همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

نیایش شهید 4

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ق.ظ

خداوندا به راه بندگیم بدار. از زشتی‌ها دورم کن. به حسنات اخلاقیم بیارای. قلبم را به نورت روشن کن. شرار عشقت را در دلم بیفروز. سینه‌ام را بسوزان. محبتت را نصیبم کن. توفیق تخلیه و تجلیه و تحلیه‌ام ده و شرّ بدترین دشمن، یعنی هوای نفس را از ساحت زندگیم دور فرما. خداوندا، بندگان پاکباخته‌ات را به من بنمای و شناخت عاشقان سراپا از دست داده‌ات را نصیبم کن. بارالها، داورا، یا محبوب من أحبه، یا غوث من اراده، به این ذره بی‌مقدار، این نیازمند سراپا عیب، این اسیر هوا، این عمر بر باد داده، روز و شب تباه کرده و دل به زخارف دنیا بسته را از آلودگی نجات بخش و به راه عاشقانت رهنمون فرما و به عجز و نیازش ترحم آور و وی را در صف بندگان واقعی خود قرار ده. پروردگارا، تو خودت شاهد هستی که من در این لحظه جز به تو به چیز دیگری فکر نمی‌کنم و تنها از درگاه تو آمرزش گناه می‌طلبم. ترس من تنها از توست. من از قدرت‌های دنیوی و مادی این جهان ترس ندارم./داود یوزباشی

 

  ****************** 

خدایا، بندة گناهکار و روسیاه خود را ببین که چطور صدای الهی العفوش بلند است و از تو فقط راه راست و مستقیم را طلب می‌کند. خدایا، اگر ما کاری می‌کنیم که نه برای اجر و مزد است که این کار تجار است و نه از روی ترس، از توست. که این کار ترسوهاست و ما برای عشق و رضا به تو کار می‌کنیم./فیروز یوسفی تشیزی

 

  ****************** 

 

پروردگارا، تو را شکر می‌کنیم که ما را از منجلاب فساد و ظلمت دور کردی و به راه خودت ـ که همانا راه راست و اصلی است ـ هدایت فرمودی. بارالها، تو را سپاس می‌گویم که به این حقیر لیاقت جهاد در راهت را دادی./رحیم یاراحمدی

  ****************** 

 

خداوندا، از تو خواهانم که ایمان مرا به حد کمال برسانی و یقینم را بالاترین مقام تعیین قرار دهی و عملم را نیکوترین اعمال قرار دهی و به قدرت خویش هر عمل فاسدی از من سر زده اصلاح فرمایی. و توفیقی ده که در ایام عمرم فرصتی باشد تا برای کاری که برای آن آفریده‌ای مرا، به آن بپردازم و نیتم خیر باشد. بار خدایا، به درگاه تو دعا می‌کنم که خانواده و اقوامم را یاری دهی تا راه تو را هرچه بهتر شناسایی کنند و در آن راه به پیروی از زندگی پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم و اولیاءالله از یکدیگر سبقت جویند و به یکدیگر احساس کنند، و به جای عداوت و دشمنی، با هم با مهر و محبت رفتار کنند؛ و به جای بدگمانی، با یکدیگر به حسن ظن و اطمینان خاطر نگاه کنند؛ و به جای آزار، به یکدیگر نیکی و احسان کند. و بی‌اعتنایی آنها را به نصرت و یاری یکدیگر مبدل ساز. خدایا، تو را شکر می‌کنم که در این روزهای آخر عمر مرا مفتخر کردی که در میان برادران رزمنده ـ که هرکدام آنها دارای فضیلت‌هایی هستند که عبرت‌انگیز است و واقعاً اینجا دانشگاهی است که هر لحظه‌اش برای کسانی که در آن هستند درس‌هایی دارد ـ شرکت کنم./حسین یوسفی صادقلو

 

  ****************** 

خدایا، تنها سرمایه من امید بر توست. خدایا، بار سنگین گناه پشت مرا خم کرده و تنها لطف و محبت توست که این‌بار را از دوش برمی‌دارد. خدایا، از عذاب تو به خود تو پناه می‌برم و از درگاه خودت طلب عفو می‌کنم، که پناهی جز تو ندارم./حسین کوکبی

 

  ****************** 

خدایا، تو خود می‌دانی که من چه‌قدر مشتاق شهادتم، و نیز می‌دانی که هدف من شهادت یا پیروزی در راه توست: اگر توانستم، کفار را می‌کشم، و اگر توانستم، خود را فدای اسلام می‌کنم و کشته می‌شوم ـ چون خود می‌گویی که همه از تو هستیم و به سویت می‌آییم./علیرضا یونسی سینکی

 

  ****************** 

خداوندا، بارالها، یا غیاث‌المستغیثین، در این دنیا که نتوانستم، آن‌طور که تو می‌خواهی. زندگی کنم؛ پس مرگم را آنچنان قرار بده که لااقل بدین وسیله کفارة گناهان کبیره و صغیره‌ام را ادا کرده باشم./محمد کریمی

 

  ****************** 

خدایا، پس عذر مرا بپذیر؛ بر سختی حالم و پریشانیم رحم کن و مرا از بند سخت گناهانم رهایی بخش. ای پروردگارم، بر ناتوانی تنم و نازکی پوست بدنم و باریکی استخوانم ترحمی فرمای./مصطفی کلاهدوز

پروردگارا، قلب من در عشق کمک به مستضعفین می‌تپد. همة آنها را از خزانة کرمت بی‌نیاز کن./حسن سهرابی فراهانی

  ****************** 

خدایا، به این ملت رنج‌دیده توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی‌همراه، کاری بی‌پاداش، فداکاری در سکوت، ایمان بی‌ریا و قناعت بی‌غرور عطا کن./ابوالفضل شکوری

  ****************** 

بارخدایا، ما جز رضای تو راه دیگری و هدف دیگری را نمی‌خواهیم؛ ما در برابر حقیقت یکسره تسلیم هستیم./علیرضا شاهرخی

  ****************** 

خدایا، می‌دانیم که اسلام را پیروز می‌گردانی، چون قول داده‌ای؛ پس هرچه زودتر./عباس پالیزگر

 

  ****************** 

بارالها، مرا از سپاهیانت قرار ده، که براستی سپاه تو همیشه غالب است؛ و مرا از حزب خود قرار ده، که همانا حزب تو همیشه رستگار است؛ و قرار ده مرا از دوستانت ـ همان دوستانت که هیچ ترس و غم و اندوهی ندارند. بارالها، تو را سپاس می‌گویم و به درگاهت سجده به جا می‌آورم و تو را شکر می‌کنم. پروردگارا، به آستانة کبریایی تو آمده‌ام و به بارگاه مقدس تو تقرب جسته‌ام. پروردگارا، سالیان دراز در زیر پردة جهل و غفلت پستی و ذلت گمراهی به سر برده‌ام. پروردگارا، مرا بیامرز، بخشایشی ده. امید به رحمت و غفران تو دارم. پروردگارا، آیا می‌شود در آخرین لحظه به روی امام زمان(عج) نظر کنم؟ پروردگارا، ‌از تو می‌خواهم که اگر درون قبرم بودم و امام زمان قیام کرد، را از قبر بیرون آوری و در رکاب آن حضرت قرار دهی./جعفر پاک‌طینت

  ****************** 

پروردگارا، کینه و دشمنی را از بین مسلمانان جهان ـ اگر هست ـ پاک گردان و وحدت و یکپارچگی را در میان ما محکم و استوار گردان تا همان‌گونه که بر دشمنان خدا و اسلام می‌تازیم، در زیر پرچم توحید بتوانیم وحدانیت خداوند را بر دشمنان خدا و اسلام می‌تازیم، در زیر پرچم توحید بتوانیم وحدانیت خداوند را بر مشرکین اثبات کنیم و وسیله‌ای برای رهگشایی ظهور امام زمان(عج) باشیم. خدایا، نصرتمان ده. بارخدایا، وحدت و به هم فشردگی امت مسلمان را هرچه محکمتر و فشرده‌تر کن تا بتوانیم به رهبری امام خمینی، مدظله‌العالی، پرچم مقدس اسلام را در تمام نقاط جهان به اهتزاز درآوریم و گوش به فرمان رهبرمان و ولایت‌فقیه باشیم./عادل پدرام

  ****************** 

بارخدایا، شاهد باش که ما خونمان را به پای درختی ریختیم که ریشة آن ولایت‌فقیه ات./غلامحسن باقری

 

  ****************** 

خدایا، این قطرة خون ناچیز و جان ناقابل مرا برای گسترش اسلام به حضور بپذیر. و اگر جان ما آن ارزش را دارد که برای اسلام فدا شود و اسلام پیش برود، صدها بار به ما جان بده تا مبارزه کنیم و شهید بشویم./علی‌محمد باغبانی آرانی

  ****************** 

بارخدایا، بار دیگر به درگهت روی آورده‌ام؛ بار دیگر بندة روسیاهت خجل و سرافکنده در خانه‌ات را می‌زند. این‌بار نیز بندة عاصی تو، نادم و منکسر، روی به تو کرده چون می‌داند کسی جز تو را ندارد؛ می‌داند به پناهگاهی جز تو نباید پناه برد. اما، ای بود و نبود من، این بار عاشقانه رو به سویت آورده‌ام؛ می‌دانم که خواهی پذیرفت./لطیف بهشتی

  ****************** 

خداوندا، تو می‌دانی که من بسیار ضعیف‌تر از آنم که بتوانم خدمتی به اسلام کنم؛ لیکن جسمی ناتوان در اختیار دارم که البته در اختیار توست، و آن را در راه تو ـ ای پروردگار بزرگ و دادگر ـ قربانی خواهم کرد./محمد بهشتی

 

  ****************** 

خدایا، من که چیزی ندارم جز اینکه هرچه هست از آن توست. نمی‌دانم چگونه از این نعمت قدردانی کنم. تا به حال که نتوانسته‌ام برای خدا کاری انجام دهم جز سرکشی و نافرمانی. خدایا، به نفس خود ظلم کردم. خدایا، طلب بخشش دارم. خدایا، به ناتوانی‌ام رحم کن! یا ستارالعیوب، خدایا، می‌گویم این همه خطا را چگونه می‌توانم جبران کنم. آیا می‌شود جز با خون؟ نه، فکر نمی‌کنم./سیدکمال بازوزاده

 

  ****************** 

خدایا، معبود من، خودم را می‌شناسم که چه موجودی هستم: من کسی هستم که شیطان خانه‌اش را در دلم برگزیده، کسی که هر وقت هنوز به فکر مثبتی نیفتاده، شیطان به سراغش می‌آید و نیتش را عوض می‌کند. پروردگارا، تنها راه نجات از این دردها در راه تو قدم برداشتن و در راه تو فنا شدن است، چون نقل شده که شهید با اولین قطرة خونش که بر زمین ریخته می‌شود تمام گناهانش بخشیده می‌شود./حسین گزل‌خو(قمی)

 

  ****************** 

بارالها، حمد و سپاس تو را که به من توفیق دادی که بر نفسم غلبه کنم و از همسر و مادر و خویشانم دل بریده و در راه تو جهاد کنم، و شربت شیرین شهادت را به من نوشانیدی. بارالها، زبانم از وصف تو عاجز است. خواستم در راهش جان دهم، دیدم از آن اوست؛ خواستم هستی‌ام را دهم، دیدم از آن اوست. خداوندا، من که چیزی نمی‌بینم در برابر تو، و چیزی ندارم بجز عمل خویش. خداوندا، عمل را صالح گردان./مجید گودرزی

 

  ****************** 

خداوندا، اگر ندانم که چه می‌خواهم و از درخواست خویش ناآگاه باشم، ت مرا به آنچه خیرم در آن است متوجه گردان که چنین کاری از هدایت و کفایت تو شگفت‌آور نیست./سعید گلاب

بارالها، تو می‌بینی که چگونه این امت به پا خاسته را می‌کشند: به جرم اینکه ندای اسلام داده‌اند! خدایا. تو می‌بینی که چگونه به خاک و خونمان می‌کشند: به گناه اینکه می‌خواهیم سلطة شوم آنان را نپذیریم! خدایا، می‌بینی که رگ‌های اسلام چگونه بارور می‌شوند با خون‌های پاک امت حزب‌الله. پس خودت یگانه منجی بشریت، امام زمان(عج)، را برسان. خدایا، من از تو می‌خواهم که در موقع مرگم ـ که ان‌شاءالله شهادت است ـ جمال دلربای مهدی صاحب‌الزمان را ببینم./بخشعلی گردویی

 

  ****************** 

خداوندا، تو را شکر می‌کنم که نگهدار و مربی بندگان خود و این بنده حقیر بودی. تو را شکر می‌کنم که در پستی و بلندی‌ها پشتیبانم بودی و این افتخار را نصیبم کردی تا در جبهه حاضر و با دیگر رزمندگان از دین تو حفاظت کنم. خدایا، دوست دارم تکه‌تکه شوم و سر بر بدن نداشته باشم تا در قیامت مادر و خواهرانم در جلوی فاطمه و زینب(س) روسفید باشند و بگویند: «اگر فرزند شما سر بر بدن نداشت و تکه‌تکه بود، آری، فرزند ما هم چنین بود.»/سیدناصر وهابی

 

  ****************** 

خدایا، مرا هم کمک کن تا نفسم را چنان تزکیه کنم که فقط در راه تو و برای تو خدمت کنم، و مرا نیز مانند آنان ـ همان شهدای اسلام که به درجة رفیع شهادت نایلشان گردانیدی ـ نزد خود فراخوان. این زبان الکن در وصف تو، ای معبود من، عاجز از سخن گفتن است، هرچند که قلبم مالامال از عشق توست. خدایا، از نعمت‌های بی‌پایان تو نهایت سپاس و تشکر را دارم./حمید وروانی فراهانی

 

  ****************** 

بارخدایا، معبودا، به ما... ایمان و مقاومت بده، قدرت و پایداری بده تا در مقابل هوس‌های نفسانی و وسوسه‌های شیطانی، در مقابل نفاق و نیرنگ و تزویر و ریا و نابرابری و ظلم و ظالم و زر و زور و هر آنچه که یک انسان اسلامی را از خود دور می‌کند مقاومت کنیم تا ر درگاه تو سربلند باشیم، ای مبدأ و انتهای همة هستی‌ها./سیدرضا هوشمند حسینی

 

  ****************** 

ای خای من، ای معبود، تو را چگونه شکر کنم که در آخر عمر، ما را در بین یاران حسین زمان قرار دادی، یارانی که در این شب آخر، شب آخر اباعبدالله و یارانش را در ذهن تداعی می‌کنند، یارانی که با عطر مناجات‌های عاشقانه‌شان یاران رسول‌الله(ص) را به یادمان می‌آورند. خدایا، شکرت که عشق حسینت را در دلمان زنده گرداندی تا دگربار حماسه‌های عاشورا در ابعادی دیگر از تاریخ زنده گردد. ای خدا، شکرت که ولایت مولایم علی را در قلب‌هایمان جاری کردی و فرزند پاک و اطهر رسول‌الله، یعنی امام امت، را بر ما قرار دادی تا دگربار قلب‌های خشکیده و منجمدمان را به عشق تو زنده گردانید./علی پاجانی

 

  ****************** 

پروردگارا، دلم را حجاب جهل و تاریکی فراگرفته که مانع از قرب به درگاه ربوبیت تو گشته؛ نفسم پر از عیب و عقلم مغلوب... در مقابل اندک طاعت، پرونده‌ای بسیار سیاه و باری پر از معصیت دارم که هرچه دلم خواست کردم. ولی از آنجا که تو ستارالعیوب بودی. همه عیب‌هایم و گناهانم را پوشاندی. پروردگارا، با همة روسیاهی و گناه، با ایمان کامل به رحمت واسعة تو زبانم اقرار به گناهان دارد. پروردگارا، تو که علیم به ذات‌الصدور و عنده مفاتح‌الغیب هستی می‌دانی که از دوران طفولیت با راهنمایی مرحوم پدرم از وقتی با اسم مبارکت آشنا شدم همیشه توکلم بر تو و محبت اولیا و انبیا در دلم بوده، و بعد از آشنایی با رهبرم ـ که نایب بر حق مهدی موعود(عج) است ـ همیشه با عشقش زندگی کرده و همه چیزم او بوده است. پروردگارا، تو خود فرمودی هرکه به هرچه علاقه و عشق بورزد در قیامت با او محشور می‌گردد. تو را قسم می‌دهم به اخص صفاتت و به حرمت رسول اکرم(س) و ائمة معصومین(ع) گناهانم را آمرزیده، مرا با بهشتی‌ها و رجائی‌ها و باهنرها ـ که با همة وجودم دوستشان می‌داشتم ـ محشور بگردان!/عزیزالله پورهدایت

 

  ****************** 

خدایا، می‌دانم که عبادت من هزاران بار هم با اخلاص‌تر اگر بشود، باز هم شایستة عظمت و مقام کبریایی تو نیست. چه می‌گویم؟ اگر تمامی هستی سر بر آستان تو به ستایش گذارند، باز هم همانند ذره‌ای هستند در اقیانوسی ـ و تازه قیاس و نسبت را در اینجا چه بیقدر است! مولاجان، خدای من، بنده‌ای گنهکار و ذلیل روی به درگاه تو نهاده است، بنده‌ای که تمامی وجودش را حلقه‌ای کرده است و بر در عرش کبریایی تو می‌کوبد تا جوابش دهی. مولاجان، وجودم تو را می‌طلبد و نفس و روح من وطن اصلی خود را جستجو می‌کند. مولاجان، چگونه تو را شکر گذارم که مرا در جایی نهادی که از من راضی هستی./امیر جعفری‌پور

 

  ****************** 

یاالله! می‌ترسم آن‌طوری‌که غلام باید در مقابل اربابش ادای ویفه بکند نکرده باشم، که نکرده‌ام؛ و حق غلامی را ادا نکرده باشم. ترسم از آن است که نکند بر اثر سنگینی گناهانم نتوانم سبک شوم و به سویت پرواز کنم. خدایا، از آن می‌ترسم که نکند در مقابل دشمن بترسم و پاهایم بلرزد و جزء سربازان تو قرار نگیرم، در حالی که همیشه این نوا را زیر لب زمزمه می‌کردم: «اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون.» خدایا، رضایتت را در این دیدم که به جبهه بیایم؛ و اگر رضایت تو در شهید شدن است، مرا ببر./حسین طاهری (طاهر مارخورانی)

 

  ****************** 

ای غفارالذنوب، ای ائمة اطهار، ای محمد(ص) و علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع)، بارها در خانة شما آمدم و شما را شفیع قرار دادم. نمی‌دانم که قبول کردید مرا یا نه. اما می‌دانم که اگر شهادت نصیبم شود، شما در خانه را به روی بندة گنهکار روسیاه باز کردید... ای حسین جان، نمی‌توانم مقدار محبتم را نسبت به شما و اهل‌بیت روی کاغذ بیاورم، اما همین را می‌گویم که دوست دارم بارها جانم را قربانی شما عزیزان کنم./مسعود طعان‌پور

خدایا، خدایا، در این وادی ظلمت، در این معرکة آزمایش و امتحان، اگر به حال خود واگذاریمان، بدبختیم، بیچاره‌ایم، درمانده‌ایم، فرو مانده‌ایم. پس، ای قادر متعال، دستمال‌گیر که جز تو دستگیری نداریم. خدایا، برای پاک کردن آنچه در طول زندگی خود به خطا پیموده و انجام داده‌ایم پاک کننده‌ای نیست جز سیلاب اشک ندامت و توبه. پس ما را به آن موفق بگردان... خدایا، تو وجود در کالبدم دمیدی؛ تو نور فطرت در درونم روشن گردانیدی. پس خود در این هنگام مرا در این بیابان ظلمت و جهل تنها رها مساز و مگذار بادهای سرد و سهمگین هواهای نفسانی و ابراز تمایلات شیطانی اندک بضاعتم در عشق به تو را نابود کنند./ابراهیم طالشی

 

 ******************

خدایا، مگذار که مارها شویم و در اختیار خودمان باشیم، چون آن وقت است که از خط خارج می‌شویم. خدایا، ما را معالجه کن؛ این زخم‌ها ما را می‌کشد؛ ما را معالجه کن و آن‌وقت ما را بخر... خدایا، دلم نمی‌خواهد جزو بدها باشم؛ مارا هم جزو خوبانت بگذار. خدایا، مزة مناجات خودت را هم به ما بچشان ـ هرچند لیاقت آن را نداریم... خدایا، تو توبه‌پذیری و گفتی من توبة بنده‌ام را می‌پذیرم، ولی من به قدری توبه کردم و باز دست به گناه زدم که دیگر از توبه کردن خجالت می‌کشم. به من عاشقان پاکباخته‌ات را شناساندی، اما من نتوانستم از آنها استفاده کنم. امام عزیز را برای ما فرستادی تا این‌قدر زجر و ناراحتی بکشد و از کشوری به کشور دیگر برود و حرفش را بزند تا اسلام پایدار بماند، ولی ما قدر او را ندانستیم./عبداله طاهری‌دادگر

 

  ****************** 

الهی، زبانم قاصر است که با تو چگونه صحبت کنم، چگونه دردهایم را بگویم، چگونه از تو طلب کنم که جوابم را بدهی. الهی، اگرچه تو را فراموش کردیم، تو هستی که هیچ‌کس را فراموش نمی‌کنی، و امیدوارم که در قیامت هم ما را فراموش نکنی. الهی، ما که از تاریکی شب می‌ترسیم، چگونه در قبر تنها بمانیم؟ ما که از آتش دنیا هراس داریم، چگونه در آتش آخرت بسوزیم؟ ما که از ریختن آبرویمان بیم داریم، چگونه در آن دنیا پردة عیوبمان دریده شود؟ الهی، ما را قدرتی ده که بتوانیم با نفسمان مبارزه کنیم و کاری را انجام دهیم که رضای تو در آن است. ما را از خود دور مکن که هرکس از تو دور شد هلاک شد. الهی، مبادا که در آن روز مرا از بندگان خالصت جدا کنی؛ آنها را به سوی بهشت بری و مرا به سوی جهنم. الهی هرکس به تو امیدوار بود نجات یافت و هرکس از تو نومید شد لذت مناجات را از او گرفتی و او را خوار کردی. الهی، هرچه خواهی از من بگیر و فقط لذت مناجات را از من مگیر و هیچ چیز به من نده و فقط لذت مناجات را به من بده. الهی، بریدن از همه چیز و گرویدن به تو نهایت آرزوی من است... به هرحال، خدایا، ما را از شر شیطان نجات بده و نوید پیوستن به خود را به ما بده./احمد عنایتی

  ****************** 

 

بار پروردگارا، چنین احساس می‌کنم که تا به حال هیچ‌گونه سنخیتی با ائمه(ع) نداشته‌ام. لذا از تو می‌خواهم که در آخرین لحظات عمرم پهلوهایم بشکند، صورتم نیلی شود، از بازوانم درد بکشم و از سینه‌ام احساس سوزش کنم تا که لااقل جسدم با معصومین شباهتی داشته باشد./مرتضی عمرانی‌پور

 

  ****************** 

دلم تنگ است برای آمدن در جوار تو؛ برای همین هجرت کردم؛ همه چیز ـ وطن و خانه و پدر و مادر ـ  را ترک کردم و به جهاد آمدم./علیرضا عماری اللهیاری

 

  ****************** 

 

هم‌اکنون که عزت و شرف و دین و ایمانمان، آزادی و استقلالمان و بهشت برین در گرو خون‌های ماست، ای خون‌ها، در این راه لحظه‌ای در بدن‌ها نمانید و با جهش بلند، عزت و شرف و دین و ایمان و استقلال و آزادی را استوار و ماندنی کنید. خدایا، نیرویی بده که از وسوسه‌های شیطان به دور باشیم. خدایا، کمکمان کن که گناه نکنیم و به گناه نیفتیم. خدایا، یاریمان ده که خوب را از بد تشخیص بدهیم؛ عنایتی کن که جانبازی برای اسلام و قرآن، و سربازی برای مهدیت باشیم./حسینعلی غفاری‌خانی

 

  ****************** 

ای رحمان، این شعور را به بازماندگان و آشنایان و نزدیکان و خویشان، بخصوص خانوادة عزیزم، عطا فرما که همواره آنچه ماندنی و ارزشمنداست به دنبالش باشند ـ آن چیزی که فردای قیامت به کار آید، آن چیز که قابل عرضه باشد، نه آنچه که ماندنی در دنیاست./غلامعباس فضلی

 

  ****************** 

 

بار پروردگارا، تو را شکر که شربت شهادت ـ این یگانه راه رسیدن انسان به خودت ـ را به من، بندة فقیر و حقیر و گناهکار خود، ارزانی داشتی... تنها راه سعادت خویش را شهادت در راهت یافتم، و چه زیباست که من با زبان، کوچکترین وسیله خود، اعلاترین و ارزشمندترین ارزش‌ها را گرفتم؛ و این نیست مگر لطف و عنایت پروردگار نسبت به بنده‌اش. /حمیدرضا فهیم لاهیجانی

 

  ****************** 

 

ما به سید و سالارمان، حضرت حسین(ع)، اقتدا کرده‌ایم و تا مثل او به شهادت نرسیم، لحظه‌ای دست از نبرد با کافران بر نخواهیم داشت ـ تا پیروزی نهایی./داود عابدی

 

  ****************** 

خداوندا، سپاس و ستایش تو را که مرا آفریدی. چگونه شکر این همه نعمت را به جا آورم که مرا در بین این همه کشور در ایران آفریدی و بین ادیان نعمت اسلام را به من عطا فرمودی. و همین‌طور نعمت بزرگ شیعه بودن را. و باز چگونه سپاست گویم که مرا همعصر بزرگ‌مرد تاریخ اسلام و دنیا، امام عزیز، قراردادی، و نهایتاً قدرت جهاد در راه خودت را به من دادی. چگونه شکر کنم؟/علیرضا شیرین

 

  ****************** 

بارالها، بر چشم و گوش و دلم مهر سنگینی است که نمی‌بینم و نمی‌شنوم و به یقین نمی‌رسم. از تو می‌خواهم، به حرمت محمد و آل‌محمد(ص) و حرمت شهدای اسلام، حجاب‌های مانع را از وجودم برگرفته و به نور ایمان و یقین و اطمینان دل هدایتم فرمایی./محمدعلی غضنفری

خدایا، دین مرا اصلاح فرما، زیرا دین نگهدار من است؛ و آخرت را برای من اصلاح کن، زیرا آنجا خانة ابدی من است./محمد غلامی شیدزی

 

  ****************** 

خدایا، این تویی که در خوشی‌ها و سختی‌ها، همیشه و در هرحال، با من هستی اما من از وجود تو غافل هستم؛ چراکه اگر یقینی برایم حاصل شود که تو نظاره‌گر اعمال من هستی، دیگر در حضورت بی‌حیایی نمی‌کنم./سیدامیر ساداتیان

۹۴/۰۷/۲۰
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.