همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

انتظار از مسئولین 3

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۷ ب.ظ

بنویس ای قلم و ای دست ناتوان من، از مسئولیت سنگین مردم مسلمان ایران و امت اسلام در این زمان، بنویس از مسئولیت سنگین پاسداری از خون هزاران شهید و معلول انقلاب، بنویس از مسئولیت سنگین پاسداری از خونهای پاکی که برای تداوم انقلاب اسلامیمان ریخته شده، بنویس از مسئولیت پاسداری از خون بنا حق ریخته شده فیلسوف و ایدئولوگ بزرگ اسلام و پاره تن من، استاد شهید مطهریف بنویس از خونهای پاک و بناحق ریخته شده شهدای هفت تیر، بنویس از مسئولیت پاسداری از خون بناحق ریخته شده سید مظلومان شهید مظلوم دکتر بهشتی، بنویس ای قلم از مسئولیت پاسداری از خون پاک و بناحق ریخته شده رئیس جمهور مکتبیمان و نخست‌وزیر فاضل و دانشمندمان، بنویس از مسئولیت سنگین پاسداری از خون شهید محراب، بنویس از مسئولیت پاسداری از خونهای بناحق ریخته شده سردارانمان در جبهه و آن سرداری که سالها در جبهه جنگ جنوب لبنان در کنار شیعیان محروم لبنان با صهیونیسم غاصب جنگید، بنیوس از مسئولیت پاسداری از خونهای شهدای گمنام در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، آن شهدایی که صحنه پیکار گورشان شد ـ شهدای هویزه ـ و از همه مهمتر بنویس این قلم از مسئولیت سنگین امت اسلام در برابر این صحبت اماممان که تمام مقصدمان را مکتبمان خواندند.

 

  ********************

 

شما ای متعهدات و روشنفکران، ما خون خویش را نثار اسلام کردیم تا خون شما رنگی گیرد. ما تاریکی و دشواری را بر خود پذیرفتیم تا راه شما روشن باشد. ما جان خود را چون جرقه‌ای در این فضا قرار دادیم تا آسمان شما مهتابی گردد. و اینک، اگر از این پس تباهی پدید آمد باید بر شما افسوس خورد و اگر ستم کردند باید بر شما گریست. مراقب خود و جامعه خود و تعهد خود باشید، تا حماسه‌تان را از ذهن شما بیرون نکنند و روح قدرتمندتان را ازشما نگیرند. ما پاسداران اسلام، به خاطر اسلام و دفاع از آن زیر تانک و خمپاره رفتیم و توهینها شنیدیم، بی‌حرمتیها دیدیم، در بند خصم افتادیم تا اسلام از بندها آزاد شود. تن به مرگ سپردیم تا اسلام زندگی را از سر گیرد، آخرین رمق خود را در این راه باختیم، موجودی خود را در راه خدا مایه گذاردیم و در هیچ حال یگانگی و وحدت کلمه خود را از دست ندادیم.

 

  ****************

 

سخنی دارم با شما مسئولین مملکت ـ که می‌بایست کشتی حیات اسلامی را در دریای پرطوفان حیله‌ها، مکرها و نفاق‌های شیاطین کوچک و بزرگ به ساحل نجات برسانید ـ اندکی تأمل کنید برگردید و حامیانتان را ببینید و بشناسید و به خود آیید و از پیروی هوای نفس حذر کنید که اگر بر شما غالب نشود ضربه‌ای مهیب بر پیکر جوان جمهوری اسلامیمان خواهد زد و شما را تا ابد به لعن و نفرین امت گرفتار خواهد کرد. به خود آیید وبا درک واقعیت که بخش عظیم رسالت و مسئولیت این انقلاب بر دوش روحانیت مبارز و همگامان این جریان فکری استوار بوده است، و به گفته امام «تضعیف روحانیت تضعیف اسلام است» به گرد این محور خستگی‌ناپذیر جمع گشته و میهن اسلامی را از گردابهای نفاق و دودستگی برهانید.

 

شما ای نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی ایران، که با رأی مردم شهیدپرور روی کار آمدید، خون شهدا ضامن این انقلاب و مجلس است، پس در موقع رای دادن چشمان مادران شهید داده را مقابل خود قرار دهید؛ وظیفه و مسئولیت شما بس دشوار است.

 

  ******************

 

مسئولین محترم ادارات: به هوش باشید که این مقامات و پست و منصبهای دنیوی ماندنی نیست، کما اینکه اگر ماندنی بود به شما نمی‌رسی. هوشیار باشید که جو ادارات به جو غیراسلامی تبدیل نگردد. خدای نخواسته دشمنان اسلام به پشت این میزها که پایگاههای خدمت به مستضعفین است رسوخ نکنند. چشم مستضعفین در انتظار خدمات ارزشمند شماست.

 

  *****************

 

از رؤسای مملکت تقاضا دارم که این دو روز دنیوی را به آخرت ترجیح ندهند و دست در دست هم بدهند و اسلام را رونق بیشتری داده وطن را آباد کنند.

 

  ***************

 

ای دولتمردان ـ که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی بعهده دارید ـ باید به فکر مردم باشید. باید برای مردم زندگی ساده را به هر نحوی که شهید شده تهیه نمایید. انقلاب، انقلاب محرومان است، باید در خدمت مردم باشید و خدمت کنید. باید از غرور و خودپسندی و خودبینی بر حذر باشید تا بتوانید کارهیا مربوط به مسلمین را به نحو احسن انجام دهید.

 

  *******************

 

علم خود را همراه به تقوا و ایمان الهی توام سازید. آینده این مملکت به دست شماست و سعادت و خوشبختی آن بستگی به تلاش شما و همه ما دارد. فردای این مملکت احتیاج به متخصصین متعهد دارد. نکته دیگر اینک انقلاب فرهنگی را از درون خویش آغاز کنیم، استثمارگران و مستکبرین جهان هر وقت نتوانستند انقلابی به وسیله ترور و وحشت و جنگ نابود سازند و به زیر سلطه خویش درآورند، از راه فرهنگ آن جامعه وارد می‌شوند. اکنون همه متوجه این مسئله بزرگ باشید که دشمن دستش از همه جا کوتاه گشته و می‌خواهد فرهنگ اصیل و اسلامی ما را از ما بگیرد. اگر ما به لطف خدا و با هوشیاری شما عزیزان در این جبهه فرهنگی بتوانیم بر دشمن پیروز شویم، مسلماً آن وقت است که دشمن مغلوب ما می‌گردد و دستش از همه جا کوتاه خواهد شد.

 

*******************

 

پیامی دارم برای مسئولین که همیشه خدا را در نظر بگیرید و در جهت منافع مملکت گام بردارید و بدانید تا موقعی ملت پشتیبان شماست که فقط برای رضای خدا کار کنید.

 

  *******************

 

از مسئولین می‌خواهم که در کارهایشان کارشکنی نکنند تا کشوری مستقل داشته باشیم.

 

  **************

 

و شما این مسئولین، همیشه برای رضای خدا گام بردارید و سخنان گهربار امام را فراراهتان قرار دهید و به یاد توده مستضعف مردم باشید، چرا که مملکت مال اینهاست.

 

  ******************

 

در اینجا لازم می‌دانم به برادران مسئول تذکری بدهم و آن این است که بدانید این مسئولیتها همه امانت است، وجمهوری اسلامی ما را امین دانسته و به ما مسئولیت واگذار کرده پس انشاءالله کوشا باشیم که بتوانیم امین در امانت باشیم.

 

ای خواهر و ای برادر مسئول، شما باید با یاری دیگر هموطنان ـ همچون آن ابر باران زایی که بر سرزمین خشک و قحطی‌زده باران رحمت و برکت می‌فرستد ـ بر مغزهای منافق و منحرف از اسلام باران آگاهی بفرستید، چرا که هر فرد متعهد و مسئول در این جامعه ناخدای کشتی است. آیا ناخدای کشتی می‌تواند به هنگام وقوع طوفان سهمگین سکان کشتی را رها سازد و در گوشه‌ای بنشیند و ناظر غرق شدن کشتی باشد؟ هرگز. ناخدا بایستی شجاعانه سکان کشتی را در دست گیرد و آن را از امواج و طوفان بلاخیز نجات دهد. شما ای خواهر و برادر مسئول، باید افراد منحرف و گول خورده را از این بیخبری و جهل نجات دهید و آنان را به واقعیتهایی که در جامعه می‌گذرد آشنا سازید.

 

  *****************

 

ما نمی‌گوییم تمام مسئولین افراد درستی هستند و نمی‌گوییم تمام کارهای مسئولین درست است. نه، اشتباه هم پیدا می‌شود. نباید آن را به حساب اسلام گذاشت. مگر می‌شود تمام مسئولین بدون خطا باشند... البته باید آنها را تذکر داد.

 

  ******************

 

اگر قانون مدونی برای زمین تصویب شود بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود... من، به عنوان قطره‌ای از این دریای بیکران امت اسلامی، خواهان تهیه و تصویب هر چه زودتر این قانون سرنوشت‌ساز ـ که باعث رشد و شکوفایی و خودکفایی اقتصاد ما می‌شود می‌باشم. به امید ایزد بلندمرتبه و همت نمایندگان متعهد مجلس شورای اسلامی.

 

  ************

 

از قول من به دولتمردان ـ اعم از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و تمام وزرا و وکلا و تمام افرادی که به هر نحوی در گردانیدن چرخ عظیم انقلاب کوشا هستند ـ بگویید شما را به خدا مواظب خودتان باشید. شما فقط جسمی نیستید که متعلق به روح خودتان باشید، شما الان به اسلام و ملت مسلمان ایران تعلق دارید، این طور نباشد که رعایت امنیت را نکنید و هر روز ملت ما را در غم و اندوه بزرگی بگذارید. در عمل قاطعیت داشته باشید. از شما می‌خواهم بسیار دقیق باشید که مبادا خدای ناکرده بی‌گناهی گناهکار و یا مجرمی مبرا از گناه شناخته شود. همیشه و در همه حال هوشیار باشید.

 

  *************

 

شما ای مقامات مسئول کشور، از شما به عنوان یک فرد ایرانی تقاضا می کنم ملت ایران را از خود راضی و خشنود نگه دارید. به داد مستضعفین برسید و اگر حق کسی پایمال شود و احساس مسئولیت نکنید و از کار مربوطه خود سرپیچی کنید، همین امت فردای قیامت جلوی شما را خواهند گرفت.

۹۴/۰۷/۱۰
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.