همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

پیام شهید به پدر و مادر 9

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ

پدر و مادر مهربانم، چه عنایتی خدا بر شما عطا فرموده که پدر و مادر شهید شوید! پدر و مادر شهید شدن یک تاجی است که خدا بر سرتان نهاده و این تاج را خداوند به خاطر لیاقت و ایثار عطا کرده؛ باید نگاهش دارید. هر پدر و مادری آرزوی سعادت فرزندش را در دل دارد؛ بزرگش می‌کند ت اازدواج کند و سروسامان بگیرد، و چه سعادتی والاتر از شهادت؟ چه سعادتی والات راز همنشین شدن با حضرت سیدالشهدا(ع)؟ پدرم، صبور باش و آسوده. مادرم، تو نیز برای خواهرانم چنان زینب باش که بر دختران قافلة حسینیان درس می‌داده و بر مردان درس شجاعت و ایثار، و صبور باشید که خداوند با صابران است. پدر و مادر عزیز و مهربانم، می‌دانم دل شکسته‌اید، ولی این دل شکستگی شما نکند که باعث سوءاستفادة دشمن شود. مادرم، تو همیشه یاری غمخوار برایم بودی. حال نیز شاد باش که دیگر غمی ندارم. آیا کسی که همجوار مولایش حسین(ع) شده غمگین است؟/رضا عباسی

******************

مادر عزیزم، برادران گرامیم، مبادا فکر کنید پناه بردنم به شهادت فرار از زندگی یا فرار از شما باشد. این‌چنین نیست، بلکه فرصتی است که به دست آمده تا بتوانم به ندای حسین زمانمان خمینی بزرگ لبیک گویم و فرصت دستیابی به فوز عظیم را ـ که عین سعادت است ـ غنیمت بشمارم، و امیدوارم هدیه‌ای را که در راه اسلام داده‌اید مورد قبول خداوند قرارگیرد./غلامحسن باقری

******************

ای پدر که سراسر عمرت جز رنج و سختی ندیدی، بعد از شهادت من، مغرورانه سرت را بالا بگیر تا همه بدانند که شهادت ارثی است که از امامان به شیعیان رسیده است. ای مادر عزیز که همیشه غم‌های زندگی را در پس چهرة مهربانت مخفی کردن، افتخار بر تو باد که فرزندت و ثمرة عمرت را چنین با میل و رغبت در راه خدا دادی. درود خداوند بر تو باد!/مسعود خلیلی

******************

از مادر عزیزم، انتظار دارم که پیرو حضرت فاطمة زهرا(س) باشند و حجابشان را حفظ کنند. از برادران و پدران هم می‌خواهم که چشمشان را از نگاه به نامحرم بپوشانند، چون ریشة تمام بدبختی‌ها از همینجا شروع می‌شود. از تمام دوستان و فامیل می‌خواهم که پیرو ولایت‌فقیه باشند و از ولایت‌فقیه حمایت کنند، چون پیروی از ولایت‌فقیه، پیروی از راه انبیاست. و جبهه را خالی نگذارند که خای گذاشتن جبهه خیانت به خون شهداست، و مراقب باشید که شهدا را از خود نرنجانید و همیشه به فکر آخرت باشید، چون آخرت به جا ماندنی و این دنیا فانی است./محمدمسعود حمیدیان

******************

مادر و برادران عزیزم، زندگی یک درس بیش نیست که انسان باید دیر یا زود امتحان پس بدهد. و اگر من به جبهه برای دفاع از حق و اسلام عازم شدم، شاید موقع امتحانم فرا رسیده است، زیرا در قرآن کریم آمده است که «و اَنْ لیس للانسان اِلا ما سَعی». و بدرستی که انسان جز به آنچه در راهش کوشیده است نمی‌رسد. و شهادت مرگ سعادت‌آمیزی است که آغازیدن زندگی پربار و جدیدی را نوید می‌دهد، و خوشا به حال آنان که پیش از من به این فوز عظیم نایل شدند همانان که زنده‌اند و نزد خدای خویش، روزی می‌خورند و همسایگان سرور شهیدان امام حسین(ع) هستند. آری، شهادت است که مرز حق و باطل را مشخص می‌کند و حسین(ع) با پیام و خونش به مستضعفین عالم گفت که‌ای مستضعفین در هر کجا که هستید، اگر می‌توانید، بمیرانید و اگر نمی‌توانید، بمیرید. و ای مسلمان، در هرکجا که هستی، اگر می‌توانی بمیران از گروه‌های مشرک و کسانی که سد راه خدا می‌شوند و در هر لباسی که باشند، اگر نمی‌توانی شهادت بطلب و بمیر./اکبر پروانه‌پور

به مادرم وصیت می‌کنم که مرا ناکام خطاب نکند. تمام لذایذ دنیا و خوشی‌های آن اعتباری هستند و اصالتی ندارند، و من در میدان جنگ حق و باطل اصیل‌ترین لذایذ دنیا را چشیدم و دیگر هیچ چشمداشتی به این دنیای مادی ندارم./حسن خلیلی

******************

مادرم، با آنکه می‌دانم ایمان داری که باید هرکس هست و نیست خود را برای آزادی و رهایی ایران بدهد، ولی اگر جز این بود و حتی تو کوشش می‌کردی تا مرا در خانه نگه‌داری، باز هم به جبهه می‌رفتم و برای وطنم می‌جنگیدم./فرهاد خادم

******************

مادرم، به جوانان بگو که شهادت افتخار مردان است و آنها از شهادت نمی‌هراسند که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است. مادرم به مادران بگو شهیدپرور شوند و از اسلام غافل نشوند تا فرزندانی مبارزه‌گر و افتخارآفرین به یاری خدا گسیل دارند. مادرم، به مسلمانان بگو که نایب مهدی، علی زمان، فرزند حسین، خمینی بت‌شکن فریاد «هَلْ مِنْ ناصرٍ ینصرنی» سر داده و وظیفة انسان‌هاست که به یاریش بشتابند که اگر چنین نکنند، صدای اسلام و مستضعفین را برای همیشه خفه خواهد کرد. و بگو آنهایی که خون شهیدان را هیچ انگارند و بر سر مطامع دنیا به ستیز برخیزند و حمایت امامشان را فرو گذارند راهشان رااه طاغوتیان است و جایشان در دوزخ است./سیدهادی بلاغی

******************

پدر و مادر گرامی، از خداوند بخواهید که این قربانی را از شما بپذیرد و خوشحال و شاد باشید که من به پیشگاه خداوند شتافتم و برای من طلب مغفرت بکنید و به همه بگویید که من رفتم که پهلوی امامان قرار گیرم، من رفتم که در خدمت امام حسین(ع) باشم. ای عزیزانم، خدا را کاملاً بشناسید و به او معرفت پیدا کنید تا از مصائب و مشکلات زندگی، ترس و بیمی به خود راه ندهید. خدا را بشناسید و اعمال صالح انجام دهید و از گناهان دوری جویید تا رستگار شوید. مسائل مادی و زندگی دنیا شما را فریب ندهد و خود را به دنیا مشغول نکنید که در آن خسران ابدی است. ای عزیزان، در نمازجمعه و دعای کمیل شرکت کنید که خار چشمی برای دشمنان اسلام باشید./علی‌اکبر گیوه‌چی یزدی

******************

پدر و مادر و برادر و خواهر، من راه خودم را شناختم و دنبالش رفتم و خوشحالم. و امروز احساس می‌کنم که واقعة کربلا دوباره تکرار می‌شود و حسین زمان، خمینی روح‌الله «هَلْ مِنْ ناصرٍ ینصرنی» را فریاد می‌زند. آیا می‌شود جواب فرزند پیغمبر را نداد؟ به خدا، نه! و من مردن را بهتر از زندگی ذلت‌بار می‌دانم./غلامرضا ملک

******************

مادرجان، بعد از کشته شدنم مبادا در برابر کسی گریه کنی و نقطة ضعف دست این و آن بدهی. مادرجان، برادرم با کشته شدنش مرا روسفید و سربلند کرد و من با کشته شدنم تو را روسفیدتر و سربلندتر می‌کنم./سیدمحمود میرفارسی

******************

پدر و مادرم، شما همیشه آرزو داشتید که فرزندتان راهی دانشگاه شود، ولی می‌دانید که من راهی دانشگاهی شدم که بالاترین دانشگاه‌هاست، دانشگاه کربلا. استاد این دانشگاه حسین‌بن‌علی(ع) و درس این دانشگاه شهادت و دانشجویان این دانشگاه شهدا هستند ـ همان‌هایی که از معلمشان حسین آموختند و جانشان را در راه خدا فدا کردند. همیشه اعمالتان را برای خدا و خالصانه انجام دهید. انسان باید خیلی کم‌محتوا باشد که اعمال خود را برای بنده‌ای شبیه خود انجام دهد و خدا را فراموش کند. اعمال مستحب زیاد انجام دهید، قرآن زیاد بخوانید، دعا را همچنین. همیشه پشتیبان ولایت‌فقیه باشید و همیشه در خط امام باشید و هیچ‌گاه نماز را سبک مشمارید./سیدعباس اکبر

۹۴/۰۷/۱۵
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.