همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

نیایش شهید 7

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱ ق.ظ

خدایا، کمکم کن تا آن‌طوری که تو می‌خواهی باشم. خدایا؛ گناه بسیار کرده‌ام؛ مستحق عذابم، عذابی دردناک. ولی، خدا، به تو امیدوارم. خدایا! تو توبه‌پذیری، تو بخشنده‌ای. می‌دانم. می‌توانم با کمک تو و توسل به انبیایت، خشنودی تو را به دست آورم. خدایا، از گناهم درگذر و کمک کن دگربار گناهی نکنم. خدایا، کمکم کن تا گناهانم را با کارهای نیک جبران کنم. خدایا، عبادت‌های ناقابلم را بپذیر؛ و اگر نپذیری، خدایا، من بدبختم بیچاره‌ام. خدایا، کمکم کن تا خالص برای تو باشم. خدایا، کمکم کن تا شکر تو را به جای آرم. خدایا، کمکم کن تا راه شهیدان، راه مولایم، حسین‌بن‌علی(ع)، را بپیمایم./محمد دهقان‌دهنوی

******************

خداوندا، به عزت و شوکت و قدرتت، که درهم شکنندة دشمنان دینت و انقلاب اسلامیمان است، و به خون مظلومین تو را سوگند می‌دهم که مرا در این آزمایش مقدس، که براستی تعالی انسانها در آن نهفته است، سربلند گردانی./داور دانش‌کهن

******************

الهی، یا قدوس، یا ارحم‌الراحمین، من ذلیلم. من کوچکم. به عظمت خودت توانایی‌ام ده. با نور خودت آشنایم کن. قطعه قطعة بدن پردردم عاشق اسلام و عاشق شهادت است. خدایا، نگذار چشم بسته از این دنیا بروم./ابوالفضل رازقانی

******************

خداوندا، ما را در راهمان ثابت‌قدم بدار. خداوندا، خودت شاهدی که من برای ادای تکلیفی که بر گردنم نهاده‌ای حرکت کردم. اگر در این حرکت لغزشی در کارم و یا در اخلاصم ذره‌ای اختلال بود، به فضل و کرم خودت از آن درگذر و ما را بیامرز./محمود رفیعی میاندشتی

******************

به مردم ما وحدت و در صحنه بودن، به امام ما کمک و همیشه پیروزی، به یاران امام ما صداقت و اخلاص، به علمای ما تفکر و تدبر، به شهدای ما علو درجات، به نویسندگان ما تعهد و مسئولیت و به تمام ما اسلام عطا بفرما./احمد دادستان

******************

معبودا، می‌نگرم قلب سیاه دشمنان را، می‌نگرم قلب شفاف امام را؛ آنگاه می‌گویم از ژرفای وجودم که «ای رحمان و ای کریم، نگهدارش!» خدایا، وجود مرا برای لقای خودت و رساندن عاشق به معشوق آماده ساز، که من این را فقط در لقای تو یافتم و به تمامی محتوا، آن را در شهادت در راه تو دیدم. بارالها، مرا به سوی خود ببر که همة عاشقان تو به سوی تو خواهند آمد، آمدنی که در آن شناخت و انتخاب است، آمدنی که عاقبت عاشقان هم بدانجا خواهد بود. لذا می‌گویم: «ای مهربان، ببر مرا که من نیز عاشق تو هستم.» خدا، از چه بگویم؟ آیا بجز در دل چیز دیگری هم دارم؟ از بزرگی گناهم یا از پهنای بخشش و کرم تو، از کمی طاعتم یا از فراوانی معصیتم، از سیاهی قلبم یا از غالب بودن نفسم، از چه بگویم؟ و در اینجاست که دست نیاز به سوی تو بلند می‌کنم و از اعماق وجودم می‌گویم که «ای بخشندة مهربان، کرمی در حق من کن و نیز مرا ببخش و مرا در صف عاشقانت قرار بده!» دوستان و رفقا و برادران مرا و آنانی را که مخلص درگاه تو هستند همچنان در صراط خودت حفظ بفرما!... و عاقبت این نهضت اسلامی را ظهور مهدی(عج) قرار ده. بارالها، وحدت را بین مسلمین آنچنان محکم گردان که هیچ صاعقه‌ای نتواند در آن مؤثر افتد./احمد دادستان

******************

خدایا، تو گواه باش که اگر در کربلا نبودیم تا رهبر آزادگان و سرور شهیدان حضرت حسین(ع) را یاری کنیم، اینک به تو، ای رهبرمان، لبیک گفته و برای دفاع از اسلامی که خون امام حسین(ع) باعث تداوم آن شده است راهی جبهه‌های جنگ شده و امیدوارم که رحمت خداوند شامل حالم شود./سیدمصطفی ذبیح‌نیا مقدم

******************

شکر و سپاس بی‌حد و پایان تو را که در ابتدای خلقت اراده‌ات به مسلمان شدن ما تعلق گرفت و آنگاه گل ما را از باقیماندة گل ائمة طاهرینمان سرشتی و ما را به شرف شیعه بودن عزت دنیا و عقبی بخشیدی، سپس زندگانی ما را در مرحله‌ای از زمان قرار دادی که در آن الطاف و نعم و فیض بیکران خود را همچون قطرات خارج از شمارش باران بر سر و روی جان ما جاری ساختی و بلوغ ما را در زمان بروز انقلاب اسلامی قرار دادی و چشمان و قلب ما را به جمال نورانی اماممان منور ساختی و ان‌شاءالله ما را از یاری‌کنندگان دینت قرار دادی./حمیدرضا محتشمی‌فرد

******************

ای کریم، ای رحیم، ای معبود، ای خالق من، امید من به رحمت توست. از تو می‌خواهم رحمتت را بر من ارزانی بداری. خدایا، تو را شکر می‌کنم که مرا از ضلالت درآوردی و راه حق از باطل و نور از ظلمت را بر من نمایان گردانیدی تا بتوانم راه رسولت را سرمشق خود قرار بدهم. خدایا، تو را شکر می‌کنم که زندگی بی‌ارزش مرا در زمان امام عزیز قرار دادی تا بتوانم با استفاده از رهنمودهای انسان‌سازش حداقل خودم را مقداری به تو نزدیک کنم./ایرج رضایی

******************

خدایا، اگر می‌دانی که عاشقت شده‌ام، مرا به سوی خود فرا خوان، و الا مرا رشد بده و توفیق تکامل الی الله نصیبم کن تا لایق شهادت شوم./مجتبی رسول‌زاده

******************

پروردگارا از آن پس که ما را رهبری فرمودی، دلمان را به باطل مگردان و از جانب خود ما را رحمت عطا بفرما، که تو بخششگری... خدایا، من گناه کرده‌ام اما توبه کرده‌ام و از کردار گذشته‌ام پشیمانم. الهی، اگر ستارالعیوب نبودی، من از رسوایی چه می‌کردم؟ خدایا، به من اجازه بده در جوارت قربانی شوم./مجید ارجمندی

  ****************** 

یا رب، می‌دانی که منتظر بودم، منتظر وصال تو و جدا شدن از این عال خاکی و از این زندان فریبنده. ای خدا، چون شهیدم کردی. شهید واقعی قرارم ده./داود اکبرپور

  ****************** 

خدایا، آرزو دارم که وقت شهادتم حسین‌بن‌علی(ع) دستم را بگیرد و در وقت شهادت با امام زمان(عج) دیدار کنم./حسن دالانداری کوهعلی

بارالها، تو خود گواه باش که این حقیر هدفی جز تو و رسیدن به لقایت و راهی جز ادامه دادن راه ائمة الهی و شهدا ندارد. بار پروردگارا، خداوندا، معبودا، از تو می‌خواهم خانم بی‌بی فاطمة زهرا(س) را در آن دنیا شفیع من قرار دهی و مرا جزء خادمین حسین(ع) قرار دهی. آری، آن مولایی که انسان را برای عبادت خلق کرد برای اثبات این عبات آزمایش‌ها پیش پایش نهاد، آزمایش فرزند، شرکت در جهاد و آزمایش مادر و پدر و صبر در فراق فرزند./بهزاد حداد ماهینی

  ****************** 

خدایا، دوست دارم که اگر شهید شدم بی‌سر باشم که در مقابل امام حسین(ع) روسفید باشم... خدایا، بر من رحم کن. مرا در راه خودت شهید کن، چراکه در این زمان مردن عادی بس خجالت دارد... خدایا، همیشه خواسته‌ام که شهید بشوم این آرزو را برایم برآورده کن./سلطانعلی دمیرچلی

  ****************** 

خدایا، پاکی را ر زلال اشک‌هایم، که در مظلومیت سرخ شهیدان جاری گشت، چشیدم؛ و شهادت را، به عنوان یگانه طریق رهایی از اسارت‌های بی‌حصار، برگزیدم. خدایا، سفرم را از آگاهی شروع کردم... خدایا، اگر قرار است زندگی و حیاتم راگاه شیطان شود، مرگ باعزت، را نصیبم بفرما؛ و اگر مشیت تو بر آن‌ات که حیاتم به اطاعت و بندگی خالصانه‌ات توأم شود، عمری به بلندای افتابم عنایت فرما./علیرضا حمزه‌لو

  ****************** 

آری، آنگاه که انسان عاشق می‌شود، آنگاه که پای عشق به میان می‌آید، با سوختن و نا شدن پا به عرصة میدان می‌نهد و عاشق خود را فدای معبود می‌کند. آری، از وقتی که پا به وادی عشق برای وصال تو گذاردم، عشق مرا به پیمودن کوی معشوق وامی‌داشت و در مقابل آن، عقل مرا از خطرات راه نهی می‌کرد. عشق گل‌های پرطراوت بوستان وصال را در مقابل دیدگانم جلوه‌گر می‌ساخت و در مقابل آن عقل خارهای خون‌ریز را در جوار گل‌ها گوشزد می‌کرد. عقل برایم می‌گفت من سبب کمالاتم، ولی عشق می‌گفت من دربند خیالات نیستم./علی توکلی

  ****************** 

خداوندا، از جان، مال، و خون خود در راه تو و در راه اسلام تو و در راه فرستادة تو و در راه نایب امام زمان(عج) تو، امام خمینی، رهبرکبیر انقلاب، و مردم انقلابی واقعی می‌گذرم تا جهانی با عدل اسلامی و حکومت اسلامی در کنار قرآن و در پناه تو داشته باشیم./جمال تاجیک

  ****************** 

خداوندا، به ما درس تقوا و پرهیز بیاموز و ما را متین و عبادتمان را از فساد و ریا و خودپسندی به دور دار و بگذار که جز به خاطر تو ننشینم و برنخیزیم./حسین خوبرو

  ****************** 

خدایا، مرا نیز از همان کسانی قرار دهد که سعات یافتن تو را داشتند. خدایا، از دنیا رو برگردانده، به سوی تو می‌آیم؛ به سوی تو می‌آیم تا مرا نیز در صف مردان حق قرار دهی... آمده‌ام تا قلبم را صاف و پراز مهر و محبت تو کنم؛ آمده‌ام تو را ببینم. در دنیا که مثمرثمر نبوده‌ام، امیدوارم با رفتنم ثمری برای اسلام داشته باشم./مهدی خسرونژاد  

  ****************** 

ای پروردگار. ای بخشایشگر، تو خود می‌دانی که اشتیاقم برای رسیدن به تو چه مقدار هست، و چه مرا از همه چیز جدا و به سویت راهنما می‌شود./علیرضا حاجی حسین‌بنکدار

  ****************** 

خدایا، توفیق رفتن به جبهه را نصیبم کردی؛ توفیق شهادت را هم ـ اگر لیاقت دارم ـ نصیبم کن. الهی، پروردگارا، مرا یاری کن تا در همین راه بمیرم و در زمرة شهیدان راه خودت قرارگیرم. خدایا، نمی‌دانم با چه زبانی تو را شکر گویم و نمی‌توانم آنچه در درونم می‌گذرد به زبان بیاورم... خدایا، تو شاهدی که من فقط به خاطر تو، نه به خاطر بهشت، بلکه به خاطر عشق به تو و به بزرگی و رحم و بخشش تو این راه را انتخاب کرده‌ام و قدم برمی‌دارم و امیدوارم که مرا نصرت بخشی و پیروز کنی./محمد خلیلی

  ****************** 

پروردگارا، خود می‌دانی که این بنده‌ات اگرچه گنه‌کار و روسیاه است، همیشه آرزو داشته که از جمله بنده‌های شایستة تو باشد... خدایا، از آن زمانی که معنی شهادت را یافتم آرزویم این بود که مرگم شهادت در راه تو باشد، راکه «أکرم الموت القتل فی سبیل‌الله»، و دعایم در نماز این بود که «اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک.» حال از تو می‌خواهم، ای عزیز، ای مهربان، مرا به این آرزویم برسانی و لیاقتی به من بدهی که بتوانم انتخاب شوم و تو را در حالتی ملاقات کنم که جدم حسین(ع) ملاقات کرده، یعنی با بدنی خون‌آلود و جسمی تکه‌تکه شده در راه احیای دین تو، تا فردای قیامت امیدی باشد که به شفاعت ائمة اطهار(ع) برسم ـ ان‌شاءالله./سیدمحمداسماعیل حیدری

******************

ای خدا، اگر مرا به جرمم مؤاخذه کنی، تو را به عفوت مؤاخذه می‌کنم؛ و اگر مرا به گناهانم بازخواست کنی، تو را به مغفرتت بازخواست می‌کنم؛ و اگر مرا به آتش دوزخ بری، اهل آتش را آگاه خواهم کرد که من تو را دوست می‌داشتم... ای خدا، چگونه از درگاه لطفت محروم برگردم در صورتی که به جود و احسان تو حس‌ظن بسیار داشتم که به حالم ترحم کرده از اهل نجاتم می‌گردانی؟... خدایا، من چند سال است آرزوی شهادت و چنین مقامی را از درگاهت طلب می‌کردم و از این که این آرزوی مرا در این برهه از زمان و در امروز به این حقیر عطا کردی، در لحظه‌های آخر عمر سجدة شکر می‌کنم و امیدوارم که همین‌طور هم با سجده در روز رستاخیز سر از خاک درآورم./محسن حسینی کاشانی

******************

خدایا، گواه باش که با دستی و کوله‌باری خالی دارم به سوی تو می‌آیم. خدایا، در کوله‌بار من بجز عشق خودت، پیامبرت و حسینت و ائمة معصومینت چیزی نیست. خدایا، مرا به لطف خودت میهمان خود کن... خدایا، شکرت می‌گویم که مرا در مسیر دم جان بخش امام قرار دادی... خدایا، شکرت می‌گویم که جهاد را نصیبم ساختی که با دشمنانت ستیز کنم. خدایا، حال که مرا در این مسیر قرار دادی، مرا با شتاب هرچه بیشتر به انتهای این مسیر ـ که شهادت در راهت است ـ برسان./صفرعلی حاجوی

******************

خداوندا، عظمتت را به ما بشناسان تا جاهل نمیریم ان‌شاءالله./محسن حبیب‌زادگان

******************

الهی، می‌دانم اگر با عدل خود با من رفتار کنی، هرگز نخواهم توانست آن را تحمل کنم. معبودا، این عبد ضعیفت می‌داند به خود ظلم کرده، اما باز هم ناامید نگشته./امیرحسین حیدری‌جوزم

******************

خدایا، به من توفیق خدمت در راه خودت عطا بفرما. خدایا، بارالها مرا یک لحظه به خود وامگذار./عباس ذوالفقاری

خدایا، بارالها، در حالی که همه چیز حکایت از مقابلة کفر با ایمان داشت آمدم... خدایا، قدم‌هایم را استوار و خلوصم را کامل فرما. بارالها، مرا بپذیر و در جوار خود جای ده و نعمت نظر به وجه خودت و مصاحبت رسولت(ص) و ائمة اطهار(ع) و مقربین را عطایم کن... خدایا، مفسدین این امت را اصلاح بفرما و بینش و هوشیاری مقابله با هر حرکتی را که این نظام را به سوی انحراف از اسلام برد به آنها عطا فرما. خدایا، امام، این محور خیمة اسلام را، این نور چشم خانواده‌های شهدا را حفظ کن./غلامرضا حنّانی

******************

پروردگارا، کریما، رحیما، داورا، ای محبوب محبان، ای معشوق عاشقان، یا غیاث‌المستغیثین، ای پناه بی‌پناهان، ای درمان دردمندان، ای سرمایة مستمندان، ای نجات‌دهندة گمراهان، ای نوای بینوایان، ای نیاز نیازمندان، ای امید امیدواران، کدام جستجوگر به جستجویت برخاست و تو را نیافت و کدام عاشق دلباخته به درگاه لطفت آمد و به وصال تو نرسید؟ آنان که در این دریای پرخروش حیات به جستجویت برخاستند تو را یافتند، و آنان که به عشق دیدارت با پای دل به سویت آمدند با دیدة جان به دیدارت نایل شدند./محسن حبیبیان

******************

خدای من، شاهد باش و یک آن ما را به حال خودمان وامگذار که از حقیقت دور افتیم./قاسم خاوه‌ای

******************

خدایا، من بیش از بارها به مکان مقدس جبهه، که از هر نقطه‌ای به تو نزدیکتر است، قدم نهادم. تو گویی آمدنم مخلصانه نبود که مرا قبول نکردی. خدایا، سوگند به نام اعظم و پرشکوهت که این‌بار خالصانه رو به سوی تو کردم؛ مرا بپذیر. خدایا، این بار چنان به خاک ذلت می‌افتم که قبولم کنی. معبودا، می‌دنم که مرا دوست داشتی و با وجود اینکه بارها توبه شکستم باز مرا پذیرفتی و به من لطف نمودی که بار دگر به این مکان روی آورم. بارالها، تو را به سالار شهیدان قسم که مرا بپذیر که دیگر طاقت دوری ندارم./احمد خانبان قزوینی

******************

خدایا، بعد از هدایت، قلب ما را ملغزان و مارا از لغزش و گناه مصون‌دار تا قبض عظمای شهادت نصیبمان گردد به موقع رفتن، تا بلکه خون سرخمان سیاهی‌های قلبمان را بشوید و پاک گرداند./سیدرضا حسینی

******************

خدایا، تو شاهد باش که ما قدم برای رضای تو برداشته‌ایم و بدون تو ما فنا شدنی هستیم، همان‌طور که بارها در صحنة پیکار ثابت شد و برای ما عمیقاً روشن است. خدایا، ای کاش می‌توانستم در راه تو هزارها بار بمیرم و زنده شوم و جانم را فدای تو سازم. چه بگویم؟ که تو از دل‌های ما خبر داری و می‌دانی در درون ما چه می‌گذرد./حسن رئوفی

******************

خدایا، تو خود آگاهی که آنچه از ناحیة ما صورت گرفت رقابت در کسب قدرت یا خواهش فزون‌طلبی نبود، بلکه برای این بود که سنن تو را، که نشانه‌های راه تواند، بازگردانیم و اصلاح آشکار و چشمگیر در شهرهای تو به عمل آوریم که بندگان مظلوم و محرومت امان یابند و مقررات به زمین ماندة تو از نو برداشته شوند./وحید حیدری

******************

ای خدای مهربان، سلام. این بندة روسیاهت را بپذیر. ای معبود من که نور عشق و ایمان را در دل‌هامان روشن کردی، زبانم از این همه نعمت‌هایت و الطافت عاجز است./علی‌اکبر حماصیان

******************

بارالها، شکر که نور ایمانت را در قلب سیاه و تاریک این بندة گناهکار روشن کردی و راه حق و حقیقت را ـ که همان راه خودت است ـ به من نشان دادی و مرا از راه‌های ضلالت و گمراهی دور کردی و سرانجام نیز سعادت آن را نصیب من کردی که به لقای تو بپیوندم./فرید خمسه حسن‌زاده

******************

خدای من، تو را به عزیزترین‌هایت که روی این زمین پا گذاشتند، به حسن و حسین(ع) که سید جوانان اهل بهشتند، شهادت خالصانه در راهت را نصیب من حقیر بگردان./حسین خدائی

******************

خدایا، تو را سپاس می‌گویم که دین مرا اسلام و رهبرانم را پیامبر بزرگت و ائمة معصومین قرار دادی؛ کتاب قرآن را برای هدایتم برگزیدی؛ از همه بالاتر مرا به بندگی خود قبول کردی و اجازه دادی که بگویم «یارب!» و از این بالاتر افتخار برای بنده‌ای ناچیز و ضعیف و حقیر چه می‌تواند باشد که با معبود عظیم و اعلی خود راز و نیاز کند و همة کارهایش را به او سپارد و تنها از او کمک بگیرد؟/بابک حمیم

******************

خدایا، تو شاهد باش که اینان چه بر سر انسانیت و شرافت و پاکی درمی‌آورند. خدایا، تو شاهد هستی که تا زمانی که ایران و ملت ایران در فساد و آلودگی غوطه می‌خورد، از شرّ شرق و غرب در امان بود؛ اما اینک که ملت و جوانان در پی تو هستند و مقصد و آمالشان تو هستی، قلب‌هایشان حرم دوستی تو گشته است؛ چگونه گرگان چنگ و دندان نشان می‌دهند!/هدایت حسینی

******************

خدایا، خود گفتی «إن تنصرواالله ینصرکم.» پس ببین چگونه دشمنان اسلام بر بندگانت حمله آوردند و در مقابل این عاشقان درگاهت برای یاری دینت به پا خواسته‌اند. پروردگارا، یاریشان کن، همان‌گونه که تابه‌حال یاری کرده‌ای و دعایشان را ـ که «خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی(عج)، خمینی را نگهدار» است ـ مستجاب فرما. و بر پدر و مادرم رحمت فرست که ابراهیم‌وار اسماعیلشان را در راه تو به قربانگاه عشق فرستادند و در این راه به خود شک راه ندادند./سیدمحمد حسینی

******************

از خدا می‌خواهم که مرا ببخشد که نتوانستم آن‌طور که باید و شاید دین خود را در مقابل او و اسلام و مسلمین ادا کنم و غفلت کردم. از خدا می‌خواهم که با رحمتش با ما معامله کند، نه با عدالتش، چه در این صورت اهل دوزخ خواهم بود./منوچهر حیدری

پروردگارا ما چون صدای منادی که خلق را به ایمان می‌خواند شنیدیم، اجابت کردیم و ایمان آوردیم. پروردگارا از گناهان ما درگذر و کردار زشت ما را بپوشان و هنگام جان سپردن، ما را با نیکان محشور گردان. پروردگارا، ما را از آنچه به رسولان خود وعده داده‌ای نصیب فرما و محروم مگردان، که وعدة تو هرگز تخلف نخواهد کرد./سیداحمد حاج سیدعلیا

******************

بار پروردگارا، مرگ مرا شهادت در راه خودت قرار بده، و نمازم را مورد قبول درگاهت، و روزه‌ام را مورد پذیرش خودت قرار بده، چراکه هرچه خوبی است همه از آن توست که از ما سر می‌زند و هرچه بدی و نافرمانی است از ماست، و ما همه به گناه خود اعتراف داریم. و چیزی در دست نداریم که شفیع خود قرار دهیم در پیشگاهت جز رسول اکرم(ص) و ائمة معصومین. پروردگارا، عشق به دیدارت را به دل همة مؤمنین افکن و ما را پیروان صدیق پیامبرت و ائمة معصومین(ع) قرار بده. بار پروردگارا، حال که به مؤمنان عزت و به کافران ذلت و خواری دادی، هرگز ما را لحظه‌ای به خودمان وامگذار و نعمات بیکران خودت را هرگز از ما مگیر و مارا شکرگزار نعمت‌های بیکران خودت قرار بده./احمد حاجی‌سلطانی

******************

به نام او که از اویم، به نام او که زنده به اویم، زندگیمان به خاطر اوست، بودنم از اوست، رفتنم به اوست، یارم اوست، جانم اوست، معشوقم اوست، مقصودم اوست، مرادم اوست، امیدم اوست، احساسش می‌کنم با قلبم، با ذره ذرة وجودم و با تمام سلول‌هایم احساسش می‌کنم اما بیانش نتوانم کرد. ای همه چیزم، به یادت هستم؛ به یادم باش که بی‌تو هیچ و پوچ خواهم بود./سیدداود دهشکارگونه فراهانی

******************

خداوندا، به ما توفیق آن را بده که چیزی که به زبان می‌گوییم در عمل آن را انجام بدهیم. خداوندا، به بندة حقیرت کمک فرما که هواهای نفسانی را از خودش دور کند و آنچه را که رضای توست عمل کند. خداوندا، آرزوی تمام رزمندگان این است که ان‌شاءالله روزی برسد که تمام استکبار و استعمار و تمام بدبختی‌هایی که به جهت دوری از قرآن تو دامنگیر این ملت‌های رنجدیده و ستم‌کشیده شده است جایش را به اسلام عزیز و اجرای دقیق قانون قرآن مجید بدهد و در یک مجموعة خدایی با هم زندگی کنند./اکبر حاجی‌پور

******************

خدایا، به تو پناه می‌آورم از نفسی که سیر نمی‌شود، و از دانشی که سود نمی‌دهد، از نمازی که بالا نمی‌رود و از دعایی که به اجابت نمی‌رسد./جواد حیدری‌فرد

******************

بارخدایا، راضیم که بدنم در راهت قطعه قطعه شود، زیرا این‌گونه مردن برایم شیرین است. من در اینجا {جبهه} درس‌هایی آموختم که هرگز در طی مدت تحصیل نیاموخته بودم. بارالها، تو خود فرموده‌ای بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را. بار خدایا، دوست دارم که مانند حسین(ع) با لبانی تشنه جان سپارم و در شب اول قبر با حسین و اهل بیتش مأنوس باشم... بار خدایا، از تو می‌خواهم که نور ایمانت را در دل من و دیگر همرزمانم منور گردانی، که اگر نور ایمانت در دلم باشد دیگر مرگ برایم معنایی ندارد. وقتی انسان لحظه‌ای با خدای خود خلوت می‌کنم، آن‌قدر شیرین است که نمی‌توان آن را روی کاغذ آورد، تا چه رسد که نزد خدای خود عروج کند. خدایا، تو خود می‌دانی که الآن که لباس رزم پوشیده‌ام و می‌خواهم در راه تو به ستیز با دشمنان دین اسلام بروم، چه شور و شوقی دارم... بارالها، تو خود می‌دانی که من این راه را آگاهانه انتخاب کردم و تنها برای رضای تو بوده و بس./رضا حق‌پرست

******************

بارالها، دیگر راهی در پیش ندارم که آن را درنوردم. تنها باید گامی بردارم و پیشانی بر آستان کبریاییت بگذارم. این گام همان سر از خاک برداشتن و قصد دیدار تو کردن است. راستی که شهادت در راه خدا و پر کشیدن به سوی او چه زیباست! چه زیباست آزاد شدن از قفس دنیا و عاشقانه به دیدار لقاءالله رفتن! و این سعادتی است که نصیب هرکس نمی‌شود./کاظم حیدری حبیبی

۹۴/۰۷/۲۰
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.