همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

شهید سعید گلاب بخش (محسن چریک)

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ب.ظ

بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـدیقیــن

 

سردار شهید سعید گلاب بخش (محسن چریک(

 

فرمانده عملیات غرب کشور

 

تولد : 1338/1/2 - اصفهان

شهادت : 1359/8/7 - منطقه بازی دراز

آرامگاه : اصفهان - گلستان شهدا


سعید در سال ۱۳۳۸ در شهر اصفهان به دنیا آمد. کودکی هوشمند و  فعال بود. خانواده اش از همان دوران کودکی در تربیت او طبق موازین دینی و اخلاق اسلامی ، از هیچ کوششی کوتاهی نکردند.

او همزمان با تحصیل ،گرایش خاصی به مباحث و مسائل مذهبی پیدا می کند و به مطالعه کتابهای دینی روی می آورد .

 


 سعید هنگام تحصیل در سال سوم راهنمایی ، از آنجا که درگیر مسایل سیاسی شده بود ، یکباره درس و تحصیل را رها می کند و در جستجوی راه مبارزه به خارج از کشور سفر می کند .

 

 او با تهیه گذر نامه جعلی به چند کشور اروپایی و آخرسر به لبنان سفر می کند. در آن جا با شهید " اندرزگو " و " جلال الدین فارسی " آشنا می شود و با گذرانیدن آموزش نظامی ، در مبارزات مردم فلسطین شرکت می جوید .

 

 در اوج گیری انقلاب اسلامی ، وقتی حضرت امام خمینی به پاریس عزیمت می کنند ، سعید هم مشتاقانه خودش را به پاریس می رساند . مدتی در کنار معظم له می ماند و از نزدیک در مبارزات انقلابی شرکت می جوید . هنگام بازگشت امام به ایران به عنوان مسئول حفاظت از هواپیمای حضرت امام ، با هواپیمای دوم به میهن اسلامی وارد می شود .

 


 شهید گلاب بخش با استفاده از تجربیات خود به آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته های انقلاب اسلامی می پردازددر این راستا مدتی مسوول آموزش پادگان " امام علی " ع می گردد . همزمان با شروع غائله کردستان ، برای سرکوبی ضد انقلاب ، به کردستان عزیمت و در همان نخست به عنوان یکی از مسوولان عملیات شرکت می جویداو در آزاد سازی شهر بوکان ، سرکوب ضد انقلاب در گنبد و همچنین مقابله با توطئه های " خلق عرب " در خرمشهر و " حزب منحله خلق مسلمان " در تبریز نقش موثری ایفا می کند .

 

 او به عنوان فرمانده عملیات غرب کشور منصوب می شود . او که در طراحی عملیات چریکی و نفوذی ، مهارت و تجربه بالایی داشت ، بارها ضربات مهلکی بر پیکره دشمن وارد می کند و بدین طریق رعب و وحشت در دل آنها می افکند .از طرف دیگر به سرعت شهرت و شجاعت او در منطقه می پیچد و در آن منطقه به " محسن چریک " معروف می شود .

 



 شهید گلاب بخش ، در روز هفتم آبان ماه ۱۳۵۹ ، عملیات بسیار مهم و سرنوشت سازی را طراحی و اجرا می کند و همراه نیروهای تحت امر خود ، با یک حمله سریع و برق آسا به نیروهای دشمن یورش می برد .  شهید سعید گلاب بخش ، معروف به " محسن چریک " سر انجام در روز هفتم آبان ماه ۱۳۵۹ پس از مبارزه سخت همراه چهل تن از دوستانش ، بر اثر آتش پر حجم دشمن در ارتفاعات " افشار آباد " به فیض عظمای شهادت نایل گردید.

 

شادی ارواح طیبه شهدا به خصوص سردار شهید سعید گلاب بخش  )محسن چریکصلوات

 

الـلَّـهــُمَّ صــَلِّ عَـلَـى مُـحَمَــّـدٍ و  آلِ مُـحَـمــَّدٍ و عَـجِّـلْ فَرَجَــهم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.