نه این است که ما می‌خواهیم محمد(ص) و علی(ع) را پیروی کرده باشیم،‌پس دیگر قصور برای چیست./ عبدالمتین مسعودی

  *************

  «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و ...» (و ما اراده‌ کرده‌ایم تا مستضعفین زمین را پیشوایان خلق گردانیم) و من در اراده این خط سعی کرده‌ام، بدین جهت حاضرم که تا آخرین قطره خونم را نثار این جمهوری اسلامی گردانم که وعده خدا حق است./ مجتبی احمدپور سامانی

  ************

هجرت من نه برای کسی یا چیزی یا برای افراد محدودی است، بلکه فقط و فقط برای خداست و در راه خداست که هرگونه انحراف از این مسیر خلاف و غلط است./ احمدرضا سعیدی 

  *************

  «شهادت» هدیه‌ای است الهی برای کسانی که لایق آن باشند. به سوی خدا رفتن راهی پیمودنی است و دنیا سفری پایان یافتنی. پس، چرا نباید زندگی علی‌گونه و یا در خط سرخ حسینی باشد؟ و چرا نباید «شهادت» را بر مرگ در بستر ترجیح داد؟ شهید انتخاب می‌کند، آزمایش می‌شود،‌امتحان می‌دهد،‌قبولی می‌گیرد. خدای تبارک و تعالی به انسان آزادی داده است تا اینکه رضای او را به دست آورد، یا رضای شیطان را. بدین وسیله اعلام می‌دارم اجباری در کار نبوده،‌بلکه با هدفی مشخص پا به میدان آْزمایش نهادم تا شعارم ـ لااله الاالله، محمد رسول الله، علی ولی الله ـ را با جنگیدن و نثار خون خود تحقق بخشم، چون زیر بار گناه احساس سنگینی کرده و شیطان را سد راهم می‌بینم و تنها راه خمینی عزیز راهگشای من است. امیدوارم که خداوند قبول کند از من این شهادت را./ ماشاءالله غرقی

  *******************

پروردگار را سپاس می‌گویم که به من فرصت داد تا اسلام را بشناسم، تا در خاموشی جهل و شرک از دنیا نروم. آری، انقلاب اسلامی باعث شد تا من از زندگی مادی و پست و زودگذر دنیا خارج شوم و با دیدگاه توحیدی و بینشی وسیع به جهان بنگرم و «شهادت» و مرگ را تولد دیگر در جهت جاودانگی انسان بدانم. مدتهاست که به انتظار «شهادت» نشسته‌آم و از شهرمان هجرت و به جایی می‌روم که یاران حسین(ع) عاشقانه و با نیتی پاک جان خود را فدای الله و قرآن و اسلام می‌کنند؛ جایی که مردان حق از تمام وابستگی‌های دنیوی چشم‌پوشی کرده‌اند، از زن و فرزند و خانواده و پدر و مادر دور شده‌اند تا به حق بپیوندند. می‌روم تا با آخرین قطره خونم خدمت کوچکی به اسلام و دینم کرده باشم، چونکه اسلام به خون احتیاج دارد تا آبیاری شود؛ می‌روم تا مستضعفین جهان از دست جهانخواران مستکبر نجات یابند،‌و آرزویم این استک ه در راه مکتبم کشته شوم و اگر خداوند مرا بپذیرد «شهید» شوم. امیدوارم خونی که از من ریخته می‌شود در راه اسلام و مکتب و پیروزی مستضعفان جهان باشد./ امیرمختار محمدحسینی 

  ******************

اکنون که شما این متن را می‌خوانید به یقین من «هفت شهر عشق» را زیر پا گذاشته‌ام و به کوی معشوق رسیده‌ام؛ معشوقی که سرانجام به وصالم راضی شد و من در جوارش آرام گرفتم. بر من، و بر وصل خونبارم مگریید و هرگز شهادتم را مرگ نخوانید که به یقین این زندگی است. در آنجا که خداوند می‌فرماید: «به شهیدان راه حق مرده نگویید، آنان زنده و جاودانند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند»، این وعده خداوند است و بر این وعده چه قلبها که پرطپش و ناآرام در سینه‌اند و چه دلها که به انتظار روزی خویش بیقرارند. عزیزانم، دلشاد و مطمئن باشید از موهبتی که نصیبم گشته و از این سعادت که به آن مفتخر گشته‌ام، الله اکبر که از این خیل عظیم منتظران «شهادت» من از منتخبین بوده‌ام./ محمدعلی مهماندوست

  ***************

فریاد می‌زنیم «الله» خدای ماست و «محمد»(ص) فرستاده اوست. هرکس به ندای حق لبیک گفت خداوند جانش را به بهای بهشت می‌خرد و آن وقت «شهید» است. شهید زنده است. پروردگارا، مرگ مرا «شهادت» در راهت قرار بده./ رضا سعیدی 

عروس من «شهادت» است. و صفیر گلوله عقد ما را خواهد خواند و در پوششی از خون تازه رخ خود را بزک خواهد کرد و در غلغله شادی مسلسلها و بارش نقل سرب در حجله، سنگر عروس «شهادت» را در آغوش خواهم کشید. عروس من «شهادت» است، و فرزند من و او نامش «آزادی است./ سیدفاضل میراسماعیلی 

 

*******************

آخرت: کتابی که انسان در جهان به دست خود می نویسد . روزی که انسان با دو دست خود آنچه  را از پیش ساخته و فرستاده با دوچشم خود می بیند و اگر چیزی نساخته و با دست خالی برود در آنجا به دست او چیزی نخواهند داد.

***************

آمریکا: دشمن شماره یک ملتهای مسلمان . دشمن شماره یک بشریت در جهان . غده سرطانی عصرما . مظهر شیطان .

***************

ائمه: مشعلدار حکومت الله. واسطین بین رب و ناس؛ شافعان درگاه الهی . {کسانی } که از روح حضر حق وجود گرفتند و با وجود خود بقاء و حیات را بر قامت هستی معنا دادند . عالمان به اسلام . الگوها و اسوه های ما .

*************

ابر قدرتها: انسان نماهای وحشی.

*************

اتحاد: بزرگترین عامل شکست دشمن خونخوار.

*************

ارگانهای انقلابی: فرزندان انقلاب مقدس ایران .

*************

استغفار و دعا: بهترین درمان برای تسکین درد.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.