همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

پیام شهید به پدر و مادر 6

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۰ ب.ظ

مواظب اعمال و گفتار و افکارتان باشید. از نعمت‌هایی که خداوند به شما عطا فرموده به نحو احسن استفاده کنید و از دست‌هایتان در انجام اعمال نیکو استفاده کنید. از پاهایتان برای رفتن به جاهای خوب و مقدس استفاده کنید. از چشم‌ها و گوش‌ها و زبانتان در جهت دیدن و شنیدن و گفتن چیزهایی که مورد رضای خداست استفاده کنید. زبانتان را به غیبت و تهمت آلوده نکنید، که این آلودگی، ایمان شما را مثل «خوره» می‌خورد. با هم به نیکویی صحبت کنید و به یکدیگر احترام گذاشته و همدیگر را دوست داشته باشید و خشم و غضب خود را برای دشمنان اسلام قرار دهید و بدانید که اگر غیر از این باشیم، زیان کرده‌ایم. خداوند همة ما را بیامرزد و با لطف و کرمش با ما رفتار کند./حسن خسروی‌پور

******************

گمان نمی‌کنم از این مأموریت، زنده برگردم. من برای انجام وظیفه می‌روم تا در موقع حمله، بسیاری از برادرانم را نجات دهم و به خاطر ملت، به خاطر اسلام، به خاطر پیروزی و به خاطر شهیدان راه خدا و به خاطر مادران شهیدپرور و به خاطر آنچه از نظر بشریت زیباست به این مأموریت می‌روم. مادر، این آخرین نامه و آخرین سخن من است. اگر هزاران بار در این راه کشته شوم، در برابر اسلام، وظیفة خود را ادا نکرده‌ام... این از خودگذشتگی من در راه دین و قرآن و وطن اسلامی دیوانگی نیست، نه، بلکه خود زندگی به من آموخته است که این‌طور باشم. من افتخار می‌کنم که عالی‌“رین وظیفة انسانی خود را در برابر دین و اسلام و نسل آینده انجام می‌دهم. مادر، برای من اشک نریزید و نگذارید هیچ‌کس برای من اشک بریزد. در این مورد گریه جایز نیست. مرا ببخش. روز عاشورا، در کربلای خوزستان، حسین(ع) مشتاقان خود را می‌طلبید و من مشتاق حسین، در روز عاشورا، به کربلای خوزستان می‌روم تا در راه حسین شهید شوم و در آن دنیا، به یاران حسین بپیوندم./رحیم صحرایی‌ملایی

******************

به پدر و مادرم سفارش صبر و تقوا دارم و از آنها، که مدت مدیدی را که در راه تربیت صحیح و اسلامی من مصروف داشته‌اند، تشکر کرده و از خداوند برای آنها طلب‌مغفرت و توفیق و عاقبت به خیری می‌کنم، که اگر نبود آن رزق و روزی و شیر حلال و نفسی مقدس، هرگز فرزند خود را در این راه کشته و غرقه به خون نمی‌دیدید و خدا را از این بابت شکرگذار باشید و مرا هیچ‌گاه از دعای خیرتان محروم نکنید./محمدرضا شیخ‌عظیمی

ای عزیزان، دست از اسلام برندارید و به آن وابسته‌تر گردید که سعادت دنیا و آخرت در این است. نکند سستی نشان دهید. از اینکه مشکلات بر شما روی می‌آورد یا عزیزی را از دست می‌دهید، بدانید که این امتحانی است که خداوند از بندگانش به عمل می‌آورد. سعی کنید در این امتحان پیروز باشید و از آنچه که شما را به راهی جز راه خدا سوق می‌دهد، دوری کنید، و پیشه کنید راه تقوا پیشه‌کنندگان را. از آنچه که خدا، روزی شما کرد، صدقه بدهید، انفاق و احسان کنید. با قلبی پاک نماز به جای آورید و با انجام فرامین مقدس اسلام، خود را به خدا نزدیکتر کنید. در اجرای امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشید. بر کناز بزنید تمام لذایذ دنیوی را و به لذت عبادت خدا، مشتاقتر شوید. در راه انقلاب و اسلام از هیچ کوششی دریغ نکنید و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید که اگر چنین باشد، این بزرگترین ننگ است./محمدرضا کارور

******************

مادر و پدر عزیزم، ان‌شاءالله آن صبر و استقامتی که دارید، خداوند محکمتر کند که خدا صابرین را دوست دارد. مادر و پدرجان، شما خوبی مرا می‌خواهید. خوبی ما در اینجاست. می‌دانم که ناراحتید، اما وقتی استخاره کردم، ماندنم بد بود و رفتنم خوب که معنی استخاره‌ام این بود: «هرکس می‌میرد. چه بهتر است مرگ سعادتمندانه باشد.» امام صادق(ع) می‌فرماید: «احادیث مذهبی و معارف اسلامی را به فرزندانتان یاد دهید، پیش از آنکه مخالفین بر شما، سبقت گیرند و دل‌های عزیزانتان را، با سخنان گمراه کننده آلوده سازند.»/مجتبی عظیمی

******************

پدر و مادرم، شما انقلاب خونین کربلا را شنیده‌اید که حضرت زینب در یک روز عاشق الله را در راه الله داد، تحمل کرد و صبر کرد و به جهانیان فهماند که این مبارزین در راه خدا شهید شدند، چراکه بر حق بوده‌اند. و ما هم پیروی از آنها می‌کنیم. من در جبهه‌های حق، معجزه‌های غیبی خدا را دیده‌ام و دیگر نمی‌توانم از خدا و اسلام و قرآن دل بکنم. پدر و مادرم، من در راه خدا جهاد کرده‌ام و در راه قرآن و اسلام مبارزه می‌کنم، تا آنجا که نفس در بدن دارم و خون در رگ دارم. هرجا که خداوند صلاح بداند، اگر لایقش باشم، به شهادت می‌رسم و جانم را به حسین و نایبش خمینی بزرگ فدا می‌کنم و باید صبر کنید. و صبر کردن در راه خدا یک نوع مبارزه است. و جلوی دشمنان خدا غمگین نشوید. هرچند شهید شدن من برای شما سنگین است ولی به خاطر خدا باید صبر کنید چون مکتب ما اسلام است، سلاح ما ایمان است، هدف ما قرآن است، رهبر ما خمینی است و پیروی از علی‌بن‌الحسین است./گنجعلی علی‌یاری

******************

مادرم، آرامش شما خاری است در چشم دشمنان اسلام. مبادا بگویی پسرم از دستم رفت. نه، من نرفتم. بلکه تازه به مقصود نهایی خویش رسیده‌ام. نگویید دوست داشتم عاقبت بخیرتر از این شود. مادرم، شهادت نهایت عاقبت بخیری است، زیرا امامان ما همگی شهید شدند. آیا عاقبت بخیرتر از ائمة معصومین نیز کسی هست؟ همه بدانید که شهدا در زیر سایة مولای خویش، اباعبدالله الحسین، به سر می‌برند. راستی که چه خوش جلوه‌ای دارد! آیا بهتر از این، نیز می‌شود؟/سیدمجیدرضا عالی‌پیام

******************

پدر و مادر عزیزم، شما را در این دنیا، بیش از هر چیز دیگر دوست می‌دارم و از اینکه پسرتان در راه خدا شهید شد، ناراحت نباشید. به فرزند خود و تمامی نعمات الهی به دیدة امانت الهی بنگرید که باید به صاحب آن، حضرت حق‌تعالی، تحویل دهید. پس در فقدان من صبر پیشه کنید و شکرگذار خدا باشید و بدانید که تمامی این رنج‌ها و عذاب‌ها و فشارها و مصائب و بلاها برای بیمه شدن در برابر رنج موت و عذاب برزخ و فشار قبر و مصیبت قیامت و بلای آتش است. پس خوشا به حال آنان که در این امتحان الهی نلغزیدند و این هدیة خدا را به جان پذیرا شدند و توجه و اتکاشان بر خدا افزون گردید./سیدمحمد عظیمی

******************

پدرم، شما هم مانند مردان بزرگی چون اام استوار باشید و با شهادت من هرگز درنگ به خود راه مدهید و به راه خود ـ که راه امام زمان است و راه نایب اوست ـ ادامه دهید و فرزندانی تربیت کنید که شجاعتشان مانند حضرت علی(ع) شهادتشان مثل سیدالشهدا(ع) باشد./عباس موحّدی

******************

به حرف‌های امام گوش فرا دهید و به دستوراتش عمل کنید که باعث پیروزی شما و حزب‌الله بر تمامی کفار و منافقین است، و همان‌طور که او گفته است، مسجد سنگر است و براستی که سنگری به استقامت سنگر مسجد هرگز ندیده‌ام و کسی نخواهد دید. این بزرگ سنگر را حفظ کنید. در نمازجماعت، که پشت دشمن خارجی و داخلی را می‌شکند، حاضر شوید و مانند مثلی که می‌گویند اگر صد چوب را یکی یکی به دست کسی دهید می‌شکند ولی اگر همان صد چوب را با هم بخواهند بشکنند، نخواهد شکست و دشمن من و ما و شما، از همین اتحاد نیروهای حزب‌الله می‌هراسد. پس، ای جندالله، در سبیل‌الله، برای پیروزی خلق‌الله و در انتظار بقیهالله و با آوای کلام‌الله با هدف لقاءالله و به فرمان روح‌الله، به پا خیزید و درهم کوبید کاخ نظام ظالمان ستمگر و برگیرید سلاح آتشین ایمان به الله و برکوبید راه ننگین منافقین الله را./غلامحسین جعفری‌فرزام

۹۴/۰۷/۱۵
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.