همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

همسفر شهدا ، زنده یاد سید علیرضا مصطفوی

همسفر شهدا

فعال فرهنگی ، طلبه بسیجی ، ذاکر اهل بیت (ع) ، پرپر شده راهیان نور و همسفر شهدا
زنده یاد "سید علیرضا مصطفوی"

سید علیرضا مصطفوی در هفدهم تیرماه سال ۱۳۶۶ مصادف با میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در خانواده مذهبی و در محله میدان آیت الله سعیدی (غیاثی) دیده به جهان گشود. مراحل رشد را به همراه آموزه های دینی سپری کرد. پس از جذب در بسیج مسجد موسی ابن جعفر (ع ) ابتدا کانون نوجوانان شهید آوینی و هیئت رهروان شهدا را تاسیس نمود و سپس مسئول فرهنگی بسیج شد و با جذب نوجوانان محله کار فرهنگی را آغاز نمود.
در نهایت در تابستان سال ۱۳۸۸ به دلیل سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آسمانی شد.
در این رابطه گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پس از مصاحبه با خانواده و دوستان و همراهانش ، کتابی با عنوان «همسفر شهدا» تهیه و در سرتاسر کشور توزیع نمودند.

پس از مطلع شدن رهبر معظم انقلاب از زندگینامه وی ، ایشان پیام زیر را به همراه یک جلد قرآن کلام الله مجید به خانواده وی اهدا نمودند.

«خداوند سکینه و سلام بر قلب این مادر دلسوخته و رحمت بی منتها بر قلب آن جوان صالح عطا فرماید»

طبقه بندی موضوعی

مناجات شهید 1

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ

خدایا! از آنچه که من فکر می‌کنم بزرگ‌تری، شاهد باش که من از دنیا و متعلقات‌اش چشم پوشیده‌ام و فقط برای رضای تو و رستگاری قدم در این راه نهاده‌ام و با سپاس و شکر مجدد که این توانایی را به من عطا فرموده‌ای که بتوانم تمامی غُل و زنجیرهای وابستگی به این دنیا را از وجودم بگسلم و چون طائری مهاجر در آسمان بی‌منتهایت به سوی تو پرواز کنم. شهید احمد مهاجری

 

*******************************

به نام خدایی که جان را برای جانان آفرید.

ای پروردگار مهربان! تو خود شاهدی که ما برای چه پا به میدان گذاشته‌ایم و چگونه رضای تو را می‌طلبیم. چگونه راه پیغمبر(ص) و امام حسین (ع) را می پیماییم. چگونه همانند امام جان می‌دهیم و سر   می‌دهیم، پس از گناهان بی‌شمار من که قادر به شمارش آنها نیستیم درگذر و ما را ببخش و بیامرز!  شهید مسعود مهدوی

 

*******************************

 

خدایا! ما را دلباخته خود کن و ما را نزد خود ببر. خدایا تو را می‌پرستم نه به آرزوی بهشت و نه ترس از جهنم، تو را می‌پرستم چون که لایق پرستش هستی.

خدایا! دوست دارم که در سرای ابدی هم‌نشین ائمه اطهار(ع) باشم و دوست دارم در آخرین لحظات شهادت، مهدی(عج) را دیدار کنم.

خدایا! امیدوارم که لایق شهادت باشم و مرا به درجه والای شهادت که درجه‌ای بالاتر از آن نمی‌دانم نائل فرمایی!شهید عباس مهرابی

 

*******************************

 

ای گشایش‌بخش دل‌های پرغم و اندوه و ای پناه بی پناهان! بار دیگر به درگاهت روی آورده و حیران و سرگردان به در خانه‌ات آمده‌ام. نادم و پشیمان آمده‌ام، زیرا در امر اطاعت تو کوتاهی کرده و آن را سبک شمردم، به عصیان پرداختم و چنان‌که باید و شاید به طاعت تو قیام نکردم. نادم از اینکه از گناهان و معصیت‌ها مرا نهی ‌کردی و باز در آن اصرار ‌کردم و دیگر این‌که نعمات بی‌شماری در اختیارم قرار دادی و من در شکر آنها کوتاهی کردم، تو خوبی را برای من خواستی ولی من به خودم ظلم کردم. مرا صدا زدی ولی از تو دور شدم.

بارخدایا! چقدر رحیمی، تو مرا به خود نزدیک کرده و توبه‌ام را پذیرفتی. خدایا! من پیش از این به مکان مقدس جبهه که از هر نقطه‌ای به تو نزدیک‌تر است قدم نهادم و لبیک گفتم، ولی گویا آمدن‌ام خالصانه نبود که نپذیرفتی. خدایا! سوگند به نام پرشکوهت که این بار خالصانه روی به تو آورده‌ام، مرا بپذیر. من بنده ضعیف و درمانده توام، همان‌گونه که امر فرموده‌ای برای برآورده شدن حوائج و رفع مشکلاتم به درگاهت دعا می‌کنم و در حضورت به خاک ذلت می‌افتم.

خدایا! می‌دانم مرا دوست داری که با وجود شکستن توبه‌ام باز مرا پذیرفتی و به من لطف کردی که بار دیگر به این مکان روی آورم، تو زبانم را به حمد و ثنای خود و باطنم را به دوستی‌ات آشنا و مرا در راهی که در پیش داشتم ثابت قدم کرده‌ای. تو را شکر می‌گویم که به من توفیق نیکوکاری و در عمل صالح، تو پایداری بخشیدی. اگر می‌خواستی استحقاق این را داشتم که عذابم کنی و به کیفر گناهان زشتم برسانی، اما این که از تمامی تقصیرات و لغزش‌هایم درگذشتی از رحمت بی‌منتهای توست. شهید محمد میر

 

*******************************

خداوندا! می‌دانی که برای رضا و خشنودی تو به جبهه آمده‌ام، تا آن چه را که با تو عهد بسته‌ام به پیمان خویش وفا کنم. افتخار می‌کنم اگر مرا به لقای خود بپذیری و من در راه تو کشته شوم. با ارزش‌ترین و شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی را پس از مشقت‌ها و تحمل سختی‌های فراوان، نوید خوش و شیرین و لذت‌بخش دیدارت می‌دانم.

خداوندا! تو بی‌نیاز از من و جهاد و ایمان من هستی و آن که نیازمند محض است، من هستم.

خداوندا! به خواسته تو خشنودم و به فرمانت فرمان‌بردارم، اگر در راه دوستی‌ات پاره‌پاره‌ام کنی، دلم به غیر تو مایل نمی‌شود، پس جهاد ناقابلم را بپذیر.

خدایا! زندگی ما را زندگی محمد(ص) و خاندانش و مرگ ما را مرگ محمد(ص) و خاندانش قرار بده! شهید سیدمحمود میرحسینی

 

*******************************

 

بارخدایا! به روان محمد(ص) و آل محمد(ص) رحمت فرست و مرزهای اسلام را از حمله دشمنان در پناه خود مصون بدار، مرزبانان را در ایفای وظایفی که به‌عهده دارند، حمایت کن و عطایا و مواهب خود را درباره آنان تکمیل فرما!

خداوندا! این بنده حقیر و ناچیز را جزو بندگانی قرار ده که تو را یافتند، پس از شناخت، عاشق تو و در راهت فنا شدند و در آخرت، تو خون‌بهای جنگجویی آنان را خواهی داد.

خداوندا! به جز این خون ناقابل که امانتی است نزد ما، چیز دیگری ندارم که تقدیم راهت کنم.

بارالها! این خون ناقابل را از من قبول کن! شهید عبدالله میرعرب رضی

 

*******************************

خدایا! از کثرت گناه چه کنیم، که اگر تو گناهان ما را نبخشایی به کجا برویم و به چه کسی روی آوریم؟

خدایا ما که تحمل درد در اعضای بدن خود را نداریم، چگونه می‌توانیم عذاب تو را تحمل کنیم. حال که همه ما باید این راه را برویم و به‌سوی سرنوشت خویش بشتابیم، چه بهتر که این جان ناقابل را - که جز آن چیز دیگری نداریم- در راه تو فدا کنیم. شهید محمود نادرخانی

خدایا! تو شاهد باش که من از جان خویش که بهترین هدیه‌ی تو بود گذشتم و در راهت بی‌دریغ تقدیم کردم و همچون فهمیده‌ها که به راهت روان شدند و آمدند، من هم راه تو را پذیرفتم، چون خودت فرموده‌ای که در ازای شهادت، بهشت را می‌دهم و این جسم مرا که از میان خاک‌های پاک و خونین کربلای ایران آمده، بپذیر، که تنها رضای تو شرط است و الحق که از آتش سوزان جهنم هراسانم. شهید حسن نادعلی

 

*******************************

به نام خداوند بخشنده و مهربان، به نام خدایی که آمدن‌ام از طرف او بود و رفتن‌ام به‌سوی او هدفم اوست، معبود و معشوق اوست و به نام معبودی که بخشنده است و رئوف، رحمان و رحیم است. به نام خدایی که در توبه‌اش به روی بندگان گناهکارش باز است. شهید عباسعلی نقوی

 

*******************************

ای پروردگار بخشنده و مهربان! روی به سوی تو آورده‌ام تا شاید گناهانم را ببخشایی و مرا از بندگان مخلص خودت قرار بدهی و مرا به خودم وامگذاری.

خداوندا! گران‌بهاتر از خونم چیزی ندارم که تقدیم نمایم و اینک اگر تو بخواهی که این خونم و این هم جان بی‌مقدار و ارزشم، که تقدیم به تو و هدیه به اسلام می‌کنم.

ای پروردگار بزرگ! این بنده درمانده و ضعیف را که به‌سویت آمده، از درگاهت مران. گناهانم را بیامرز و از درگاهت ناامیدم مکن!

خدایا بسیار در تلاش بوده‌ام تا برای تو باشم و برای تو بنده‌ای مخلص شوم، هرچند که لطف تو شامل حالم بوده، ولی شرمسار  و سرافکنده‌ام و امید بخشش دارم. شهید محمد نوروزی

 

*******************************

حمد و سپاس خدای را که ما در انتخاب این راه یاری و توان داد.

خدایا! تو را به کرمت، به خلیفه روی زمینت خمینی کبیر قسمت  می دهم که از سر گناهان منِ حقیر و عاجز درگذری، من به یگانگی‌ات اعتراف دارم و صادقانه و از روی عشق به تو سر به سجده می گذارم، مبادا از خود برانی.

خدایا! امیدوارم که مرا به درگاهت بپذیری و با شهدای صدر اسلام محشور کنی! شهید مرادعلی نوروزی

 

*******************************

ای خدای بزرگ! ای ستار و ای ارحم الراحمین! ما را ببخش، بدلیل نافرمانی‌هایی که کردیم، به علت اینکه نعمت‌های زیادی نصیب ما کرده‌ای ولی ما شکر آن را به‌جای نیاوردیم. ما را ببخش بدین سبب که در اکثر اوقات از تو غافل بوده‌ایم. به دلیل بی‌اعتنایی‌مان به احکام و دستورهای ما را ببخش! و اینکه پاسدار واقعی برای انقلاب و آرمان‌های آن نبوده‌ایم.

خداوندا! در حالی به‌سوی تو می‌شتابم که نمی‌دانم آیا اعمالم را قبول و دعایم را مستجاب خواهی کرد و مرا از بندگان لایق قرار خواهی داد یا نه؟

به کرم و بخششت اعتماد دارم و تو خود به توابین مژده بخشش  داده‌ای.

خداوندا!  چنان نیرویی به ما عنایت فرما تا در هنگامی که اسلحه دشمن سینه‌های ما را می‌درد به‌جای آخ گفتن، شکر تو و نعماتت را به جا آوریم و به تو توکل نماییم. شهید ابراهیم وزیری

 

*******************************

خدایا! حال که من در انجام مأموریتی الهی هستم، امیدوارم که از گناهانم درگذری و چرا که بنده ناتوان توام، خدایا! مرا از آبی پست که شیره جان آدمی است آفریدی و بیاراستی.

خدایا! پروردگارا! من در حیاتم خدمتی به اسلام نکرده‌ام، خدمت یا قدم و یا قلمی برای هم‌میهنان و دوستانم انجام نداده‌ام، گناهان زیادی دارم، تا مرا نیامرزیده‌ای از دنیا مبر!

بارالها! از تو می‌خواهم که عمر ناچیزم را به رهبر انقلاب، خمینی کبیرکه چشم میلیون‌ها مستضعف و محروم به انتظار اوست، هدیه کنم. شهید احمد هدایتی‌کتولی

 

*******************************

ترجیح خواهم داد راهی را بپیمایم که عاقبت، سعادت نصیب من     شود و چاره‌ای بیندیشیم که خود را از این دنیای فانی و مادی رهایی و نجات دهم. پس ای معبود دل‌ها! کمکم کن که از این دنیای فانی و هواهای نفسانی جدا شوم، چون در کوله‌بارم جز گناه چیز دیگری ندارم. شهید محمدعلی یوسفی

 

۹۴/۰۷/۱۹
همسفر شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.