همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

پیام شهید به همسر و فرزند 6

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ب.ظ

تو باید قبول کنی که رحیم و رحیم و رحیم‌ها باید در راه خدا و مکتب اسلام فدا شوند تا برای نسل‌های آینده این اصالت اسلامی ما محفوظ بماند. و اگر ما خوب فکر کنیم و خودمان را از فکر این دنیای فانی بیرون کنیم و سری به کتاب اسمانی قرآن بزنیم همه چیز برایمان حل می‌شود و متوجه می‌شویم که این دنیا، فقط و فقط برای امتحان ماست. و وای به حال آنها که گول این دو روز عمر را بخورند و روزی متوجه بشوند که غرق شده‌اند و همه چیز را به دنیا فروخته‌اند.

همسرم، از نظر تربیت تنها فرزندم «روح‌الله» کوشش بسیار نمایید و ان‌شاءالله وقتی بزرگ شد از معارشت با دوستان بد بپرهیزد. به او بگویید اگر می‌خواهی روح پدرت از تو راضی شود صددرصد در خط اسلام باش، و ان‌شاءالله بتوانی فردا برای او آبرویی کسب کنی و باعث افتخار من بشوی ان‌شاءالله./رحیم غضنفری

******************

عزیزم، دلم می‌خواست در لحظة مرگ مرا ببینی که با چشمانی باز به دشمن خیره می‌شوم تا او را نابود کنم، گرچه او کوچک است و اصلیش به گفتة امام، امریکاست. ولی کم‌کم نیروهای اصلی را ضعیف می‌کنیم و ریشه‌اش را بزودی قطع خواهیم کرد. عزیزم، می‌خواهم همان‌طور که بارها به تو گفته‌ام، برایم گریه نکنی زیرا گریه کردن ضعف است و دشمن را خوشحال می‌کند و من هم نمی‌خواهم دشمن خوشحال شود، بلکه همیشه از روحیة ما بترسد و در فکرش ما همچون شیری که در گرسنگی به حیوان حمله می‌کند باشیم. عزیزم، جان بی‌ارزش من در راه انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی پرچمش همیشه برافراشته باد تا حضور ولی‌عصر(عج)./غلامعلی رازفر

******************

باید همة فکر تو متوجه مکتب، اسلام، انقلاب، وطن و رسالتی که انقلاب اسلامی برعهدة تو گذاشته است باشد تا خدا از من و تو راضی باشد و الطاف بیکرانش را بیش از پیش شامل حال ما بگرداند./مرضیه غیضیان

******************

همسر عزیزم، از اینکه ترا صبور و مبارز و بردبار می‌بینم لذت می‌برم و راحتی من به همین است، یادت می‌آید که برادری به نقل از قرآن می‌گفت: «إنَّ مَعَ العُسْرِ یُسْرا» یعنی آسانی همراه سختی‌ات و تا مبارزه نکنیم طعم آزادی و برقراری عدل را نخواهیم چشید. از تو می‌خواهم همیشه در خط اسلام که همان خط امام است باشی و اگر برای من احترام قائلی از مبارزه در راه اسلام دست برندار و بچه‌هایمان را در این راه تربیت کن./بهرام اشتهاردی

******************

همسرم، خوب می‌دانم که بعد از من رسالت زینب(س) گونة خود را بخوبی ادا خواهی کرد و فرزندمان را با تربیت صحیح در این راه پرورش خواهی داد و به او خواهی گفت که آرمان پدر چه بود./سیدمرتضی طباطبائی ابراهیمی

******************

تو همسرم، تو هستی که ادامه‌دهندة راه منی، ای که تو زینب‌وار می‌خروشی، پرخروش باش و صبر و استقامت داشته باش که خداوند دوستدار صابران است و بعد از من طبق دستورات مکتب انسان‌ساز اسلام رفتار کن و در خط امام که همان خط انبیاست باش./اصغر بهفر

 

ای همسرم، ای اسطورة مقاومت در برابر مشکلات، ای کسی که زهراگونه سخت ایستاده‌ای، امیدوارم که همچنان مقاوم و راست‌قامت به پیش بروی و سرمشق همة زنان عالم گردی./حجت‌الله نوردی‌نامیله

******************

همسرم، امیدوارم همان‌طوری که آرزوی دیرینة من بود باشی، یعنی الگویت فاطمه(س) باشد و همان رسالت و ایثار را به دوش بکشی و با کشته شدن من در راه خدا و پیوستنم به لقاءالله این رسالت را بیش از پیش و مصمم‌تر و پرتلاش‌تر متقبل و متحمل شوی./حمید بیک‌محمدی

******************

همسرم بداند که وظیفة سنگین زینب‌گونه‌ای بر دوش اوست که اراده‌ای همچون کوه می‌خواهد و عزمی پولادین تا ادامة راه ناتمام ولی روشن مرا بدهد، با دلیلی همچون امام، و همراهی از شهیدان زندة انقلاب./غلامرضا صادق‌زاده

******************

وصیت می‌کنم که بعد از شهادت من هرگاه خواستی گریه کنی به مصایبی که در روز عاشورا بر خاندان گرامی پیامبر(ص) وارد آمد بیفت و یاد زینب(س) در ظهر با نفس اماره‌ات مبارزه کنی و تقوا را پیشه کنی تا همسر پاسدار شهید بمانی و فکرت و کارت و عمل تو «فی سبیل‌الله» باشد. به تو وصیت می‌کنم که از عجب و ریا و غیبت و تهمت و کارهای بیهوده بشدت دوری کنی و تقوا پیشه کنی. باید از شما تشکر کنم که آن‌قدر خالصانه رضایت داشتی که من به جبهه بروم و نیز علاقه داشتید که خودت هم در جبهه باشی ولی معذور بودی، ولی بدان که خداوند اجرت را می‌دهد و خداوند آگاه و تواناست و عمل هر کسی به نیتش است. اگر آرزوی «شهادت» داری بدان که خداوند آرزویت را مستجاب می‌گرداند، ولی بدان که خداوند انسان پیروز می‌خواهد، مسئولیت‌پذیر. اما در آخر، آنها که مسئولیتشان را خوب انجام دادند و در پیشگاه خداوند عبادتشان قبول شد آن وقت شهیدشان می‌کند، چون این‌گونه انسان‌ها باید شاهد و همیشه زندة تاریخ باشند و از خداوند توفیق شهادت در راهش را بر همگان دارم از جمله به شما. همسرم، دوست دارم که بعد از من چون زینب سخن بگویی و بساط یزیدیان زمان را برهم بریزی، و پیام شهیدان را به تام جهانیان برسانی. خلاصه پیام شهیدان این است: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی./محمد غفاری

******************

امیدوارم که فقط برای تأسف عزاداری نکنید، بلکه به دنبال این بروید که برای چه به جبهه رفتم و برای چه شهید شدم. بله، شهید عزادار نمی‌خواهد، پیرو می‌خواهد، آخر «شهادت» که مرگ عادی نیست که به خاطر اینکه کسی جانش را مُفت باخت گریه کند، بلکه آغاز زندگی جاوید است که خوشحالی دارد./مصطفی کاظم‌زاده

******************

تو که از روحیات و اهداف من بخوبی آگاهی، هرکجا می‌رسی، هر وقت موقعیتی گیرت آمد با مردم حرف بزن. بگو شوهرت برای اعتلای کلمة «الله» شهید شد نه چیز دیگر، بگو شوهرت گفته که حماقت است اگر انسان برای کمتر از رضا و لقای خدا بمیرد، حال چه برای خلق باشد و چه چیزهای دیگر. وقتی روح‌الله من بزرگ شد، بگو پدرش کجا رفته، برایش از اولین روزهایی که می‌فهمد توضیح بده؛ قصه بگو، بگو پدرت برای نجات مستضعفین بنا به فرمان خدای مهربان به جبهه رفت، به او بگو پدرت تا آخرین لحظة حیاتت از تو انتظار ادامة راهش را دارد. شیرت را بر او حلال مکن مگر اینکه به راه اسلام و قرآن واقعی برود و خونش در این راه ریخته شود ان‌شاءالله./علیرضا موحدی

******************

همسر مهربانم، از تو می‌خواهم که رسالت رساندن پیام شهید را بر دوش خود بکشی و در راه رساندن ندای اسلام به گوش جهانیان کوشش نمایی./غلامحسین باقری

******************

همسرم، من راه حق را انتخاب کردم و رفتم، و دین خود را نسبت به اسلام ادا کردم، و حال وظیفة شماست دین خود را نسبت به مسئولیت خطیری که دارید ادا کنید و آن زینب‌وار عمل کردن نسبت به انقلاب اسلامی و فرزندانمان می‌باشد که امیدوارم آنچنان تربیتشان کنید که پیرو خدا و اسلام و قرآن تا ظهور حضرت مهدی(عج) از سربازان ایشان باشید./قدمعلی محمدی

۹۴/۰۷/۱۵
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.