همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

پیام شهید به همسر و فرزند5

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۵ ب.ظ

نباید بگذارید که بعد از شهادت، اسلحة من به زمین بیفتد این اسلحه را باید بدست بگیرید و خونتان را به ریشة درخت عظیم اسلام بریزید و درخت اسلام را بارورتر کنید.

اسلام، به خون ما سربازانش نیاز دارد و این خون بی‌ارزش ماست که می‌تواند اسلام با ارزش را به جهان بشناساند./مختار تولی خانلو

******************

ای همسرم، برای تو تکلیفی سخت قرار داده‌ام که اگر از عهده‌اش برآیی ـ که ان‌شاءالله برخواهی آمد ـ خشنودی خدا و نجات خویش را از عذاب دردناک پروردگار به دست آورده‌ای./بهرام سلیمانی دهنه‌سری

*****************

همسرم حلقة ازدواج مرا به نمازجمعه جهت کمک به جبهه هدیه نما./حسن اسماعیلی

******************

ای همسر عزیز، چندسالی که با هم مشغول زندگی بودیم اگر ناراحتی از بنده دیدید امیدوارم بنده را ببخشید؛ و چند کلمه به شما توصیه می‌کنم: اول اینکه به ندای رهبرمان لبیک گفته و بعد از مرگ من شوهر کنید. از این فریضة الهی که پیامبر(ص) فرموده «ازدواج سنت من است»، سر باز نزنید، و اگر خواستید شوهر نکنید بعد از مرگ من هیچ گریه و زاری نکنید. اگر خواستید گریه کنید به یتیمان امام حسین(ع) و زینب(س) پریشان گریه کنید. آرزو دارم بعد از مرگ من اگر پسرم علاقه داشت درس طلبگی بخواند. دوست دارم پسرم راه پدر را انتخاب نموده و همیشه پیرو خط امام باشد و با دشمنان اسلام در مبارزه باشد. اگر درس طلبگی دوست نداشت مجبورش نمی‌کنم؛ و دخترم همچنین، آن هم باید به طلبه‌ای مبارز مؤمن شوهر کند. البته اختیار کردن دست خودش است./یدالله گلستانی

******************

اگرچه نتوانستم که آرزوی ترا به تحقق بپیوندم، ولی امیدوارم که خداوند به شما صبر عطا فرماید، و بعد از من حتماً ازدواج کنید. امیدوارم که خوشبخت شوید و فکر من نباشید که من امانتی بیش نبودم زیرا این دنیا برای هدف من جای تنگی داشت و هدف من لقاءالله بود و به آن رسیدم./حسین محمدی

******************

همسرم، اگر خواستی زندگی جدیدی اختیار کنی به ثروت و دارا بودن آن شخص نگاه نکن، فقط ایمان آن نفر را بشناس که اگر کسی ایمان به خدا داشته باشد همه چیز دارد، و اگر کسی دنیا و پول و ثروت هم داشته باشد و ایمان به خدا نداشته باشد هیچ چیز ندارد، که در زمان خودمان هم دیدیم مثل خاندان پهلوی که دنیایی ثروت داشتند کجا رفتند./اکبر میرشفیعی

******************

همسرم، اگر من به جهاد اصغر رفتم تو باید جهاداکبر را انجام بدهی و قرآن را زیاد بخوانی. فرزندانم را به تو سپردم که قیم آنها هستی. وظیفة سختی به عهدة توست. تو به عنوان مادر وظیفة تعلیم و تربیت بچه‌هایم را داری. در جامعة اسلامی، بهترین وظیفة مادر ساختن بچه‌های مؤمن است که باید تحویل جامعه بدهی.

حسین‌جان، بابا حالش خوبه، بابا از پیش تو رفت جبهه تا با سرباز صدام بجنگد، بعد خدا گفت تو باید بیایی پیش من، من هم رفتم پیش خدا. خوب حسین، حالا که بزرگ شدی و سالها از «شهادت» من سپری شده بهتر حرف‌های مرا می‌فهمی. تو باید راه شهیدان را ادامه بدهی، مؤمن به قرآن و اسلام و ولایت‌فقیه باش، تحصیل علم را باید سرلوحة خود قرار بدهی، مسجد را خالی نگذار چون مسجد سنگر است و در نمازهای جماعت شرکت کن و تو بدان پدرت به خاطر بقای اسلام تن به «شهادت» داد؛ و اگر نبود مسئلة قرآن و اسلام و امام هرگز خود را فدا نمی‌کردم. حسین‌جان، بدان کسانی که به مادیات زندگی فکر می‌کنند به روز قیامت اعتقادی ندارند و هضم این کار برایشان مشکل است./سیدابراهیم پیشکار

******************

همسرم، بعد از شهادت من شجاع و قوی‌دل باش تا رسالت همسر شهید را که رسالتی بس بزرگ است به نحو شایسته انجام دهی. همسرم، تنها فرزندمان را خوب بزرگ کن و راه پدر را به او بشناسان و اگر دلتنگی می‌کند صابر باش و هدف «شهادت» پدر را برای او بیان کن و به او درس «شهادت» را بیاموز. اکبر را تا آخرین کلاس درس که در جامعه وجود دارد بفرست و او را به گونه‌ای تربیت کن که مفید حال جامعه باشد./اصغر دینبار

******************

من رفتم و تو ماندی با کوله‌باری از مسئولیت، و تو ماندی با مسئولیت دو فرزندم، امیدوارم که فرزندانم را آن‌طوری که می‌خواهم تربیت کنی و مگذاری که آنها احساس کمبود نمایند، و به آنها بفهمانی که هدف پدرشان چه بود و برای چه به میدان پیکار رفته و با دشمنان خدا می‌جنگد./جلیل بنده

******************

خواهرم، از تو می‌خواهم که زینب‌گونه باشی و فزندم مهدی را همچون پاسداری رشید و مبارز جهت هدیه به هم اسمش صاحب‌الزمان(عج) بار آوری./حسین داداش اوغلی اهری

******************

ان‌شاءالله اگر خدا بچه‌ای به ما داد، خیلی خوب از او پرستاری کنی و او را سرباز اسلام و یاور امام بار بیاوری و مایة افتخار تو و شفیع ما در آن دنیا باشد./حجت‌الله محمدی

******************

از امیر عزیزم کاملاً مراقبت کن و او را چون فرزند علی(ع) است دوستدار علی(ع) تربیت کن و به او بیاموز دشمنان قرآن و علی و اولاد علی دشمنان بشرند./سیدمحمد میرکاظمیان

******************

می‌دانید که باید همیشه برای اصلاح جامعه کار بنیادی کرد، و بنیادیترین کار برای شما شغل مادری است؛ شغلی که در ردیف شغل انبیاست و برای انجام این رسالت بزرگ منتظر مباش که اول دیگران شروع کنند تا تو نیز شروع کنی، بلکه هر کسی باید از خود شروع کند./عبدالرضا عبدالرحیمی

******************

همسرم، از تو می‌خواهم که با یاری از خدا، همیشه استوار و صبور و یار و مددکار اسلام و مسلمین باشی. همسرم، فراموش مکن که فرزندی داری و در پی آن مسئولیتی بس بزرگ، باید فرزندمان را طوری تربیت کنی که افتخار اسلام و مسلمین باشد و قلب او مملو از محبت خاندان نبوت گردد و مانند مادرش فاطمه(س) بانویی نمونه گردد./علی جمیلی شبستری

******************

همسرم، فرزندم را چنان تربیت کن که با دشمنان خدا به گرمی گلوله و با دوستان خدا به صمیمیت امام باشد./هرمز زرین خامه

******************

تو ای همسر عزیزم، از شما می‌خواهم که در تربیت فرزندم بکوشید که آینده رسالتی را که بر دوش او خواهد بود به نحو احسن انجام دهد تا بتواند دین خود را نسبت به انقلاب و اسلام ادا کرده باشد، و با جهاد و کوشش خود راه تمامی شهیدان از صدر اسلام تاکنون را، که همة هدفشان یکی بوده است، ادامه دهد./رجبعلی شاکری نذرآبادی

******************

از تو می‌خواهم تا همان‌گونه که همیشه من و دیگران را به بی‌ارزشی مال دنیا تشویق و هدایت می‌کردی، همان‌گونه نیز فرزندانم را بدان راه تشویق و گوشزد کنی و بدانها بفهمانی که هر کارشان و هر کلامشان و هر قدمشان توشه‌ای باشد برا آخرت که این دنیا فانی است و گذرا./سعید گلاب

 

نام فرزندم را اگر پسر بود علی، و اگر دختر بود زینب بگذار و تنها آرزوی من، این است که چنین تربیت بشود که لیاقت خدمتگزاری به ساحت مقدس امام زمان(عج) را داشته باشد./محسن پالیزبان

۹۴/۰۷/۱۵
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.