همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

پیام شهید به پدر و مادر 11

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ

 بعد از شهادتم گریه نکنید، بلکه جای گریه کردن ندای «مرگ بر امریکا»، این «ام‌الفساد قرن»، را سر دهید. و در پایان متذکر می‌شوم که امام را فراموش نکنید. برای سلامتی او و تداوم انقلاب امام همیشه دعا کنید و به خانوادة شهدا سرکشی کنید، زیرا آنان احتیاج به محبت و دلداری دارند./امیر هوشنگ اکبری

******************

خود را برای تحمل رنج‌ها و مصیبت‌ها و ناکامی‌ها و ناروایی‌ها آماده سازید و دل قوی دارید که قادر یکتا نگهبان و پشتیبان شماست، و تنها اوست که شما را از شر دشمنان نجات می‌بخشد و عاقبت شما را به خیر می‌گرداند و دشمنان شما را به انواع عذاب‌ها و شکست‌ها دچار می‌گرداند. این مصیبت‌ها و سختی‌ها زودگذر و تمام‌شدنی است، ولی به پاداش این جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها به نعمت‌های ابدی و بی‌پایان خدا می‌رسید و بر سریر کرامت و بزرگواری تکیه خواهید زد./غضنفر آقانوری

******************

پدرم، مگر آرزوی تو این نبود که مرا خوشبخت بیابی؟ بدان که برای من خوشبختی فقط مرگ در جبهة حق است ـ البته اگر مورد قبول خداوند باشد. و تو، مادرم، همیشه آرزویت این بود که من ازدواج کنم. تو نیز بدان که من چند سالی است که ازدواج کرده‌ام، آن هم چه ازدواجی و با چه ثمراتی: ازدواج با مکتب حسین(ع)، ازدواجی که حجله‌اش در جبهه‌ای به بزرگی تمام دنیاست و امروز در جبهه‌های ایران ساخته شده و ازدواجی که ثمره‌اش خون سرخ شهید است./حسین عباسیان

******************

مادر عزیزم، تو یک‌بار سوختی و من بایستی که هر روز هزاران بار بسوزم./مهدی تن‌ساز

******************

این را شما بدانید که یک روز همة ما از این دنیا می‌رویم، و چه بهتر که کارهایمان را طوری انجام دهیم که در راه خدا باشد و برای رضای او باشد که اگر هم کشته شدیم، در آن دنیا از نعمت‌های خدا روزی بخوریم. و به خدا قسم که من تنها آرزویی که داشتم همین بود که اگر خدا راضی باشد، من در راه او شهید بشوم، شاید خون من یک ضربه‌ای باشد به دوستان که به خود آیند و راه هزاران شهید را ادامه دهند./جواد توکلی

******************

پدر و مادر عزیزم، اگر خداوند توفیق شهادت را نصیب من کرد، یک وقت خدای نکرده ناراحت و گریان نشوید، چون ضدانقلاب نهایت سوءاستفاده را می‌کند، بلکه سعی کنید که از شهادتم به نفع اسلام و مسلمین بهره‌برداری کنید. و یک مورد دیگر اینکه کسانی که به اندازة یک دانه خشخاش با انقلاب و دولت مخالفند و در زیر لوای اسلام، ضربه به اسلام می‌زنند نباید در تشییع جنازه و حتی در ختم هم شرکت کنند./رضا ترکمان‌سهرابی

******************

نمازهایتان را با حضور قلب بخوانید و در نمازهای جماعت و نمازجمعه شرکت کنید، و همیشه امام را دعا کنید؛ برای فرج امام زمان(عج) دعا کنید و به سخنان یاوه‌گویان گوش ندهید و پشت جبهه را خالی نگذارید و جبهه را فراموش نکنید./محمدعلی تقی‌زاده

از شما می‌خواهم که اگر از دنیا رفتم و یا اگر لیاقت شهادت در راه خدا را پیدا کردم، ناراحت نباشید و خدا را شکر کنید که در زمانی قرارگرفتیم که چنین لیاقتی پیدا کردیم و بتوانیم دین خدا و نایب امام زمان را یاری بدهیم. ان‌شاءالله که خداوند قبول کند. و این کلام را همیشه و در همه‌حال، در ناراحتی و در شادی، بر زبان رانیم که «خدایا رضایم به رضای تو.» و بدانید که این کلام خیلی بزرگ است. و آن مقدار حرفی که من زدم، در این کلام خلاصه می‌شود: خدایا رضایم به رضای تو. از شما می‌خواهم که بعد از مرگ من سعی کنید که دشمن را شاد نکنید. حالا به هر صورت که خودتان می‌خواهید این کلام را معنی کنید./محسن توحیدی منفرد

******************

مادرم، ممکن است تو جزء مادرانی باشی که حتی پسرشان قبری هم ندارند. پس ناراحت نباشید و نگویید پسرمان قبری ندارد، چون بسیارند کسانی که حتی ماه‌ها و سال‌ه از ا پسرانشان خبری ندارند، ولی شما می‌دانید که پسرتان شهید شده. دعا کنید که از شهیدان باشیم و نه از کسانی که در این دنیا یک پایشان گیر است. مادر و پدر عزیزم، اگر می‌خواهید روزهای پنجشنبه به بهشت‌زهرا بروید، برای عزیزانی گریه کنید که مظلومانه شهید شدند، مانند سروران ما ـ بهشتی‌ها، رجایی‌ها، باهنرها، مدنی‌ها، دستغیب‌ها و دیگر شهیدان عزیز جبهه‌ها./ابتهاج صمیمی خلخالی

********************

و از تو، مادر حزب‌اللهی‌ام، می‌خواهم با شهید شدن فرزندانت، از ایمانت کاسته نشود و مثل شیرزن کربلا حضرت زینب(س) پیام‌آور خون فرزندانت در راه خدا باشی./سیدساجدین سیدموسوی

******************

افتخار کنید که خدا این هدیه را ـ هرچند ناقابل است ـ از شما پذیرفته و بر شما و من منت نهاده که مرا به شرف شهادت رسانیده. از خود کوچکترین ضعفی نشان ندهید و بر تابوتم ـ که تخت دامادی من است ـ نُقل بریزید. لباس مشکی نپوشید و لباس‌هایی را که برای دامادیم قصد داشتید بر تن کنید بپوشید، و از اسراف جلوگیری کنید./علیرضا رسولی

******************

خانوادة عزیزم، من امانتی از جانب خدا پیش شما بودم و بعد از اینکه خبر کشته شدن مرا شنیدید، دو رکعت نماز بخوانید و شکر خدای را به جای آورید و از درگاه خداوند تشکر کنید و اجر و منزلت خود را از میان نبرید و اینبار شما را و همة خانوادة شهدا را به صبر و مقاومت دعوت می‌کنیم، زیرا خدا صابران را دوست دارد./داود دهقانی مهرآورانی

*******************

ای پدر و مادرم، موقعی که خبر شهادت مرا شنیدید، بدانید آن روز یکی از بهترین روزهای زندگی شماست./داریوش علیزاده

******************

پدر و مادر گرامیم، ممکن است وقتی که شما این نوشته‌ها را می‌خوانید، من دیگر نباشم و از این حالت مادی که دارم خارج شده باشم، چون برای یک مسلمان مرگی وجود ندارد و این حالت تحولی بیش نیست. امیدوارم که زیاد بی‌تابی نکنید که این کار از اجر شما می‌کاهد. انسان برای گذراندن امتحان در این جهان آفریده شده است و تمام کارها و مسائل برای امتحان انسان است و فرزنددار شدن هم جزئی از این امتحان است، و فرزند امانتی است پیش شما، از طرف خداوند، که در موقع لزوم آن را باید پس بدهید. وانگهی، این مرحله برای همه است. پس چه خوب است آدمی در راه خدا از این مرحله بگذرد./علی قدرتی

******************

پدر عزیز و گرامی، تو همچون کوه استوار و سرافراز باش و خبر شهادت مرا که شنیدی، غم مخور و برایم گریه مکن. پدر، تو باید افتخار کنی که فرزندت را در راه خدا دادی. پدرجان، من فقط از این ناراحت هستم که چرا فقط یک‌بار آدمی کشته می‌شود و چرا من نمی‌توانم در راه خدا، چندین‌بار کشته شوم؟ مادرم، ای زینب زمان تو همانند زینب رفتار کن. و روحیه‌ات باید چنان قوی باشد که سیل دشمنان را درهم شکنی. و سعی کن گریه نکنی و اجر مرا از بین نبری. من راه خودم را رفتم و به سوی خدا رجعت کردم./علی‌اصغر زارع‌بیدکی

۹۴/۰۷/۱۵
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.