همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

نیایش شهید 5

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ق.ظ

الهی، در پی‌ات بودم. خدایا، عشق دیدارت عقل از کفم ربوده بود. به هرکجا نظر می‌کردم، در جستجویت بودم؛ به هر کجا می‌رفتم، جلوه‌ای از انوار تو را می‌دیدم. خدایا، چه بگویم؟ چه بنویسم که قلم از نامت نفسش به شماره افتاده است ـ و بالاخره تو را یافتم، تو را با تمام وجود احساس کردم، چه احساس شیرینی! چه کسی می‌تواند شادی منتظری را در دیدار با عشقش وصف کند؟ چه قلمی است که بتواند خون را به رشتة تحریر درآورد؟ کدامین تمثیل است که بتواند وصف کند؟ و چه کسی می‌تواند فدا شدن در راهت را «فنا» نام نهد؟ قادرا، اگر جز با ریختن خون من راهت به پیش نمی‌رود، بگذار تا قطرة ناچیز خون من در دریای بیکران خون شهیدان حل شود و همچون سیلابی توفنده ظلم و جور را از ریشه و بن برکند./علیرضا محبت‌دوست

 

  ****************** 

خدایا، حال من برگشتم به سوی تو و می‌خواهم همیشه پیش تو مولای خوبم باشم. مولاجان، بیا و این جان ناقابل را از من ـ که خالصانه و آگاهانه اهدا می‌کنم ـ بپذیر./حسن پناهی

  ****************** 

بارالها، از اینکه قرآن را فرا راه ما قرار دادی تا گمراه نشویم، و از اینکه پیامبر و ائمة اطهار را الگویمان مقرر داشتی، تو را سپاس می‌گوییم. پروردگارا، از اینکه در زمانی پا به عرصة وجود گذاشته‌ام که خمینی عزیز ولی‌فقیه ماست، و از اینکه توفیق جهاد در راهت و نهایتاً شهادت را نصیب این بندة کوچکت کردی، تو را سپاسگزارم. خدایا، به جبهه آمده‌ام تا در صفوف سربازان جان بر کف امام زمان و عاشقان پاکباز حسین(ع) یاری‌دهندة اسلام باشم./حاج‌ابراهیم همّت

  ****************** 

خدایا، شهادت را نصیب من کن، زیرا من مشتاق دیدار حسینم. خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب رسول خدا، محمد(ص) و اهل‌بیت او کنم. تنها و تنها شهادت است که می‌تواند گلوی تشنة مرا سیراب کند./محمدرضا تیغ‌بند

 

  ****************** 

ای خدایی که بنده‌ات را رها نمی‌کنی، گرچه رهایت کنند. خدایا، از کجا‌ایم که دوباره برنگردم؟ خدایا، آن پرده‌های ضخیم و سیاه را که بین من و تو جدایی می‌افکند و نمی‌گذارد از آن تو باشم از میان بردار. من گمراهتر و ناتوانتر از آنم که خودم را و مسیرم را در زندگی تشخیص دهم. ای خدایی که جواب بندگانت را می‌دهی زمانی که تو را می‌خوانند، گرچه من به گمراهی رفتم و مستحق محرومیتم، حال که فهمیده‌ام، تو نجات‌دهنده‌ام باش و مرا به دیگری مسپار. خدایا، دوست داشتم زندگیم برای تو و مردنم به خاطر تو باشد. خداوندا، اینک که مکتب نجاتبخش تو، اسلام عزیزم، مورد هجوم کفار گشته، برای دفاع از آیین تو و حریم جمهوری اسلامی به جبهه آمدم تا با تقدیم خونم به پیشگاه مقدست ثابت کنم که مسلمانم و مسلمان زاده و تسلیم فرمان تو هستم./حسین جلالی ثانی

  ****************** 

خداوندا، در هر زمان عقلم را بر نفس غالب بدار، چرا که هرگاه نفس غالب گردد، انسان راهی دیار فساد و تباهی می‌گردد. خداوندا، فرج بقیة الله الأعظم را تعجیل بفرما، چراکه این جهان سیلی خورده از جباران تاریخ تشنة عدالت است و عدالت در پرتو حکومت مهدی(عج) شکوفا می‌شود. خداوندا، دوستان ناآگاه ما را آگاهی عطا فرما که ناآگاهی آنان راه نفوذ دشمن است بر امت حزب‌الله. خداوندا، یاران رفتند و به لقاءالله پیوستند؛ خونشان را مرکبی گردان برای ترسیم راهشان، و دیگران را خوانندگان و عمل‌کنندگان بر آن گردان./رضا چراغعلی

 

  ****************** 

ای خدای بزرگ و بلندمرتبه، از خوبی‌هایت چه بگویم؟ ای کسی که یک عمر دنبالت بودم و نمی‌یافتمت، اکنون که تو را یافتم، دلم می‌خواهد که عاشقت شوم و در این عشق بسوزم و خاکستر شوم و خاکسترم را به هوا رها کنند و به تمامی دنیای پر از معاصی و هوس بگویم که رها شدم، رها شدم./غلامرضا پاک‌نژاد

ای خدا، ای نهایت آرزویم، ای زیباترین مطلوبم، ای تنها پاسخگویم و ای محبوب دلم، باری، دلم را با جریان زلال توبه‌پذیرت زنده نگه‌دار. من اینک با بال‌های تواضع به بارگاه تو بازگشته‌ام و پیشانی خشوع و خوماری خویش بر درگاه قدرتت نهاده‌ام. اگر از در رحمت خویش برانیم، به کدامین در پناهنده شوم؟ و اگر از قله رأفت فرو افکنیم، به کدامین دامنه بگریزم؟ خدایا، اگر گناه از بنده زشت است عفو که از سوی تو زیباست. خدایا، تو پناهم ده، تو مرا دریاب، تو در کنارم گیر از گرداب وحشتناک غضب و سیل توفندة خشمت./حسن پردازی‌مقدم

 

  ****************** 

خدایا، باطنم را همانند ظاهرم نیکو گردان؛ نکند یک عمر در دنیا مثل آدم بودم پس از مرگم جزء جانوران باشم. بار پروردگارا، معبودا، چگونه تو را بخوانم با آنکه نافرمانیت کردم؟ و چگونه نخوانمت با آنکه تو را می‌شناسم و مهرت در دلم برجاست؟ دستی به سویت دراز کردم که پر از گناه است و چشمی که پر از امید است. پروردگارا، رحم کردی، عصیان کردم؛ دعوتم کردی، فرار کردم؛ عطا کردی، خطا کردم؛ عفو کردی، گناه کردم. اکنون دستم به سویت دراز است. دست مرا بگیر و مرا به سوی خود فرا خوان./غلامرضا جانفزا

 

  ****************** 

 

خدایا، به ما عملی ده که در آن ریا نباشد. خدایا، به پدران و مادران داغدار ما صبری عطا کن تا کماکان استوار و پایدار در راهت قدم بردارند. خدایا، به خواهران ما عفت و شرفی عطا کن تا یاد یگانه بانوی بزرگ اسلام، فاطمه زهرا(س) را در ایران اسلامی زنده کنند./محمد حق‌فروش

 

  ****************** 

خدایا تو خودت در قرآن فرمودی اگر مرا یاری دهید، من هم شما را یاری می‌دهم و ثابت‌قدمتان می‌گردانم. پس، ای خدای قادر و توانا، از تو می‌خواهم که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به من صبر و بردباری و استقامت عنایت فرمایی تا مبادا در هنگام زجر و رنج و سختی دچار کوچکترین لغزش شوم./محمود تیشه‌دار

 

  ****************** 

ای خدای متعال اگر زنده بودنم نتوانست برای اسلام مفید باشد، خون مرا در روی زمین برای پیشرفت اسلام عزیز و پیروزی قطعی انقلاب اسلامی جاری بفرما./احمد حامدی‌اصل

 

  ****************** 

بارالها، خدایا، مستضعفین جهان را بر مستکبرین پیروز فرما تا مستضعفین خود سرنوشتشان را به دست گیرند... افسوس که من بیشتر از یک جان در کالبدم وجود ندارد که بتوانم با ایثار و از خودگذشتگی اسلام عزیز را یاری کنم./یوسف حاج‌محمد جوادی

 

  ****************** 

خدایا، در شهادت چه لذتی است که مخلصان تو به دنبال آن، اشک شوق در چشمان، این‌گونه شتابانند و مطیعان تو در طیرانند؟ بارالها، اینان کیانند که شمشیر ظلم در صلابت خونشان شکسته؟/جواد تاجیک کلهر

 

  ****************** 

خدایا، تو خودت مرا به اینجا آوردی؛ خودت مرا هدایت کن. خدایا، من نمی‌خواهم جهنمی باشم. خدایا، تو از من راضی باش؛ خودت جواب مرا بده. اگر جواب مرا ندهی، پیش چه کسی بروم؟ خدایا، کمک کن که تو را بهتر بشناسم؟ خدایا، دیگر تحمل گناهم را ندارم؛ بگو چکار کنم. خدایا، اگر قرار است روزی بمیرم، نمی‌خواهم که در بستر بمیرم. خدایا، تو را به بزرگی و جلالت سوگند که نیت مرا پاک کنی و مرا از معصیت‌ها دور کنی./مجید تقدسی

 

  ****************** 

الهی، یاری فرما که در راه تو جهاد کرده، پیروز و سربلند باشیم... خدایا، آرزویم رسیدن به توست؛ پس یاریم کن تا بتوانم قدمی از قدمی بردارم و هر قدمم نزدیک شدن به تو باشد./نادر تقاضائی

 

  ****************** 

خدایا، دوست دارم با لب تشنه شهید بشوم... دوست دارم بدنم سوراخ سوراخ شود... هنگام شهادت و جان دادن زجر زیادی بکشم تا گناهانم بخشیده شود و آمرزیده وارد محشر بشوم./محمدعلی جعفری

******************

خدایا، اگر روزی شد که راهم از راستی به انحراف خواست کشیده شود، هرچه زودتر مرا به سوی خود دریاب... خدایا، پدر و مادر من در راه آموزش و پرورش من رنج زیاد کشیده‌اند. آنها بر خود سخت گرفتند تا بر من آسان بگذرد و خودشان را به رنج انداختند تا من در آسایش به سر برم. پس، ای خدای محمد(ص)، و علی(ع)، و خمینی، روح‌الله، گناهان آنها را ببخش./مرتضی قرین

 ****************** 

خدایا، قدرتی ده تا آنچه را در دل نهان است بر صفحة کاغذ جاری سازم، و توانی ده تا آنچه را می‌نویسم در دلها مؤثر افتد. ای خدای بزرگ، ای که یادت آرامشبخش دلهای مضطرب و تنهاست («ألا بذکرالله تطمئن القلوب...»)، ای که در شبهای ظلمانی و دهشت‌زای زندگی انیس و همدم قلوب پریشانی. ای خدا، بی‌تو بودن و از تو دور بودن بدترین و مصیبت بارترین دردهاست، دستمان گیر که مشتاق سر کوی توایم.

خدایا، اکنون که در این راه قدم برداشته‌ام، آن نیرویی را به من عطا کن تا بتوانم نیّتم را به خاطر تو خالص گردانم، چون «إنما الأعمال بالنیّات...».

بارالها، تو را سپاس می‌گویم که بعد از انتظار رخصتم دادی تا نظر ناقابل وجودم را به اقیانوس عظیم و امواج کاروان یکصد هزار نفری سپاه محمد(ص) بیندازم و به سویت، ای محبوب، پرواز کنم./مرتضی حاج‌باقری 

بارخدایا، ایمان هرچه بیشتر به من عطا بفرما تا بتوانم همیشه در سنگر اسلام برای پیروزی اسلام با کفار بجنگم./ابراهیم افشاری

 

  ****************** 

خدایا، برای من بسی عزت است که بندة تو باشم و این برایم بسی فخر است که تو خدای من هستی. بارالها، همواره از تو می‌خواستم به من یاری دهی تا مرد عمل و نه مرد حرف بوده باشم و با تواضع و فروتنی و اخلاقی خوش مبلغی برای مکتب اسلام باشم که‌ای اجابت‌کنندة دعاها، تو مرا مأیوس از درگاه خود نراندی. خداوندا، این رعد و برق تکان‌دهنده‌ای را که جهان استکبار را به ولوله و غوغا افکنده و پیروزی ستمدیدگان و نابودی ستمگران را نوید داده است خودت با قدرت لایزالت حفظ کن./محمدحسین اکبرزاده شوقی

 

  ****************** 

خدایا، راه جهاد را برای عاشقانت بنما تا از این عذاب فراق خلاصی یابند. خدایا، من این همه راه را به عشق تو پیموده‌ام. خدایا دیگر امیدی ندارم. با همه وداع گفتم. خدایا، مرا در جوار قربت آرامش بخش./علی‌حسین آقائی

 

  ****************** 

بارالها، از دنیا با این همه پستی‌ها، با این همه نیرنگ‌ها، با این همه ستم‌ها، با این همه زیر بار ظلم رفتن‌ها، با این همه دورویی‌ها، با این همه علایق به ریاست‌ها، با این همه خودبینی‌هایش خسته شده‌ام؛ و در مواقعی که لطف تو شامل حالم می‌شود پیوند وجودیم را با تو خیلی نزدیک می‌بینم. در آن موقع دوست دارم فریاد بزنم و تمام رشته‌های وابستگی به این عالم دور از تو را پاره کنم، به سویت پرواز کنم، به تو برسم و با تو وحدانیتی بسازم که خود دوست داری. اما، معبودا، چگونه به خود جرئت دهم تا تو را در کنار خود ببینم؟ و چگونه سوی تو بیایم که لحظه لحظه  زندگیم پر از معصیت بوده است؟ بارالها، برایم یک راه بیشتر نمانده و آن اینکه مرا بپذیری و کمکم کنی تا در این دنیا پاک شوم و آنگاه، ای محبوب، مرا به سوی خود بخوانی./محمود افچنگی

 

  ****************** 

پروردگار را سپاس می‌گویم که به من فرصت داد تا اسلام را بشناسم، تا در خاموشی جهل و شرکت از دنیا نروم. پرودگار را سپاس می‌گویم که این نعمت بزرگ، امام خمینی، را برای ما فرستاد تا ما را از ظلمت‌ها نجات دهد و راه روشنایی را نشانمان دهد، و این قدرت را به ما بخشید تا روانة میدان‌های مبارزه شویم و لوله‌های تفنگمان را بر قلب کفر جهانی نشانه رویم./عباس اکبری

 

  ****************** 

خدایا، از تو می‌خواهم که قدم‌های مرا استوارسازی، دلم را از شوق دیدار فرزند زهرا(س) پر کنی و ایمانم را خالص سازی. خدایا، دلم می‌خواهد حسین(ع) را در حالی زیارت کنم که هر تکة بدنم ندای «هل من ناصر ینصرنی» را فریادزنان لبیک گوید. خدایا، در برابر جوانانی که در راه تو شهید شده‌اند، در برابر جوانانی که به ندای حسین زمان لبیک گفتند، من خود را ضعیف و خوار می‌دانم. خدایا، دلم را به رحمت تو بسته‌ام: «اغفر ذنوبی کلها.» بارالها، همسر و فرزندانم را به تو می‌سپارم که تو بهترین روزی دهندگانی./رضا احمدی موغاری

 

  ****************** 

خدایا، تو این جهان و هستی و وجودم را به من امانت دادی و من هم در این امانت چه خیانت‌ها که کردم! و فقط امیدم به رحمت و کرامت توست. من تنها رجاء به تو دارم و خوف از غضب تو. و امروز امانت تو را پس می‌دهم و به سوی تو می‌شتابم. باشد که مرا لباس عافیت بپوشانی و مرا عفو کنی./سیدمصطفی موسوی

 

  ****************** 

بارخدایا، ما آگاهانه دعوت اماممان و مرادمان و مرجعمان و تجلی روح تو را در عصر حاضر لبیک می‌گوییم و به سوی تو می‌آییم؛ با کفار و منافقین می‌ستیزیم و فرمان تو را پاس می‌داریم. و تو شاهدی که در این امر جز رضای تو پاداشی نمی‌خواهیم. پروردگارا، ما دنیا را به دنیاپرستان و دیگران وا می‌گذاریم تا مانند کرم‌ها در مرداب متعفن بلولند و در لجنزارها به زندگی پست مادی خود خاتمه دهند./مجید چراغعلی

 

  ****************** 

خدایا، شاهدی که امروز ستمگران و کافران و مشرکین چه‌قدر آشکارا به بندگان تو ظلم می‌کنند ـ جنایت‌هایی که هر روز صفحة تازه‌تری از تاریخ را سیاه می‌کند. و ما، با الهام از قرآن و مکتب پربار اسلام، هرگز نمی‌توانیم شاهد این‌گونه زورگویی‌ها باشیم، چراکه امروز، به اسم شیعة علی(ع) نظاره‌گر این ستم‌ها بودن گناهی بس عظیم است./سیداکبر میرمحمدی

 ****************** 

بارخدایا، اعتماد بر توکل را در من پدیدار کن و توبه‌ام را محقق گردان. در علم و حکمت را بر من بگشای و تفکر و تعقل به قرآن را پیشه‌ام ساز. ایمانم را قوی گردان. توانی ده تا گذشته را ـ که خصلت انبیا و اولیا است ـ پیشة خود گردانم. خدایا عنان نفس سرکشم را خود در دست گیر، که اگر به خودم واگذاری هلاک گردم. خدایا، رزقم را، هرچند که کم باشد، از حلال نصیبم گردان که حرام، هرچه‌قدر هم زیاد باشد، با آتش جهنم توأم است که طاقت آن را ندارم./حسین محمودی‌نژاد

  ****************** 

 

خدایا، می‌خواهم همچون شمعی بسوزم تا آتش این انقلاب خاموش نشود./سعیدرضا مرادی

  ****************** 

 

خدایا تو خود می‌دانی اساس این جمهوری بر خون شهدای اسلام پایدار و استوار خواهد ماند. لیاقت و سعادت عنایتم فرما تا خون من هم جزئی از این خونها باشد. سپاس و ستایش خدایی را که مرا به صراط مستقیم و نور هدایتش را بر قلبم برافروخت./محمدرضا مرجانی

نسیم کربلای حسین(ع) مشامم را نوازش می‌دهد. صدای «هل من ناصر ینصرنی» سالار شهیدان در گوشم طنین افکنده. خدایا، بارها لبیک گفته‌ام، ولی گویا خالص نبوده که نپذیرفته‌ای. آخر رسم است که آن‌کس که لبیک خالصانه گویند شهیدش کنی، ولی من توفیقش را نیافته‌ام. ولی سوگند به نام با جلالت این‌بار خالصانه رو به سویت آورده‌ام؛ مسیرم را هموار کن تا کربلا را در آغوش کشم. خدای من، ای که آگاهی به نهانم، عاشقت شده‌ام. مگر وعده ندادی که عاشق عاشقانت هستی و آنها را به سوی خویش می‌خوانی و شهید می‌گردانی؟ پس وفا کن به عهدت: دریاب مرا!/ابوالفضل مختاری‌اصل

  ****************** 

 

پروردگارا، تو را شکر می‌کنم که بعد از  سال خسران، راهی را به ما نشان دادی که، به فرمودة اماممان، «چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم». خدایا، از عمر ناقابل ما بکاه و بر مر پرارزش امام بیفزا تا در زندگیم رهبری بجز امام نبینم./رسول مقدسی

 

  ****************** 

مولاجان، چگونه شکر تو را به جای آورم که ما را در میان ملتی قرار دادی که حزب‌الله خوانندش، و در لشکری گذاردی که جندالله نامندش، و در ایامی حیات دادی که ایام الله خوانندش، و شهدایی از ما بر شهادت شاهد گرفتی که ثارالله گویندش. به خودت قسم که سزاوار عشقی و باید به تو عشق ورزید. باید در عشق تو غرق شد. غافل است آن کس که مونسی جز تو برگزیند و دنبال یاوری جز تو باشد. یا الله! تو که به عشاقت وعدة رسیدن به وصال عشقت را داده‌ای، پس نظر کن به حالم و روحم را آزاد ساز. مولاجان، آمده‌ام، دلشکسته آمده‌ام، پشیمان آمده‌ام، خسته آمده‌ام. نمی‌دانم با چه رویی با تو صحبت کنم. به رحمانیت خودت قسم که خجلم از اینکه پیمان‌ها شکستم، از این‌که گفتم که به سویت خواهم آمد ولی از تو دور شدم. اما این‌بار آمده‌ام که بپذیری مرا. می‌دانم که این‌بار پاسخ ناله‌هایم را خواهی داد؛ می‌دانم که ناامیدم نمی‌کنی و دلم را نمی‌شکنی؛ می‌دانم که بزودی در محفل یاران خواهم بود./سیدابوالقاسم معظم

 

  ****************** 

خدایا، من به سوی تو می‌آیم با باری از گناه، با دلی که از کثرت سیئات سیاه گشته، با نفسی که از حدود مقرّرة تو پا فراتر نهاده و با سینه‌ای پرامید، امید به آنکه کثرت غفلت‌ها و شهوات در دعا را به رویم نبسته باشد./کامبیز ملکشامران

  ****************** 

 

خدایا، به اسمت قسم که اگر مرا در آتشت بسوزانی و باز هم بسوزانی حق توست، چراکه از گناهانم توبه کردم و سپس مرتکب شدم؛ لکن اگر مرا ببخشایی، نه از عمل من که از رحمت توست.

خدایا، اکنون که نفس اماره سخت می‌کوشد که بر من غالب شود و مرا از راهت خارج کند، می‌روم تا به قدرت لایزالت با چنان ضربتی بکوبمش که دیگر یارای وسواسش نباشد.

خدایا، پدر و مادرم را ببخش و بیامرز که آنان را بر گردن من حق بسیار است. و از احقاق حقوقشان بسی عاجزم.

خدایا، در مورد همسرم حق همسری را به جا نیاوردم. خدایا، تو حق او را ادا کن و از فضل بی‌نهایتت بر او ببخشای.

خدایا، اگر شهادت نصیب من است، مرا در این طریق استوار گردان و از بهترین شهیدانت قرارم ده و آن را از هم‌اکنون به من بشارت ده. خدایا، دگر توان گفتنم نیست: می‌ترسم شیطان در دلم نفوذ کند. خدایا، در این نوشتن نیز مرا از شر شیاطین حفظ فرما./علی‌اکبر مقصودی

  ******************  

خدایا، من به جبهه می‌آیم، چراکه در جبهه عشاق سینه چاک تو را می‌بینم. به جبهه می‌آیم تا به تو نزدیک شوم، تا در جوار قرب تو قرارگیرم؛ می‌آیم تا عاشق تو شوم تا تو نیز عاشق من شوی. تو را می‌خوانم تا مرا اجابت کنی و شهد شیرین شهادت را در کام من ریزی./فریدون محّبی

 

  ****************** 

بارالها بر چشم و گوش و دلم مهر سنگینی است که نه می‌بینم و نه می‌شنوم و نه به یقین می‌رسم. از تو می‌خواهم، به پاس حرمت سالکان طریقت، حجاب‌های مانع از وجودم برگرفته و به نور دل و یقین و اطمینان دل هدایتم فرمایی./محمود دهقان‌سلماسی

  ****************** 

به نام او که همه چیزم از اوست، به نام او که زندگیم در جهت اوست، به نام او که زنده به اویم، به نام او که از اویم؛ بودنم از اوست، رفتنم از اوست؛ یادم اوست، جانم اوست، معشوقم اوست، معبودم اوست، مقصودم اوست، مرادم اوست، امیدم اوست؛ احساسش می‌کنم با ذره ذرة وجودم، با تمام سلول‌های بدنم احساسش می‌کنم، اما بیانش نتوان کرد. ای همه چیزم. به یادم باش که بی‌تو هیچ و پوچ خواهم بود./عادل دربندی

******************

ای خدای بزرگ، آن مردان پاک را که از قم برخاستند و اسلام را ندا کردند و کسوت روحانیت را چون قرآن شریف احترام بخشیدند یاری رسان، آن‌گونه که رضای تو در آن باشد./عباسعلی عسگری‌نظری

 

  ****************** 

خدایا، چه خاکی بر سر کنم اگر شهید نشوم و توفیق نیابم؟! خدایا، من در قبرستان‌ها که می‌روم دلم می‌سوزد. من از همة دوستانم عقب افتاده‌ام: همه شهید شدند و من روسیاه مانده‌ام. خدایا، اگر صلاح ندیدی که من شهید شوم و توفیق شهادت در راهت را نصیب من نکردی، لااقل ترک گناه را به من عطا کن./علی عطاری‌مقدم

خدایا، چه زیباست زندگی در راه تو و شهادت برای دین تو! چه زیباست در مقابل تو به خاک افتادن! و چه زیباتر به خون غلتیدن! خدایا، تو شاهد باش که تنها در راه تو قدم برداشتم و تنها در مقابل تو به خون غلتیدم که تو جانم را خریدی. اگرچه متاعم خیلی ناچیز بود، تو خود فرمودی و وعده کردی که این متاع را طالبی، چنانکه با حسینت نیز چنین کردی و حسین را نیز همچون کالا و متاعی پرارزش و گرانبها طلبیدی و سید و سالار شهیدانش نامیدی./زین‌العابدین عابدنیا

 

  ****************** 

خدایا، حالا که راه جهاد که امام علی(ع) می‌فرماید دری است از درهای بهشت که خداوند به روی بندگان خاص خود می‌گشاید، گام برداشته‌ام و بار سفر بسته‌ام و به سوی تو، ای خدای مهربان آمده‌ام، تو را به حق پاکان درگاهت، محمد(ص) و آلش، قسم می‌دهم که مرا دیگر زنده به خانه و کاشانه‌ام برنگردان؛ و دلم می‌خواهد که در آخرین لحظه‌های زندگیم بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو باشم، نه چیز دیگر./نقی یوسفی اصیل

۹۴/۰۷/۲۰
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.