همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

نیایش شهید 6

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

ای خدا، ای رحمان، ای رحیم، ای محبوب و معبود، من تو را آنچنان که هستی و آنگونه که سزاوار آنی ستایش می‌کنم. تو را شکر می‌کنم تا نیک‌بخت شوم و با شهیدانی که در راه رضا و خشنودی تو در نیستی را کوفتند تا هست شوند همخانه و همنشین شوم./رضا خوانبخت

******************

خدایا، تو را شکر می‌گویم. خدایا، تو آن‌قدر باشکوه و بزرگ هستی که عقل من و احساس من و دل من از درک تو عاجز است. یا رحیم و یا رحمان، یا کریم و یا ستار، یا نورالسموات و الارض، ای مولای من، دلم شکسته است و روحم افسرده و قلبم تاریک. خدایا، در این جهان جز تو دلبستگی ندارم. خدایا، رحم کن بر این پیکر ضعیف من! خدایا، انسان طالب نور است؛ پس تو قلب ما را روشن دار. خدایا ما را هدایت کن تا غرورمان را خرد کنیم، تا از سستی بیرون آییم. خدایا. روح ما را از دست این جسم سنگین ـ که سخت ما را پاگیر این جهان فانی کرده است ـ رهایی ده تا با پروازی در آسمان رحمتت اوج گیریم و به ملکوت تو بپیوندیم. خدایا، رحمت فرست بر بندگان صالحت./سعید جهانیان

******************

اینک که به من چنین لیاقتی دادی که در راهت قدم بردارم، پس مرا استوار و ثابت‌قدم بدار و در این آخرین لحظات و آخرین ساعات عمرم توبة مرا بپذیر و مرا به حال خود رها نکن./امیر پشنگ‌پور

******************

بارالها، زیاد در تلاش بوده‌ام تا در مسیر تو باشم و برای تو بنده‌ای مخلص باشم. هرچند که لطف تو شامل حالم بوده، شرمنده و سرافکنده‌ام و امید بخشش دارم... قرار بده مرا از سپاهت، که براستی سپاه تو پیروز است؛ و قرار بده مرا از حزب خودت، زیرا که حزب تو از رستگارانند./علی‌اکبر پوران حاجی شربیانی

******************

من هیچ شاخة سبزی ندارم تا با خود به سرای دیگر ببرم، اما امید دارم که این شاخه‌های خشک شده در این لحظات پرثمر و پرنعمت جان بگیرند و سبز شوند./مجید پورکرمان

******************

خدایا، تو می‌بینی که چگونه به خاک و خونمان می‌کشند به خاطر اینکه می‌خواهیم سلطة شوم آنان را نپذیریم، خدایا می‌بینی که رگ‌های اسلام چگونه بارور می‌شوند با خون‌های پاک امت حزب‌الله. پس خودت یگانه منجی بشریت، امام زمان(عج)، را برسان که خونبهای این مظلومان را از گرگان پلید خونخوار بگیرد و بر مستضعفین جهان عزت و احترام بخشد./بخش‌علی گردویی

ی خدا، به من توفیق و قدرت بده تا در راه تو مبارزه کنم؛ در راهت کشته شوم./محمد بختیاری

******************

 معبودا، امت ما را و همة مسلمین را به اصل ولایت‌فقیه ـ این کلید رهایی مسلمین از بند جباران چپ و راست ـ هرچه بیشتر آشنا بگردان./جلیل بنده

******************

خداوندا، به پدر و مادر و خواهر و برادرانم صبر عطا کن تا راه مرا، که شهادت فی سبیل‌الله است، ادامه دهند و همواره در جهاداکبر و اصغر شرکت داشته باشند./امیرعباس بیدکی

******************

خدایا، تو خود شاهد باش که ما برای تو و در راه تو می‌جنگیم. به ما قدرت نبرد و ایمان عطا کن./محمدعلی هویدا

******************

خدایا، توفیق این را نصیبم کن که همه زمان در راه استقرار و استمرار ولایت‌فقیه کوشا باشم. خدایا، بندة گناهکارت هستم، ولی قصد توبه کردم؛ توبه‌ام بپذیر و نیرویی به من عطا کن که همیشه به یادت باشم و در راهت قدم بردارم... خدایا، تمامی علمای اعلام و فقهای دین اسلام را برای مستضعفین، همیشه خودشان و یادشان را زنده نگه‌دار و در راه مبارزه با کفر جهانی و استکبار عظیم جهانی، امریکای جنایتکار، یاریشان فرما./یونس تجدّد

******************

خدایا، تو خود می‌دانی که برای سپاهیان اسلام آب و خاک و مرز چندان ارزشی ندارد؛ آنچه که آنها را خشنود می‌کند رضای توست./شعبانعلی توکلی

******************

خدایا، تو خود می‌دانی که چه‌قدر مشتاق شهادتم، و تو خود می‌دانی که هدف من شهادت نیست، بلکه پیروزی اسلام است هدف برقراری حکومت اسلام در جهان است، لیکن به یاری تو مبارزه می‌کنم: می‌کشیم و اگر کشته شدیم، در راه تو کشته می‌شویم ـ و این باعث افتخار و مباهات برای من است./سیدمحمدرضا طیّبی تفرشی

******************

اینک بعد از سال‌ها تقسیر با دلی نادم و شکسته به سوی تو می‌آیم و جز تو بخشنده‌ای نیست و جز تو و وجود مبارک تو کسی نمی‌تواند این بندة فراری را دریابد. ای خدای که لطف تو مرا در زمرة مسلمانان قرار داد، حال مرا جزء مؤمنان قرار ده و درجة ایمانم را به حدی برسان که رضای تو رضایم گردد./حمید طالبی

******************

مرا، ای پروردگار محمد(ص)، در صراط خدایی‌ات محکم کن تا در تحکیم دین رسول تو زیبایی‌های شهادت را با روحم در آغوش کشم. ای معبود من، مرا در نزد امام زمان(عج) روسفید کن./مجید سراجیان قلی‌زاده

******************

خدایا، به تجارتی که تو گفته‌ای بهترین تجارت‌هاست پرداخته‌ام، با جانم و با تمام زندگیم؛ و جز رضای تو و رسولت و اولیای تو چیزی باعث خوشحالی من نیست. مهربانا، آن‌قدر به تو بدهکارم که هیچ‌کس را یارای پرداخت و جواب نیست. بنابراین، برای تمام گناهان کرده و واجبات انجام نداده از درگاه تو طلب عفو می‌کنم و توبه می‌کنم./بهرام سلیمانی دهنه‌سری

******************

خدایا، به من بیاموز که چگونه زندگی کنم که رضای تو در آن باشد. خدایا، به من بیاموز که چگونه کلامی گویم که کلام تو در آن باشم. خدایا، به من بیاموز که چگونه به سویت رجعت کنم./وحید(امیرعباس) سادات

******************

خدایا، من در راه تو مبارزه می‌کنم و حتی تا مرز شهادت دست از یاری امام امت، خمینی کبیر، که در راه تو می‌کوشد و مبارزه می‌کند، برنخواهم داشت و حتی از مال و جان خود در راه تو ـ که راه حق است ـ می‌گذرم./محمد نیل‌ناز

******************

خدایا، من همیشه از تو شهادت در راهت را خواستار بودم و از تو خیلی سپاسگزارم که خواسته‌ام را قبول کردی و مرا پیش خودت بردی./رضا نیکوسخن لامع

******************

خدایا، نشود روزی برسد که من با ذلت و خواری در بستر گرم و در بستر بیماری بمیرم. خدایا. من می‌خواهم در میدان نبرد حق و باطل شهید شوم... خدایا، لیاقت شهادت را به من عطا کن. من با آگاهی کامل این راه پرافتخار را انتخاب کردم و تا آخرین قطرة خون خویش این راه را ادامه خواهم داد و از خداوند توانا می‌خواهم که مرا همواره به راه راست هدایت کند و در این راه استوار و پایدار نگه دارد./بهرام نجفی تفرچی

******************

خدایا، هرچه بخواهم کم است و هرچه بگویم ناکامی و هرچه بشنوم ناقص و هرچه از تو بخواهم و تو بدهی لازم و هرچه درک کنم ناکامل و هرچه حس کنم و هرچه ببینم نامعلوم. پس، خدایا، آنی به من عطا کن که با داشتنش تو را بهتر درک کنم. خدایا آنچنان قدرتی به من عطا کن و آنچنان لطفی در حق من بنما که در آخرین لحظات عمرم نام تو را بر زبان داشته باشم./محمد طائی

******************

خدایا، عاجز از حمد و شکرگزاری از نعمت‌های تو هستیم، چراکه تو خود خوب می‌دانی که یک لحظه زندگی در این عهد و زمان چه‌قدر ارزش دارد؛ وقتی انسان به یاد لاله‌های خونین جوارش می‌افتد، زندگی حلاوت و طراوت خاصی به خود می‌گیرد و زندگی در جوار چنین خون‌های پاک معنی و بوی عطر به خود می‌گیرد. خدایا، بعد از هدایت، قلب ما را ملغزان و ما را از لغزش و گناه مصون دار تا فیض عظمای شهادت نصیبمان گردد./سیدرضا حسینی

خدایا، سخت از دنیا سیر گشته و دلشکسته و خاضعانه منتظر روز موعودم. آن روز را نزدیک فرما. خدایا، از تو هیچ نمی‌خواهم؛ از مال و مقام و مکان و مأکول سخن نمی‌گویم؛ تنها لقای تو را طلب می‌کنم... خدایا، در این تقاضاها بسیار جسارت به خرج دادم، چراکه مراتب فوق مختص اولیاءالله است، و من عاصی و سرکش تنها به شوق رحمتت و مغفرتت این‌گونه با تو سخن می‌گویم. در لحظة تفکر گاه جایگاه خویش را در عمق دوزخ می‌بینم؛ و گاه که به یاد رحمتت می‌افتم، بسیار خوشحال و امیدوار می‌گردم./مهدی حاجی‌بهرامی

******************

خدایا، چگونه شکر این همه نعمات تو را به جا آورم؟ چگونه شکر این پدر و مادر و خانوادة خوب را به جا آورم؟ چگونه شکر زیستن در زمان انقلاب و در خط انقلاب و در تحت رهبری این مرد عارف عاشق متفکر محکم مؤمن بزرگ و جلیل‌القدر را به جا آورم؟/حمیدرضا جعفری

******************

خداوندا، تو را شکر می‌گذارم که مرا در این برهه از زمان آفریدی تا بتوانم در رکاب یاران سیدالشهدا به جهاد علیه دشمنان اسلام بپردازم. آرزویم شهادت خالصانه در راه توست و امیدوارم با فضل و کرامت بی نهایتت آرزوی این حقیر را برآورده سازی./احمد جبّاری

******************

خدایا، دوست دارم تکه‌تکه شوم و سر بر بدن نداشته باشم تا در قیامت مادر و خواهرانم در جلوی فاطمه(س) و زینب(س) روسفید باشند و بگویند اگر فرزند شما سر بر بدن نداشت و تکه‌تکه بود، آری، فرزند ما هم نیز چنین بود./سیدناصر وهابی

******************

ای خدای ابراهیم، ای خدای محمد(ص) و ای خدای حسین(ع)، خود می‌دانی که همه چیزم را برایت خواهم داد، چراکه به عظمتت پی بره‌ام، چراکه کسی را جز تو نمی‌ستایم و در روز قربانی شدن اسماعیل به مسلخ عشق می‌شتابم./محمدکاظم هوشمند

******************

بارالها، به درگاهت شکر می‌کنم که شهادت حقیقی را نصیبم کردی و مرا در جبهه راه دادی و همنوای مجاهدانم قرار دادی و مرا از تفکرات و تخیّلات بیهوده رهانیدی و از ظلمت به نور رهنمون ساختی و از لهویّات دنیا به انوار الهی سوق دادی و شراب عشقت را به من نوشاندی و در زمرة کسانی که در راه تو نبرد می‌کنند قرار دادی./عبدالفتاح ناظمی جوشقانی

******************

خدایا، تو شاهدی که من چیزی عزیزتر از جانم ندارم که فدای اسلام و قرآن کنم. من این خون را به پای درخت خونین اسلام ریخته و به پیروی از امام خود حسین(ع) شهادت و مرگ خونین را انتخاب می‌کنم و با لبیک گفتن به حسین زمان، حضرت امام خمینی، و ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) و با ایثار جان خود ثابت می‌کنم که ما اهل کوفه نیستیم تا امام خود را تنها بگذاریم./محمدرضا نیکخواه‌بهرامی

******************

خدایا، هر موقع که واقعة کربلا را به یاد می‌آورم، چشمانم پر از اشک می‌شود و به یاد رگ‌های پاره پارة حسین(ع) می‌افتادم که زین‌العابدین(ع) بر ان بوسه می‌زند؛ به یاد رقیه می‌افتادم که وقتی سر پدرش را می‌بیند، جان می‌دهد؛ به یاد بدن حسین می‌افتادم که چیزی از او شناخته نمی‌شود؛ و به یاد علی‌اکبر حسین می‌افتادم. خدایا، ما چنین رهبرانی داشتیم؛ طور می‌شود که راه ایشان را فراموش کنیم و چطور می‌شود عاشق نباشیم؟ خدایا، من عاشق کربلای حسینیم؛ می‌خواهم در راه کربلا به شهادت برسم؛ کمکم کن! خدایا، تو را طلب کردم تو را یافتم و شناختم. خدایا، دوستت می‌دارم و به تو عشق می‌ورزم. پس به عهدت وفا کن و مرا به سوی خود بخوان./مهدی نظری

******************

بارالها، بارها لبیک گفتم و در این مکان مقدس، در اینجایی که از هر نقطه‌ای به تو نزدیکتر است، قدم نهادم، ولی گویا خالصانه نبود که نپذیرفتی. بارالها، وگند به نام باجلالت که این‌بار خالصانه رو به سوی تو آوردم. بپذیر مرا، یاالله! و من. ای خدا، بندة ضعیف و درماندة توام که مرا امر فرمودی برای انجام حوایج و رفع مشکلات بدرگاهت دعا کنم. من هم امرت را اطاعت کردم و به حضورت به خاک ذلت و عبودیت افتادم. مهدی‌جان، چه‌قدر دعا کردم که آن روی ماهت را ببینم و امیدوارم آخرین لحظات عمرم آن رویت ـ که نمی‌شود آن را به چیزی تشبیه کرد ـ ببینم. آقاجان، شفیع و واسطه باش میان ما و خدا. و ای سالار شهیدان، حسین‌بن‌علی(ع)، خیلی دوست داشتم که به زیارت قبر شش گوشه‌ات می‌آمدم و خاک کربلا را مرهم دردهایم می‌کردم. ولی پروردگار مرا به پیش خود فراخواند، و امیدوارم که زیارت دیدن خودت در آن دنیا نصیبم گردد./حسن نوفلاح

******************

بارالها، پروردگارا، معبودا، حال که امر تو بر من واجب گشته است، در این راه هیچ کوتاهی نخواهم کرد و عاشقانه در این راه گام برخواهم داشت. حال که این سعادت نصیبم شده و در این موقعیت قرارگرفته‌ام، گویی به بزرگترین آرزوهایم رسیده‌ام و گمگشتة خود را بازیافته‌ام، و عاشقانه به سویش خواهم رفت./سیدمرتضی طباطبائی

******************

خدایا، این عزت برای من کافی است که تو پروردگار من هستی و این بزرگترین افتخار من است که عبد و بندة تو باشم. تو آنچنان هستی که من دوست دارم. پس، ای خدا، مرا آنچنان کن که تو دوست داری./سیدعباس طباطبائیان

******************

پروردگارا، به محمد و آلش، و به خمینی‌ات سوگند که گرانبهاتر از خونم متاعی ندارم؛ و اینک این خون و این جان بی‌مقدار من تقدیم به تو و هدیه به بندة خالص و پاکت، روح‌الله./علی طاهری عباسی

  ****************** 

خداوندا، معبودا، اکنون که در مقابل تو خود را تنها می‌یابم و نمی‌توانم از احاطة حکومت تو فرار کنم و در مقابل تو خود را ذلیل و خوار و کوچک می‌بینم، پس ترحمی کن و نظری به سوی گدایت کن! خدایا، گناهکارم، روسیاهم، معصیتکارم. فقط تو را دارم، که غیر از تو هیچ‌کس را ندارم و تو مهربانتر از مادر و دلسوزتر از پدر برای بنده‌ات هستی. خداوندا، از تو می‌خواهم که مرا بپذیری و به بنده توفیق بدهی تا در راه تزکیة نفس. بیش از پیش کوشا باشم.

بارالها، معبودا، تو خودت گفتی صدایم بزنید تا جوابتان بدهم. حالا موقع آن رسیده است و به حضور تو با کوله‌باری از گناه آمده‌ام. بندة شرمنده‌ام و روسیاهم. از کرده‌های خود پشیمانم، یا غیاث‌المستغیثین، مرا دریاب! که اگر رهایم کنی، در جوار شیطان خواهم بود. و باید در آتش جهنم تو بسوزم. معبودا، مرا دریاب! دیگر گناهانم سنگینی می‌کند و تحمل این سنگینی را ـ که خشم تو را به همراه دارد ـ ندارم. طلب مغفرت می‌کنم. خدایا، تا به حال جوان بودم. جاهل بودم، اندیشه‌ام کوتاه بود، خداوندا، بس است دیگر! دنیا برایم قفس شده است و روحم را آزار و شکنجه می‌دهد. بارالها، معبودا، می‌ترسم که در زرق و برق این دنیای فانی غوطه‌ور شوم و تو را فراموش کنم. پس از تو می‌خواهم که در آخرین لحظات حیاتم، شهادت را نصیبم کنی. خداوندا، از تو می‌خواهم که در آخرین لحظات عمرم ـ اگر مصلحت بدانی ـ چون ما در این بیابانها مادر نداریم که برایمان گریه کند، مادر همة رزمندگان اسلام حضرت زهرا(س) را بر بالینمان برسانی./رسول قره‌حسنلو

    ****************** 

بارالها، تو که از احوال ما باخبر هستی و تمام بدی‌های مرا می‌دانی، تو که می‌دانی چه‌قدر درمانده و گرفتار بودم. دربند هوای نس اسیر بودم، از بار معصیت شکسته شده بودم. اما تو مرا به اینجا کشاندی. به اینجا آوردی تا مسکّن آلام من باشی، تا پناه من باشی. اما من که از اینجا هنوز استفاده نکردم. امیدوارم که قبل از رفتن من، مرا بیامرزی و گناهانم را پاک کنی./مهدی عاقل

بارالها، بر تو سپاس بینهایت که بر من منت نهادی و مرا طلبیدی و سپس دری از درهای جنّت را به رویم باز کردی، و آن در جهاد است./محمدرضا طاهری

******************

خدایا، تو می‌دانی که من باور نمی‌کنم که شهید شوم، لکن صفت رحمانیت و رحیمیت تو امیدوارم کرده و همواره با درنظر گرفتن این صفت است که خود را آماده رزم و شهادت می‌کنم، خدایا، مرا ببخش و از تقصیرات و گناهانم بگذر. بگذار عاشقانه شهید شوم و عاشقانه پا در وادی عشق بنهم./غلامحسین طالبی رحمت‌آبادی

*****************

تو خیلی مهربانی، لطف و مرحمت تو خیلی زیاد است. گناهان من در برابر لطف تو خیلی اندک است. من نتوانستم مثل بقیه تو را شکرگزار باشم... با یاد تو دلم آرام می‌گیرد و اشک در شمانم حلقه می‌زند./محمدحسین ضیغمی

******************

پروردگارا، اینک تو را شاهد می‌گیرم که آگاهانه به شهر خویش می‌روم./محمد نظری

******************

 

خدایا، از تو می‌خواهم که مرا نیز جزو مجاهدان در راهت قرار دهی که در انتظارم، خدایا، از تو می‌خواهم که مرا جزو شهیدانت ـ شاهدان تاریخ و گواه‌دهندگان بر مظلومیت اماممان ـ قرار دهی، چراکه به درگاهت ناله می‌کنم و تو نیز رحمیی و ما محتاج به رحم تو./مجتبی نکونامیان

 

******************

خدایا، یاریم کن تا امشب در صحنة کارزار حاضر شوم و همچون یاران آقا اباعبدالله الحسین(ع) بجنگم و به شهادت، این فوز عظیم الهی، نایل گردم و لیاقت و توفیق این را پیدا کنم که به ملکوت اعلی برسم... بارالها، خالصم کن تا حرفم، عملم و تمامی اعضایم برای تو باشد و به راه تو رود. و حال که آماده گشته‌ام که به جبهه بروم و به جهاد برخیزم، هرچه که شود با کمال میل و آغوز باز پذیرا هستم./حسین طالبی سوری‌آبادی

  ******************  

خدایا، تو خودت می‌دانی هیچ چیزی جز عشق به تو، عشق به انبیا و عشق به شهادت ما را به جبه نکشانده./علی‌اکبر هاشمی

 

  ******************  

بار پروردگارا، تو خود می‌دانی که با شناخت و آگاهی از اسلام و رهنمودهای پیامبرگونة امام بزرگوارمان به میدان نبرد حق علیه باطل شتافتم و برحسب وظیفه و تکلیف شرعی خود به جنگ با دشمن آمده‌ام، و همچنین به خاطر تحکیم اسلام فقاهتی و تداوم انقلاب اسلامی، که همانا صراط مستقیم الهی است./محسن هداوند

 

  ****************** 

خدایا، شکر و سپاس که پوشاندی از دیگران اشتباهاتم را و عزت و آبرو بخشیدی مرا. معبودا، بیکس و تنها، با کوله‌باری از گناه چه کنم؟ خدایا، غیر از در خانة تو کدامین در را بزنم؟ تو نیز اگر راهم ندهی و از من رو بگردانی، به که روی بیاورم؟ خدایا، خودت گناهکاران را خطاب کردی و باز خواندی و به آنها وعدة مغفرت دادی؛ سزاوار نیست که بندة روسیاهی را که با دلی شکسته به در خانة تو آمده جواب کنی... خدایا، من هم به عشق دیدار تو و اهل بیت محمد(ص) پا به جبهه گذاشتم. خدایا، مرا جز به تو امیدی نیست و جز تو مرا معشوق و مرادی نیست. بارالها، مبادا مرا ناامید سازی./مهدی احمدخانی

 

  ****************** 

پروردگارا، عبدی حقیر و ذلیل آمده تا در معامله‌ای که خود، او را بدان خوانده‌ای شرکت کند. ای عزیز، اگر در مقابل جان ما هیچ چیز هم نمی‌دادی، باز هم دادن جان در راه تو افتخار بس عظیمی است برای همچون منی که تو پذیرفته‌ای که جانم را برای تو بدهم. اما تو آنقدر کریم و بزرگوار هستی که برای چیزی که از آن خودت است و هر وقت بخواهی می‌توانی بگیری قیمت معین کرده‌ای تا در مقابل آن ما را مورد عنایت و لطف قرار دهی./سیدسهراب اخلاقی کلهروردی

  ****************** 

ای خدای بزرگ، در جایی که همچون حسین(ع) در راه دین برحق تو جان می‌دهد من که هستم که بخواهم اظهار وجود کنم؟ و در جایی که به حسین(ع) لقب شهید می‌دهند من که هستم؟/محمدحسین بیدکی

 

  ****************** 

معبودا، تو شاهد باش که من در این راه کورکورانه قدم برنداشتم و از روزی که تو را به یگانگی شناختم و در قلبم جرقه‌ای از ایمان محمدی فوران زد، از همه چیز خود گذشتم و به تو پیوستم./جلیل بنده

 

  ****************** 

ای خدا، چگونه و با چه زبانی شکر نعمت تو را کنم، زیرا که من بنده‌ای گنهکار هستم. چه شد که این‌گونه لیاقتم بخشیدی و هدایتم کردی؟ خدای من،اکنون جان خود ـ این عزیزترین سرمایة خود را که حقیقت آن هم از توست ـ خالصانه و با یک دنیا خوشحالی و خوشنودی تقدیمت می‌کنم و امیدم بر آن است که تو هم از من بپذیری و بر من منت گذاری و مرا به سوی خود راهی دهی و از من خوشنود گردی و مرا به رضوانت در میان بندگان خالصت راه دهی و از لطف و کرمت آبرویم بخشی./حسین بهرامی

خدایا، آنچنانم استوار کن تا آنچه را که حقیقت می‌دانم به خاطر شغل، نان، نام و مقام ارزان نفروشم، و یاریم ده تا بتوانم مشکلات و فتنه‌ها و بلاهای دنیوی را آنچنان که خود فرموده‌ای، آزمایش الهی بپندارم و در این راه از صابرین باشم./عیسی برزه‌کار

 

  ****************** 

حمد و ستایش خدا را که بر سرم منت نهاد و شهادت را نصیبم کرد، زیرا که والاترین مقام یک انسان فدا شدن در راه معبود است. ای خدای من، شکرت می‌کنم که مرا از منجلاب‌های فساد و تباهی از همان دوران کودکی بیرون کشیدی و ابرهای سیاه گناه را در آسمان وجودم کنار زدی و نور ایمان را در دل تاریک و ظلمانی من روشن کردی. ای خدای من، نمی‌دانم از چه برایت بگویم و از چه چیزی در این تکه کاغذ که آخرین درد دلها و وصیتهاست که از اعماق وجودم گفته می‌شود. و خودم احساس می‌کنم که نمی‌توانم آن را بر روی کاغذ بیاورم. ای خدا، از چه بگویم؟ از گناهانی که من در حق تو کرده‌ام بگویم یا از خوبی‌هایی که تو در حقم کردی؟ اگر بخواهم از گناهانم بگویم، کدام گناه را بگویم که در حق تو نکرده‌ام؛ و اگر بخواهم از خوبی‌های تو بگویم، کدام خوبی‌ها را بگویم که تو در حقم نکرده‌ای؟ ای خدا شرمنده‌ام از گناهانم، از گناهانی که در پاسخ خوبی‌های تو داده‌ام. هرگاه که در دوران زندگیم گناهی از من سر می‌زد، همیشه منتظر بودم که مجازاتم کنی و آبرویم را بریزی، ولی تو در عوض بدی‌های من به من خوبی کردی و عیب‌های مرا پوشاندی و مرا پیش بندگان صالحت شرمنده نکردی. ای ستارالعیوب، ای خدای مهربان، خودت می‌دانی که با این همه گناهانم که داشتم همیشه امیدوار بودم... جز تو کسی را ندارم. پس کمکم کن و در این راه پرخطر یاریم کن. الهی و ربّی من لی غیرک!.../سیدمسعود پرنیان

  ****************** 

 

خدایا، تو خود می‌دانی که در این رهگذر کوتاه عمر، کاری جز گناه در برابر تو انجام ندادم. تو خیر مرا خواستی، ولی باز با شقاوت هرچه بیشتر در جلوی تو ایستادم و موافق شهوات نفسانیم عمل کردم. پس تو را به مقربان درگاهت قسم می‌دهم که مرا ببخشی و مورد عفو خود قرار دهی و در آن روزی که همه در برابر گناهان خود سرافکنده هستند مرا سربلند گردانی./علی چنگی آشتیانی

۹۴/۰۷/۲۰
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.