همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

پیام شهید به پدر و مادر 8

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ

مادرجان، من بیوفا و عهدشکن نسبت به تو نبودم. لذت شهادت و بهشت از این راه است، نه اینکه پیش تو بمانم. پدرجان، ناراحت مباش، چون می‌دانی که خود من راه خوب و بد را تشخیص دادم و به راه اسلام رفتم. ناراحت نباش./مصطفی محمدی

******************

مادرم، اگر شهادت نصیبم شد، نگران مشو و شکرگزار باش و خوشحال، و خوشحالیت را به همه نمایان کن و با این کارت، مشت محکمی باش بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی. و بگو که فرزندم امانتی بود در دستم که آن را به صاحب امانت سپردم و خیر و سعادتش را خواسته بودم که اولاً به جبهه فرستادم. و نیز بگو که فرزندم به امید زیارت کربلا به این سفر رفته است./سعید خمانی‌قلعه

******************

ای پدر و مادرم، از مرگ و شهادت فرزندت خود نگویید و ناراحت مباشید که اجر و مزد خود را کم نکنید. و هرگاه زیاد ناراحت شدید، سورة والعصر را بخوانید./محمود لیل‌آبادی

******************

ای مادر عزیز و گرامیم، همة مادران آرزو دارند که فرزندشان ازدواج کند و به کامش برسد. این در گوشمان باشد که شهدا ناکام نیستند. جوانانی که با روی باز به طرف شهادت می‌روند و کامشان شهادت است. پس ناکام نیستند. شهیدان جملگی خوشکام هستند؛ چه کامی بهتر از لقاءالله؟/علی‌اصغر خضرایی‌دوست

******************

مادرجان و پدر عزیزم، فکر می‌کنم با شهید شدنم شما را نزد خانوادة رسول‌الله(ص) روسفید کرده باشم. شما را توصیه به صبر می‌کنم، اگر خواستید برای امام حسین(ع) گریه کنید، که زنده نگه داشتن عاشورا و خون حسین تداوم‌دهندة انقلاب است. امام را دعا کنید./اسماعیل ترابی‌پور

******************

مادرم، از تو می‌خواهم که بعد از من مانند شیرزنان تاریخ صبر کنی ـ مانند سمیّه، اولین زن شهیدی که اسلام به خود دید؛ مانند حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س). و هیچ‌گونه اندوهی به خاطر من به خود راه ندهی و برای من. گریه نکنی. برای امام حسین(ع) و علی‌اکبر و علی‌اصغرش و رقیه‌اش اشک بریز و نالان باش، چون آنان بودند که اسلام را زنده نگه داشتند./محمدهادی مهدوی

مادرم، اگر من شهید شدم، در مرگ من گریه مکن. چون دیدم اماممان در سوگ عزیزانش نگریست، و اوست سرمشق زندگی ما. مادر، من به تو افتخار می‌کنم که، بعد از خدا، مهربانترین و عزیزترین موجود نزد من هستی. مادرم، آفرین بر تو که به من درسی آموختی که پای خود را جای پای یاران حسین‌بن‌علی(ع) گذارم. و چه کشته شوم و چه سالم برگردم، برای تو افتخار بزرگی است./ مجتبی محب‌روز

******************

پدرجان و مادرجان، دنیا ارزش مادی دارد و مادّیات شخصیت نمی‌آورد. همه با هم مهربان باشید و ناراحتی‌ها را دور بریزید./عباسعلی طاهری‌آزاد

******************

حلالیت مرا از نزدیکان بخواهید. به آنها بگویید که زیاد دنباله‌رو مادیات نباشند. من از آنها و شما می‌خواهم که پیرو امام خمینی و امام زمان و پیامبر اسلام باشید و بدانید که پیران، جوانان، زنان و مردان حزب‌اللهی راهی انتخاب کردند و می‌کنند که سعادت دنیا و آخرت را دارد و از هر لحاظ مورد تأیید خدا قرار گرفتند./حسین طاهری

******************

از شما پدر و مادرم می‌خواهم که از خدا بخواهید مرا جزو شهدا و یکی از سربازان امام زمان قبول کند. با اینکه خدا به کسانی که در راه حق کشته می‌شوند وعدة بهشت در آخرت را داده است، اما باز هم از شما پدر و مادرم می‌خواهم که در دعا مرا فراموش نکنید. و این را بگویم که دین و ایمانم را از تربیت صحیح پدر و مادرم دارم و از شما که دو ستارة زندگیم بودید. و خیلی برای من زحمت کشیده‌اید و من قادر به جبران نبوده‌ام، می‌خواهم که هرچه بدی و نافرمانی از من دیده‌اید، مرا ببخشید و از من بگذرید./امیرسعید جوهرچی

******************

انسان یک‌بار بیشتر نمی‌میرد. چه بهتر است این مردن در راه الله باشد. چنین انسانی هرگز خود را تنها و بی‌پناه و سرگردان یا پوچ و بی‌ارزش نمی‌یابد، بلکه بعکس، خود را ذره‌ای بی‌انتها و وابسته به ابدیتی بی‌پایان و جاودانه به عظمتی باشکوه و به کمالی بی‌غایت و بی‌نهایت دوست‌داشتنی می‌یابد و هرگز به نابودی مطلق کشیده نمی‌شود. و حتی مرگ او در حقیقت آغاز دورة جدیدی از حیات است.

مادرجان، حال وقت آن رسیده که رسالت زینب‌وار خود را نشان دهی. مادرجان، گریه نکن، بخند، وحال باش! زیرا در راه هدف مقدسی گام برداشته‌ام و جان باخته‌ام. مادر، به من درسی آموختی که پای خود را جای پای یاران حسین‌بن علی(ع) گذارده‌ام و شهادت من برای تو افتخار است، و من این سعادت را مرهون تو می‌دانم که از هنگامی که حرف زدن و راه رفتن آموختم، توسط تو به هیئت‌های مذهبی راه یافتم و در آنجا بود که حسین(ع) را شناختم./سعید حشمتی‌کلهر

***********************

مادر، تو هم همانند زهرای اطهرباش و فرزندانی چون حسین(ع) پرورش ده که اگر به فیض پرافتخار شهادت رسیدم، فرزند دیگری را برای احقاق حق، به کربلای ایران بفرستی./جمال حسن‌مسطور

******************

مادرجان، تحمل کن دوری و شهادت من را، چون من به سعادت رسیده‌ام. پدرجان، می‌دانم شما هم توان تحمل این شهادت را نداری، ولی خداوند تحمل و صبر می‌دهد و شهادت من آزمایشی است برای شما که خداوند ما را به تمام چیزها، آزمایش می‌کند./بهمن حسینی

******************

من با شهادت عروسی کردم؛ حجله‌مان سنگرم بود، ‌و شیرینی و نُقل‌هایمان باران گلوله و ترکش بود. ای مادر مهربانم، در آخر، من با خون سرخم سند این عروسی را امضا کردم. مادرجان، در میان آتش و دود، باروت و گلوله، عروسیم انجام گرفت. مادر خوبم، ایمان داشته باش که بزودی ثمرة این وصلت خدایی را خواهی دید: فرزند ما آزادی است، آزادی، آزادی، آزادی./علی‌اکبر حماصیان

******************

در شهادت من شکیبا باشید و زیاد بی‌تابی نکنید، که فرزند خود را در راه خدا و دین خدا فدا کرده‌اید، و این خود جزو افتخارات شماست. از شما می‌خواهم که در مراسم من اسرافی نباشد و شما هم بعد از شهادت من عملی را انجام ندهید که در شأن خانوادة شهید نباشد. و با مشکلات و سختی‌ها، چون گذشته، مبارزه کنید و از آن هراس نداشته باشید که خدا با صابرین است./حسین حسن‌زاده

۹۴/۰۷/۱۵
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.