همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

جهان بینی شهید 10

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ب.ظ

اسلام: مکتب نجاتبخش . راهنمای بشر. حافظ و پشتیبان مستضعفان و بیچارگان . راه درست در کل جهان. تنها راهگشای تمام مشکلات ملتها.

دینی که ملت رنجدیده ما را از زیر یوغ شاهنشاهی رهانید . دینی که مسیر زندگی ما را از ظلمت به طرف نور تغییر داد. دینی که خونهای بسیاری برای حفظ آن ریخته شده تا به دست ما رسیده است . همان دینی که امام حسین (ع) و یاران گرامیش برای حفظ آن در کربلا شربت شهادت نوشیدند. دینی که وقتی رهبرمان خمینی کبیر نامش را می آورد همه دشمنان اسلام دگرگون می شوند.

مکتب هجرت و مبارزه با شخص ، گروه یا هر طایفه ضد خدا ؛ چه در لوای اسلام مانند صدام و چه در لوای کفر مانند اسرائیل.

دینی کامل که خداوند به وسیله آن راه و روش درست زیستن و استفاده از زندگانی معنو و مادی را به تمامی انسانهای حق جو می آموزد . دینی که به تمام معنا دارای دستورالعملهای عملی برای سیر و سلوک به سوی حق تعالی است و آیینی که سعادت انسانها را در دو جهان "غیب" و "شهود" تضمین کرده و داروی همه دردهای مادی و معنوی است . آفریننده انسانها با توجه به نیازهای بشر در جهت تکامل و رسیدن به مقصود و هدف آفرینش ، اسلام را یعنی دین تسلیم شدن و گردن نهادن در برابر اوامر خالق جهان هستی ، کامل ترین و جامع ترین و نیکوترین و بهترین دین قرار داده  به بشریت توسط واسط وحی و مرسل و نبی خاتم سفارش اجرای احکام الهی را نمود و ایشان را واسط فیوضات الهی برای انسانها قرار داد.

مکتبی که همواره در مقابل جباران ایستاده است. مکتبی جهانی که برای همه انسانها فرستاده شده است. تنها نجات دهنده مسلمانان و مستضعفان عالم از چنگال استکبار جهانی . اسلام از بدو ظهورش همواره با کفر در ستیز بوده و با تلاش و مبارزه پیامبران و امامان معصوم این رسالت سنگین الهی به ما رسیده است . مکتب هجرت و مبارزه علیه مستکبران .

مکتبی انسان ساز که به انسان راه می نماید و ایمان می بخشد تا هیچ گاه سر تسلیم در برابر ظلم و ستم فرود نیاورد.

عصاره جهادها و خونها و رشادتها و شهادتهایی که پیش از ما توسط مجاهدان خدا صورت گرفته و بعد از این هم تا فرج ولی عصر (عج) همین است. تسلیم شدن به تمام معنا در برابر خدا و احکام الهی . دین حق ، رحمت و عدالت .

مکتب نجاتبخش مستضعفان جهان. دینی که تمام رسولان و ائمه به خاطر آن تمام مشکلات را بر جان خود تحمل کردند و تا آخرین لحضات عمرشان توصیه حفظ آن را می کردند و ضربات شمشیرهای دشمن را برای عزت آن برجان خود خریدند . مکتب تکاملی.

اسلام آمریکایی: اسلام بدون مبارزه و شهادت .

*************

اسلام یزیدی: اسلام بدون مبارزه و شهادت.

*************

اشک: زیباترین محصول حیات که وجهی به عشق و ذوق دارد و وجهی دیگر به غم و درد.

*************

اطاعت و پیروی از امام خمینی: دوستی خداوند و اطاعت از پیامبر اکرم (ص) است.

*************

الگوهای جامعه: ارتشیان ، سپاهیان و بسیجیان.

*************

الله اکبر: سرود پیروزی مان، فریاد عصیان مان ، ناله دردمان، صدای خروش مان ، نوحه هزای مان، بانگ جهادمان ، شعرحیات مان، غریو خشم مان، آیه نمازمان اذان زندگی مان، نغمه مرگمان.

*************

امامان معصوم: عالمان الهی ، عزیزانی پر حکمت ، آنان که با نور هدایتشان امت حزب الله را بری یاجرای احکام شرعیه و عالیه اسلام و نیز رسیدن به الله رهنمون ساختند.

*************

امپریالیسم: جرثومه فساد تاریخ. بزرگترین مانع رشد انسانیت.

*************

امت اسلامی: دژی با صلابت و استحکام که عرصه روزگار را بر تمام شیطانهای روی زمین تنگ خواهد کرد.

*************

امت امام: علمدار اسلام در جهان .

*************

امت حزب الله: ادامه دهندگان راه شهدا و لبیک گویان به ندای حسین(ع) بندگانمخلص خدا . انصار روح الله . راهی کنندگان رزمندگان به سوی جبهه ها . گذشته از جانها و مالها.

*******************

 انبیا: دستگیره های الهی .

*************

انجمنهای اسلامی : پاسداران گمنام و سربازان واقعی امام زمان (عج).

*************

انجمنهای اسلامی (در شهرستانها): بلندگوی اسلام در روستاها.

*************

انسان : موجودی که آسمان و زمین مسخر در اراده اش است و تمام ملائکه مسجود او هستند .او خلیفه خدا در روی زمین است و دارای ویژگی های مخصوص و نیروهای منحصر به فرد است . یکی از این نیروها قوه تعقل و  سنجش است ؛ یعنی از لحظه ای که انسان در روی کره خاک پدید آمده و حرکت خود را در این دنیا شروع کرده ، همیشه دو راه و دو انتخاب در برابرش بوده. یکی انتخابی در جهت هوسهای نفس و حرفهای خلق و جلوه های دنیا ؛ یعنی جهتی پایین تر از استعداد وجودی اش و را خسران و زیان ، و دیگر انتخابی برتر از خودی و برای رشد استعدادها و تکامل نیروهای درونی اش. از همان ابتدا این دو راه مشخص می شود. "قابل" راه خسر را انتخاب می کند و جلوه دنیا و هوای نفس او را می فریبد و دچار خسارت می شود و جاودان در آتش ؛ و "هابیل" راه رشد را طی می کند و به رضوان خدا می شد. امانتی در روی زمین که هرگاه خالق او را نزد خود بطلبد ، باید عاشقانه پرواز کند.

*************

انسان با تقوا و خدا دوست: کسی که همه دستورهای الهی و ائمه معصومین و جانشینان آنها را اطاعت می کند.

انسان مسلمان: کسی که با شناخت اصول اسلام و با معرفت و ایمان قلبی که به اصول متعالی آن دارد در هر لحظه از عمر خویش در می یابد که در محضر خداست . ایمان خود را با عشق به یگانه منجی عالم بشریت تحکیم می بخشد و در راه او از هیچ کوششی دریغ نمی کند. تمام کارهای خود را بر اساس دستورهای او تنظیم می کند و خود می بیند و در بلندای این باور ، ترس ، اندوه ذلت و پلیدی را رها می سازد و به استقبال شهادت می رود و حرکت در بستر را ننگ و ذلت می شمارد و دلش با یاد و محبت خدا زنده می شود و با عظمت ، شکوه و مقام پروردگار متعال آشنا می گردد.

*************

انسان واقعی: کسی که تا حق را تشخیص داد جانب آن را گرفته و جامعه ذلت که همانا خاموشی در این میان است ، نپوشد.

*************

انسانهای آزاده: آنان که حاضرند جان بدهند ولی برده کسی نباشند. و هرگز زیر بار ظلم نمی روند.

*************

انقلاب: زیرو رو شدن ، تغییر ملاکها و ضابطه ها.

*************

انقلاب اسلامی: ثمره خون شهدای اسلام. ادامه انقلاب سرخ حسین (ع) . زمینه ساز انقلاب مهدی (عج) . نور خدا. درختی جوان است که برای آبیاری احتیاج به خون دارد . محور و ارکان آن اسلام است . انقلابی که ثمره خون همه پیامبران و ائمه هدی و اولیای حق است.

انقلابی که نیاز به پاسداری و نگهبانی دارد. انقلابی که ناخالصیها و ناپاکیها را به خاطر روح معنویت و قداست اسلامی اش به کناری زده و خواهد زد. انقلابی که می خواهد همه برنامه هایش را براساس اسلام تدوین کند. انقلابی الهی که اسلام را زنده می کند و کوخ نشینان را بر علیه کاخ نشینان می شوراند و بساط آنان را در هم می کوبد و برسرشان ویران می کند. انقلاب الهی و اسلامی که بر ضد طاغوتهاست و بدون وابستگی به غرب و شرق ، صراط مستقیم را آغاز کرد. عصاره زحمتهای پیامبران استمرار حکومت انبیاست . ثمره خون صدها هزار شهید ف معلول و یتیم . نعمت الهی.

*************

انگل جامعه: عالم بدون همل و منزوی و غافل از دردهای محرومان و مستضعفان.

*************

ایران اسلامی: تنها کشوری که اسلام راستین را مطرح می کند و در مقابل همه جهانخواران و ایادی آنها ایستاده است.

*************

ایمان: همان نیرویی که ابرقدرتها را در هم کوبید و قدرت خودش را در برابر توپ و تانک نشان داد."عشقی" بین شهید و شهادت . ایمان "قوه" فهم و استنباط به انسان می دند ؛ همان قوه ای که پوزه طاغوتیان را به خاک می مالد و آنان را به درک واصل می کند.

به حقیقت گروید . اطمینان یافتن و قوبل داشتن به طور یقین . محور و اصل اسلام و احکام که کلیه اعمال براساس اصول آن محکم و استوار است.

*************

ایمان زبانی: مانند ثبت نام در کلاس است.

*************

باطل: صدام و سپاهیانش.

*************

بسیج: مکانی که سعادت دنیا و آخرت را برای انسان به ارمغان می آورد. مدرسه عاشقان شهادت.

*************

بسیجی: شیر روز و زاهد شب. پرده نشین حرم عفاف . پشتوانه انقلاب و وارث حقیقی خون شهدا. صاحب اصلی انقلاب.

*************

بسیجیان: مخلصان راه حق. مرغان آغشته به خونی که جایشان در این دنیا نیست. فرزندان پاک و بدون ادعا که خالصانه برای خدا و اسلام در شرایط سخت جنگ همچون شمعی برای روشنایی محفل امت حزب الله می سوزند. جان برکفمان ؛ سلحشوران ؛ افتخار آفرینان اسلام ؛ امید نسل آینده انقلاب ؛ عاشقان عارف؛ جنگجویان عاشق.

محبوبان ولی الله ، یاران روح الله ؛ کوبندگان عدوالله؛ حقیقت جندالله ، تجلی حزب الله ، خاصه اولیا الله؛ ایستادگان در راه خدا؛ برپادارندگان عدالت.

بهشت: جایزه مومن.

*************

بهشتیان: بینایان قابلان ، یافتگان حق و رهروان صراط مستقیم.

*************

بهشتی مظلوم : سیدالشهدای انقلاب اسلامی .

*************

بی حجابها: تفاله های طاغوت.

*************

بی حجابی: حربه ای بزرگ از جانب استکبار برای ایفای مظاهر غربی و ترویج فساد.

۹۴/۰۷/۱۶
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.